Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.
-
- Amerikafan
Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.
In 2014 hadden we ons hier al een keer gemeld met onze plannen voor 2015. Helaas is er door omstandigheden toen niets van onze reis terecht gekomen. Nu zijn de plannen weer opgepakt. Onze zoon is volgend jaar 21 jaar, rondt zijn studie af en dus een mooi moment om met het hele gezin nog een mooie reis te maken. Samen met dochterlief die dan 13 jaar is en er zelfs haar snowboardvakantie een jaartje voor wil opgeven.
Inmiddels zijn we al voor een eerste bezoek bij Jan Doets geweest om de campers te bekijken. Daar werden we wel direct enthousiast over, maar we hebben ook onze twijfels of een camper wel iets is voor ons. We zijn geen uitgesproken kampeerders, maar het is natuurlijk wel knus zo'n huis op wielen. Echter de extra tijd die deze manier van reizen met zich meebrengt doet ons twijfelen. Ophalen duurt veel langer en het is neem ik aan ook niet een kwestie van parkeren en klaar of koffer inladen en vertrekken. Daarnaast de onhandigheid in steden en het zomaar even 's avonds ergens iets gaan bekijken. Als ik dan ook de kosten meeneem valt vooralsnog de voorkeur uit naar een SUV.
Enkele jaren geleden al waardevolle adviezen gekregen hier n.a.v. van onze toenmalige ideeën. Het volgend reisschema is nu ons eerste idee:
Dag 1: Aankomst Las Vegas (auto halen)
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Kingman of Seligman (via Hooverdam)
Dag 4: Kingman of Selgman - Grand Canyon (via oude route 66 voor onze zoon)
Dag 5: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Page
Dag 7: Page
Dag 8: Page - Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon - Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Furnace Creek
Dag 12: Furnace Creek - Lee Vining
Dag 13: lee Vining - Yosimite (via bezoek Bodie)
Dag 14: Yosimite
Dag 15: Yosimite - San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco - Monterey
Dag 18: Monterey - Pismo Beach
Dag 19: Pismo Beach - Marina del Rey
Dag 20: Marina del Rey
Dag 21: Marina del Rey
Dag 22: Vertrek Los Angeles
Wij zijn wel stadsmensen. Parken zijn we erg benieuwd naar, maar we zijn geen uitgesproken wandelaars. Wel hebben we bepaalde dingen op ons lijstje qua parken. We zijn geen paardrijders, maar stukje hobbelen in MV lijkt ons geweldig. De Lower Antilope, Horseshoe Bend, Narrows, Navajo Loop willen we doen. Verder in SF Alcatraz, fietsen, cable car, FW en Chinatown. Ik wil zelf ook een baseball wedstrijd bezoeken, maar dat kan ook in LA. In LA verder Walk of Fame, Hollywood Sign, Beverley Hills, Universal en fiets huren voor langs het strand. In Monterey nog een Whale Watch tour op zee.
De datum van vertrek is afhankelijk van de prijzen van de vliegtickets. Mijn buren bezweren dat aankomst in Las Vegas het voordeligst is. Maar goed we kunnen het schema ook omdraaien. We zijn wel aan de kindervakantie gebonden dus het zal vanaf de 20e juli worden o.i.d. We proberen wel buiten het weekend Las Vegas aan te doen. Maar ja, je moet toch ergens zijn in het weekend, want het lijkt er op dat het overal duurder is in het weekend.
Overigens zijn verschillende vrienden van ons ook die kant op geweest. De ene via Doets, de andere via Tioga Tours. Zij bezweren dat het goedkoper is om het zo te doen. Wij zijn daar een beetje verbaasd over maar zullen wel een offerte door ze laten maken. Daarvoor willen we onze routing op orde hebben. We zijn dus benieuwd wat jullie er van vinden.
Groet, Mike
Inmiddels zijn we al voor een eerste bezoek bij Jan Doets geweest om de campers te bekijken. Daar werden we wel direct enthousiast over, maar we hebben ook onze twijfels of een camper wel iets is voor ons. We zijn geen uitgesproken kampeerders, maar het is natuurlijk wel knus zo'n huis op wielen. Echter de extra tijd die deze manier van reizen met zich meebrengt doet ons twijfelen. Ophalen duurt veel langer en het is neem ik aan ook niet een kwestie van parkeren en klaar of koffer inladen en vertrekken. Daarnaast de onhandigheid in steden en het zomaar even 's avonds ergens iets gaan bekijken. Als ik dan ook de kosten meeneem valt vooralsnog de voorkeur uit naar een SUV.
Enkele jaren geleden al waardevolle adviezen gekregen hier n.a.v. van onze toenmalige ideeën. Het volgend reisschema is nu ons eerste idee:
Dag 1: Aankomst Las Vegas (auto halen)
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Kingman of Seligman (via Hooverdam)
Dag 4: Kingman of Selgman - Grand Canyon (via oude route 66 voor onze zoon)
Dag 5: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Page
Dag 7: Page
Dag 8: Page - Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon - Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Furnace Creek
Dag 12: Furnace Creek - Lee Vining
Dag 13: lee Vining - Yosimite (via bezoek Bodie)
Dag 14: Yosimite
Dag 15: Yosimite - San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco - Monterey
Dag 18: Monterey - Pismo Beach
Dag 19: Pismo Beach - Marina del Rey
Dag 20: Marina del Rey
Dag 21: Marina del Rey
Dag 22: Vertrek Los Angeles
Wij zijn wel stadsmensen. Parken zijn we erg benieuwd naar, maar we zijn geen uitgesproken wandelaars. Wel hebben we bepaalde dingen op ons lijstje qua parken. We zijn geen paardrijders, maar stukje hobbelen in MV lijkt ons geweldig. De Lower Antilope, Horseshoe Bend, Narrows, Navajo Loop willen we doen. Verder in SF Alcatraz, fietsen, cable car, FW en Chinatown. Ik wil zelf ook een baseball wedstrijd bezoeken, maar dat kan ook in LA. In LA verder Walk of Fame, Hollywood Sign, Beverley Hills, Universal en fiets huren voor langs het strand. In Monterey nog een Whale Watch tour op zee.
De datum van vertrek is afhankelijk van de prijzen van de vliegtickets. Mijn buren bezweren dat aankomst in Las Vegas het voordeligst is. Maar goed we kunnen het schema ook omdraaien. We zijn wel aan de kindervakantie gebonden dus het zal vanaf de 20e juli worden o.i.d. We proberen wel buiten het weekend Las Vegas aan te doen. Maar ja, je moet toch ergens zijn in het weekend, want het lijkt er op dat het overal duurder is in het weekend.
Overigens zijn verschillende vrienden van ons ook die kant op geweest. De ene via Doets, de andere via Tioga Tours. Zij bezweren dat het goedkoper is om het zo te doen. Wij zijn daar een beetje verbaasd over maar zullen wel een offerte door ze laten maken. Daarvoor willen we onze routing op orde hebben. We zijn dus benieuwd wat jullie er van vinden.
Groet, Mike
Laatst gewijzigd door MichelAngelo66 op 03 jul 2017, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Met het gezin Zuid West juli 2018
Boeken via een reisorganisatie kan goedkoper zijn, maar je zit dan wel vast aan de geboekte accommodatie. Als je zelf boekt ben je vrij om nog eens iets te annuleren. Vaak zitten de reisorganisaties ook niet op de beste locaties. Ik zou dan al wel iets gaan reserveren alvast, zeker in de parken; annuleren kan altijd nog.
Waarom zou je tussen LV en de GC nog een stop maken? Dat is prima in 1 dag te rijden, ook met de nodige stops onderweg. Maar als je maar 1 nacht bij de GC wilt blijven heb je op deze manier wel iets meer tijd in het park.
Je zou meerdere routes kunnen maken, met verschillende aankomst- en vertrekdata. En dan ook op verschillende data je overnachtingen vastleggen.
Marianne
Waarom zou je tussen LV en de GC nog een stop maken? Dat is prima in 1 dag te rijden, ook met de nodige stops onderweg. Maar als je maar 1 nacht bij de GC wilt blijven heb je op deze manier wel iets meer tijd in het park.
Er is niets te zeggen over prijzen van vliegtickets. Wat dit jaar goedkoop is, kan volgend jaar duur zijn en andersom.MichelAngelo66 schreef:Mijn buren bezweren dat aankomst in Las Vegas het voordeligst is.
Je zou meerdere routes kunnen maken, met verschillende aankomst- en vertrekdata. En dan ook op verschillende data je overnachtingen vastleggen.
Ik weet niet waar je ziet dat het elders ook duurder is in het weekend. In de parken is dat zeker niet het geval. En in LV kan het een factor 3 schelen, dus dat is wel iets om rekening mee te houden. In jouw routevoorstel kun je LV ook tussen Zion en Death Valley plannen. En de eerste nachr bijvoorbeeld in een hotel buiten de strip gaan zitten, mocht je er in het weekend aankomen.MichelAngelo66 schreef:We proberen wel buiten het weekend Las Vegas aan te doen. Maar ja, je moet toch ergens zijn in het weekend, want het lijkt er op dat het overal duurder is in het weekend.
Marianne
Vergeet ook niet om verschillende vertrekplaatsen te vergelijken. Zo was Zavetem een paar jaar geleden voor onze vlucht een stuk goedkoper dan Schiphol. En Düsseldorf is hier ook populair op het forum.MichelAngelo66 schreef:De datum van vertrek is afhankelijk van de prijzen van de vliegtickets. Mijn buren bezweren dat aankomst in Las Vegas het voordeligst is.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
voor de weekends probeer ik rekening te houden met :
- las vegas is duurder in het weekend
- in LA heb je tijdens het weekend wat minder ,,werkverkeer" en dat scheelt ook.
- SF en zeker Fishermans Wharf is meestal druk maar zeker superdruk tijdens het weekend
Voor SF heb je 1,5 dag, en dat is wat weinig. Je kan daar prachtige fietstochten maken. Bv via enkele steile ( !) heuvels naar en door golden gate park, naar de brug en terug naar fisherman's warf. Maar vooral van fisherman's wharf naar de brug, over de brug naar sausolito en de ferry terug. Neemt wel groot deel van dag in beslag, dus 2,5 dag is zeker niet teveel. Die dag kan je makkelijk inwinnen door in 1 dag van LV naar Grand Canyon te rijden.
Als je via reisagentschap reist, check goed waar je logeert. Is niet altijd ideaal, kan extra tijd kosten om bv naar de parken te rijden en bv een zonsopgang bijwonen wordt dan wel heeel vroeg opstaan.
Jacques
voor de weekends probeer ik rekening te houden met :
- las vegas is duurder in het weekend
- in LA heb je tijdens het weekend wat minder ,,werkverkeer" en dat scheelt ook.
- SF en zeker Fishermans Wharf is meestal druk maar zeker superdruk tijdens het weekend
Voor SF heb je 1,5 dag, en dat is wat weinig. Je kan daar prachtige fietstochten maken. Bv via enkele steile ( !) heuvels naar en door golden gate park, naar de brug en terug naar fisherman's warf. Maar vooral van fisherman's wharf naar de brug, over de brug naar sausolito en de ferry terug. Neemt wel groot deel van dag in beslag, dus 2,5 dag is zeker niet teveel. Die dag kan je makkelijk inwinnen door in 1 dag van LV naar Grand Canyon te rijden.
Als je via reisagentschap reist, check goed waar je logeert. Is niet altijd ideaal, kan extra tijd kosten om bv naar de parken te rijden en bv een zonsopgang bijwonen wordt dan wel heeel vroeg opstaan.
Jacques
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als ik kijk naar de tickets is Vegas normaal gesproken wel vaak de goedkoopste optie. Je hebt dan zeker wel altijd een overstap. Qua route lijkt het mij prima, mits je met de auto gaat. Als je persé route66 wilt meepakken zou ik na de hooverdam even een omweg maken naar Oatman. Dat is een leuker stuk dan tussen Kingman en Seligman. Als je met de auto gaat zou ik overigens minimaal doorrijden tot Williams. Stuk gezelliger route66 stadje dan Kingman. Ga je met de camper, dan is Kingman de eerste nacht na vertrek prima. Je zou ook 2 nachten GC kunnen doen, normaal gesproken is dat met een auto nl wel haalbaar op de dag dat je uit Vegas vertrekt. Puur qua tijd zou je ook hier in één keer, via de hoover dam en route66 naar de GC kunnen rijden. Of je dan 2 nachten of maar 1 nacht GC moet nemen hangt helemaal af van je plannen onderweg. Ik vind je route eigenlijk wel prima zo, maar een nacht meer Yosemite of SF zou ook kunnen.
De steden zijn in het weekend allemaal wel duurder dan door de weeks. Maar idd, je moet toch ergens wezen. Normaal gesproken zal Vegas, zeker buiten het weekend, veruit de goedkoopste stad zijn qua overnachting. En als er geen grote conventies zijn valt het vaak in het weekend ook nog wel mee.
De eerste 3 zaken die je noemt in LA kan allemaal binnen 2/3 uur. Of je moet echt naar het hollywoodsign willen lopen.
De steden zijn in het weekend allemaal wel duurder dan door de weeks. Maar idd, je moet toch ergens wezen. Normaal gesproken zal Vegas, zeker buiten het weekend, veruit de goedkoopste stad zijn qua overnachting. En als er geen grote conventies zijn valt het vaak in het weekend ook nog wel mee.
De eerste 3 zaken die je noemt in LA kan allemaal binnen 2/3 uur. Of je moet echt naar het hollywoodsign willen lopen.
Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.
hallo
mooie reis gaan jullie maken.
alle mooie highlights zitten erin.
mbt de tickets: dit was meestal ons startpunt van de reis. We hadden altijd wel een route in onze gedachte maar wanneer vliegen vanaf een bepaalde plek een stuk goedkoper was, hebben we de route hier op aangepast.
Zelf alles boeken en zelf hotels uitzoeken vind ik juist leuk. Dan weet je precies waar je terecht komt.
Wanneer je nog tips voor kids zoekt zou je onze weblogs kunnen bekijken.
Veel plezier met de voorbereidingen.
mooie reis gaan jullie maken.
alle mooie highlights zitten erin.
mbt de tickets: dit was meestal ons startpunt van de reis. We hadden altijd wel een route in onze gedachte maar wanneer vliegen vanaf een bepaalde plek een stuk goedkoper was, hebben we de route hier op aangepast.
Zelf alles boeken en zelf hotels uitzoeken vind ik juist leuk. Dan weet je precies waar je terecht komt.
Wanneer je nog tips voor kids zoekt zou je onze weblogs kunnen bekijken.
Veel plezier met de voorbereidingen.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Als je maar weinig tijd hebt (3 weken), is het wellicht verstandig om een auto te nemen.
Maar om een keer in een camper door Amerika te trekken is wel een ervaring.
Het programma is redelijk vlot.
Welke rek zit er nog in het schema aan dagen.
Werk je tot vrijdag en vertrek je zaterdag of moet je eerst het weekend bijkomen + inpakken en vertrek je op maandag.
Evenzo met de terugkomst.
1 of 2 dagen maken een wereld van verschil.
Maar om een keer in een camper door Amerika te trekken is wel een ervaring.
Het programma is redelijk vlot.
Welke rek zit er nog in het schema aan dagen.
Werk je tot vrijdag en vertrek je zaterdag of moet je eerst het weekend bijkomen + inpakken en vertrek je op maandag.
Evenzo met de terugkomst.
1 of 2 dagen maken een wereld van verschil.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerikafan
Hallo alle tipgevers,
thanks voor jullie eerste reacties. Nu al leerzaam.
Ik begrijp je punt Marianne. Inderdaad kan je geen gebruik meer maken van aantrekkelijkere prijzen als je het uit handen geeft. Zelf zoeken zorgt daarbij ook een hoop voorpret en dat is ook wel leuk. We gaan het gewoon naast elkaar leggen; Tioga, Doets en eigen zoektocht. Wat ik van de Doets boekers begreep geven ze alternatieven voor slaapplekken. Daar zullen we dan zeker op letten. hke je hebt het over een weblog... Heb je een linkje?
Wat betreft de stop onderweg naar GC hadden we inderdaad de gedachte dat we erg laat aankomen als we in een keer rijden. Onze zoon wil toch hier en daar wel stoppen langs Route 66 denk ik. Dan de stop bij Hooverdam nog. Maar het is zeker het overwegen waard om in een keer door te rijden, want ik weet niet of Kingman of Seligman echt een overnachting waard zijn. is wellicht verder niet genoeg te doen? De tip van Wally om een stukje om te rijden naar Oatman maakt het niet makkelijker. We willen het mooiste stuk, maar is dat dan wel te doen Wally? Hoe rijden we dan vanaf LV? Komen we dan geen tijd tekort in GC of zouden we dan 's middags pas weg kunnen gaan naar MV? ik heb begrepen dat GC niet heel veel tijd opslokt. Wij gaan niet ver naar beneden lopen.
Wat betreft weekend tarieven dacht ik dat hier ergens gelezen te hebben. Dat bijvoorbeeld GC duurder is, Yosemite wellicht niet maar wel veel drukker. SF duurder. LA als ik Jacques goed begrijp juist beter in het weekend.
Vliegtickets dus gewoon maar vanaf diverse plekken en naar verschillende steden checken. Zijn er bekende tijden (bepaalde weken of maanden) dat de tickets doorgaans goedkoper zijn of is dat ook random?
1,5 dag SF lijkt ons inderdaad ook tekort. We hadden met ons schema eigenlijk 2 dagen in ons hoofd. De middag vanuit Yosemite en de ochtend naar Monterey. Wellicht dan toch een nacht bijplakken. Aha dat is die ene overnachting richting GC die we dan hier kunnen zetten.
Jacques, je tip over het fietsen hadden we al genoteerd, dat willen we zeker doen, thanks.
In LA gaan we niet lopen Wally. het zal een dikke SUV worden naar alle waarschijnlijkheid. En een overstap tijdens de vliegreis vinden we eigenlijk wel zo prettig trouwens. Even benen strekken. Als we maar geen uren moeten wachten.
Hans er zit nog wel enige rek in. Werk kan ik zelf bepalen, maar de kosten spelen natuurlijk wel mee.
We gaan sowieso ook wat met de tip doen om twee andere routes te maken met als start San Francisco en Los Angeles.
Groet, Mike
thanks voor jullie eerste reacties. Nu al leerzaam.
Ik begrijp je punt Marianne. Inderdaad kan je geen gebruik meer maken van aantrekkelijkere prijzen als je het uit handen geeft. Zelf zoeken zorgt daarbij ook een hoop voorpret en dat is ook wel leuk. We gaan het gewoon naast elkaar leggen; Tioga, Doets en eigen zoektocht. Wat ik van de Doets boekers begreep geven ze alternatieven voor slaapplekken. Daar zullen we dan zeker op letten. hke je hebt het over een weblog... Heb je een linkje?
Wat betreft de stop onderweg naar GC hadden we inderdaad de gedachte dat we erg laat aankomen als we in een keer rijden. Onze zoon wil toch hier en daar wel stoppen langs Route 66 denk ik. Dan de stop bij Hooverdam nog. Maar het is zeker het overwegen waard om in een keer door te rijden, want ik weet niet of Kingman of Seligman echt een overnachting waard zijn. is wellicht verder niet genoeg te doen? De tip van Wally om een stukje om te rijden naar Oatman maakt het niet makkelijker. We willen het mooiste stuk, maar is dat dan wel te doen Wally? Hoe rijden we dan vanaf LV? Komen we dan geen tijd tekort in GC of zouden we dan 's middags pas weg kunnen gaan naar MV? ik heb begrepen dat GC niet heel veel tijd opslokt. Wij gaan niet ver naar beneden lopen.
Wat betreft weekend tarieven dacht ik dat hier ergens gelezen te hebben. Dat bijvoorbeeld GC duurder is, Yosemite wellicht niet maar wel veel drukker. SF duurder. LA als ik Jacques goed begrijp juist beter in het weekend.
Vliegtickets dus gewoon maar vanaf diverse plekken en naar verschillende steden checken. Zijn er bekende tijden (bepaalde weken of maanden) dat de tickets doorgaans goedkoper zijn of is dat ook random?
1,5 dag SF lijkt ons inderdaad ook tekort. We hadden met ons schema eigenlijk 2 dagen in ons hoofd. De middag vanuit Yosemite en de ochtend naar Monterey. Wellicht dan toch een nacht bijplakken. Aha dat is die ene overnachting richting GC die we dan hier kunnen zetten.

In LA gaan we niet lopen Wally. het zal een dikke SUV worden naar alle waarschijnlijkheid. En een overstap tijdens de vliegreis vinden we eigenlijk wel zo prettig trouwens. Even benen strekken. Als we maar geen uren moeten wachten.
Hans er zit nog wel enige rek in. Werk kan ik zelf bepalen, maar de kosten spelen natuurlijk wel mee.
We gaan sowieso ook wat met de tip doen om twee andere routes te maken met als start San Francisco en Los Angeles.
Groet, Mike
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zeker wel doen, rijdend zie je niet veel. Maar kijk verder dan de walk of fame en santa monica pier zou ik zeggen want dan kan LA nog wel eens tegenvallen.In LA gaan we niet lopen Wally.
Op veel plekken tijdens je reis kan je viewpoint aandoen, maar het mooiste is om echt stukken te wandelen. En dat hoeft echt geen uren te zijn. Soms 5/10minuten soms een uurtje.
Gemiddels gezien heb je bij overstappen vaak 3u de tijd tussen de vluchten. Als ik voor €310 kan vliegen met een tussenstop of €350 zonder zou ik het echt wel weten
In Kingman zit ook nog een erg leuk Route 66 museum, dat is zeker een bezoek waard!
Als je op een andere plek meer tijd wil, bijvoorbeeld in San Francisco, kun je ook overwegen om Monument Valley er uit te laten, aangezien je aangeeft dat jullie meer stadsmensen zijn.
Als je op een andere plek meer tijd wil, bijvoorbeeld in San Francisco, kun je ook overwegen om Monument Valley er uit te laten, aangezien je aangeeft dat jullie meer stadsmensen zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk voor reisverslagen zoals die van hke naar de links in het onderschrift van forumleden. Misschien heb je ook iets aan die van ons.
Mocht je bij een reisorganisatie gaan boeken leg dan eerst de route en hotels hier voor. We zien toch met enige regelmaat routes en overnachtingen langskomen die niet optimaal zijn maar die niet meer gewijzigd kunnen worden. Mijn punt ging ook niet zozeer om de prijs maar om de flexibiliteit die je hebt als je zelf boekt.
Marianne
Mocht je bij een reisorganisatie gaan boeken leg dan eerst de route en hotels hier voor. We zien toch met enige regelmaat routes en overnachtingen langskomen die niet optimaal zijn maar die niet meer gewijzigd kunnen worden. Mijn punt ging ook niet zozeer om de prijs maar om de flexibiliteit die je hebt als je zelf boekt.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Uren wachten tijdens tussenstop. Tijdens die tussenstop kom je de USA binnen en moet je door de paspoortcontrole. Dat kan vlot gaan , halfuurtje, maar kan ook anderhalf uur duren ( als je de pech hebt dat net voor uw vlucht nog een aantal andere internationale vluchten geland zijn). Hou daar rekening mee. Als je niet veel tussentijd hebt kan je proberen van je eigen vlucht de eerste te zijn, win je toch heelwat plaatsen. Ga hiervoor kort voor de landing naar het wc zodat je dat niet moet toen onmiddellijk na het uitstappen en je met flinke stap naar de controle kan stappen.In LA gaan we niet lopen Wally. het zal een dikke SUV worden naar alle waarschijnlijkheid. En een overstap tijdens de vliegreis vinden we eigenlijk wel zo prettig trouwens. Even benen strekken. Als we maar geen uren moeten wachten.
Wij hebben hierdoor ooit een vlucht gemist. Moest dat gebeuren, is in principe niet zo erg, waarschijnlijk ( en hopelijk) kom je op een volgende vlucht terecht.
Misschien nuttig : na die controle je bagage nemen, door de douane, bagage terug afgeven, naar terminal voor uw volgende vlucht.
Jacques
-
- Amerikafan
Thanks Wally, we zijn zeker niet alleen van de gebaande paden. Zoals je wellicht al bij All About LA gelezen hebt willen we in LA nog wel wat muziek historie bekijken. Als je tips hebt dan hoor ik het graag!
Teuntje we zijn stadsmensen, maar juist Monument Valley lijkt ons nou zo prachtig. Elk keer als ik een Lucky Luke strip voor me heb kan ik er dan aan terugdenken.
Jacques, je haalt oude herinneringen naar boven die wij hadden tijdens onze reis naar Florida acht jaar geleden. Ook een overstap met problemen. Bij de tascontrole in een verkeerde rij gestapt. Worden we met z'n alle apart gezet en staan we daar in een hok te wachten. Komen er opeens allemaal douaniers aangelopen. Worden we (de kinderen van toen 4 en 12 jaar ook) volledig gefouilleerd. Wij volkomen verbaasd en geïrriteerd. Ze dachten dat we met opzet een verkeerde band hadden genomen. Wel nog excuses gehad van het stelletje paniekvogels. Daarna wel hulp gehad om vlucht nog te halen want dat scheelde door dat geintje ook niks.
Marianne bedankt voor je aanvulling.
Groet,
Mike
Teuntje we zijn stadsmensen, maar juist Monument Valley lijkt ons nou zo prachtig. Elk keer als ik een Lucky Luke strip voor me heb kan ik er dan aan terugdenken.

Jacques, je haalt oude herinneringen naar boven die wij hadden tijdens onze reis naar Florida acht jaar geleden. Ook een overstap met problemen. Bij de tascontrole in een verkeerde rij gestapt. Worden we met z'n alle apart gezet en staan we daar in een hok te wachten. Komen er opeens allemaal douaniers aangelopen. Worden we (de kinderen van toen 4 en 12 jaar ook) volledig gefouilleerd. Wij volkomen verbaasd en geïrriteerd. Ze dachten dat we met opzet een verkeerde band hadden genomen. Wel nog excuses gehad van het stelletje paniekvogels. Daarna wel hulp gehad om vlucht nog te halen want dat scheelde door dat geintje ook niks.
Marianne bedankt voor je aanvulling.
Groet,
Mike
-
- Amerikafan
Gisteren even bijgepraat met onze buren, die een prachtige trip hadden gemaakt met de camper. Heeft ons toch weer doen twijfelen. Vooral het zelf kunnen koken en lekker even buiten zitten vinden we wel wat.
Maar nu zitten we te denken.... Als je met de auto gaat, zijn er plekken langs de weg waar je picknick tafels kan vinden of zelfs barbecue gelegenheid? Dan zouden we het buiten eten op die manier een beetje kunnen invoegen namelijk. En i.pv. Een camperground zo hier en daar een logde huren. Zitten daar dan keuken of bbq faciliteiten bij?
Tips over waar en hoe zien we graag.
Maar nu zitten we te denken.... Als je met de auto gaat, zijn er plekken langs de weg waar je picknick tafels kan vinden of zelfs barbecue gelegenheid? Dan zouden we het buiten eten op die manier een beetje kunnen invoegen namelijk. En i.pv. Een camperground zo hier en daar een logde huren. Zitten daar dan keuken of bbq faciliteiten bij?
Tips over waar en hoe zien we graag.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Picknickplaatsen met barbecue mogelijkheden zijn er zeker. Ik kan me in elk geval wat herinneren langs de kust. Ze staan op aangegeven op sommige kaarten.
Lodges zijn vaak gewoon hotelkamers, en dus niet echt met de mogelijkheid om te koken. In Yosemite kun je eens kijken naar Housekeeping Camp (zie http://www.travelyosemite.com); dan heb je een tent met een picknicktafel en fire ring. Erg leuk. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2006-verslag. Ik zou daar zo snel mogelijk iets vastleggen (annuleren kan altijd nog). Ik denk dat het nu al lastig is om nog iets te vinden. In Yosemite zijn ook picknickplaatsen. Zie daarvoor de kaart van de vallei (op http://www.nps.gov/yose onder maps). Als je in Monument Valley bij Gouldings op de camping een cabin neemt kun je ook zelf koken of barbecueën.
Is een auto en afwisselend hotel en tentkamperen iets voor jullie? Best of both worlds!
Marianne
Lodges zijn vaak gewoon hotelkamers, en dus niet echt met de mogelijkheid om te koken. In Yosemite kun je eens kijken naar Housekeeping Camp (zie http://www.travelyosemite.com); dan heb je een tent met een picknicktafel en fire ring. Erg leuk. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2006-verslag. Ik zou daar zo snel mogelijk iets vastleggen (annuleren kan altijd nog). Ik denk dat het nu al lastig is om nog iets te vinden. In Yosemite zijn ook picknickplaatsen. Zie daarvoor de kaart van de vallei (op http://www.nps.gov/yose onder maps). Als je in Monument Valley bij Gouldings op de camping een cabin neemt kun je ook zelf koken of barbecueën.
Is een auto en afwisselend hotel en tentkamperen iets voor jullie? Best of both worlds!
Marianne
Reizen met de auto betekent niet dat je niet kunt bbq-en. Wij doen dat zelfs heel vaak. Amerika is hét land van de bbq. In de nationale parken heb je picnic areas met grills. En ook in de meeste dorpen is er wel een lokaal parkje met grills. Motels hebben ook nog wel eens een (gas)bbq staan of een grasveldje waar je een eigen bbq kunt gebruiken (kost niet veel bij de Walmart). En als je een keuken erbij wilt is het handig om af en toe eens een cabin te huren i.p.v. een motelkamer.
Op sommige rondreizen hebben we een kleine bbq gekocht bij de Walmart. Maar vaak hebben we alleen een eigen roostertje mee (of kopen die daar). We vinden zo'n visrooster die je dubbel kunt klappen erg handig.
Afgelopen voorjaar hebben we zelfs twee keer gebarbecued (achter ons motel) met wat kolen in een wegwerp aluminium bak in combinatie met een roostertje. Werkte prima.
Op sommige rondreizen hebben we een kleine bbq gekocht bij de Walmart. Maar vaak hebben we alleen een eigen roostertje mee (of kopen die daar). We vinden zo'n visrooster die je dubbel kunt klappen erg handig.
Afgelopen voorjaar hebben we zelfs twee keer gebarbecued (achter ons motel) met wat kolen in een wegwerp aluminium bak in combinatie met een roostertje. Werkte prima.
-
- Amerikafan
Goeie ideeën Felicitas. En Marianne, Een tent krijgt ik mijn vrouw niet in, maar Housekeeping Camp leek haar een leuk idee.
We zijn net terug van twee weken Mobilhome op een camping in Frankrijk. Onze dochter van 12 vind dat toch ook wel erg leuk en knus. 's Avonds de mogelijkheid om lekker uiten te chillen. Drankje, hapje erbij. Vandaar toch nog onze twijfel camper of auto volgend jaar. Vooralsnog bestaat er voor ons wel belangrijke vraag....:
Het zal in de periode dat wij gaan bloedheet zijn in vele gedeeltes van onze trip; Page, Vegas etc. Hoe zit het nu precies met de airco in een camper?
Tijdens het rijden heb je net als in de auto airco, maar is deze voldoende voor de camper? Moet ook de dakairco toch aan? Zijn er extra kosten verbonden aan het gebruik van airco op je standplek? Is het doenlijk om deze ook 's nachts te laten draaien of is dat over het algemeen niet nodig, omdat de temperatuur flink daalt?
We zijn net terug van twee weken Mobilhome op een camping in Frankrijk. Onze dochter van 12 vind dat toch ook wel erg leuk en knus. 's Avonds de mogelijkheid om lekker uiten te chillen. Drankje, hapje erbij. Vandaar toch nog onze twijfel camper of auto volgend jaar. Vooralsnog bestaat er voor ons wel belangrijke vraag....:
Het zal in de periode dat wij gaan bloedheet zijn in vele gedeeltes van onze trip; Page, Vegas etc. Hoe zit het nu precies met de airco in een camper?
Tijdens het rijden heb je net als in de auto airco, maar is deze voldoende voor de camper? Moet ook de dakairco toch aan? Zijn er extra kosten verbonden aan het gebruik van airco op je standplek? Is het doenlijk om deze ook 's nachts te laten draaien of is dat over het algemeen niet nodig, omdat de temperatuur flink daalt?
Toen wij in Page waren, was het er overdag heet en hebben we de airco laten draaien. 's Nachts koelde het wel wat af. In Las Vegas hebben we de camper een paar dagen op een parking gezet en hebben we in een hotel overnacht.
De airco tijdens het rijden was voldoende voor ons.
Als je een plek met elektriciteit boekt, heb je geen extra kosten voor de airco.
De airco tijdens het rijden was voldoende voor ons.
Als je een plek met elektriciteit boekt, heb je geen extra kosten voor de airco.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
-
- Amerikafan
Eindelijk is het dan zover... Gisteren de vluchten geboekt! We moeten alleen het hele schema omgooien, want we komen aan in San Francisco en vertrekken daar ook. Aankomst vrijdag 3 augustus in de voormiddag en vertrek zaterdag 25 augustus in de avond. Voor drie personen totaal €1900 vonden we een nette prijs. Korte overstap tijden en vliegen met de A380 en een 777 zover ik kon zien.
Nu wordt kan het puzzelen beginnen om te kijken of we Vegas buiten het weekend kunnen houden. Het liefst doen we de route met de klok mee, zodat we Yosemite zo vroeg mogelijk doen en onze dochter naar einde van de route zich kan verheugen op Universal met het Harry Potter gedeelte.
Dit is het idee nu. Ik kom niet helemaal uit. (Edit 14/10: inmiddels komen we steeds beter uit dankzij de tips) Tips en trucs van jullie zijn erg welkom...
Vr 3/8 Aankomst SF, middag en avond sightseeing
Za 4/8 SF - Yosemite
Zo 5/8 Yosemite
Ma 6/8 Yosemite - Mono Lake (via Bodie)
Di 7/8 Mono Lake - Beatty
Wo 8/8 Beatty - LV
Do 9/8 LV
Vr 10/8 LV > Zion
Za 11/8 Zion; narrows
Zo 12/8 Zion > Bryce; Navajo loop
Ma 13/8 Bryce > Page
Di 14/8 Page; Lower Antelope, Horse shoe bend
Wo 15/8 Page > Monument Valley; paard rit
Do 16/8 Monument Valley > GC
Vr 17/8 GC > Needles via Kingman en Oatman route 66
Za 18/8 Needles > Marina del Rey / Santa Monica
Zo 19/9 LA
Ma 20/8 LA
Di 21/8 LA > Pismo Beach
Wo 22/8 Pismo Beach > Monterey; whale Watching Tour
Do 23/8 Monterey - SF
Vri 24/8 SF
Za 25/8 SF hele dag te besteden, pas ergens 20:00 vertrekken.
Vrouw en dochter zullen ook nog wel ergens een Outlet willen bezoeken ben ik bang.
Nu wordt kan het puzzelen beginnen om te kijken of we Vegas buiten het weekend kunnen houden. Het liefst doen we de route met de klok mee, zodat we Yosemite zo vroeg mogelijk doen en onze dochter naar einde van de route zich kan verheugen op Universal met het Harry Potter gedeelte.
Dit is het idee nu. Ik kom niet helemaal uit. (Edit 14/10: inmiddels komen we steeds beter uit dankzij de tips) Tips en trucs van jullie zijn erg welkom...
Vr 3/8 Aankomst SF, middag en avond sightseeing
Za 4/8 SF - Yosemite
Zo 5/8 Yosemite
Ma 6/8 Yosemite - Mono Lake (via Bodie)
Di 7/8 Mono Lake - Beatty
Wo 8/8 Beatty - LV
Do 9/8 LV
Vr 10/8 LV > Zion
Za 11/8 Zion; narrows
Zo 12/8 Zion > Bryce; Navajo loop
Ma 13/8 Bryce > Page
Di 14/8 Page; Lower Antelope, Horse shoe bend
Wo 15/8 Page > Monument Valley; paard rit
Do 16/8 Monument Valley > GC
Vr 17/8 GC > Needles via Kingman en Oatman route 66
Za 18/8 Needles > Marina del Rey / Santa Monica
Zo 19/9 LA
Ma 20/8 LA
Di 21/8 LA > Pismo Beach
Wo 22/8 Pismo Beach > Monterey; whale Watching Tour
Do 23/8 Monterey - SF
Vri 24/8 SF
Za 25/8 SF hele dag te besteden, pas ergens 20:00 vertrekken.
Vrouw en dochter zullen ook nog wel ergens een Outlet willen bezoeken ben ik bang.
Laatst gewijzigd door MichelAngelo66 op 14 okt 2017, 09:55, 5 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een extra dag uittrekken voor Yosemite of voor het stuk tussen Yosemite en Las Vegas. Van ML naar Las Vegas via DV is wel erg ver. Kijk eens naar ons 2017-verslag daarvoor.
Voor Page is 1 nacht voldoende als je alleen naar Horseshoe Bend en Antelope Canyon gaat.
Marianne
Voor Page is 1 nacht voldoende als je alleen naar Horseshoe Bend en Antelope Canyon gaat.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3879 Weergaves
-
Laatste bericht door Glorious
-