Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maykel-Suzanne: tips gevraagd route San Francisco - Los Angeles.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maykel-Suzanne
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Maykel-Suzanne: tips gevraagd route San Francisco - Los Angeles.

Bericht door Maykel-Suzanne »

Wij gaan vanaf 3 september 2017 tot en met 18 september 2017 rondtrekken door Zuid West Amerika.
Onze reis sluiten wij af met een paar dagen New York.
Onderstaand onze route tot nu toe.
Wij twijfelen of wij wel 3 dagen in San Francisco moeten verblijven. Ivm Labor Day op 4 september gaat onze voorkeur er naar uit om op 5 september naar Alcatraz te gaan, ivm de verwachte drukte(?). Ook vragen wij ons af of we wel genoeg tijd in Los Angeles hebben.
Op dit moment hebben wij nog geen hotels geboekt, dus de route hebben wij nu heel globaal opgezet. Tips voor de route en eventuele hotels/accommodates zijn welkom.

3-sep Amsterdam - San Franciso
4-sep San Franciso
5-sep San Franciso
6-sep San Franciso - Yosemite
7-sep Yosemite
8-sep Yosemite - Sequoia/Mammoth lakes
9-sep Mammoth lakes - Death Valley
10-sep Death Valley - Las Vegas
11-sep Las Vegas
12-sep Las Vegas - Zion
13-sep Zion
14-sep Zion - Page (of Big water)
15-sep Page - Grand Canyon
16-sep Grand Canyon - Laughlin
17-sep Laughlin - Los Angeles
18-sep Los Angeles - New York
19-sep New York
20-sep New York
21-sep New York - Amsterdam
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tips route San Francisco - Los Angeles

Bericht door Markstaal »

Zelf zou ik niet in Laughlin overnachten. Schijnt een beetje vergaande glorie te zijn waar vooral ouderen heen gaan.
De prijzen daar zijn erg laag (dus ik snap de keuze) maar zelf zou ik toch eerder in Kingman of Lake Havasu overnachten. Tijd om LA te bezoeken heb je niet echt als je die zelfde dag nog 4 uren moet rijden (ik weet natuurlijk niet hoe laat de vlucht naar NY gaat de dag erop). Mocht dit al in de ochtend zijn dan zou je tussen de Grand Canyon en LA ook ergens rondom Joshua Tree kunnen overnachten, dan hoef je de dag erna niet zo ver te rijden. Je kan er ook voor kiezen om een dag van SF af te halen en die bij LA in te plannen.
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mr. Patrick »

Maykel-Suzanne schreef:Ivm Labor Day op 4 september gaat onze voorkeur er naar uit om op 5 september naar Alcatraz te gaan, ivm de verwachte drukte(?).
Alcatraz is altijd uitverkocht, dus als je een kaartje kunt krijgen (gaat exact 90 dagen vantevoren in de verkoop via AlcatrazCruises.com) is het er op Labor Day niet drukker dan op enige andere dag! Net even gecheckt: voor beide dagen zijn nog tickets beschikbaar!
Maykel-Suzanne schreef:Ook vragen wij ons af of we wel genoeg tijd in Los Angeles hebben.
De tijd in LA hangt enorm af van wat je wil zien. Wij zijn een middag plus twee dagen geweest en vonden dat zat! Als indicatie: wij hebben Mulholland Drive, Griffith Observatory (alleen het uitzicht), Warner Bros. Studios, Hollywood Blvd, Venice en Santa Monica Beach gedaan. En hebben ons niet hoeven haasten en konden ook nog een middagdeel bij het zwembad hangen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik zou ivm jetlag en tijdverlies door tijdzones zou ik het bezoek aan NY aan het begin van de reis doen. Al kan je die 2 dagen goed gebruiken in het zuidwesten.

Sequoia/Mammoth lakes. Deze snap ik niet echt. Sequoia NP en Mammoth Lakes liggen zo'n 6 uur rijden vanaf elkaar.
Ik mis verder Bryce, daar zou ik de dag NY, San Francisco of de volle dag Las Vegas voor gebruiken.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat ze een keuze maken of Mammoth Lakes of Sequoia....
Ook vragen wij ons af of we wel genoeg tijd in Los Angeles hebben.
Nee. Lijkt me niet. Ben er inmiddels meer dan een week geweest en heb alleen het centrum, noordwest deel en een klein beetje Long Beach gezien
Maykel-Suzanne
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Maykel-Suzanne »

Bedankt voor jullie reacties!
Wij wilden inderdaad nog de keuze maken tussen Sequoia en Mammoth Lakes.

Wij denken er nu over na om toch een dag eerder uit San Francisco te vertrekken (we kunnen dan op 4 september naar Alcatraz) en om vanuit Yosemite gelijk door te rijden naar Death Valley. Nadeel; dit laatste is wel een lange rit.
Hiermee 'winnen' we twee dagen, waar we één dag kunnen gebruiken bij LA en één dag voor bijvoorbeeld Bryce Canyon of Monument Valley.

New York hebben wij al geboekt, dus dat kunnen we niet meer wijzigen. Toch bedankt voor de tip.

Tevens gaan we kijken of we ergens bij Joshua Tree kunnen overnachten ipv Laughlin.

Hebben jullie nog tips voor accommodaties?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Maykel-Suzanne: tips gevraagd route San Francisco - Los Angeles.

Bericht door markro »

Voor accommodaties kan je eens kijken bij de beoordelingen van de forumleden. Een link vind je bovenaan het forum.
En nu ook hier: https://beoordelingen.allesamerika.com/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zelf zou ik niet in Laughlin overnachten. Schijnt een beetje vergaande glorie te zijn waar vooral ouderen heen gaan
In Lauglin heb je toch ook hele moderne resorts ala Vegas minus de hectiek die er daar wel is..

Ik zou juist niet extra zaken gaan toevoegen op je route door langere afstanden te maken, maar juist op bepaalde plekken meer tijd te nemen. Door Joshua Tree bv toe te voegen verleng je echt niet je tijd in LA en daarvoor in de Grand Canyon. Met je overnachting in Laughlin is opzich weinig mis, maar Kingman of Needles liggen iets beter op de route.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Je zou 1 dag kunnen winnen door van de Grand Canyon in een keer naar LA te reizen.
Overnacht dan bv in Williams.
Deze dag kun je dan bv in Page gebruiken.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Emootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Emootje »

Wij hebben voor volgend jaar bij Airbnb deze vastgelegd in Lake Havasu City: https://www.airbnb.nl/rooms/1031868?loc ... s=P3PziPuk
Kijkend naar de dag dat jullie daar zijn is de prijs prima... En redelijk in de buurt van Needles en dus al een aardig eind op weg naar LA.
D.eikelboom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door D.eikelboom »

Je zou 1 dag kunnen winnen door van de Grand Canyon in een keer naar LA te reizen.
Overnacht dan bv in Williams.
Dit zou ik zelf niet aanraden. Van de GC naar LA is wel 8 uur rijden. Je hebt er dan al bijna 2 weken Amerika op zitten en dus al veel gereden.
Bovendien is het leuk de Route 66 af te rijden via plaatsjes als Oatman. Oatman is een echt gaaf karakteristiek cowboy dorpje waar als je geluk hebt ezels tegenkomt die gewoon door het dorpje lopen.

Om dagen te winnen zou ik San Francisco 1 dag minder doen en van yosemite naar deathvalley in 1x rijden een redelijke optie vinden. Is wel een lange rit, als je vroeg vertrekt vanuit Yosemite kun je rustig de tiogapass verkennen. Yosemite vally naar Furnace creek DV is ongeveer 5 uur rijden als je in een x doorrijd.
de toga pass is prachtig. als je vroeg vertrekt kom je later in de middag aan is DV. Wat gewoon prima is. toen wij er waren was het 53 graden en dan is het alles even snel bekijken en de auto weer in. Je kan dan zelfs de volgende ochtend nog gebruiken om het een en ander te zien . De rit van furnace creek naar Vegas is niet lang (minder dan 3 uur) en je kan vaak pas na 15:00 uur inchecken geloof ik.

Wij hebben de tussen stop in Mammoth lakes gebruikt omdat we na de tioga pass nog naar het spookstadje Bodie en naar Mono Lake zijn geweest.
Wij hadden dan ook 1,5 week langer dan jullie en omdat jullie keuzes moeten maken als je bepaalde dingen wilt zien zou ik voor deze oplossing kiezen omdat je dan 2 dagen winst hebt.

1 van die dagen zou ik gebruiken om bij LA aan te plakken. daar heb je nu echt te weinig tijd.
een van de andere dagen gebruiken voor Monument valley of Bryce Canyon.

Bryce was prachtig maar mijn keuze zou persoonlijk voor monument valley gaan.
Wij hadden hier ook alleen een middag en de volgende ochtend.
We hebben hier een Guided tour gedaan met een Dame die in Monument valley is opgegroeid , Dit gaf een geweldige indruk van het park.
Als je voor deze optie gaat zou ik kijken of er in het hotel The Vieuw nog plek is. Wij zaten in San Juan niets mis mee maar echt een stuk minder dan the vieuw.

Zijn jullie inmiddels al wat verder met de planning?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer