Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Victorfan: combi Canyonlands en Yellowstone in 2018.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis Victorfan: combi Canyonlands en Yellowstone in 2018.
Ik ben langzaamaan begonnen met onze reis die zomer 2018 gaat plaatsvinden! Deels terug naar het bekende om de kinderen voor het eerst mee kennis te laten maken en deels naar ook voor ons nieuw gebied! We gaan ongeveer een maand en ik heb wel vooraf al een paar vragen!
Kind is jarig tijdens onze reis! Geldt (voor de vlucht of pakketreis -weet ik nog niet- ) zijn leeftijd op dag van vertrek of moet ik al zijn jaartje meer doorgeven?
Kan autohuur langer dan 30 dagen? Ik meen dat vorige keer 30 dagen het max was ...
We gaan 4-5 weken en ik heb een lijstje gemaakt van de door mij gewenste reis, maar ik ben bang dat ik moet gaan schrappen pfff. Hier komt de opsomming (ik ben nog in de oriëntatie zoals gezegd, dus heb nog nergens een datum of aantal nachten aan verbonden).
Vlucht waarschijnlijk Las Vegas (of LAX)
Zion
Bryce
Capitolreef/canyonlands NP
Moab
Arches
Salt lake city
Jackson hole/ grand Teton (crators of the mooi)
Yellowstone
Cody
Devils tower NP
Rapid city (mount rushmore)
Cheyenne
Rocky mountain NP
Denver (mooie stad?) ?
Colorado springs
Mesa Verde /Durango (trein)
Page /horseshoe bend
Grand Canyon
Las Vegas/Lake Havasu/victorville
Deels zal het te combineren zijn vanuit 1 uitvalsbasis/reisdag.
Of alleen maar een overnachting ter overbrugging van de afstand?
California laat ik er nu bewust uit, want dat dacht ik in een volgende reis te doen California-Canada. Al zou een alternatief zijn om het stuk salt lake city t/m colorado springs niet te doen en dan toch de California highlights zoals sequoia/ Yosemite en SF en dan langs de kust terug (als de 1 dan weer open is?) naar Victorville. Bij dit alternatief kom ik alleen weer niet in Yellowstone en dat wil ik toch wel graag...
Overigens is de laatste regel in verband met familiebezoek dus die blijft er hoe dan ook in!
Pfff een voorzet is gegeven. Nu werken aan perfectie.
Kind is jarig tijdens onze reis! Geldt (voor de vlucht of pakketreis -weet ik nog niet- ) zijn leeftijd op dag van vertrek of moet ik al zijn jaartje meer doorgeven?
Kan autohuur langer dan 30 dagen? Ik meen dat vorige keer 30 dagen het max was ...
We gaan 4-5 weken en ik heb een lijstje gemaakt van de door mij gewenste reis, maar ik ben bang dat ik moet gaan schrappen pfff. Hier komt de opsomming (ik ben nog in de oriëntatie zoals gezegd, dus heb nog nergens een datum of aantal nachten aan verbonden).
Vlucht waarschijnlijk Las Vegas (of LAX)
Zion
Bryce
Capitolreef/canyonlands NP
Moab
Arches
Salt lake city
Jackson hole/ grand Teton (crators of the mooi)
Yellowstone
Cody
Devils tower NP
Rapid city (mount rushmore)
Cheyenne
Rocky mountain NP
Denver (mooie stad?) ?
Colorado springs
Mesa Verde /Durango (trein)
Page /horseshoe bend
Grand Canyon
Las Vegas/Lake Havasu/victorville
Deels zal het te combineren zijn vanuit 1 uitvalsbasis/reisdag.
Of alleen maar een overnachting ter overbrugging van de afstand?
California laat ik er nu bewust uit, want dat dacht ik in een volgende reis te doen California-Canada. Al zou een alternatief zijn om het stuk salt lake city t/m colorado springs niet te doen en dan toch de California highlights zoals sequoia/ Yosemite en SF en dan langs de kust terug (als de 1 dan weer open is?) naar Victorville. Bij dit alternatief kom ik alleen weer niet in Yellowstone en dat wil ik toch wel graag...
Overigens is de laatste regel in verband met familiebezoek dus die blijft er hoe dan ook in!
Pfff een voorzet is gegeven. Nu werken aan perfectie.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Victorfan: combi Canyonlands en Yellowstone in 2018.
Ga je met de auto? Ik ben in 2013 van LA naar Denver gereden in een dag of 23. Maar ik had toen ook 3 dagen LA. Als je daar alleen land kan je nog wel doorrijden naar Victorville bv. Moet Victorville persé aan het einde van je vakantie zitten? Anders zou ik evt LA of Las Vegas - Denver opperen. Met Alamo (drive-usa) heb je geen drop-of kosten tussen deze luchthavens.
Ik zou dan overigens LA - Vegas - Grand Canyon - Page - Zion - Bryce - Capitol Reef - Monument Valley - meda Verde - million dollar highway - Moab - Salt Lake City - Grand Teton - Yellowstone - Cody - Black Hills - RMNP - Colorado City - Denver doen... in 5 weken doenbaar
Ik zou dan overigens LA - Vegas - Grand Canyon - Page - Zion - Bryce - Capitol Reef - Monument Valley - meda Verde - million dollar highway - Moab - Salt Lake City - Grand Teton - Yellowstone - Cody - Black Hills - RMNP - Colorado City - Denver doen... in 5 weken doenbaar
-
- Amerika-ontdekker
Ons ambitieuze reisplan moet toch danig ingeperkt worden... de intentie is om ook een familiefeest bij te wonen. Dat vindt dat jaar in Las Vegas of bij Lake Havasu plaats.
Nog niet zeker of het weekend 21 of 28/7 is. Waarschijnlijk wordt het dus 2 rondjes
1rondje rondom Grand Canyon en 1 naar Yellowstone.
Mogelijkerwijs laten we dan het deel mount rushmore /Denver vervallen!
Ach dat wordt een leuke puzzel om toch een mooie reis samen te stellen!
Heeft iemand evt suggesties?
Het lijkt mij ok wel leuk om op een reach te overnachten en mee te helpen daar en een paardrijtocht te maken. Ik weet dat dat mogelijk is vanuit route Yellowstone, maar wellicht ook zuidelijker?
Nog niet zeker of het weekend 21 of 28/7 is. Waarschijnlijk wordt het dus 2 rondjes
1rondje rondom Grand Canyon en 1 naar Yellowstone.
Mogelijkerwijs laten we dan het deel mount rushmore /Denver vervallen!
Ach dat wordt een leuke puzzel om toch een mooie reis samen te stellen!
Heeft iemand evt suggesties?
Het lijkt mij ok wel leuk om op een reach te overnachten en mee te helpen daar en een paardrijtocht te maken. Ik weet dat dat mogelijk is vanuit route Yellowstone, maar wellicht ook zuidelijker?
-
- Amerika-ontdekker
Een deel van de reis gaat er ongeveer zo uitzien....
Las Vegas
Bryce Canyon
Bryce Canyon
Capitol Reef
Arches
Rocky Mountain NP (Estes)
Mount Rushmore
?
?
Yellowstone National Park
Grand Teton
Grand Teton
Salt Lake City
Zion
Zion
Las Vegas of Havasu
Las Vegas (familiefeest)
Las Vegas
Hierna hebben we nog 1,5 week, maar die kan pas worden ingevuld als we specifieker weten wat de familie doet. In ieder geval gaan we dan nog naar Grand Canyon/page en afhankelijk van de tijd nog naar mesa verde/durango voor onze treinfan van de familie.
Overigens Is dit de reisoptie als het familiefeest in het weekend van 28/7 is. Reisroute als het feest in weekend 21/7 zal zijn is ook grotendeels bekend en zal ik later nog posten.
Tips zijn welkom. Tussen mt rushmore en Yellowstone wilden we eigenlijk overnachten en een volle dag op een ranch, maar ik heb nog niks bevredigends gevonden. Vandaar nog even vraagteken.
Las Vegas
Bryce Canyon
Bryce Canyon
Capitol Reef
Arches
Mount Rushmore
?
?
Grand Teton
Grand Teton
Salt Lake City
Zion
Zion
Las Vegas of Havasu
Las Vegas (familiefeest)
Las Vegas
Hierna hebben we nog 1,5 week, maar die kan pas worden ingevuld als we specifieker weten wat de familie doet. In ieder geval gaan we dan nog naar Grand Canyon/page en afhankelijk van de tijd nog naar mesa verde/durango voor onze treinfan van de familie.
Overigens Is dit de reisoptie als het familiefeest in het weekend van 28/7 is. Reisroute als het feest in weekend 21/7 zal zijn is ook grotendeels bekend en zal ik later nog posten.
Tips zijn welkom. Tussen mt rushmore en Yellowstone wilden we eigenlijk overnachten en een volle dag op een ranch, maar ik heb nog niks bevredigends gevonden. Vandaar nog even vraagteken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik weet niet je er al geweest bent, maar je titel is combi met oa Canyonlands en dan zie ik dat nergens in je route terug? Moab is imo veel meer dan alleen Arches. Plan daar minimaal 2 nachten, maar 3 is eigenlijk nog wenselijker zou ok zeggen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit zijn ook de overnachtingen zoals je het nu genoteerd hebt? Dus maar 1 nacht in South Dakota?
Voor RMNP zou je ook een nacht aan de westkant kunnen doen en dan twee in Estes Park. Dat geeft je een volle dag voor de Trail Ridge Road. Of wil je dat vanuit Estes Park heen en weer doen?
Ik heb geen ervaring met ranches; iemand had hier onlangs wel een tip voor een tussen Yellowstone en Cody. Gebruik daarvoor en voor andere tips eens de zoekfunctie.
Heb je al iets gereserveerd in Yellowstone? Het is daar erg snel vol.
Is starten in Denver geen optie? Dan hoef je niet dat stuk tussen SLC en Zion te rijden.
Marianne
Voor RMNP zou je ook een nacht aan de westkant kunnen doen en dan twee in Estes Park. Dat geeft je een volle dag voor de Trail Ridge Road. Of wil je dat vanuit Estes Park heen en weer doen?
Ik heb geen ervaring met ranches; iemand had hier onlangs wel een tip voor een tussen Yellowstone en Cody. Gebruik daarvoor en voor andere tips eens de zoekfunctie.
Heb je al iets gereserveerd in Yellowstone? Het is daar erg snel vol.
Is starten in Denver geen optie? Dan hoef je niet dat stuk tussen SLC en Zion te rijden.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Canyonlands was mijn verzamelnaam voor alles. Grand canyon, Zion, bryce, arches, antilope, monument valley etc. Het stond namelijk eerst in een andere rubriek omdat ik dacht dat Yellowstone niet bij south west hoorde.
Het is inderdaad de bedoeling dat we RMNP vanuit 2 locaties doen.
Vluchten zijn al geboekt. Ik had me ook verdiept in diverse one way opties.
Helaas kunnen we plaatsen pas vastleggen als het familiefeest bekend is. Als het een weekend eerder is, ziet de route er heel anders uit! Mogelijk moet ik eens kijken of we in beide gevallen Yellowstone toch op dezelfde datum kunnen doen, want ik wil ook niets liever dan nu al vastleggen. Al twijfelen we ook nog steeds tussen camper of auto/hotels
Het is inderdaad de bedoeling dat we RMNP vanuit 2 locaties doen.
Vluchten zijn al geboekt. Ik had me ook verdiept in diverse one way opties.
Helaas kunnen we plaatsen pas vastleggen als het familiefeest bekend is. Als het een weekend eerder is, ziet de route er heel anders uit! Mogelijk moet ik eens kijken of we in beide gevallen Yellowstone toch op dezelfde datum kunnen doen, want ik wil ook niets liever dan nu al vastleggen. Al twijfelen we ook nog steeds tussen camper of auto/hotels
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt toch voor beide opties iets gaan vastleggen? De accommodaties in Yellowstone zijn tot 30 dagen voor aankomst gratis te annuleren. Ik zou niet wachten met boeken. En je kunt zowel een camping als een lodge boeken; zo deden wij het dit jaar ook omdat we twijfelden tussen wel of niet kamperen.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht