Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Gloudiesaurus: september route

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
gloudiesaurus
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Gloudiesaurus: september route

Bericht door gloudiesaurus »

Beste ik heb de volgende route samengesteld. Tips en advies is welkom :)

dag 1 Dusseldorf - New York
dag 2 New York
dag 3 New York
dag 4 New York
dag 5 New York
dag 6 New York - San Francisco
dag 7 San Francisco
dag 8 San Francisco
dag 9 Montery - Carmel - Modesto
dag 10 Yosemite
dag 11 Yosemite - Death Valley - Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15 Grand Caynon
dag 16 Grand Caynon
dag 17 Los Angeles
dag 18 Los Angeles
dag 19 Los Angeles - New York - Dusseldorf
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Gloudiesaurus: september route

Bericht door Marcopstal »

Is dit de eerste keer naar de VS ?

Dit is eigenlijk een citytrip race. OK, voor de steden heb je voldoende tijd, maar de stukjes ertussen..... Bijzonder vreemd ook om naar het zuidwesten te gaan en meer tijd aan steden dan de natuur te spenderen.

Op dag 9 kan je nog wel iets zien van de kust, de verplaatsing kost je ongeveer een 4 uur tot Monterey en Modesto, maar het lijkt me toch wat zonde om niet meer tijd te hebben, hangt uiteraard van de plannen af.

Op dag 10 kom je dus van Modesto. Nog een 2,5 uur tot Yosemite Valley dus. Waar wil je dan die avond logeren ?

Op dag 11 hoop ik eigenlijk dat je al ergens aan de oostkant zit, of toch zeker in de vallei en niet aan de westkant. Eigenlijk is dit niet echt realistisch te noemen. Met enkel de stukjes naar badwater en Dantes View erbij kijk je naar een rijtijd van meer dan 9 uur en dan ben je geen enkele keer uitgestapt. Dit is een traject waar je minstens 2 dagen voor nodig hebt en de voorkeur zelfs naar 3 gaat.

Dag 15 en 16 Grand Canyon: het is niet echt duidelijk wanneer je er heen trekt. Als het de bedoeling is hier twee nachten te blijven snap ik het niet echt, want de Grand Canyon kun je eigenlijk ook wel op een halve dag gezien hebben (niet dat er geen mogelijkheden zijn om dagen mee te vullen).

Is het dan de bedoeling om op dag 17 van GC naar LA te rijden ? Eigenlijk is dit ook net iets te ver voor één dag, maar het kan mits vroeg vertrekken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Liggen de vluchten al vast?
Auto+hotel/tentje of camper?
Met hoeveel personen ga je? En welke leeftijd?
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Riekt naar een route die bepaald is op gevoel, zonder een besef te hebben wat Zuidwest Amerika allemaal te bieden heeft....
gloudiesaurus
Amerika-newbie

Marcopstal schreef:Is dit de eerste keer naar de VS ?

Dit is eigenlijk een citytrip race. OK, voor de steden heb je voldoende tijd, maar de stukjes ertussen..... Bijzonder vreemd ook om naar het zuidwesten te gaan en meer tijd aan steden dan de natuur te spenderen.

Op dag 9 kan je nog wel iets zien van de kust, de verplaatsing kost je ongeveer een 4 uur tot Monterey en Modesto, maar het lijkt me toch wat zonde om niet meer tijd te hebben, hangt uiteraard van de plannen af.

Op dag 10 kom je dus van Modesto. Nog een 2,5 uur tot Yosemite Valley dus. Waar wil je dan die avond logeren ?

Op dag 11 hoop ik eigenlijk dat je al ergens aan de oostkant zit, of toch zeker in de vallei en niet aan de westkant. Eigenlijk is dit niet echt realistisch te noemen. Met enkel de stukjes naar badwater en Dantes View erbij kijk je naar een rijtijd van meer dan 9 uur en dan ben je geen enkele keer uitgestapt. Dit is een traject waar je minstens 2 dagen voor nodig hebt en de voorkeur zelfs naar 3 gaat.

Dag 15 en 16 Grand Canyon: het is niet echt duidelijk wanneer je er heen trekt. Als het de bedoeling is hier twee nachten te blijven snap ik het niet echt, want de Grand Canyon kun je eigenlijk ook wel op een halve dag gezien hebben (niet dat er geen mogelijkheden zijn om dagen mee te vullen).

Is het dan de bedoeling om op dag 17 van GC naar LA te rijden ? Eigenlijk is dit ook net iets te ver voor één dag, maar het kan mits vroeg vertrekken.
Ik ga samen met mijn vrouw (30 en 33 jaar oud). Het is voor haar de eerste keer in de VS, voor mij de tweede. Ik heb eerder een reis gemaakt langs de oost kust. Dat wil ik ook graag zien.

New York willen we sowiezo doen evenals Las Vegas, San Francisco, en Los Angeles.
We zijn beide nog niet eerder aan de west kust geweest dus elk advies is welkom.

Vluchten etc, hotels, etc liggen nog niet vast. Camper of auto/ hotel kan beide.
Ik zou een dag Grand Canyon kunnen schrappen en een dag kust kunnen toevoegen. Wat is een goede locatie aan de kust?
Eigenlijk wel. Wat zou een goede optie voor tussenstop zijn?
gloudiesaurus
Amerika-newbie

Hier heb ik niet bij stil gestaan. Wellicht 1 dag Las Vegas schrappen en een dag reizen toevoegen hier?
Ik kan mijn trip helaas niet verlengen i.v.m. beperkte vakantiedagen.
xlies
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door xlies »

Ik denk dat de voornaamste vraag van iedereen hier is waarom zoveel "stad" en weinig van de prachtige natuur (nationale parken)? Is dat een bewuste keuze?

Je zou zoiets kunnen doen om het lange stuk tussen Yosemite en Las Vegas te breken..

Dag 6: NY - SF
7: SF
8: SF - Monterey
9: Monterey - Yosemite
10: Yosemite
11: Yosemite - Mammoth Lakes
12: Mammoth Lakes - Death valley - Las Vegas
13: Las Vegas
14: Las Vegas
15: Las Vegas - Grand Canyon
16: Grand Canyon
17: Grand Canyon - LA
18: LA
19: LA - huis

De volle dag Grand Canyon zou je eventueel nog ergens anders kunnen plaatsen zoals bij Yosemite, LA of aan de kust. Persoonlijk zou ik NY niet combineren met deze reis maar een andere keer apart doen. Dan heb je meer tijd om echt het zuid westen te zien. Als je er nog een paar dagen aan kunt plakken kun je nog Zion en Page meenemen en eventueel Bryce.

Als je vroeg vertrekt kun je op dag 11 nog langs Bodie en Mono Lake maar dat wordt dan wel een lange dag met de Tioga pass erbij..
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Allereerst is de westkust compleet anders dan de oostkust. Je kan alle kanten op met je reis. Als jij/jullie willen gaan voor de steden is dat prima mogelijk. Veel mensen gaan juist naar die kant voor de parken. Elke 300km een compleet andere omgeving.
Maar ook in de steden kan je je makkelijk dagen vermaken. Als je gaat voor de steden zou ik misschien zelfs Monterey eruit halen en daar de overnachting tussen Yosemite en Las Vegas opsplitsen. Dag 16 zou je dan kunnen gebruiken om al een stuk naar LA te rijden en bv overnachten in Kingman of Needles. Voor LA heb je relatief weinig tijd trouwens.

Wil je toch meer van de omgevingen zien, dan zou ik je aanraden om het stedendeel erg in te krimpen.

Hou er rekening mee dat je pas op dag 20 thuis aankomt he.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Ik zou met dit aantal dagen je beperken tot de oost of westkust. Oostkust kan nog wel in het aantal dagen wat je hebt, maar de westkust heb je de dagen die je nu in NY spendeert echt wel nodig!
Daarbij zijn tickets naar NY ook redelijk betaalbaar(heb ze al vanaf 300 gezien), dus zou je ook een andere keer kunnen doen?

Dat is een tip die je waarschijnlijk wel van iedereen gaat krijgen.

Wanneer je toch lekker stubborn :lol: wilt doen:

Dag 6: NY - SF
7: SF
8: SF - Monterey
9: Monterey - Yosemite
10: Yosemite
11: Yosemite - Mammoth Lakes
12: Mammoth Lakes - Lone Pine(of iets anders tussenin de route)
13: Lone Pine - Death valley
14: Death valley - Las Vegas
15: Las Vegas - Grand Canyon
16: Grand Canyon - Needles(of iets anders tussenin de route)
17: Needles - LA
18: LA
19: LA - huis

Of je haalt GC eruit en je doet een soort van idee hoe het eruit ziet daar en je doet een helikoptervlucht vanuit LV, zodat je daar een dag extra hebt.
gloudiesaurus
Amerika-newbie

Dank voor jullie advies!

Ik heb het plan verder geoptimaliseerd:

dag 1 Düsseldorf - New York
dag 2 New York
dag 3 New York
dag 4 New York
dag 5 New York - San Francisco
dag 6 San Francisco
dag 7 San Francisco
dag 8 San Francisco - Carmel/ Montery
dag 9 Montery/ Carmel - Yosemite
dag 10 Yosemite
dag 11 Yosemite - Mammoth Lakes
dag 12 Mammoth Lakes - Death Valley - Las Vegas
dag 13 Las Vegas
dag 14 Las Vegas - Grand Caynon
dag 15 Grand Caynon
dag 16 Grand Caynon- Needles
dag 17 Needles - Los Angeles
dag 18 Los Angeles
dag 19 Los Angeles - New York - Düsseldorf

Wat minder stad en en de grote afstanden opgebroken. Ben benieuwd naar jullie feedback/ tips/ tricks.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ok, het kan zo prima.

Blijft alleen nog wel de vraag wat je nou precies bij de Grand Canyon van plan bent. Hoe je het nu doet zou je bv op dag 15 naar Williams kunnen rijden en dan dag 16 al wel een heel stuk richting LA met bv Joshua Tree. Overigens is er ook nog steeds niets mis met 2 nachten Grand Canyon hoor. Je hebt eigenlijk maar 1 echte lange rit en dat is van Mammoth Lakes naar Las Vegas. Je zou kunnen overwegen om ipv ML naar Bishop te rijden.
QM11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door QM11 »

Ik ben wel benieuwd waarom je New York wilt zien in deze trip. Misschien kun je beter er een andere keer heen gaan en nu een mooiere route uitstippelen in het Zuidwesten. 3,5 dag vind ik zelf veel te kort voor New York :$
gloudiesaurus
Amerika-newbie

dag 1 Dusseldorf - New York
dag 2 New York
dag 3 New York
dag 4 New York
dag 5 New York
dag 6 New York - San Francisco
dag 7 San Francisco
dag 8 San Francisco
dag 9 San Francisco - Carmel/ Montery
dag 10 Montery/ Carmel - Yosemite
dag 11 Yosemite
dag 12 Yosemite - Mammoth Lakes
dag 13 Mammoth Lakes - Death Valley - Las Vegas
dag 14 Las Vegas
dag 15 Las Vegas
dag 16 Las Vegas - Joshua Tree
dag 17 Joshua Tree - Los Angeles
dag 18 Los Angeles
dag 19 Los Angeles - New York - Dusseldorf

Wat als ik het zo doe? Ik zou de grand canyon met een heli-tour vanuit LA kunnen bekijken.
Daarmee win ik 1 dag New York en een extra stop voor de Joshua Tree ipv Needles.

New York wil ik graag zien. We hebben nu 4,5 dag.

De lange rit van Mammoth Lakes (wat ik ook echt wil zien) naar LA nemen we dan voor lief.
xlies
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door xlies »

Ik vind de vorige (tweede opzet) dan beter. Ik zou het zo doen als je New york echt niet op wil geven.

Je hebt dan tenminste een echt bezoek aan de Grand canyon en je kan Joshua tree onderweg van Needles naar LA gewoon bezoeken. Ik vind zelf twee overnachtingen bij de Grand canyon niet teveel, ook niet als je geen afdaling doet. Het is een prachtig park en met twee nachten heb je er gewoon wat meer rust.

Mammoth lakes is trouwens echt een overnachtingsplek, er is daar niet veel te zien. Onderweg van Yosemite naar Mammoth lakes kun je eventueel wel Bodie en mono Lake bezoeken.
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In je laatste route zou je, voor een eerste keer, ook best een dag minder NY kunnen doen?met 3 volle dagen, dus 4 nachten kan je ook al heel veel zien
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

gloudiesaurus schreef: Wat als ik het zo doe? Ik zou de grand canyon met een heli-tour vanuit LA kunnen bekijken.
Kun je dat dan niet beter vanuit Las Vegas doen? Ik weet niet of het voor alle tours geldt, maar ik weet dat er tours zijn die je eerst van Los Angeles naar Las Vegas vliegen. Dat lijkt me onnodig omslachtig en duur. Houd er ook rekening mee dat je dan naar Grand Canyon West gaat en niet naar de bekende South Rim. Ik zou de voorkeur geven aan een overnachting (zonsondergang en zonsopkomst) bij de South Rim.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Vanuit Las Vegas heb je ook Helikoptervluchten die landen op de bodem van de Grand Canyon. Wij hebben de Grand Celebration tour gedaan. Was echt super mooi, zeker een aanrader! Mooie route verder. Wel veel stad achter elkaar: NY en SF.
Laatst gewijzigd door Edman! op 10 aug 2017, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Als je het geld er voor over hebt moet je een helivlucht doen.
Ik geniet prima van de Gr.C. met beide beentjes op de grond wandelend.

Ik geef de voorkeur aan je 1e verbeterde route.
Wil je nog wat tijdwinst boeken zou je kunnen kiezen voor
LV - GrC rim bekijken + sunset
GrC - Williams hele dag wandelen uitzichtpunten bezoeken
Williams - LA lange rit maar wel te doen.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ