Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis QM11: routeschema mei 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
QM11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis QM11: routeschema mei 2018.

Bericht door QM11 »

Hoi! Mijn vriend en ik hebben in 2015 een reis naar Florida gemaakt en heel veel aan dit forum gehad. We willen nu in mei 2018 een reis maken naar het zuidwesten. Alleen er zijn zoveel mooie plekken dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Kunnen jullie ons helpen om te kijken of deze route te doen is en of we nog wat missen etc?

Er staat nog niks vast, de vliegtickets willen we wel zo snel mogelijk boeken. We hebben ongeveer 3 weken de tijd!

6 mei: Dusseldorf - Los Angeles
7 mei: Los Angeles
8 mei: Universal Studio's
9 mei: overnachten in Kingman (of Needles?)
10 mei: op naar Grand Canyon
11 mei: Grand Canyon
12 mei: Grand Canyon, op naar Las Vegas
13 mei: Las Vegas
14 mei: Las Vegas (bezoek aan Valley of Fire)
15 mei: op naar Death Valley
16 mei: Death Valley, op naar Mono Lake
17 mei: Mono Lake, op naar Yosemite
18 mei: Yosemite
19 mei: Yosemite, op naar Sacramento
20 mei: Sacramento, op naar San Francisco
21 mei: San Francisco
22 mei: San Francisco
23 mei: San Francisco
24 mei: San Francisco - Dusseldorf

Alvast super bedankt voor de tijd om te lezen/reageren. :)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis QM11: routeschema mei 2018.

Bericht door Marcopstal »

9 mei zou ik zeker voor Kingman kiezen, dat is zonder probleem haalbaar via een stukje route 66. (tenzij je nog naar andere plaatsen wil)
Waarom 2 nachten GC? Wil je daar lange wandelingen gaan doen ? afdalen in de canyon ? Als je enkel voor viewpoints en een wandeling langs de rim gaat dan heb je aan één nacht genoeg.
Waarom naar Sacramento ? Daar is op zich niets bijzonders te beleven.
San Francisco is met 3 volle dagen heel ruim momenteel.

Als je de volle dag GC, de dag Sacramento en een dag SF schrapt kan je vanaf de GC volgende route doen:

11 mei: GC - Page
12 mei: Page - Bryce
13 mei: Bryce - Zion
14 mei Zion - VOF - Vegas
15 mei: Vegas
16 mei: Vegas
17 mei: Vegas - Death Valley
18 mei: Death Valley - Mono Lake
19 mei: Mono Lake - Yosemite
20 mei: Yosemite
21 mei: Yosemite - SF

Hierbij nog volgende bemerkingen:

- de tijd voor Zion is misschien wat beperkt, maar gelukkig zijn de dagen eind mei lang. Op zich zou het voldoende moeten zijn om ervan te genieten. De narrows zijn zo vroeg op het jaar misschien ook nog wat te koud
- Mono Lake - Yosemite gaat in principe via de Tioga Pass, maar er is en vrij grote kans dat deze zo vroeg op het seizoen nog gesloten is. Dit jaar zijn de meeste passen laat opengegaan. Een alternatieve route achter de hand hebben is dus aangewezen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
harry1983
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door harry1983 »

Wat een leuk vooruitzicht! Er zijn inderdaad zoveel mogelijkheden, dat plannen is nog wel een klusje. Gelukkig ook veel mogelijkheden, dus je komt er altijd wel uit :wink:

Wat vinden jullie het leukste om te doen? Stad of natuur? Of een combi? Wat me opvalt is dat jullie doordat je op LA vliegen je vervolgens best veel tijd verliest om vandaar te komen bij de Grand Canyon. De weg naar Grand Canyon vanaf LA is zeker niet de mooiste route die je gaat rijden. Dus even de vraag hoe graag je de studio's wilt zien. Anders kan je bijvoorbeeld overwegen om op Las Vegas te vliegen en vanaf daar naar de Grand Canyon, dan kan je daarna Page, Zion en Bryce meepakken (alledrie erg gaaf) en dat Las Vegas en de rest van je schema.
Hier win je mooi wat tijd mee, maar ik weet niet in hoeverre jullie naar LA wil, en of bereid zijn deze te skippen.

Houdt bij Yosemite rekening met de tougangsweg, in mei is de Tioga Pass waarschijnlijk nog gesloten, dus zul je om moeten rijden. Is afhankelijk van de sneeuwval. Dit jaar was rond 1 juli pas open.

Ik hoop,dat je hier wat aan hebt.
Groet Harry en Jonne
QM11
Amerika-ontdekker

Bericht door QM11 »

Super bedankt voor de reacties! Wij willen heel graag naar Universal toe dus vliegen op Las Vegas vind ik zelf een iets minder plan, haha.

Dus 1 nacht Grand Canyon is voldoende? Goed om te weten. En ik denk dat we inderdaad dan gaan voor GC - Page - Zion - VOF - Vegas.
Ik ben bang dat het zoveel rijden/druk wordt maar lief dat jullie helpen en advies geven. Het is dus goed te doen?
Balen dat de Tioga Pass waarschijnlijk nog gesloten is, aan hoeveel uur moeten we denken als we gaan omrijden?

Nogmaals bedankt :)
xlies
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door xlies »

Ik zou zeker de aanpassing doen die Marc voorstelt. Page, bryce en Zion moet je eigenlijk wel zien. Als het mogelijk is om je reis een paar dagen te verlengen zou dat wel beter zijn. Dan heb je net was meer tijd voor Zion en Page en kun je eventueel nog monument valley toevoegen, wat ik zelf een van de mooiste plekken vond zeker om te kamperen bij the view!
harry1983 schreef: De weg naar Grand Canyon vanaf LA is zeker niet de mooiste route die je gaat rijden.
Niet als je de snelste route neemt maar met een overnachting in Kingman kun je Joshua tree onderweg bezoeken en een heel stuk route 66 rijden. Ik zou het daarom juist wel zo doen..
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
QM11
Amerika-ontdekker

Bericht door QM11 »

Ik heb de route aangepast zoals Marc heeft voorgesteld. En we gaan via Joshua Tree naar Kingman! Nu nog 8 maanden lang wachten en sparen haha. Alleen ben ik bang dat de Tioga Pass dicht is, aan hoeveel uur moeten we dan denken als we omrijden?

Bedankt iedereen voor de input. Heeft ons goed geholpen :)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Als de Sonora Pass (Ca-108) wel open is, doe je er ongeveer 2 uur langer over. De Carson Pass (Ca-88) kent geen wintersluiting en vergt ongeveer 3,5 uur langer. Reken dan op 5,5 à 6 uur pure rijtijd.
Je kunt van Death Valley ook t.z.v. Seki via Bakersfield rijden. Daar doe je dan ook (in twee dagen) 2 uur langer over dan via de Tioga Pass. Deze route is voor een deel saai en je kunt niet naar o.a. Mono Lake en/of Bodie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
QM11
Amerika-ontdekker

Bericht door QM11 »

Super, bedankt Old Faithful. Dan kunnen we daar rekening mee houden :)
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Beide passen zijn qua schoonheid niet te vergelijken met de Tioga Pass maar nog steeds erg mooi. Het is dus geen straf deze te moeten rijden. Zoals gezegd zal de Carson Pass naar alle waarschijnlijkheid gewoon open zijn (sluit alleen bij hevige sneeuwstormen). Afhankelijk van de heftigheid van de winter zal de Tioga Pass net wel of net niet open zijn (kijkend naar de gemiddelden van de laatste jaren). De Sonora Pass heb je ook een goede kans op.
Groetjes,
Daniel
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Schrijf nog eens uit wat het na alles reacties gaat worden.
Misschien zitten er nog wel anders mogelijkheden in.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
QM11
Amerika-ontdekker

Bericht door QM11 »

Hans B: We hebben het nu zo gepland:

6 mei: Dusseldorf - Los Angeles
7 mei: Los Angeles
8 mei: Los Angeles
9 mei: Los Angeles - Kingman
10 mei: Kingman - GC
11 mei: GC - Page
12 mei: Page - Bryce
13 mei: Bryce - Zion
14 mei: Zion - Las Vegas (via Valley of Vire)
15 mei: Las Vegas
16 mei: Las Vegas
17 mei: Las Vegas - Death Valley
18 mei: Death Valley - Mono Lake
19 mei: Mono Lake - Yosemite
20 mei: Yosemite
21 mei: Yosemite - Sacramento
22 mei: Sacramento - San Francisco
23 mei: San Francisco
24 mei: San Francisco
25 mei: San Francisco - Dusseldorf

Ben benieuwd! Mijn vriend wilt graag naar Sacramento maar het is niet erg als het wegvalt.
QM11
Amerika-ontdekker

Bericht door QM11 »

Hoe groot is de kans om walvissen/bultruggen te spotten in midden/eind Mei? Anders lijkt me Yosemite - Monterey (met overnachting) - San Francisco ook wel iets, in plaats van Sacramento
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De kans is opzich vrij groot dat je in ieder geval iets te zien krijgt.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Die is heel groot, anders bieden ze die tours niet aan in die periode.

Vorig jaar mei zagen wij een stuk of zes bultruggen en enkele honderden dolfijnen. Het kan wel stervenskoud zijn op die boot in mei (ook al was het weer aan de kust prima) dus kleed je goed aan!
Groetjes,
Daniel
QM11
Amerika-ontdekker

Bericht door QM11 »

Oh, jullie maken me helemaal enthousiast! Thanks voor de reacties :)
xlies
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door xlies »

QM11 schreef:Anders lijkt me Yosemite - Monterey (met overnachting) - San Francisco ook wel iets, in plaats van Sacramento
Lijkt me een goede wijziging. Miss heb je dan zelfs nog tijd om een klein stukje richting het zuiden heen en weer te rijden over Highway 1. Dan zie je nog een prachtig stukje kust.

Je kan echter ook kiezen voor wat meer rust in een van de parken. Haal Sacramento eruit en rij van Yosemite direct naar SF. Je wint dan een dag die je kan inzetten bijvoorbeeld bij Zion of Page. Ik vind dat je tijd daar nu erg krap is.
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer