Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wendyb: trip LA-LA (23 dagen) inclusief Yellowstone???

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
wendyb
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis wendyb: trip LA-LA (23 dagen) inclusief Yellowstone???

Bericht door wendyb »

Hallo,

Hier in grote lijnen ons reisschema (er ligt nog niets vast). Is dit te doen? Of waar zouden jullie weglaten, langer blijven,...

16/07/2018 1 Schiphol- LAX 7u45 - 13u05
Luchthaven
Beverly Hills - Sign Hollywood
Avondeten
Wandelen walk of fame - Chinese theatre

17/07/2018 2 Hollywood
Wandelen: Capitol Records - Paramount Pictures studios - Hollywood cemetery
Rijden naar Santa Monica
Middag eten - Santa Monica - Venice Beach - avondeten
Rijden naar Bakersfield

18/07/2018 3 Bakersfield - Kings Canyon/Seqoia - Fresno
Rijden naar Seqoia (General Sherman tree)
Lunch + Wandeling
Rijden naar Fresno

19/07/2018 4 Fresno - Glacier point - Yosemity
Rijden naar Glacier point
Wandeling Glacier point + pick-nick
Rijden naar Yosemity village
Wandeling Yosemity Village
Rijden naar Cedar Lodge

20/07/2018 5 Yosemity - Carmel
Rijden naar Carmel
Lunchen + wandelen in Carmel
17 mile Drive naar Montery
Wandelen in Montery
Rijden naar Salinas

21/07/2018 6 Carmel - San Francisco
Rijden naar Santa Cruz
Bezoek strand santa cruz + lunch
Rijden naar San Francisco

22/07/2018 7 San Francisco
Bezoek San Francisco
Rijden Golden gate bridge + bezoek
Rijden naar San Rafael

23/07/2018 8 San Francisco - Lake Tahoe - Reno
Rijden naar Lake Tahoe
Lunch + wandeling Emerald bay
Rijden naar Reno

24/07/2018 9 Reno - Twin Falls
Rijden naar Shoshone falls + lunch
Bezoek Shoshone falls - zwemmen in Dierkes Lake
Rijden naar Twin Falls

25/07/2018 10 Twin Falls - Mammoth Hot Springs
Rijden naar Big Springs
Lunch
Rijden naar Mammoth hot springs + sightseeing
Bezoek Mammoth Hot Springs
Rijden naar Gardinger

26/07/2018 11 Mammoth Hot Springs - Yellowstone - Cody
Rijden naar Cody + sightseeing
Bezoek Cody - Rodeo?

27/07/2018 12 Cody - Yellowstone - Jackson
Rijden naar Yellowstone Lake
Bezoek Yellowstone Lake
Rijden naar Madison + Sightseeing
Rijden naar Old Faithfull + sightseeing
Bezoek Old Faithfull
Rijden naar Jackson

28/07/2018 13 Jackson - Salt Lake City
Wandeling grand teton + lunch
Rijden naar Salt Lake City
Bezoek Salt Lake City

29/07/2018 14 Salt Lake City - Arches - Moab
Rijden naar Arches
Lunch
Bezoek Arches
Rijden naar Moab

30/07/2018 15 Moab - Monument Valley - Tuba City
Rijden naar Monument Valley
Lunch
Bezoek Monument Valley
Rijden naar Tuba City

31/07/2018 16 Tuba City - Grand Canyon - Tuba City
Rijden naar Grand Canyon Village + sightseeing
Lunch + Bezoek Grand Canyon
Rijden naar Tuba City

1/08/2018 17 Tuba City - Antelope Canyon - Horseshoe - Page
Rijden naar Horseshoe bend
Bezoek Horseshoe bend
Rijden naar Antelope Canyon
Bezoek Antelope Canyon
Rijden naar Page

2/08/2018 18 Page - Toadstool Hoodoos - Bryce Canyon
Rijden naar Toadstool Hoodoos
Bezoek Toadstool Hoodoos
Rijden naar Bryce Canyon
Bezoek Bryce Canyon
Rijden naar hotel

3/08/2018 19 Bryce Canyon - Zion
Rijden naar Zion
Bezoek Zion
Rijden naar St George

4/08/2018 20 Zion - Las Vegas
Rijden naar Las Vegas

5/08/2018 21 Las Vegas

6/08/2018 22 Las Vegas - Joshua Tree - LA
Rijden naar + lunch in Twentynine Palms
Rijden + Wandelen in Joshua tree
Rijden naar Santa Monica

7/08/2018 23 LA - LAX
Bezoek LA

8/08/2018 24 LAX - thuis
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Trip LA-LA (23 dagen) inclusief Yellowstone???

Bericht door PSVwally »

Mooi dat je zo'n trip gaat maken, gaat je zeker bevallen :thumbup:

Ik zou je alleen echt aanraden om eens heel goed naar je route te kijken, want er zitten imo een aantal hele vreemde dingen in. Beginnend met de heel snelle Japanse methode van reizen om alles te willen bekijken.

Ik vind het nogal veel. Je propt eigenlijk een groot deel van 2 drieweekse reizen in 1 reis en dat werkt in mijn ogen niet. Je komt op veel plekken op deze manier echt tijd te kort. Het beste begin je misschien wel door dag 1 al een stukje of helemaal naar Bakersfield te rijden (of als het kan misschien three rivers) en de dagen LA allemaal bij elkaar op het einde te plaatsen. Verder zou ik heel het stuk Salt Lake City/Yellowstone/Grand Teton schrappen en eerst eens kijken naar de http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html en daar evt of sequoia of joshua tree aan toe te voegen.

Dag 2 zou ik Santa Monica en Venice zeker omdraaien. Zet de auto smiddags bij SM neer en loop of fiets naar Venice. Met de fiets kan je ook nog even langs de canals en Marina del Rey bv. Dan terug naar SM en de pier en bij het winkelcentrum rondkijken.
Hou er rekening mee dat je wrs erg vroeg wakker bent en je in de middag wel eens een dipje kunt krijgen. Dan is de rit naar Bakersfield in de avond in het pikdonker misschien slaapverwekkend.

Dan krijg je Sequoia en Yosemite waar je in beide gevallen imo veel te weinig tijd voor uittrekt. Beide parken verdienen mininmaal 1 volle dag meer om het goed te bekijken en je vergeet bij Sequoia ook nog eens het prachtige Kings Canyon NP.

Dan dag 10 en 11.... :shock: :shock: :shock: Ik kan het niet anders zeggen.
Yellowstone doe je op deze manier een beetje op doorreis. Hier ook minimaal 1, maar nog beter 2 volle dagen erbij nemen, zeker als je de laatste dag dan ook in Cody eindigt. Nu heb je echt veel te weinig tijd voor Yellowstone. Zet die dag die je nu na Cody hebt dan ook compleet in voor Grand Teton. Dat is ook geen park om even op doorreis te doen of slechts een half dagje te blijven.

Ook bij Moab heb je echt te weinig tijd. Er is veel meer dan Arches. Arches is prachtig hoor, maar groot en druk. Dan heb je ook nog Canyonlands en dead horse SP welke immens mooi zijn.

Dan de grand Canyon vanuit Tuba City?? Het kan, maar volgens mij is dit om een of andere budgetreden gekozen. Overnacht bv in de bright angel lodge (grandcanyonlodging), dat kan ook redelijk goedkoop.

Page - Bryce en ZIon kan op deze manier, alleen ligt st George al weer op meer dan een uur van Zion. Als je de dag erna weer terug naar Zion wilt zou ik kijken of er iet vrij is in het zion motel (kan alleen via mail geboekt worden) of Springdale.

Vegas - Joshua Tree - LA kan wel op 1 dag, maar ga er vanuit dat je heeeel laat in LA aankomt.

Op het einde bezoek je weer LA en santa monica?

Is Yellowstone een must, dan of kiezen voor een rondje Las Vegas of al beginnen om niet een retour LA te doen, maar bv beginnen in LA en terug vanaf Vegas. Dan win je ook al wat dagen die je reis plezieriger kunnen maken.
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Mooie plannen maar dit zou ik niet doen, is teveel van het goede. Heb je alle reisafstanden en -reistijden ook op een rijtje staan? En op de meeste plekken heb je veel te weinig tijd. Dat worden bliksembezoeken. Mijn advies is in de route te schrappen, persoonlijk zou ik het Yellowstone deel en misschien ook wel Moab eruit halen.

Hou ook rekening met de jetlag. De plannen op je eerste dag zijn nogal ambitieus. Voordat je in je huurauto zit is het al snel 14.30 uur. En met het avondeten is het voor jullie al midden in de nacht. Bij ons gaat het licht daarna al snel uit.....
De volgende dag ben je waarschijnlijk erg vroeg wakker, lang voordat de stad tot leven komt. Dus die dag LA ik naar het einde van de vakantie verplaatsen en de dag gebruiken om zo ver mogelijk richting Sequoia te gaan.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is niet alleen heel erg veel voor de tijd die je hebt, maar je hebt de overnachtingsplaatsen ook erg ongelukkig gekozen. Als je zoveel wilt doen, overnacht dan in of vlakbij de parken, en niet op uren rijden ervandaan.
Ik zie dat je al vluchten op het oog hebt. Ik zou je aanraden om eerst goed te kijken wat je wilt doen. Als Yellowstone een must is vlieg dan niet op LA, of neem een one way.
Lees je eens goed in, en kijk wat je overal wilt doen. De voorbeeldroute waar Paul naar verwijst is een goed begin. Kijk ook eens in ons 2017-verslag voor onze route met onder andere LA en Yellowstone. Wij hadden weinig tijd overal omdat we de meeste parken al meerdere keren hadden bezocht, maar toch nog veel meer tijd dan jullie nu gepland hebben.

Marianne
reddevil
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door reddevil »

Het is inderdaad een goede tip om eens naar afstanden en rijtijden te kijken. Hou er rekening mee dat het fijn is om af en toe te stoppen en te genieten van het uitzicht en, met een beetje geluk, de rust. Met dit plan ben je eigenlijk altijd bezig om je volgende stop te bereiken en het laat bijna geen ruimte om ervan af te wijken.

Bij het plannen van een reis kom ik er eigenlijk altijd weer achter dat je keuzes moet maken, omdat niet alles haalbaar is. En dat met name door de afstanden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis wendyb: trip LA-LA (23 dagen) inclusief Yellowstone???

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie dat je op zoek bent naar tickets. Heb je dan de route al bepaald? Wordt het een retour LA? Heb je nog iets gehad aan de aanbevelingen hier?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer