Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis KlaBouter: reistijd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KlaBouter
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis KlaBouter: reistijd

Bericht door KlaBouter »

Goedendag, wij (mijn vrouw en ik) gaan volgend jaar een 19 daagse campertocht maken vanuit Los Angeles.
Nu hebben wij het plan om vanuit de grand canyon door te rijden naar Devilsground in Moab (Arches NP).
We overnachten dan daar en gaan de volgende dag van develisgroud naar Page (Lake Powel) wat denken jullie is dit verstandig.
En wij twijfelen nog om van Las vegas (twee dagen) door te rijden naar Yosimite, ook dit is een behoorlijke afstand mede ommdat we dan door Death valley rijden, we wille dit namelijk doen om drie dagen in yosimite te verblijven
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reistijd

Bericht door SanFran »

Misschien handig om je hele route te plaatsen, dat is handiger feedback geven. Voor Moab wordt altijd wel 3 nachten aangeraden, dus als je daar voor 1 nacht naar toe zou gaan zou ik het overslaan.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

De kortste route van de Grand Canyon naar Devils Garden (ik neem aan dat je die bedoeld) is 325 mijl, met de auto rijd je dit in 05:41 uur. Met de camper duurt het langer en dan neem je waarschijnlijk ook nog wel ergens een pauze. Om dan alleen voor 1 nacht in Moab te blijven is erg jammer. Er is veel te zien, maar dan moet je er wel wat meer tijd voor nemen.
Terug naar Page is ook weer meer dan 5 uur over dezelfde weg.

Of je laat Moab er helemaal uit of je blijft er langer, ik zou het niet op deze manier doen.

Voor Death Valley: ik weet niet wanneer je gaat maar in de hete maanden mag je met sommige campers niet door Death Valley, wist je dat?

succes met plannen,
Lyan
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

We overnachten dan daar en gaan de volgende dag van develisgroud naar Page (Lake Powel) wat denken jullie is dit verstandig.
Niet verstandig. De omgeving van Moab is meer dan alleen Arches en verdiend (veel) meer tijd. Is de devils campground dan trouwens al weer open?
En wij twijfelen nog om van Las vegas (twee dagen) door te rijden naar Yosimite, ook dit is een behoorlijke afstand mede ommdat we dan door Death valley rijden, we wille dit namelijk doen om drie dagen in yosimite te verblijven
Dat zou wel kunnen, maar het hangt er echt vanaf wanneer je gaat. Mag en wil je door Death Valley? Is de Tioga Pass en/of Sonora Pass open? Als je via Lake Isabella of Barstow gaat zou ik zo ver mogelijk doorrijden.

Post je hele route eens, want als ik in 19 dagen 1 dag Moab zie en met de reis erheen al 5 dagen yosemite denk ik nu al te concluderen dat je wat te veel wilt
KlaBouter
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door KlaBouter »

1 16-may-2018 Amsterdam - LAX Los Angeles
1 16-may-2018 LAX Los Angeles - Ramada Hotel
2 17-may-2018 Ramada Hotel - Cruisamerica
2 17-may-2018 Cruisamerica - Barstow
3 18-may-2018 Barstow - Grand Canyon
4 19-may-2018 Hele Dag in de Grand Canyon
5 20-may-2018 Grand Canyon - Monument Valley
6 21-may-2018 Monument Valley - Lake Powell / Page
7 22-may-2018 Hele dag in Lake Powell
8 23-may-2018 Lake Powell / Page - Bryce Canyon
9 24-may-2018 Bryce Canyon - Zion NP
10 25-may-2018 Hele Dag in Zion National Park
11 26-may-2018 Zion NP - Las Vegas
12 27-may-2018 Hele Dag in Las Vegas
13 28-may-2018 Las Vegas - Bishop
14 29-may-2018 Bishop - Yosimite
15 30-may-2018 Hele dag in Yosimite National Park
16 31-may-2018 Yosimite - San Fransisco
17 01-jun-2018 Hele dag in San Fransisco
18 02-jun-2018 San Fransisco - Morro Bay
19 03-jun-2018 Morro Bay - Los Angeles
20 04-jun-2018 Hele dag in Los Angeles
21 05-jun-2018 Golden Shore RV - Cruiz Amerika
21 05-jun-2018 Cruiz Amerika - Ramada Hotel
22 06-jun-2017 Ramada Hotel - LAX
22 06-jun-2017 LAX - Amsterdam
Gast

Bericht door Gast »

Ik snap de titel van dit draadje niet zo goed, ik zie nergens in de eerste post iets over de reistijd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat zijn je plannen in Page?

Ik zou proberen dag 2 al de camper te halen en naar Barstow te rijden en al je dagen LA op het einde te zetten. Huur de dag dat je de camper gaat inleveren een auto tot je vertrekt uit LA. Die ene dag LA in het begin dan inzetten voor Yosemite en mij zou je reis kunnen.

1 maar...
Mocht de Tioga of Sonora Pass open zijn dan zou ik niet naar Bishop rijden (overigens via Death Valley is Bishop niet handig, onder Death Valley door zou ik minimaal tot Bakersfield rijden) , maar naar Mammoth Lakes boven Death Valley langs.

Je weet hoe het zit met het reserveren van een camping in Yosemite?

Je zit met het memorial dat weekend in Bryce, Zion en Vegas... reken op grote drukte en dure nachten...
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Contacteer:

Bericht door lyan »

Hou er rekening mee dat Memorial Day weekend in je reis valt. (28 mei). Het weekend ervoor zal druk zijn dus zorg ervoor dat je dan iets gereserveerd hebt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is het de 25e ook al druk. Zorg dat je op tijd de camping in Zion reserveert. Watchman campground is aan te raden. Ik geloof dat je 6 maanden van te voren kunt reserveren.
Kijk ook goed hoe het reserveren in Yosemite gaat.
Je hebt het over 3 dagen Yosemite, maar nu heb je er maar 1 volle dag. Een tweede dag zou wel mooi zijn. Misschien een dag minder Page? Mei/juni is een prachtige tijd om te gaan. De watervallen zullen prachtig zijn. Kijk eens in ons 2013-verslag voor Yosemite begin juni.
Moab is hier echt niet in te passen.
Je hebt ook aardig veel dagen LA als ik het goed zie. Misschien kan dat ook een dag minder? Gaan jullie daar nog een auto huren?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 okt 2017, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Moab is wel in te passen.

01. reis naar LA
02. LA - Ophalen Camper - Joshua Tree NP
03. Joshua Tree NP - Grand Canyon
04. Grand Canyon - Monument Valley
05. Monument Valley - Moab
06. Moab
07. Moab - Capitol Reef NP
08. Capitol Reef NP - Bryce Canyon
09. Bryce Canyon - Zion NP
10. Zion NP
11. Zion NP - Las Vegas
12. Las Vegas - Bishop
13. Bishop - Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - SF
16. SF
17. SF - Monterey
18. Monterey - Morro Bay
19. Morro Bay - LA
20. LA
21. LA - inleveren camper
22. LA - Thuis
23. Thuis

Wanneer er geen trek is in Hwy 1 zou je zelfs een extra dag Moab kunnen winnen (wel nodig) door inderdaad Monterey eruit te slopen en over de snelweg naar Morro Bay te rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie nu dat sommige dagen dubbel staan; een beetje verwarrend. Veel tijd voor LA is er dus niet.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal »

Arno schreef:Moab is wel in te passen.
Ben ik het niet mee eens. Het blijft te weinig tijd en het gaat ten koste van tijd op andere locaties. Op die manier wordt het een race. Denk eraan "less is more."
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis KlaBouter: reistijd

Bericht door OpreismetCo »

Mooie plannen! Maar zoals de rest ook al aangeeft is het best een pittige reis. Ik zou ook LA meteen op dag 2 verlaten, je bent toch al heel vroeg wakker vanwege de jetlag. Ik reed vorig jaar Las Vegas - Bishop - Yosemite ook in 2 dagen, maar dat was flink aanpoten (en ik denk dat je met een camper nog iets langer onderweg bent). Veel succes met uitzoeken en plannen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer