Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Alfred1982 (AMJ): zomer 2018, 29 dagen SD-LA met camper.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Alfred1982
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Alfred1982 (AMJ): zomer 2018, 29 dagen SD-LA met camper.

Bericht door Alfred1982 »

Beste Amerika-fanaten,

Vanaf het eerste moment dat het bij ons opkwam om in 2018 richting Zuid-West Amerika te gaan worden we met de dag enthousiaster. Omdat we, als het goed is, dan 12,5 jaar getrouwd zijn willen we samen met onze dochter van (dan bijna) 9 jaar een onvergetelijke rondreis gaan maken. Dit willen we gaan doen met een camper.

Even een korte beschrijving van ons:
- Man 36 jaar, houdt van lekker autorijden en veel mooie dingen zien en ontdekken.
- Vrouw 39 jaar, is fotograaf en houdt van bijzondere plekjes "spotten" en loopt de hele dag met de camera in de aanslag :wink:
- Kind 9 jaar, is lekker actief en wil heel graag dolfijnen zien en zwemmen.
We hopen deze reis een afwisseling te hebben van cultuur, actief bezig zijn en ook af en toe de rust nemen waar het kan.

Het plan was eerst om vanaf SF te vertrekken en dan een "rondje" te maken. Na heel veel lezen op dit geweldige forum, diverse sites en onderling overleg zijn we toch tot een andere route gekomen. Graag zou ik van jullie advies willen ontvangen wat wel haalbaar is of wat echt niet en misschien hebben jullie betere/andere suggesties.

Hierbij onze route:
Dag 1 (ma): Vlucht naar San Diego
Dag 2 (di): San Diego
Dag 3 (wo): San Diego - Joshua Tree (ophalen camper)
Dag 4 (do): Joshua Tree - Lake Havasu
Dag 5 (vr): Lake Havasu - Sedona
Dag 6 (za): Sedona - Grand Canyon
Dag 7 (zo): Grand Canyon
Dag 8 (ma):Grand Canyon - Page
Dag 9 (di): Page
Dag 10 (wo): Page - Moab
Dag 11 (do): Moab
Dag 12 (vr): Moab - Bryce Canyon
Dag 13 (za): Bryce Canyon - Zion
Dag 14 (zo): Zion
Dag 15 (ma): Zion - Las Vegas
Dag 16 (di): Las Vegas
Dag 17 (wo): Las Vegas - Lone Pine
Dag 18 (do): Lone Pine - Yosemite
Dag 19 (vr): Yosemite
Dag 20 (za): Yosemite - Sequoia
Dag 21 (zo): Sequoia
Dag 22 (ma): Sequoia San Francisco
Dag 23 (di): San Francisco
Dag 24 (wo): San Francisco - Carmel/Monterey
Dag 25 (do): Carmel/Monterey - Pismo Beach
Dag 26 (vr): Pismo Beach - Los Angeles
Dag 27 (za): Los Angeles
Dag 28 (zo): Los Angeles
Dag 29 (ma): Terugreis.

Waarom starten in San Diego? Dit is om 2 redenen.
Onze dochter wilde heel graag naar Sea World. Daarnaast scheelt het erg in de kosten voor het huren van de camper.
Op de zondagen hebben wij een rustdag, deze dag blijven we op dezelfde locatie.

Er bestaat de mogelijkheid dat we al op zaterdag aankomen in San Diego maar dit is nog afhankelijk van de vluchten.

Ik zie jullie reacties/aanbevelingen graag verschijnen.
Alvast allemaal bedankt.

mvg
Alfred, Mariese en Jasmijn
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis AMJ zomer 2018, 29 dagen SD-LA met camper

Bericht door Marcopstal »

Hopelijk kunnen jullie inderdaad sneller afreizen, zodat je tenminste wat meer tijd hebt voor San Diego en directe omgeving.
Onderschat de tijd nodig om een camper af te halen niet. Tenzij je een early bird hebt is het algauw een uur of 16-17 voor je met boodschappen op weg bent.
Ik ontbreek Monument Valley. Een overnachting daar heeft toch altijd iets magisch.
De tijd voor Moab is veel te kort. Hier heb je minstens twee dagen meer nodig, zeker aangezien je dan in 1 rit doorrijdt naar Bryce.
Als je kiest voor Lone Pine dan is dit met Death Valley in het achterhoofd. Momenteel laat enkel Cruise America toe om in de zomer met de camper door Death Valley te rijden (op eigen risico).
Lone Pine - Yosemite is veel als je Bodie wil zien, wat tijd wil aan Mono Lake en tijd wil spenderen langsheen de Tioga Pass.

Algemeen denk ik dat jullie net iets te veel willen zien in de beschikbare tijd. Ik zou er minstens 1 plek van tussenhalen, veel rust zit er immers niet in.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis AMJ zomer 2018, 29 dagen SD-LA met camper

Bericht door PSVwally »

Welkom op het allesamerika forum.
Dit gaat een geweldige trip worden hoor :thumbup:
We hopen deze reis een afwisseling te hebben van cultuur, actief bezig zijn en ook af en toe de rust nemen waar het kan.
Eigenlijk ga naarmate de vakantie vordert steeds meer in korte tijd proppen.

Zoals Marcopstal al aangeeft moet je op dag 3 echt zorgen voor een early bird, anders is Joshua Tree al echt erg ver. Aangezien je in de zomer gaat is het tot laat licht dus zal je het best halen, maar als je evt. nog een vermoeidheid van de reis in je hoofd hebt is het een inspannende dag.

Je tijd voor Moab is imo te kort. Zowel tussen Page en Moab (monument valley) als tussen Moab en Bryce (goblin valley sp, capitol reef np) is nog veel te zien en ook daar kan je makkelijk enkele dagen voor uittrekken. Ik zou die hoek dus laten vallen.
Nu heb je behalve Moab namelijk ook erg weinig tijd voor Yosemite en Sequoia en de rit naar Yosemite is met de camper imo te lang.

Ik zou ergens tussen Joshua Tree en de Grand Canyon een nacht schrappen. Nu kom je wrs dus pas laat bij JT, dus dan vind ik de overnachting bij Lake Havasu wel te begrijpen (je zou ook naar Kingman kunnen rijden via route 66). Maar je komt eigenlijk bij Sedona tijd te kort. Dat gebied kan je ook makkelijk enkele dagen doorbrengen. Vooral rond Jerome/Prescott schijnt erg mooi te zijn. Maar je mist de rust/tijd hiervoor. Misschien de volgende reis vanaf Phoenix starten en dan dit gebied en Moab meepakken ?

De zondagen rustdagen? Dat zou inhouden in bij de Grand Canyon, Zion, Sequoia en LA rustdagen. Ergens meer dagen zijn is heel erg fijn en goed, maar als het je route ten goede komt zou ik soms toch kleine verplaatsingen overwegen.

Maar voor een kleine verandering zou ik dus alleen moab eruit halen en dan van Page naar Bryce rijden en 1 dag tussen Lone Pine en Yosemite zetten bij Mammoth Lakes/Lee Vining of June Lake. En de andere dag of bij Yosemite zelf of bij Sequoia.

Wil je wat meer rust onderweg, dan zou ik dus behalve bovenstaande ook Sedona eruit halen en ergens naar keuze bij te zetten. Zo zou ik denk ik de camper halen en ergens bij Anza Borrego SP de 1e nacht in de camper doorbrengen. Dan kan je de dag erna bijna de hele dag in Joshua Tree doorbrengen en kan de nacht bij Havasu City geskipt worden
Alfred1982
Amerika-ontdekker

Re: Reis Alfred1982 (AMJ): zomer 2018, 29 dagen SD-LA met camper.

Beste Marcopstal en PSVwally,

Bedankt voor jullie reacties, hier kunnen we echt wat mee. We hebben deze ter harte genomen en wat aanpassingen gedaan in de route. Jullie hebben beide gelijk dat het misschien wel iets teveel was. Ben benieuwd wat jullie van de nieuwe opzet vinden.

Dag 3 (wo): San Diego (eventueel rijden naar Anza Borrego)
Dag 4 (do): San Diego - Joshua Tree
Dag 5 (vr): Joshua Tree - Kingman
Dag 6 (za): Kingman - Grand Canyon
Dag 10 (wo): Page - Monument Valley
Dag 11 (do): Monument Valley - Capitol Reef
Dag 12 (vr): Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 18 (do): Lone Pine - Mammoth Lakes
Dag 19 (vr): Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 20 (za): Yosemite
Dag 21 (zo): Yosemite
Dag 22 (ma): Yosemite - Sequoia
Dag 23 (di): Sequoia
Dag 24 (wo): Sequoia - San Francisco
Dag 25 (do): San Fransisco
Dag 26 (vr): San Fransisco
Dag 27 (za): San Fransisco - Carmel/Monterey
Dag 28 (zo): Carmel/Monterey - San Simeon
Dag 29 (ma): San Simeon - Los Angeles
Dag 30 (di): Los Angeles
Dag 31 (wo): Los Angeles - Amsterdam/Dusseldorf/Frankfurt

De camper gaan we waarschijnlijk huren bij Cruise America.
Waar zouden jullie misschien nog een extra dag toevoegen of juist weglaten? We hebben eventueel nog wat speling in de dagen.
Wat zijn zeker de dingen die we niet moeten vergeten op de route?

Bedankt voor de reacties alvast.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mag ik mee? Gaat een mooie trip worden hoor!

Als je dag 3 Joshua Tree doet zou ik dag 4 verser rijden dan Kingman. Misschien via route66 Needles/Oatman/Kingman/Hackberry/Seligman naar Williams. Daar heb je bearzona, misschien leuk voor je dochter. Safari tussen de beren.

Hoeveel dagen speling heb je? Met 3 nachten zou je Moab alsnog kunnen toevoegen tussen Monument Valley en Capitol Reef. Met 2 zou ik dat niet doen maar evt een nacht Vegas meer doen. Een dagje zwembad voor de dochter bv. Of LA een dag pretpark of strand?

Welke dag zou je dan de camper inleveren. Ik zou nl in LA evt een auto huren. Dat is makkelijker.
Alfred1982
Amerika-ontdekker

Er is plek genoeg in de camper verwacht ik dus je kunt zo mee :lol:

Dag 4 ga ik zeker aanpassen dat is een goeie tip.
Helaas hebben we geen 3 dagen extra dat gaan we niet redden. Maximaal 2 dagen eerder beginnen of 1 dag later naar huis vliegen.

Waar ik zelf nog over twijfel is om een dag minder in SF te doen en dan een dag extra in LA.
Camper inleveren wilde ik op de maandag doen en dan auto huren inderdaad.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Wanneer moet het geheel plaatsvinden?
Op dit moment zijn tickets eerste helft 2018 retour San Francisco heel goedkoop vanaf Dusseldorf.

Verder werken wij altijd tot de laatste dag voor vertrek.
Dat zou in jouw geval 2 dagen winst opleveren.

Eventueel een terugkeer op donderdag of liefst vrijdag scheelt ook weer.

Je hebt nooit genoeg tijd, maar dan haal je er wel het meeste uit en zou zoals anderen al aangeven Moab wellicht ook mee kunnen.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Alfred1982
Amerika-ontdekker

De trip zou plaats moeten gaan vinden vanaf 21-07. Dan krijg ikzelf namelijk vakantie.
Eerder kan ik helaas niet weg. Ik werk tot een dag ervoor.
De bedoeling was om op maandag heen te vliegen, maar de zaterdag zou ook kunnen.

De tickets zijn rond die tijd een stukje duurder, deze wil ik eigenlijk zo vroeg mogelijk boeken als dat mogelijk is.
Alleen is de camperhuur vanaf San Diego weer veel voordeliger, dat scheelt echt serieus geld.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Als je via Skyscanner een alert instelt krijg je automatisch een mailtje wanneer de prijzen van vliegtickets hoger of lager worden voor de door jouw aangegeven route. Werkt heel handig.

Verder qua route:
Dag 5 zou ik zeker iets verder doorrijden naar Williams. Of evt. zelfs al naar Grand Canyon, al zal dat met een camper een lange reisdag zijn. Vergeet de route 66 niet.

Dag 18 begrijp ik niet goed. Lone Pine - Mammoth Lakes is zo'n 100 miles, dus op dat stuk valt nog wel een dag te winnen.
Wellicht dat Las Vegas - Mammoth Lakes mogelijk is en de volgende dag Mammoth Lakes - Yosemite? Dat geeft je een dag extra.
Marcopstal
Amerika-expert

MichelH schreef:Dag 18 begrijp ik niet goed. Lone Pine - Mammoth Lakes is zo'n 100 miles, dus op dat stuk valt nog wel een dag te winnen.
Wellicht dat Las Vegas - Mammoth Lakes mogelijk is en de volgende dag Mammoth Lakes - Yosemite? Dat geeft je een dag extra.
Dag 18 begrijp ik heel goed. Aangezien ze Death Valley willen doen hebben ze hier de ganse dag 17 voor. Op dag 18 is er dan tijd voor de Alabama Hills, Mt Whitney Portal, Mono Lake, Bodie, ... en op dag 19 is er ruim de tijd voor de Tioga Pass.

Las Vegas - Mammoth Lakes via Death Valley is te ver voor één dag, zeker met een camper en dan rest er ook voor al de rest weinig tijd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zoals aangegeven mag je alleen met een camper van cruise Amerika door Death Valley. Als je dus daar niet de camper huurt is Lone Pine niet handig want je mag niet door Death Valley. Dan zou je beter boven DV langs naar Bishop of idd direct naar Mammoth Lakes kunnen rijden.

Mocht je wel door DV rijden, dan is er best wel een dag te besteden rond Lone Pine. Met de Alabama hills en niet Whitney portal. Ik weet niet in hoeverre petrified forest met de camper te doen is, maar ook rond June Lake en Mono Lake zijn mooie plekjes. Bodie met dr camper zou ik niet doen denk ik
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bristlecone Pines Forest bedoel je denk ik Paul? Is misschien wat lastig met de camper. Wij gaan er over 2 weken naar toe, ik zal eens kijken of het te doen is met een camper.
Maar er is hoe dan ook meer dan genoeg te doen tussen Lone Pine en Mammoth Lakes (zie ons 2013- en 2015-verslag daarvoor). Misschien niet naar ML maar naar June Lake of Mono Lake. Dan zit je alweer iets gunstiger voor de rit over de Tioga Pass.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben wat aan het zwalken met diverse namen vandaag....denk dat de leeftijd ineens begint op te spelen... Bristlecone bedoel ik ja.
Alfred1982
Amerika-ontdekker

Bedankt allemaal.

Ik ga morgen even verder puzzelen. DV zijn we ook nog niet helemaal uit of dat wel de moeite waard is.
Kom er morgen of vrijdag op terug.

De vluchten houd ik al langer in de gaten. Ze zijn nu nog niet te boeken maar als ik kijk naar afgelopen jaar dan komt het goed.

Alfred
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Marcopstal schreef:
MichelH schreef:Dag 18 begrijp ik niet goed. Lone Pine - Mammoth Lakes is zo'n 100 miles, dus op dat stuk valt nog wel een dag te winnen.
Dag 18 begrijp ik heel goed. Aangezien ze Death Valley willen doen hebben ze hier de ganse dag 17 voor. Op dag 18 is er dan tijd voor de Alabama Hills, Mt Whitney Portal, Mono Lake, Bodie, ... en op dag 19 is er ruim de tijd voor de Tioga Pass.

Las Vegas - Mammoth Lakes via Death Valley is te ver voor één dag, zeker met een camper en dan rest er ook voor al de rest weinig tijd.
Jij bent het niet vaak eens met anderen, is het wel? :)
Als je met de camper niet door DV mag kun je beter naar Mammoth lakes rijden, zoals PSVwally ook al aangeeft. In het huidige plan was het Las Vegas - Lone Pine en de dag erna Lone Pine - Mammoth Lakes, wat maar 100 miles verderop ligt. Daar valt dus nog een dag te winnen eventueel, dat was het punt. En er is ongetwijfeld genoeg te doen en te zien, ook op de korte rit tussen Lone Pine en Mammoth Lakes, maar dat geldt bijna overal. Je kunt niet alles zien en moet keuzes maken en zeker op een eerste reis naar het zuidwesten zou ik er dan voor kiezen om die kilometers extra te maken en een dag te winnen. Die afweging moet de TS zelf maken.
Marcopstal
Amerika-expert

Ja maar TS wil wel degelijk door Death Valley gaan en voorziet om een camper te huren bij Cruise America.

Als je uiteraard DV niet aandoet en er gewoon een "rit van Vegas richting Yosemite" van maakt is Mammoth Lakes uiteraard haalbaar.
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Marcopstal schreef:Ja maar TS wil wel degelijk door Death Valley gaan en voorziet om een camper te huren bij Cruise America.

Als je uiteraard DV niet aandoet en er gewoon een "rit van Vegas richting Yosemite" van maakt is Mammoth Lakes uiteraard haalbaar.
Dan nog adviseer ik om Las Vegas - Lone Pine te doen en de volgende dag Lone Pine - Yosemite zodat ze een dag winnen die ze ergens anders beter kunnen gebruiken.
Marcopstal
Amerika-expert

Ik vind de route al zeer evenwichtig nu. Ik zie niet direct waar ze nog met een dag zouden moeten schuiven. Ze geven aan dat er misschien nog wel eentje bij kan. Die zou ik dan bij Sequoia voegen.

Ik kies dan dus eerder voor een dagje erbij dan te verschuiven. De oostkant van de Sierra's verdient toch ook wel wat tijd. Maar alles hangt uiteraard af van wat men uiteindelijk wil bezoeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals ik ook al aangaf is er op dat stuk echt heel veel te zien. Bodie kost bijvoorbeeld al zeker 3 uur. En langs de Tioga Road kun je ook heel veel tijd doorbrengen. Als je van Lone Pine komt hou je daar weer minder tijd voor over.
Het is nauurlijk een kwestie van keuzes maken; waar zou jij dan een extra dag willen inzetten?

Marianne
Alfred1982
Amerika-ontdekker

Bedankt allemaal wederom voor jullie reacties.
Heb een paar kleine wijzigingen doorgevoerd.

Dag 5 rijden we door naar Williams zoals jullie ook aangeven, dat lijkt mij ook een stuk beter.
Dag 18 willen we waarschijnlijk, zoals Marianne al aangaf, wat verder doorrijden. We willen zeker langs Bodie dus dan hebben we de dag erna wat meer speling.

Dag 3 (wo): San Diego (eventueel rijden naar Anza Borrego)
Dag 4 (do): San Diego - Joshua Tree
Dag 5 (vr): Joshua Tree - Williams (route 66)
Dag 6 (za): Williams - Grand Canyon
Dag 10 (wo): Page - Monument Valley
Dag 11 (do): Monument Valley - Capitol Reef
Dag 12 (vr): Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 18 (do): Lone Pine - June Lake/Mono Lake
Dag 19 (vr): June Lake/Mono Lake - Yosemite
Dag 20 (za): Yosemite
Dag 21 (zo): Yosemite
Dag 22 (ma): Yosemite - Sequoia
Dag 23 (di): Sequoia
Dag 24 (wo): Sequoia - San Francisco
Dag 25 (do): San Fransisco
Dag 26 (vr): San Fransisco
Dag 27 (za): San Fransisco - Carmel/Monterey
Dag 28 (zo): Carmel/Monterey - San Simeon
Dag 29 (ma): San Simeon - Los Angeles
Dag 30 (di): Los Angeles
Dag 31 (wo): Los Angeles - Amsterdam/Dusseldorf/Frankfurt

Mochten jullie nog eventueel goede suggesties hebben voor overnachtings plekken dan hoor ik het graag.
De dag extra die we eventueel hebben zouden we denk ik Sequoia besteden. Dit houden we nog even achter de hand.

Alfred
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer