Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marsie: 4 weken rondreis juli/aug 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marsie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis marsie: 4 weken rondreis juli/aug 2018.

Bericht door marsie »

We zijn van plan om volgend jaar met onze 2 dochters van 17 en 13 jaar een rondreis door het westen van de USA te maken.
Ik hoop de balans gevonden te hebben tussen steden en natuur, tieners willen ook wel eens wat anders dan alleen natuurparken.

Dag 1 Amsterdam- Los Angeles - Hermosa Beach
Dag 2 Los Angeles - Hermosa Beach ( Universal studios)
Dag 3 Hermosa Beach - San Diego ( De oude stad/Gaslamp Quarter/de haven/Balboa Park musea en dierentuin)
Dag 4 San Diego (Sea World?)
Dag 5 San Diego - Palmsprings (Zwemmen)
Dag 6 Palms springs - Laughlin ( Via Joshua Tree NP daar twee wandelingen (Hidden Valley track en Barkersdam track)
Dag 7 Laughlin - Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon ( Imax film / Helicopter)
Dag 9 Grand Canyon - Page Lower Antelope Canyon daarna via Horseshoe Bend Page)
Dag 10 Page - Moab (via Monument Valley naar Moab)
Dag 11 Moab (Dead Horse point /Archers national park/ Island in the sky)
Dag 12 Moab - Bryce Canyon ( Via het Capitol Reef NP)
Dag 13 Bryce Canyon - Springdale (Zion NP) (Bryce Canyon in het ochtendlicht Daarna Zion NP (Free shuttle vanaf springdale)
Dag 14 Springdale (Zion NP) - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Ridgecrest ( VIa Death Valley)
Dag 17 Ridgecrest - Sequoia NP
Dag 18 Sequoia NP -Yosemite NP
Dag 19 Yosemite NP - San Franscisco ( Via Glacier Point)
Dag 20 San Franscisco
Dag 21 San Franscisco
Dag 22 San Franscisco
Dag 23 San Franscisco - Carmel
Dag 24 Carmel - Morro Bay (Hearst Castle, Elephant Seal Viewing Area)
Dag 25 Morro Bay - Hermosa Beach
Dag 26 Hermosa Beach
Dag 27 Hermosa Beach (Walk of Fame / Hollywood Boulevard/ Beverly hills)
Dag 28 Hermosa Beach / Lax Amsterdam

(Schema aangepast na tips en suggeties :thumbup: )
Laatst gewijzigd door marsie op 05 aug 2017, 13:55, 7 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Re: 4 weken rondreis juli/aug 2108

Bericht door Hockey »

Waarom Santa Maria? Dit is een saaie plaats, weinig aan, ga dan naar Morro Bay bijvoorbeeld.
En besef je dat Ventura Beach een heel eind weg is van Hermosa Beach en je dan vol de file in gaat.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Veel plezier!
harry1983
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door harry1983 »

Mijn aanname is dat je/jullie van steden houden. Houd je ook veel van natuur? Dan zou ik her en der minder lang in steden verblijven, maar dat is dus voorkeursafhankrlijk. In Zion en Yosemite ben je nu heel kort. Afhankelijk van waar je van houdt natuurlijk, met beperkte tijd ga je vooral fotostops langs net als vele andere touristen. Maar ik weet niet waar jullie van houden.

Rijden van Page naar Moab is wel een erg lange rit voor één dag. Tussendoor kan je nog naar Monument Valley bijvoorbeeld. Wat ben je van plan in en rond Moab (genoeg te doen hoor) en zeker de koeite waard)? Evt. Zou je ook van Page rechtstreeks naar Bryce kunnen gaan.

Gr. Jonne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: 4 weken rondreis juli/aug 2018

Bericht door Marcopstal »

Ik begrijp jullie eerste dagen al niet. Waarom na aankomst niet direct naar San Diego ? Hermosa Beach en Anaheim liggen ook niet eens bij elkaar.
Voor San Diego is met 1 volle dag de tijd zo wel echt beperkt. Een extra dag hier zou toch mooi zijn.
Bullhead City ? Ik vermoed dat je dan Laughlin bedoelt. Het kan altijd, doch ik vind het een beetje een zinloze omweg tussen Palm Springs en GC in.
Waarom twee nachten voor de GC ? Plan je lange wandelingen ? Voor viewpoints alleen heb je aan één nacht echt wel genoeg. En waarom in godsnaam Flagstaff ? Flagstaff is 1,5 uur rijden van de GC af.
De rit doen naar Moab als je daar maar één volle dag bent is ook heel jammer. Eigenlijk heb je daar minstens 2 tot 3 volle dagen nodig. Je voorziet ook de rit naar Bryce in één dag, dus daar is het ook al hollen.
Ook voor Zion is de tijd enorm beperkt. Een dag extra zou welkom zijn.

Waarom eind juli onderlangs via Ridgecrest naar Sequoia en Yosemite, als je dan daarenboven eigenlijk voor geen van beide parken tijd hebt. In de zomer neem je toch de oostkant van de sierra's richting Mono Lake om via de Tioga Pass naar Yosemite te gaan en nadien naar Sequoia. In beide parken heb je echt wel een dag meer tijd nodig. Op deze manier zijn jullie japanse fototoeristen.

3 dagen SF is ruim. Dit zou eventueel met een dag minder kunnen.

Hermosa/ventura beach begrijp ik ook niet, dit ligt mijlenver uit elkaar.

Algemeen wil je veel te veel doen op te weinig tijd. Vergeet Moab en verschuif nog een beetje zodat je meer tijd hebt voor het stuk Las Vegas - SF met Yosemite en Sequoia.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
marsie
Amerika-ontdekker

Bericht door marsie »

Iedereen bedankt voor de suggesties en tips, het is een eerste opzet dus meer dan welkom.
Inmiddels achter de dagen ook de bezienswaardigheden etc. geplaatst.
Marcopstal
Amerika-expert

Best is om eerdere posts niet aan te passen maar te hernemen in nieuwe/aangevulde versies, anders klopt de commentaar eronder niet meer en wordt het verwarrend.

Dag 2: ik zou deze nog steeds niet weerhouden maar direct naar San Diego rijden na aankomst, of als het laat is via een tussenstop in de goede richting. Wil je toch eerst Universal doen, voorzie dan een hotel wat in die richting zit of toch korter bij.
Dag 3: dit is ambitieus voor één dag en naar mijn gevoel eigenlijk niet haalbaar. Zeker niet als je nog van LA komt. Als je alles wil doen wat je voor San Diego staan hebt dan heb je toch echt wel meer tijd nodig.
Dag 6: kies dan bvb voor Williams, dan zit je al korter bij de GC. Hier spendeer je eigenlijk wat te veel tijd.
Dag 7: opmerking voor Flagstaff blijft: dit ligt niet gunstig. Het kost je minstens 3 uur extra rijtijd. Heli + imax + viewpoints heb je geen twee nachten voor nodig.
Dag 9: komende van de GC passeer je eigenlijk de horseshoe bend voor je in Page aankomt.
Dag 10: kan theoretisch, maar de beste momenten voor MV zijn zonsondergang en opgang
Dag 11: dit is niet realistisch. Hie rheb je minstens een dag extra voor nodig
Dag 16 - 19: verkeerde route, verkeerde volgorde en vooral: veel te weinig tijd !!!!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Waarom Hermosa Beach de eerste paar dagen? LA is een stad met veel files, en jij kiest er nu voor het centrum van de stad, qua files te doorkruisen op weg naar je eerste dagbesteding. Ga dichter bij Universal zitten.
marsie
Amerika-ontdekker

Bericht door marsie »

Dag 1 Amsterdam- Los Angeles - San Diego ( of overnachtingshotel op de route)
Dag 2 San Diego (De oude stad/Gaslamp Quarter/de haven/Balboa Park musea en dierentuin)
Dag 3 San Diego (De oude stad/Gaslamp Quarter/de haven/Balboa Park musea en dierentuin)
Dag 4 San Diego (Sea World?)
Dag 5 San Diego - Palmsprings (Zwemmen)
Dag 6 Palms springs - Williams ( Via Joshua Tree NP daar twee wandelingen (Hidden Valley track en Barkersdam track)
Dag 7 Williams - Page (Grand Canyon /Imax film /Helicopter!!/ viepoints / horseshoe bend)
Dag 8 Page ( Lower Antelope Canyon)
Dag 9 Page - Moab (via Monument Valley naar Moab)
Dag 10 Moab (Dead Horse point /Archers national park/ Island in the sky)
Dag 11 Moab - Bryce Canyon ( Via het Capitol Reef NP)
Dag 12 Bryce Canyon
Dag 13 Bryce Canyon - Springdale (Zion NP) (Bryce Canyon in het ochtendlicht Daarna Zion NP (Free shuttle vanaf springdale)
Dag 14 Springdale (Zion NP) - Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Mono Lake ( Via Death Valley)
Dag 17 Mono Lake - Yosemite NP
Dag 18 Yosemite NP
Dag 19 Yosemite NP - Sequoia NP
Dag 20 Sequoi NP - San Franscisco
Dag 21 San Franscisco
Dag 22 San Franscisco
Dag 23 San Franscisco - Carmel
Dag 24 Carmel - Morro Bay (Hearst Castle, Elephant Seal Viewing Area)
Dag 25 Morro Bay - Hermosa Beach
Dag 26 Hermosa Beach (Universal studios)
Dag 27 Hermosa Beach (Walk of Fame / Hollywood Boulevard/ Beverly hills)
Dag 28 Hermosa Beach / Lax - Amsterdam

Erg bedankt voor alle hulp!
De suggesties en tips verwerkt in de route, is dag 6 , 7 en 8 wel te doen nu?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik denk dat jullie nog geen tickets geboekt hebben. Indien wel, hoe laat kom je aan op LAX? Dat kan bepalend zijn of je nog naar San Diego kan en wil rijden.
Ng een tip: San Francisco schrijf je met een s.
Qua locatie is Hermosa Beach niet ideaal voor wat jullie in LA willen bezoeken. Je moet de 101, 405, 10 en de 5 doorkruisen. Dat zijn drukke snelwegen.
marsie
Amerika-ontdekker

Bericht door marsie »

Dank je Hockey voor het meedenken.
We hebben idd nog geen tickets geboekt, dat is nog even afwachten.
We zijn echte strand/zee liefhebbers en willen nog wat ontspanning voor we weer naar huis gaan. Vandaar we op Hermosa Beach zijn uitgekomen.
Universal Studios komen we met de tieners waarschijnlijk niet onderuit :wink: , Beverly Hills /walk of Fame etc is geen must.
Ook ligt Hermosa dicht bij het vliegveld. Hoe is Hermosa Beach?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

marsie schreef:Hoe is Hermosa Beach?
Ik ken Hermosa Beach niet, niet in die zin dat ik er geweest ben. Hou er wel rekening mee dat het water daar best koud is. Niet alleen Hermosa Beach, maar elke locatie daar. Verwacht geen middellandse zee temperaturen qua water.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Hermosa Beach is echt leuk. Een pier, veel winkeltjes, restaurantjes en een mooi strand. Wij zaten trouwens in de buurt van Manhattan Beach. Qua voorzieningen ongeveer hetzelfde. Langs de kust is een mooi fietspad die de verschillende plaatsen verbindt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
harry1983
Amerika-ontdekker

Bericht door harry1983 »

Het stukje van en naar Moab is nog steeds wel wat ambitieus om in één keer te rijden. Je kunt bijvoorbeeld ook in Monument Valley slapen. Eind van de dag is het licht daar mooi, dan gloeien de rotsen mooi op en natuurlijk de zonsondegang. In Moab kan je slapen in Death Horse Point State Park (reserveren!). Dan ben je direct daar, is wel een camping. Hoe reizen jullie? Auto of camper? Vanaf Death Horse Point ben je vrij vlot in Arches en Canyonlands. Opzich wel te doen in één dag, maar dan heb je wel een erg vol programma. Wij hebben dat in twee dagen gedaan. Dan kan je de middag lekker relaxen. Kajakken op de Colorado River was echt heel gaaf (kies een 2 persoons raft, kan je zelf paddelen), voor kinderen ook leuk!
Vanaf Moab naar Bryce is ook een flinke rit, dan zit je echt de hele dag in de auto. Wij hebben een tussenstop gedaan in Capitol Reef, bij Fruita. Ook erg leuk en het breekt je rit mooi op.

Jullie willen nu erg veel in de beschikbare tijd (wie niet ;-)). Als je het ook nog wat relaxt wilt hebben en Moab erin wilt houden dan zou ik daar een extra nacht blijven en op de heen en terugweg een extra overnachting nemen. Anders is het echt wel een gevlieg en niet relaxt. Dan zou je ergens anders drie dagen moeten winnen. Bijvoorbeeld in San Francisco, wij hadden daar anderhalve dag. Wilden best wat langer blijven (toffe stad), maar hadden niet nog twee dagen nodig.

Verder zou ik Zion nog even overwegen. Zoals hij er nu in staat is het niet echt te doen. Het is een populair park en als je daar later aankomt moet je dus wachten op de bus. Dan doe je daar niet zoveel meer. Als je de volgende dag direct doorgaat naar Las Vegas dan is je tijd daar dus echt beperkt.

Wij hebben met het plannen van onze reis hetzefde gehad en in onze puzzel kwamen we erop dat we San Diego geskipt hebben. Toen hadden we veel meer tijd en paste het wel. Dit is wat wij hebben gedaan en was goed te doen. Wellicht haal je daar nog inspiratie uit.
viewtopic.php?style=2&f=36&t=67213

Succes met plannen!
marsie
Amerika-ontdekker

Bericht door marsie »

Hallo Harry,

Wat fijn dat je tips geeft en met ons mee wilt denken.
Wat hebben jullie een mooie reis gemaakt, ook het verslag op polarsteps is erg leuk om te lezen en een goede leidraad voor onze reis.

We zijn van plan om een auto te huren en van hotels en motels gebruik te maken.
De eerst opzet was mix van een reis die mijn broer en schoonzus hebben gemaakt, een uitgebreide 28 daagse reis van een touroperator en wat eigen wensen.
Wij houden echt van de combi natuur/steden/ zee/ af en toe een rustige dag. Omdat we met tieners reizen willen we het voor hun ook leuk en aantrekkelijk maken, we zijn bang dat alleen natuurparken teveel van het goede is.
Als je een NP moet skippen , welke zou dat dan zijn?
Marcopstal
Amerika-expert

Let op met reizen van touroperators als voorbeeld te nemen, daar komen dingen zoals Flagstaff uit te voorschijn.

In je laatste bericht inzake de route zou ik een nacht Moab toevoegen ten koste van een nacht Bryce. Sequoia zou ik eruit halen, met één nacht heeft dat niet zoveel zin. Die dag zou ik naar Zion verschuiven.
marsie
Amerika-ontdekker

Bericht door marsie »

Dank je voor de suggesties Marcopstal, ik ga weer goed puzzelen.
Is dag 9 echt te doen? Van Williams via de Grand Canyon ( iMax, helikopter en viewpoints) naar Page?
Maakt het qua prijs uit op welke stad je vliegt LA, SF of LV in het hoogseizoen? Of is dat iedere keer verschillend?
Marcopstal
Amerika-expert

Helikopter en Imax zijn beide in Tusayan. Ongeveer 50 minuten rijden vanuit Williams. Boek een vroege helikoptervlucht (is ook inzake turbulentie beter) en ga daarna de film zien. Aangezien je een volle dag Page hebt de dag erna hoef je eigenlijk die dag enkel nog tot daar te rijden. Dat kost je 2,5 uur rijtijd vanuit Tusayan via het NP. Dat moet je voldoende tijd geven om op een aantal plaatsen nog een stuk langs de rim te lopen.

Vluchtprijzen durven nogal eens verschillen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis marsie: 4 weken rondreis juli/aug 2018.

Bericht door PSVwally »

Heb je de voorbeeld route al eens bekeken? http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
Normaal gesproken is vliegen op Vegas, altijd met tussenstop, altijd het goedkoopst van alle opties. Normaal gesproken is het daarna altijd LA, SF of phoenix qua prijzen. Maar soms kan €50 meer betalen om bijvoorbeeld een multicity te doen echt lonen
harry1983
Amerika-ontdekker

Re: Reis marsie: 4 weken rondreis juli/aug 2018.

Bericht door harry1983 »

Dankje Marsie! We hebben het inderdaad prachtig gehad. Als leidraad heb je er vast wat aan, maar vooral je eigen keuzes maken op basis van wat je leuk vindt.

Ik denk dat je ergens nog iets moet schrappen. Om wat meer rust in je reisschema te krijgen en op bepaalde plekken dan dus wat langer te hebben denk ik dat je er verstandig aan doet om Moab te skippen. Het is er prachtig, gedurende je reis zie je veel canyons etc. Die van Canyonlands zijn prachtig, Grand Canyon heb je ook gezien en Arches is ook heel mooi, maar het is relatief ver rijden en geeft geen rust als je te weinig tijd hebt. Met twee tieners zou ik die keuze maken denk ik, zodat het voor hen ook leuk blijft. Van Monument Valley kan je naar het noorden richting Capitol Reef. Dan win je al één nacht en kan je in Bryce dus iets korter blijven. Wij kwamen in Bryce eind van de dag aan en hebben in de ochtend een mooie wandeling gemaakt. Daarmee krijg je een goed beeld van het park. Natuurlijk is het park groter, maar we moesten keuzes maken. Hierna zijn we doorgegaan naar Zion. Zion biedt meer variatie en ik zou dan kiezen daar langer te blijven, minimaal twee nachten. Ik zou hem zeker niet skippen.
In San Francisco kan je ook nog een dag winnen.

Ik hoop dat je hier weer iets mee kunt en anders vraag je maar! Succes!

Gr. Harry en Jonne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer