Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis reiskids: mei vakantie met kinderen
Reis reiskids: mei vakantie met kinderen
Hallo allemaal,
Na heel veel informatie hier op het forum vergaard te hebben (dank voor de vele tips) hebben wij afgelopen zomervakantie een prachtige rondreis door het zuid-westen gemaakt. Ja we reden het rondje dat vele reden, maar het was een geweldige ervaring met ons gezin. En Amerika heeft ons aangenaam verrast!
Nu zouden we heel graag in de mei vakantie nogmaals naar Amerika afreizen. We willen graag wat meer tijd in Zion doorbrengen, hier hadden we in de zomer maar 1 dag, maar onze kinderen vonden het een super leuk park. Sowieso hebben alle NP's ons verrast, wat een mooie natuur en afwisselend landschap.
Maar goed, mijn vraag is, welke luchthaven zouden we het beste kunnen aanhouden? In de zomer hadden we een rondje LA-LA, maar we zouden graag meer van Utah en Arizona zien. Een one-way is een optie, maar ik kom er niet uit de beste start-vertrek luchthaven te kiezen.
En hoe zit het met het klimaat in die periode, is vrij veel wel gewoon begaanbaar/open?
In de zomer hebben we genoten van de Tioga pass route, zo mooi dat we hem voor een groot deel nogmaals gereden hebben (de valley in Yosemite vonden we niet zo), maar die zal eind april begin mei nog niet open zijn vermoed ik.
We willen niet exact hetzelfde rondje rijden, kan ook niet want we hebben nu maar 2 weken de tijd.
En we zouden graag Sequioa willen bezoeken als dat in deze periode kan, die paste van de zomer niet meer in ons reisschema.
Kort samengevat, heeft iemand een tip voor welke luchthaven te gebruiken en een leuke route voor ons?
We willen graag nog veel meer van Amerika ontdekken!
Alvast heel erg bedankt.
Na heel veel informatie hier op het forum vergaard te hebben (dank voor de vele tips) hebben wij afgelopen zomervakantie een prachtige rondreis door het zuid-westen gemaakt. Ja we reden het rondje dat vele reden, maar het was een geweldige ervaring met ons gezin. En Amerika heeft ons aangenaam verrast!
Nu zouden we heel graag in de mei vakantie nogmaals naar Amerika afreizen. We willen graag wat meer tijd in Zion doorbrengen, hier hadden we in de zomer maar 1 dag, maar onze kinderen vonden het een super leuk park. Sowieso hebben alle NP's ons verrast, wat een mooie natuur en afwisselend landschap.
Maar goed, mijn vraag is, welke luchthaven zouden we het beste kunnen aanhouden? In de zomer hadden we een rondje LA-LA, maar we zouden graag meer van Utah en Arizona zien. Een one-way is een optie, maar ik kom er niet uit de beste start-vertrek luchthaven te kiezen.
En hoe zit het met het klimaat in die periode, is vrij veel wel gewoon begaanbaar/open?
In de zomer hebben we genoten van de Tioga pass route, zo mooi dat we hem voor een groot deel nogmaals gereden hebben (de valley in Yosemite vonden we niet zo), maar die zal eind april begin mei nog niet open zijn vermoed ik.
We willen niet exact hetzelfde rondje rijden, kan ook niet want we hebben nu maar 2 weken de tijd.
En we zouden graag Sequioa willen bezoeken als dat in deze periode kan, die paste van de zomer niet meer in ons reisschema.
Kort samengevat, heeft iemand een tip voor welke luchthaven te gebruiken en een leuke route voor ons?
We willen graag nog veel meer van Amerika ontdekken!
Alvast heel erg bedankt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: mei vakantie met kinderen
Wij hebben 1,5 jaar geleden in de meivakantie een deel van het rondje gereden.
Wij zijn naar Salt lake city gevlogen. Dit omdat deze een goed tarief had.
Wij hebben globaal gereden SLC, zion, bryce, page, GC en las vegas, SLC. (wij zijn vrij lang in LV gebleven).
De temperaturen waren (schrik niet) van -5 tot +36.
In Zion lag nog een pak verse sneeuw en in las vegas was het heerlijk 36 graden.
Wij hadden besloten geen winterkleding mee te nemen, maar hadden een zomerjas en fleece jas over elkaar.
Hou er dus rekening mee dat het nog erg koud kan zijn.
Wij zijn naar Salt lake city gevlogen. Dit omdat deze een goed tarief had.
Wij hebben globaal gereden SLC, zion, bryce, page, GC en las vegas, SLC. (wij zijn vrij lang in LV gebleven).
De temperaturen waren (schrik niet) van -5 tot +36.
In Zion lag nog een pak verse sneeuw en in las vegas was het heerlijk 36 graden.
Wij hadden besloten geen winterkleding mee te nemen, maar hadden een zomerjas en fleece jas over elkaar.
Hou er dus rekening mee dat het nog erg koud kan zijn.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Reis reiskids: mei vakantie met kinderen
Je zegt eigenlijk: Ik wil terug naar Zion en je wilt naar Sequoia. Dan zou het meest logisch zijn om een one way te doen van Las Vegas naar Los Angeles. Sequoia kan nog te maken hebben met winterse omstandigheden. Uitgaande van 2 weken zou je dan zoiets kunnen doen:
thuis - Las Vegas
Las Vegas - Zion
Zion
Zion - Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Grand Canyon
Grand Canyon - Sedona (of Cottonwood, Prescott of ander stadje in Arizona, net wat je aanspreekt.)
Sedona
Sedona - Blythe (of andere stad voor Joshua Tree NP)
Blythe - Three Rivers (via Joshua tree NP)
Three Rivers - Grant Grove
Grant Grove - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - thuis
Voordeel is dat je eigenlijk qua temperaturen overal wel goed weer zal hebben, in Zion, Grand Canyon en Sequoia zou je nog winterse taferelen mee kunnen maken.
Ik weet niet wat je de vorige reis allemaal al wel/niet hebt gezien, maar op deze route liggen zoveel mooie dingen dat de keuze reuze is.
Persoonlijk zou ik Moab dan ook toevoegen, maar dan zou je Sequoia weg kunnen laten en evt. eindigen in Phoenix.
thuis - Las Vegas
Las Vegas - Zion
Zion
Zion - Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Grand Canyon
Grand Canyon - Sedona (of Cottonwood, Prescott of ander stadje in Arizona, net wat je aanspreekt.)
Sedona
Sedona - Blythe (of andere stad voor Joshua Tree NP)
Blythe - Three Rivers (via Joshua tree NP)
Three Rivers - Grant Grove
Grant Grove - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - thuis
Voordeel is dat je eigenlijk qua temperaturen overal wel goed weer zal hebben, in Zion, Grand Canyon en Sequoia zou je nog winterse taferelen mee kunnen maken.
Ik weet niet wat je de vorige reis allemaal al wel/niet hebt gezien, maar op deze route liggen zoveel mooie dingen dat de keuze reuze is.
Persoonlijk zou ik Moab dan ook toevoegen, maar dan zou je Sequoia weg kunnen laten en evt. eindigen in Phoenix.
Dank al voor de snelle reactie's.
De kinderen vonden Zion heel leuk, vooral het lopen door de beekjes en klimmen op rotsen, net buiten de geijkte paden lopen. Maar als er in april/mei nog winterse omstandigheden zijn daar, dan zit dat er niet in. Misschien moeten we die dan toch niet nogmaals willen, of duidelijk maken aan de kinderen dat zwemmen er niet in zit.
Sequoia leek ons mooi, op zich hebben we de grote bomen al wel in een ander park gezien, maar niet zoveel bij elkaar als in Sequoia.
Onze vorige reis was het geijkte rondje, maar voor ons een heel bijzondere ervaring:
LA, Joshua Tree, GC incl. helikoptervlucht, Page, Bryce, Zion, LV, DV, Bishop, Yosemite, SF en via HW1 terug naar LA.
Onderweg vele stops gemaakt. Het gebied bij Mammoth lake willen we ook zeker nog eens bezoeken.
Monument Valley zouden we misschien deze keer inderdaad kunnen aandoen.
En dan misschien juist deze keer een heel andere kant op rijden ivm winters weersomstandigheden?
De kinderen vonden Zion heel leuk, vooral het lopen door de beekjes en klimmen op rotsen, net buiten de geijkte paden lopen. Maar als er in april/mei nog winterse omstandigheden zijn daar, dan zit dat er niet in. Misschien moeten we die dan toch niet nogmaals willen, of duidelijk maken aan de kinderen dat zwemmen er niet in zit.
Sequoia leek ons mooi, op zich hebben we de grote bomen al wel in een ander park gezien, maar niet zoveel bij elkaar als in Sequoia.
Onze vorige reis was het geijkte rondje, maar voor ons een heel bijzondere ervaring:
LA, Joshua Tree, GC incl. helikoptervlucht, Page, Bryce, Zion, LV, DV, Bishop, Yosemite, SF en via HW1 terug naar LA.
Onderweg vele stops gemaakt. Het gebied bij Mammoth lake willen we ook zeker nog eens bezoeken.
Monument Valley zouden we misschien deze keer inderdaad kunnen aandoen.
En dan misschien juist deze keer een heel andere kant op rijden ivm winters weersomstandigheden?
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik had zelf toevallig ook plannen liggen voor de mei vakantie, die helaas niet door gaan.
Wellicht heb je er wat aan:
Phoenix
Phoenix - Sedona (via Apache trail)
Sedona
Sedona - Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Moab
Moab
Moab
Moab - Torrey (Capitol Reef)
Torrey - Zion NP (via UT-12 scenic byway)
Zion NP
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Wellicht heb je er wat aan:
Phoenix
Phoenix - Sedona (via Apache trail)
Sedona
Sedona - Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Moab
Moab
Moab
Zion NP
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Die route ziet er ook goed uit. Hebben we dan minder last van gesloten wegen etc. ivm winters weer?
Ik heb de hele middag gegoogled, colorado of het noord-westen lijken me ook fantastisch
Ik heb de hele middag gegoogled, colorado of het noord-westen lijken me ook fantastisch

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn 2x in de mei vakantie geweest, van zaterdag tm zondag. 1e reis
Amsterdam - Phoenix
Phoenix - Grand canyon
Grand Canyon - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Three River bij Sequoia
Three River - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
San Francisco
San Francisco - Amsterdam
In deze reis hadden we sneeuw in Sequioa, en in de ochtend vroor het bij de Grand canyon en in Bryce. Page en Zion boven de 30gr.
De volgende reis was deze
Amsterdam - Las Vegas
Las Vegas - Zion
Zion
Zion
Zion - Bryce
Bryce - Capitol reef
Capitol Reef - Moab
Moab
Moab
Moab - Montrose
Montrose - Durango
Durango - Monument Valley
Monument Valley - Grand canyon
Grand Canyon - las Vegas
Las Vegas - Amsterdam
Hierbij was Zion weer lekker warm, zo ook Moab. Bryce en Grand canyon weer koud. Tussen Montrose en Durango hadden we veel sneeuw, prachtige route wel! Tussen Grand canyon en las vegas ook slecht weer met hagel en sneeuw.
Sabrina
Amsterdam - Phoenix
Phoenix - Grand canyon
Grand Canyon - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Three River bij Sequoia
Three River - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
San Francisco
San Francisco - Amsterdam
In deze reis hadden we sneeuw in Sequioa, en in de ochtend vroor het bij de Grand canyon en in Bryce. Page en Zion boven de 30gr.
De volgende reis was deze
Amsterdam - Las Vegas
Las Vegas - Zion
Zion
Zion
Zion - Bryce
Bryce - Capitol reef
Capitol Reef - Moab
Moab
Moab
Moab - Montrose
Montrose - Durango
Durango - Monument Valley
Monument Valley - Grand canyon
Grand Canyon - las Vegas
Las Vegas - Amsterdam
Hierbij was Zion weer lekker warm, zo ook Moab. Bryce en Grand canyon weer koud. Tussen Montrose en Durango hadden we veel sneeuw, prachtige route wel! Tussen Grand canyon en las vegas ook slecht weer met hagel en sneeuw.
Sabrina
-
- Amerika-expert
Sequoia is qua weer toch een risico. Daarentegen is Moab en omgeving wel ideaal. Datzelfde geldt voor Sedona. Leuk stadje en ook een prachtige omgeving. Dus de laatste route van MichelH lijkt mij een goede optie. Wil je Grand Canyon niet opnieuw aandoen kun je ook rechtstreeks van Sedona naar Monument Valley rijden. Het is wel een route met veel "rode" natuur. Voor wat afwisseling in natuur kun je een stukje Colorado erbij doen. Afhangende van de weersomstandigheden in Colorado zou je dan zoiets kunnen doen:
Phoenix
Phoenix - Sedona
Sedona - Monument Valley
Monument Valley - Durango
Durango - Grand Juncion (via Silverstone)
Grand Junction - Moab
Moab
Moab
Zion NP
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Phoenix
Phoenix - Sedona
Sedona - Monument Valley
Monument Valley - Durango
Durango - Grand Juncion (via Silverstone)
Grand Junction - Moab
Moab
Moab
Zion NP
Zion - Las Vegas
Las Vegas
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Wederom bedankt voor de tips en aanvullingen!
Zou het ook mogelijk zijn om yellowstone aan te doen of wordt dat te krap qua tijd?
Zou het ook mogelijk zijn om yellowstone aan te doen of wordt dat te krap qua tijd?
-
- Amerika-expert
Yellowstone is in eind april/begin mei nog riskanter omdat er een grote kans is dat veel wegen afgesloten zullen zijn.
2011: Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Met een beetje pech heb je rond de million dollar highway (zeg even grofweg durango-montrose) ook nog kans op sneeuw.
Ik had begin Mei 2013 overdag prima temperaturen (20+) in Zion en Moab, maar 's avonds/'s nachts koelde het goed af.
Maar zelfs met een beetje sneeuw prachtig gebied hoor.
Ik had begin Mei 2013 overdag prima temperaturen (20+) in Zion en Moab, maar 's avonds/'s nachts koelde het goed af.
Maar zelfs met een beetje sneeuw prachtig gebied hoor.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Phoenix - Sedona - Grand Canyon - Page - Mon.Val. - Moab - Capitol Reef - Bryce - Zion - Las Vegas.
Uit te breiden met een bezoek aan Yellowstone reken voor de rit heen/terug + park zelf 6 a 7 dagen.
Of je gaat richting Californie en eindigt in SF of LA.
Maak niet de fout door te veel te willen.
Uit te breiden met een bezoek aan Yellowstone reken voor de rit heen/terug + park zelf 6 a 7 dagen.
Of je gaat richting Californie en eindigt in SF of LA.
Maak niet de fout door te veel te willen.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Yellowstone is mei wel erg vroeg. En ja, het is ook wel ver; dan zou ik vliegen op Salt Lake City. Of een one way Las Vegas - SLC. Kijk eens op http://www.nps.gov/yell voor de (on)mogelijkheden in die periode. Er zullen nog veel voorzieningen gesloten zijn.
Hoewel het in mei nog alle kanten op kan lijkt Zion mij toch wel mooi in die periode. En dat geldt zeker voor Moab. Daar is het in de zomer te heet om heel actief te zijn, dus zeker als je wat wilt wandelen is mei prima voor Arches en Canyonlands.
In 2013 waren wij vanaf medio mei in Colorado; we hadden toen nog sneeuw in de omgeving van Durango en Silverton. Wij vonden Great Sand Dunes NP toen heel erg mooi.
Marianne
Hoewel het in mei nog alle kanten op kan lijkt Zion mij toch wel mooi in die periode. En dat geldt zeker voor Moab. Daar is het in de zomer te heet om heel actief te zijn, dus zeker als je wat wilt wandelen is mei prima voor Arches en Canyonlands.
In 2013 waren wij vanaf medio mei in Colorado; we hadden toen nog sneeuw in de omgeving van Durango en Silverton. Wij vonden Great Sand Dunes NP toen heel erg mooi.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1516 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje
-