Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis StijnTehMan: LV-SF in 16 dagen (september 2017)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
StijnTehMan
Amerika-ontdekker

Reis StijnTehMan: LV-SF in 16 dagen (september 2017)

Bericht door StijnTehMan »

Hallo medeforumleden!

11 september vliegen mijn vriendin en ik naar LV, om vervolgens 26 september terug te vliegen vanaf SF. De eerste dagen in LV en de grand canyon staan al vast, evenals de laatste dagen in Yosemite NP en SF. We willen parken bezoeken maar ook graag de sfeer proeven aan de kust. Nu hebben we de volgende route opgesteld. Wat vinden jullie hiervan? Is dit te doen? Zouden jullie het heel anders doen? (optie is om de kust over te slaan en na death valley via thioga pass naar yosemite te gaan). Maar dan zouden we de kust wel missen.. (we weten dat HW1 gedeeltelijk dicht is). Is ongeveer 1750 miles te doen in 16 dagen? Graag tips!

LV- Grand canyon (overnachtingen in williams) - zion - death valley - LA - monterey - yosemite - SF
Afbeelding
Anonymous123

Re: Reis LV-SF in 16 dagen (september 2017)

Bericht door Anonymous123 »

Zou je je route per dag kunnen uitschrijven in een van - naar vorm?

Dag 1: Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Williams
enzovoorts

Is het trouwens bewust om zo ver van Grand Canyon vandaan te zitten(heen en weer toch al gauw 2 uur)?
StijnTehMan
Amerika-ontdekker

Williams vanwege de kosten, en beschikbaarheid.. we hebben alles nogal laat geboekt.

11 sep aankomst LV
12 sep LV
13 sep LV - Grand Canyon
14 sep Grand Canyon
15 sep Grand Canyon - Zion NP
16 sep Zion NP bekijken, daarna doorrijden naar overnachting nabij death valley
17 sep Death valley in ochtend, daarna doorrijden naar LA
18 sep LA
19 sep LA - Santa barbara
20 sep Santa Barbara - Monterey (omrijden vanwege afsluiting HW1, wel proberen 17 mile drive te doen)
21 sep Monterey - Oakhurst (yosemite)
22 sep Yosemite
23 sep Oakhurst - SF
24 sep SF
25 sep SF
26 sep SF - amsterdam
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Wat zijn je plannen in GC? Hier heb je relatief veel tijd voor, vooral als je geen super lange wandelingen wil gaan doen.
Zion heb je dan weer weinig tijd voor! De meeste reacties dat je zal krijgen is dat je deze 2 beter kan omdraaien qua dagen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Twee nachtjes in GC. Ik neem aan in GC Village? Dat biedt je de mogelijkheid om rim-river-rim te lopen. Of South Kaibab naar Bright Angel via de Tonto trail, al zou ik dan toch altijd kiezen om door te lopen naar beneden. Mits beide natuurlijk in goede conditie. Hele gave hike, bucketlist dingetje.

Edit: ik zie nu Williams staan. Ik neem aan refundable? Want er komt altijd wel wat vrij in GC village, gewoon een paar keer per dag checken, credit card bij de hand en direct boeken als er iets vrij is. Controleer wel telkens de beschikbaarheid voor de twee nachten apart, veel meer kans dat je slaagt. Voor 14 op 15/9 is nu beschikbaarheid bij de Bright Angel Lodge, lodge room 1Q voor $91 incl tax.

Voor de rest ziet het er uit als een hele redelijke en rustige route. Veel focus op CA, en dan met name LA en SF, weinig dagen in Utah. Even proeven aan Yosemite en Zion. Een mooie reden om later nog eens terug te komen :-). Wat ook leuk is is om een dagje wine country in te trekken. Wat proeflokalen bezoeken, eventueel georganiseerd vanuit SF.

Wat ga je in Santa Barbara doen dat je er een hele nacht hebt gepland? Misschien slimmer om die nacht nog in LA te blijven?

1750 mijl is prima te doen in 16 dagen, is erg weinig zelfs. Ik houd altijd een bandbreedte van gemiddeld 125 tot max 175 mijl per dag aan voor een goede balans in een road trip.

Qua route kun je overwegen om het rondje LV-Zion-Page-GCNP andersom te rijden en vanaf GCNP richting LA te rijden (eventueel via Joshua Tree NP). Je ruilt dan DV in.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik zou toch proberen om Williams te wijzigen.
Een volle dag GC heb je misschien niet nodig, tenzij je echt grote wandelingen wil doen.
Voor Zion is de tijd inderdaad wat aan de korte kant.
Santa Barbara ? Op die wijze is de kust niet echt goed ingedeeld. Het stuk naar Monterey is toch wat aan de lange kant, zeker aangezien je moet omrijden en dus een stuk heen en terug doen. Ik zou eerder tot Morro Bay rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
StijnTehMan
Amerika-ontdekker

roelb schreef:Twee nachtjes in GC. Ik neem aan in GC Village? Dat biedt je de mogelijkheid om rim-river-rim te lopen. Of South Kaibab naar Bright Angel via de Tonto trail, al zou ik dan toch altijd kiezen om door te lopen naar beneden. Mits beide natuurlijk in goede conditie. Hele gave hike, bucketlist dingetje.

Edit: ik zie nu Williams staan. Ik neem aan refundable? Want er komt altijd wel wat vrij in GC village, gewoon een paar keer per dag checken, credit card bij de hand en direct boeken als er iets vrij is. Controleer wel telkens de beschikbaarheid voor de twee nachten apart, veel meer kans dat je slaagt. Voor 14 op 15/9 is nu beschikbaarheid bij de Bright Angel Lodge, lodge room 1Q voor $91 incl tax.

Voor de rest ziet het er uit als een hele redelijke en rustige route. Veel focus op CA, en dan met name LA en SF, weinig dagen in Utah. Even proeven aan Yosemite en Zion. Een mooie reden om later nog eens terug te komen :-). Wat ook leuk is is om een dagje wine country in te trekken. Wat proeflokalen bezoeken, eventueel georganiseerd vanuit SF.

Wat ga je in Santa Barbara doen dat je er een hele nacht hebt gepland? Misschien slimmer om die nacht nog in LA te blijven?

1750 mijl is prima te doen in 16 dagen, is erg weinig zelfs. Ik houd altijd een bandbreedte van gemiddeld 125 tot max 175 mijl per dag aan voor een goede balans in een road trip.

Qua route kun je overwegen om het rondje LV-Zion-Page-GCNP andersom te rijden en vanaf GCNP richting LA te rijden (eventueel via Joshua Tree NP). Je ruilt dan DV in.
Williams is idd refundable. Dus we hebben op jouw aanraden voor 1 nacht die lodge geboekt.. en de route gaan we waarschijnlijk aanpassen zodat we in ieder geval 2 nachten zion hebben zodat we 1 dag volledig hebben voor het park.. Morgen plaats ik een nieuwe routebeschrijving.

Bedankt voor de input alvast allemaal! Erg fijn!
roelb
Amerika-expert

Re: Reis StijnTehMan: LV-SF in 16 dagen (september 2017)

Bericht door roelb »

Op zich heb je toch ook een volle dag Zion NP?

Je overnacht er in de buurt. Dan de volgende dag de hele dag, tot eind van de middag, en daarna rij je naar door voor een overnachting "nabij Death Valley". Beatty wellicht?

Dat is een kleine 4 uur rijden. Dus als je zo rond 18.00u weg rijdt en onderweg een hapje eet zit (in St George of in Las Vegas heb je genoeg keuze bij een afrit) je nog voor 23.00u in je hotel. In Beatty is echt (en dan ook echt) niets te doen, behalve gokken, dus hoe later je aankomt, des te beter :-). En tussen Las Vegas en Beatty kun je nog ergens stoppen, lampen uit en zeker 15 minuten omhoog kijken. Na 15 minuten staan je pupillen helemaal open en zie je pas echt sterren.. Er is daar echt 0 lichtvervuiling.

Andere optie is om niet naar Beatty te rijden, maar die nacht in Las Vegas te overnachten. Aan de noordzijde heb je langs/dichtbij de snelweg diverse motels. Dan kun je de volgende ochtend het laatste stukje doen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat je met die nacht Bright Angel Lodge een goede keuze hebt gemaakt. Er is daar zelf niet veel te doen, maar je zit echt (afhankelijk in welk deel je geplaatst wordt) op 20 passen van de rand.

Die trails waar roel het over heeft op 1 dag lopen wordt wel afgeraden. Maar ik zou wel een stuk afdalen bv naar het Ooh ahh point (south kaibab trail), daar is het al een stuk rustiger dan boven en krijg je pas echt een indruk van de machtigheid van de GC.

Afhankelijk van wat je plannen zijn op 19 sept kan je de ochtend evt nog in LA doorbrengen, of bv Malibu. Tussen Malibu en Oxnard heb je point mugu SP wat ook erg mooi is. Je zou ook door de heuvels van de 1 weg kunnen rijden en gaan lunchen in Thousand Oaks om te hopen daar nog een celeb. te spotten. Tussen Thousand Oaks en Oxnard ligt Camarillo waar een grote outlet is mocht je willen Shoppen.

Santa Barbara is een leuke stad, je kan bij de pier parkeren en met het treintje de hoofdstraat afrijden. Ook zou je naar de mission kunnen, wat de bekendste bezienswaardigheid van de stad is.

Wat wil je nog meer doen in monterey? Puur voor alleen de 17mile drive zou ik die omweg namelijk niet maken. Rij toch zo veel mogelijk van de 1 en probeer Point Lobos SM aan te doen. Dat is een erg mooie plek.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

In goede gezondheid is dat prima te lopen hoor. En er zijn dagelijks busladingen vol mensen die het doen (met een speciale hikers busdienst van de NPS) en ik heb het vorig jaar op zo'n beetje de warmste dag van het jaar gedaan. Maar het blijft een flinke hike en daarvoor geldt: goed voorbereiden. Dus voor iedereen die het overweegt, lees je in, en vergeet niet:

- vroeg weg (4am in de bus, 5am on trail)
- een (hoofd)lamp of zaklampje in de hand voor het eerste stukje in het donker
- hoofddeksel
- sunscreen
- camera!
- voldoende water, ten minste 4 liter pp. Op de South kaibab is geen water. Beneden wel (Phantom ranch) en halverwege de Bright Angel (Indian gardens) ook. Met name op die klim heb je echt veel water nodig, dus zorg dat je zeker 8 0,5l flesjes pp hebt die je kunt vullen.
- voedsel voor de hele dag: broodjes, maar ook wat energy bars, bananen. Zorg dat je zeker 5000kcal pp bij je hebt.
- belangrijk: tabletten met elektrolieten voor in je water (van die sportwater tabletten). Anders ga je jezelf leegspoelen met al dat water en krijg je gegarandeerd kramp
- geld om bij de phantom ranch ranja en een t-shirt te kopen

vooral het stuk naar beneden lekker doorlopen. Niet te veel treuzelen, niet te vaak pauzeren. Dan ben je om 08.00 tot 08.30u bij Phantom Ranch. Om uiterlijk 9.30am wil je daar weer starten met de hike naar boven. 14.00 bij Indian Gardens, lange pauze, en dan het laatste stuk met een kwartier tot maximaal 30 minuten pauze bij elk resthouse. Ben je om 18.00u weer boven op een rustig tempo.

Het afraden en de borden zijn ook met name bedoeld voor de gemiddelde toerist die achteloos, onvoorbereid en veel te laat op de dag met de hike naar beneden begint. En ja, je ziet ze inderdaad, met een flesje water in de hand en verder niets. Dat is inderdaad onverantwoord. Ik heb vorig jaar ook twee van mijn waterflessen en een hoop elektrolytpillen weggegeven aan andere hikers.

Wil je niet helemaal naar beneden maar wel echt de canyon meemaken? Hike dan de South Kaibab naar beneden tot het Tonto plateau (ongeveer halverwege), vandaar over de Tonto trail naar Indian Gardens (vrij vlak) en vanaf daar de Bright Angel weer terug omhoog. Ook daarvoor geldt: vroeg beginnen! Op zijn laatst de 5am hikers bus pakken en 6am on trail.
StijnTehMan
Amerika-ontdekker

We hebben het schema lichtjes aangepast.. Nu is de volgende vraag.. wat zijn leuke wijken in LA om te overnachten? Zijn er tevens leuke hotels in deze wijken?

11 sep aankomst LV
12 sep LV
13 sep LV - Grand Canyon
14 sep Grand Canyon
15 sep Grand Canyon - Zion NP
16 sep Zion NP
17 sep Zion NP > Death valley
18 sep Death Valley - LA
19 sep LA
20 sep LA (mogelijk door naar santa barbara)
21 sep LA (of dus santa barbara) - Oakhurst
22 sep Yosemite
23 sep Oakhurst - SF
24 sep SF
25 sep SF
26 sep SF - amsterdam
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

roelb schreef: Het afraden en de borden zijn ook met name bedoeld voor de gemiddelde toerist die achteloos, onvoorbereid en veel te laat op de dag met de hike naar beneden begint. En ja, je ziet ze inderdaad, met een flesje water in de hand en verder niets.
Het wordt door de NPS afgeraden..staat ook gewoon op de site.
Q: Can I go to the bottom and back in one day?
A: The National Park Service DOES NOT RECOMMEND hiking from the rim to the river and back in one day.
Wat idd niet voor iedereen wil zeggen dat het niet kan. Maar, zoals ook op de site aangegeven, is voor velen een hike in de grand canyon wel wat anders dan een andere lange hike. Mede door de temperatuur als je lager komt. Het heeft echt niet alleen te maken met 'de gemiddelde toerist'. Als je dit als minder beoefende hiker gaat lopen ben je wat mij betreft slecht voorbereid (als je je voorbereid weet je wat voor tocht dit is) en niet goed snik.

Q: How long will it take to get to the bottom from the South Rim?

A: The South Kaibab Trail is 6.8 miles to Bright Angel Campground and the Bright Angel Trail is 9.3 miles. It will take most hikers between 4 and 5 hours to get to the campground on either trail. Oddly enough, very few people ask how long the return hike will take. The return hike may take twice as long, though 7 to 8 hours seems to be average. Underestimating the elevation change and not eating or drinking enough can easily add a few hours to those averages
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer