Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Rudy&Annet: rondreis California met peuter.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Rudy&Annet: rondreis California met peuter.
Hoi allemaal,
We hebben al twee keer eerder een prachtige reis gemaakt in de US, mede dankzij jullie tips! Volgend jaar (mei/juni 2019) willen we met onze 3-jarige zoon een reis door California maken, voordat we alleen nog in schoolvakanties kunnen reizen.
1. We hebben voorgaande reizen altijd met SUV+hotel gedaan, zodat we ook backways and dirtroads konden doen. We overwegen nu om een camper te huren, zodat hij eventueel onderweg (tijdens een stop) een dutje kan doen in zijn 'eigen bed'. Maar handig lijkt het ons niet m.b.t. bezoeken van steden, parkeren, camperen, etc.
Heeft iemand misschien tips en/of advies?
2. We willen niet te lange stukken rijden, vandaar dat we ons beperken tot CA. We zullen ook anders reizen dan dat we gewend waren, meer kinderattracties e.d. wat denken jullie van onze (draft) route? We proberen de warme gebieden eerst te doen, lente in Josua Tree zou erg moeten zijn, of zijn we daar al te laat voor?
4 dagen San Diego
2 dagen Joshua Tree
1 tussenstop, tips iemand?
2 dagen Sequoia & Kings Canyon
2 dagen Yosemite
2 dagen San Francisco
4 dagen higway one, Big Sur. Whale watching te lang?
2 dagen LA
1 dag San Diego wrap-up
3. Verder nog tips voor reizen in de US met een kleintje? Hij houdt erg van de natuur (bos en strand) en is erg beweeglijk maar ook snel moe.
Bedankt voor jullie tips!
P.s. vorige reizen: SF, Yosemite, Mono lake, movie road, Death valley, Las Vegas, Valley of fire, Zion, Bryce, Grand Staircase-Escalante, Capitol Reef, Canyonlands, Arches, Dead horse, Salt Lake, Page area, Grand Canyon, Monument valley, Valley of the gods, Sedona, route 66, LA, HW1, Lake Tahoe, Lassen, Crater lake, Redwoods area.
We hebben al twee keer eerder een prachtige reis gemaakt in de US, mede dankzij jullie tips! Volgend jaar (mei/juni 2019) willen we met onze 3-jarige zoon een reis door California maken, voordat we alleen nog in schoolvakanties kunnen reizen.
1. We hebben voorgaande reizen altijd met SUV+hotel gedaan, zodat we ook backways and dirtroads konden doen. We overwegen nu om een camper te huren, zodat hij eventueel onderweg (tijdens een stop) een dutje kan doen in zijn 'eigen bed'. Maar handig lijkt het ons niet m.b.t. bezoeken van steden, parkeren, camperen, etc.
Heeft iemand misschien tips en/of advies?
2. We willen niet te lange stukken rijden, vandaar dat we ons beperken tot CA. We zullen ook anders reizen dan dat we gewend waren, meer kinderattracties e.d. wat denken jullie van onze (draft) route? We proberen de warme gebieden eerst te doen, lente in Josua Tree zou erg moeten zijn, of zijn we daar al te laat voor?
4 dagen San Diego
2 dagen Joshua Tree
2 dagen Sequoia & Kings Canyon
2 dagen Yosemite
2 dagen San Francisco
4 dagen higway one, Big Sur. Whale watching te lang?
2 dagen LA
1 dag San Diego wrap-up
3. Verder nog tips voor reizen in de US met een kleintje? Hij houdt erg van de natuur (bos en strand) en is erg beweeglijk maar ook snel moe.
Bedankt voor jullie tips!
P.s. vorige reizen: SF, Yosemite, Mono lake, movie road, Death valley, Las Vegas, Valley of fire, Zion, Bryce, Grand Staircase-Escalante, Capitol Reef, Canyonlands, Arches, Dead horse, Salt Lake, Page area, Grand Canyon, Monument valley, Valley of the gods, Sedona, route 66, LA, HW1, Lake Tahoe, Lassen, Crater lake, Redwoods area.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Rudy&Annet: rondreis California met peuter.
Het lijkt me een prachtige route, in een mooie tijd van het jaar. Joshua Tree zou inderdaad al warm kunnen zijn, maar wellicht valt het in mei nog mee. Ik vind wel dat je er relatief veel tijd voor uittrekt; net zoveel als de grotere parken als Yosemite en Sequoia. Ik zou zeker bij Sequoia nog een extra dag plannen zodat je ook tijd hebt voor Kings Canyon.
Zoals je nu je route opschrijft lijkt he alsof je twee dagen hebt per park, maar je hebt ook nog de reisdagen natuurlijk. Schrijf het eens in een van/naar-schema op, dan zie je de reisdagen, en waar je een volle dag hebt.
Waarom een tussenstop tussen Yosemite en SF? Dat is ongeveer 4 uur rijden. Ik zou dan eerder kiezen voor een extra dag Yosemite.
Ik vind het altijd lastig te zeggen wat je met een kind kunt doen, het zal ook erg verschillen per kind. Een speeltuintje op zijn tijd is al leuk, en natuurlijk voldoende tijd overal. Is hij nu drie? Dan zal hij 4 of 5 zijn als jullie gaan; dan kan hij al veel meer dan nu, dus wandelingen zijn ook goed mogelijk.
Marianne
Zoals je nu je route opschrijft lijkt he alsof je twee dagen hebt per park, maar je hebt ook nog de reisdagen natuurlijk. Schrijf het eens in een van/naar-schema op, dan zie je de reisdagen, en waar je een volle dag hebt.
Waarom een tussenstop tussen Yosemite en SF? Dat is ongeveer 4 uur rijden. Ik zou dan eerder kiezen voor een extra dag Yosemite.
Wat bedoel je precies met dat laatste? Kamperen, met een camper? Waarom zou dat niet handig zijn? Parkeren zal ook wel meevallen alleen de steden zijn wat lastiger met een camper.Rudy&Annet schreef:Maar handig lijkt het ons niet m.b.t. bezoeken van steden, parkeren, camperen, etc.
Ik vind het altijd lastig te zeggen wat je met een kind kunt doen, het zal ook erg verschillen per kind. Een speeltuintje op zijn tijd is al leuk, en natuurlijk voldoende tijd overal. Is hij nu drie? Dan zal hij 4 of 5 zijn als jullie gaan; dan kan hij al veel meer dan nu, dus wandelingen zijn ook goed mogelijk.
Marianne
Prachtige route! Heb 't even uitgeschreven, is wat makkelijker leesbaar:
01. reis naar San Diego
02. San Diego
03. San Diego
04. San Diego
05. San Diego
06. San Diego - Joshua Tree
07. Joshua Tree
08. Joshua Tree
09. Joshua Tree - Seki
10. Seki
11. Seki
12. Seki - Yosemite
13. Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco
18. San Francisco - Monterey
19. Monterey (whalewatching)
20. Monterey - Morro Bay
21. Morro Bay - LA
22. LA
23. LA
24. LA - San Diego
25. San Diego
26. San Diego - Thuis
27. Thuis
De tussenstop tussen Joshua Tree en Seki (Bakersfield/Ridgecrest/Lake Isabella/etc.) + Yosemite en SF (Napa Valley) lijken mij overbodig. Zo lang rijden is het ook niet weer niet.
4 dagen hwy1 zou mij te lang zijn. Zo is dat al rustig genoeg.
2 dagen Joshua Tree is zeker niet te lang. Kijk dan ook even op andere gedeeltes van het park rond, o.a. Black Rock Canyon.
Met een kleintje zou ik zeker voor een camper gaan. Dan zit er misschien wat teveel stad in (het voordeel van de camper, midden in de natuur staan). Genoeg keus voor wat meer natuur in CA: Anza Borrego Desert State Park, Red Rock Canyon SP, Death Valley, Mojave National Preserve, etc.
01. reis naar San Diego
02. San Diego
03. San Diego
04. San Diego
05. San Diego
06. San Diego - Joshua Tree
07. Joshua Tree
08. Joshua Tree
09. Joshua Tree - Seki
10. Seki
11. Seki
12. Seki - Yosemite
13. Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco
18. San Francisco - Monterey
19. Monterey (whalewatching)
20. Monterey - Morro Bay
21. Morro Bay - LA
22. LA
23. LA
24. LA - San Diego
25. San Diego
26. San Diego - Thuis
27. Thuis
De tussenstop tussen Joshua Tree en Seki (Bakersfield/Ridgecrest/Lake Isabella/etc.) + Yosemite en SF (Napa Valley) lijken mij overbodig. Zo lang rijden is het ook niet weer niet.
4 dagen hwy1 zou mij te lang zijn. Zo is dat al rustig genoeg.
2 dagen Joshua Tree is zeker niet te lang. Kijk dan ook even op andere gedeeltes van het park rond, o.a. Black Rock Canyon.
Met een kleintje zou ik zeker voor een camper gaan. Dan zit er misschien wat teveel stad in (het voordeel van de camper, midden in de natuur staan). Genoeg keus voor wat meer natuur in CA: Anza Borrego Desert State Park, Red Rock Canyon SP, Death Valley, Mojave National Preserve, etc.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties!
@Marianne
Wat ik ermee bedoel is dat we niet echt kampeerders zijn, ieder z'n ding maar 21 dagen in dezelfde kleine ruimte verblijven en inkopen doen/koken/schoonmaken/afval lozen/water vullen/plekje zoeken/etc. lijkt ons toch niet helemaal de ideale vakantie. We hebben overwogen om alleen van San Diego tot San Francisco een camper te huren, maar dat wordt een geregel en ook behoorlijk duur als het geen roundtrip is. Dus gaan we maar met de auto.
Hij is nu 2 jaar, dus als we gaan 3 (bijna vier). We kunnen altijd de plannen nog aanpassen, tijd genoeg
Ik heb tijdens de feestdagen even een draft planning gemaakt, zie hieronder.
@Arno
Bedankt voor het uitwerken van de route!
Een tussenstop Yosemite en SF is inderdaad niet echt nodig maar die tussen Joshua Tree en Sequoia willen we wel houden. 5 uur rijden (zonder stops) met een klein kind wordt wel een uitdaging denk ik, 1,5 uur naar Tilburg is soms al een drama
. Hij zit al best lang in de auto en als we het voor iedereen leuk willen houden, is een tussenstop (met zwembad) geen slecht idee denk ik.
Hierbij de route met details, bij veel hikes moeten we de volgorde en haalbaarheid nog uitzoeken. Shoot!
Wederom bedankt!
Dag Datum Tijd Locatie Bezienswaardigheid
1 Woensdag 15 mei 2019 12:45 uur Amsterdam Vlucht KLM Amsterdam - Los Angeles
14:50 uur Los Angeles (LAX) Vlucht KLM Amsterdam - Los Angeles
Middag Los Angeles (LAX) Huurauto ophalen, koelbox en inkopen doen
Avond Carlsbad area Check-in Hotel Carlsbad area + Dinner
2 Donderdag 16 mei 2019 Ochtend Carlsbad area Carlsbad flower fields
Ochtend Carlsbad area Legoland
Middag La Jola Beach
Avond San Diego Check-in Hotel San Diego
3 Vrijdag 17 mei 2019 Ochtend San Diego San Diego Zoo
Middag San Diego Balboa Park
Middag San Diego Old Town
Avond San Diego USS Midway
4 Zaterdag 18 mei 2019 Ochtend San Diego Sea World
Middag Palm Springs Cabazon Dinosaurs
Avond Indio Check-in (route via I-8 East?)
Zondag 19 mei 2019 Ochtend Joshua Tree NP Hikes: Hidden Valley, Barker Dam, Skull Rock, Ckolla Cactus Garden and drive
Avond Lucerne Valley area Check-in Hotel
6 Maandag 20 mei 2019 Ochtend Lucerne Valley area Via Lake Isabella naar Sequoia NF
Middag Sequoia NF Sequoia NF
Middag Sequoia NF Visit: General Sherman tree, Congress Grove, Giant forest museum, hospital rock, etc.
Avond Sequoia NF Check-in
7 Dinsdag 21 mei 2019 Ochtend Sequoia NF & Kings C Hikes: Lodgepole area, Crescent log, Beetle Rock, round meadow, Crystal cave, moro rock, General Grant Tree, Roaring river falls, Grizzly falls, big trees trail, zumwalt meadow loop, etc.
Middag Sequoia NF & Kings C Via 80 & 168 naar Yosemite Mountain Sugar Pine Railroad
Avond Yosemite Mountain Check-in hotel
8 Woensdag 22 mei 2019 Ochtend Yosemite NP Wawona area. Glacier Point Overlook + Panorama Trail 1 mile
Middag Yosemite NP Happy Isles nature center
Avond Yosemite NP Check-in Curry Camp + zwembad
9 Donderdag 23 mei 2019 Ochtend Yosemite NP Mooie route richting SF
Middag Yosemite NP Muir woods, Sausolito, boven Golden Gate Bridge?
Avond San Francisco Thijs & Laurel
10 Vrijdag 24 mei 2019 Ochtend San Francisco Met bootje over de baai, Sausolito?
Middag San Francisco Fisherman's wharf, pier 39, Golden Gate Park
11 Zaterdag 25 mei 2019 Ochtend San Francisco Shoppen
Middag San Francisco Children's creativity museum
Avond San Francisco Shiny Red Fire Truck Tour (90 minutes)?
12 Zondag 26 mei 2019 Ochtend San Francisco Exploratorium pier 15/17 with Lars?
Middag San Francisco R&N Golden Gate Park & Yoda A: shopping
Avond San Francisco Iets speciaals? Drive in bios vlakbij Thijs?
13 Maandag 27 mei 2019 Ochtend San Francisco Vertrek richting HW1
Ochtend Moss Landing Whale watching
Middag Monterey Aquarium & Cannary Row
14 Dinsdag 28 mei 2019 Ochtend Monterey Pinnacles National Park?
Avond Big Sur Cabin in the woods
15 Woensdag 29 mei 2019 Ochtend Big Sur Hikes
Middag Big Sur Pfeiffer park & Beach
Avond Big Sur Sterren kijken
16 Donderdag 30 mei 2019 Ochtend Big Sur Highway 1 met regelmatig stops
Avond Pismo beach Slapen na Pismo Beach?
17 Vrijdag 31 mei 2019 Ochtend Pismo beach Via Los Padres NF naar LA
Middag Malibu Beach
Avond Santa Monica Pier?
18 Zaterdag 1 juni 2019 Ochtend Los Angeles Natural History Museum
Middag Los Angeles La Brea Tar Pits
Avond Los Angeles The Grove (Shopping & Dining)
19 Zondag 2 juni 2019 Ochtend Los Angeles Farm Sanctuary
Middag Los Angeles Griffith Park (Letters + Park)
Avond Los Angeles Fiets huren aan pier, fietsen naar Venice
20 Maandag 3 juni 2019 Ochtend Los Angeles Disneyworld?
Avond Los Angeles Hollywood Blvd.
21 Dinsdag 4 juni 2019 Ochtend Los Angeles Huurauto terug brengen
16:50 uur Los Angeles (LAX) Vlucht KLM Los Angeles - Amsterdam
22 Woensdag 5 juni 2019 12:15 uur Amsterdam Vlucht KLM Los Angeles - Amsterdam
Avond Thuis
@Marianne
Wat ik ermee bedoel is dat we niet echt kampeerders zijn, ieder z'n ding maar 21 dagen in dezelfde kleine ruimte verblijven en inkopen doen/koken/schoonmaken/afval lozen/water vullen/plekje zoeken/etc. lijkt ons toch niet helemaal de ideale vakantie. We hebben overwogen om alleen van San Diego tot San Francisco een camper te huren, maar dat wordt een geregel en ook behoorlijk duur als het geen roundtrip is. Dus gaan we maar met de auto.
Hij is nu 2 jaar, dus als we gaan 3 (bijna vier). We kunnen altijd de plannen nog aanpassen, tijd genoeg

Ik heb tijdens de feestdagen even een draft planning gemaakt, zie hieronder.
@Arno
Bedankt voor het uitwerken van de route!
Een tussenstop Yosemite en SF is inderdaad niet echt nodig maar die tussen Joshua Tree en Sequoia willen we wel houden. 5 uur rijden (zonder stops) met een klein kind wordt wel een uitdaging denk ik, 1,5 uur naar Tilburg is soms al een drama

Hierbij de route met details, bij veel hikes moeten we de volgorde en haalbaarheid nog uitzoeken. Shoot!

Wederom bedankt!
Dag Datum Tijd Locatie Bezienswaardigheid
1 Woensdag 15 mei 2019 12:45 uur Amsterdam Vlucht KLM Amsterdam - Los Angeles
14:50 uur Los Angeles (LAX) Vlucht KLM Amsterdam - Los Angeles
Middag Los Angeles (LAX) Huurauto ophalen, koelbox en inkopen doen
Avond Carlsbad area Check-in Hotel Carlsbad area + Dinner
2 Donderdag 16 mei 2019 Ochtend Carlsbad area Carlsbad flower fields
Ochtend Carlsbad area Legoland
Middag La Jola Beach
Avond San Diego Check-in Hotel San Diego
3 Vrijdag 17 mei 2019 Ochtend San Diego San Diego Zoo
Middag San Diego Balboa Park
Middag San Diego Old Town
Avond San Diego USS Midway
4 Zaterdag 18 mei 2019 Ochtend San Diego Sea World
Middag Palm Springs Cabazon Dinosaurs
Avond Indio Check-in (route via I-8 East?)
Zondag 19 mei 2019 Ochtend Joshua Tree NP Hikes: Hidden Valley, Barker Dam, Skull Rock, Ckolla Cactus Garden and drive
Avond Lucerne Valley area Check-in Hotel
6 Maandag 20 mei 2019 Ochtend Lucerne Valley area Via Lake Isabella naar Sequoia NF
Middag Sequoia NF Sequoia NF
Middag Sequoia NF Visit: General Sherman tree, Congress Grove, Giant forest museum, hospital rock, etc.
Avond Sequoia NF Check-in
7 Dinsdag 21 mei 2019 Ochtend Sequoia NF & Kings C Hikes: Lodgepole area, Crescent log, Beetle Rock, round meadow, Crystal cave, moro rock, General Grant Tree, Roaring river falls, Grizzly falls, big trees trail, zumwalt meadow loop, etc.
Middag Sequoia NF & Kings C Via 80 & 168 naar Yosemite Mountain Sugar Pine Railroad
Avond Yosemite Mountain Check-in hotel
8 Woensdag 22 mei 2019 Ochtend Yosemite NP Wawona area. Glacier Point Overlook + Panorama Trail 1 mile
Middag Yosemite NP Happy Isles nature center
Avond Yosemite NP Check-in Curry Camp + zwembad
9 Donderdag 23 mei 2019 Ochtend Yosemite NP Mooie route richting SF
Middag Yosemite NP Muir woods, Sausolito, boven Golden Gate Bridge?
10 Vrijdag 24 mei 2019 Ochtend San Francisco Met bootje over de baai, Sausolito?
Middag San Francisco Fisherman's wharf, pier 39, Golden Gate Park
11 Zaterdag 25 mei 2019 Ochtend San Francisco Shoppen
Middag San Francisco Children's creativity museum
Avond San Francisco Shiny Red Fire Truck Tour (90 minutes)?
12 Zondag 26 mei 2019 Ochtend San Francisco Exploratorium pier 15/17 with Lars?
Middag San Francisco R&N Golden Gate Park & Yoda A: shopping
Avond San Francisco Iets speciaals? Drive in bios vlakbij Thijs?
13 Maandag 27 mei 2019 Ochtend San Francisco Vertrek richting HW1
Ochtend Moss Landing Whale watching
Middag Monterey Aquarium & Cannary Row
14 Dinsdag 28 mei 2019 Ochtend Monterey Pinnacles National Park?
Avond Big Sur Cabin in the woods
15 Woensdag 29 mei 2019 Ochtend Big Sur Hikes
Middag Big Sur Pfeiffer park & Beach
Avond Big Sur Sterren kijken
16 Donderdag 30 mei 2019 Ochtend Big Sur Highway 1 met regelmatig stops
Avond Pismo beach Slapen na Pismo Beach?
17 Vrijdag 31 mei 2019 Ochtend Pismo beach Via Los Padres NF naar LA
Middag Malibu Beach
Avond Santa Monica Pier?
18 Zaterdag 1 juni 2019 Ochtend Los Angeles Natural History Museum
Middag Los Angeles La Brea Tar Pits
Avond Los Angeles The Grove (Shopping & Dining)
19 Zondag 2 juni 2019 Ochtend Los Angeles Farm Sanctuary
Middag Los Angeles Griffith Park (Letters + Park)
Avond Los Angeles Fiets huren aan pier, fietsen naar Venice
20 Maandag 3 juni 2019 Ochtend Los Angeles Disneyworld?
Avond Los Angeles Hollywood Blvd.
21 Dinsdag 4 juni 2019 Ochtend Los Angeles Huurauto terug brengen
16:50 uur Los Angeles (LAX) Vlucht KLM Los Angeles - Amsterdam
22 Woensdag 5 juni 2019 12:15 uur Amsterdam Vlucht KLM Los Angeles - Amsterdam
Avond Thuis
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt het over Sequoia NF maar je bedoelt Sequoia NP zo te zien.
Het lijkt zo hier en daar behoorlijk volgepland. Dag7 Sequoia - Fishcamp (ik ken geen Yosemite Mountain) met Sequoia, Kings Canyon en alle genoemde wandelingen is niet realistisch op 1 dag. Kijk eens in ons 2017-verslag om een idee te krijgen van dat stuk; wij reden toen van Lodgepole in Sequoia NP naar Yosemite Valley. Ik zou nog een extra nacht in Sequoia of Kings Canyon nemen.
Ook dag 8 is veel. Ik neem aan dat je niet de Panorama Trail bedoelt; die is wel wat meer dan 1 mijl, maar de wandeling naar Glacier Point? In de vallei is veel te zien, ik zou daar wat meer tijd voor uittrekken.
Marianne
Het lijkt zo hier en daar behoorlijk volgepland. Dag7 Sequoia - Fishcamp (ik ken geen Yosemite Mountain) met Sequoia, Kings Canyon en alle genoemde wandelingen is niet realistisch op 1 dag. Kijk eens in ons 2017-verslag om een idee te krijgen van dat stuk; wij reden toen van Lodgepole in Sequoia NP naar Yosemite Valley. Ik zou nog een extra nacht in Sequoia of Kings Canyon nemen.
Ook dag 8 is veel. Ik neem aan dat je niet de Panorama Trail bedoelt; die is wel wat meer dan 1 mijl, maar de wandeling naar Glacier Point? In de vallei is veel te zien, ik zou daar wat meer tijd voor uittrekken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie Marianne!
Klopt, typo
Ja, ik heb zo'n beetje alles wat in mijn hoofd zat opgeschreven, dus er komt nog bij (wat ik de komende maanden ga lezen in reisverslagen) en net voordat we vertrekken en ter plaatse, gaat er nog vanalles af
Net voordat je via Mariposa Yosemite binnenkomt, heb je Yosemite mountain met allerlei leuke kinderdingen zoals een treinstel. Ik denk dat we inderdaad beter nog een dag extra in Seki blijven want in Yosemite hebben we redelijk wat tijd. De Panorama trail hebben we een aantal jaar geleden gelopen en vooral dat eerste stuk is redelijk goed te doen en heb je een prachtig uitzicht over de watervallen vanaf boven, we dachten dat het mischien leuk was om daar 1 mile van te doen en dan terug te keren. Dan gaan we niet met de bus maar parkeren we daar op de parking.
Klopt, typo

Ja, ik heb zo'n beetje alles wat in mijn hoofd zat opgeschreven, dus er komt nog bij (wat ik de komende maanden ga lezen in reisverslagen) en net voordat we vertrekken en ter plaatse, gaat er nog vanalles af

Net voordat je via Mariposa Yosemite binnenkomt, heb je Yosemite mountain met allerlei leuke kinderdingen zoals een treinstel. Ik denk dat we inderdaad beter nog een dag extra in Seki blijven want in Yosemite hebben we redelijk wat tijd. De Panorama trail hebben we een aantal jaar geleden gelopen en vooral dat eerste stuk is redelijk goed te doen en heb je een prachtig uitzicht over de watervallen vanaf boven, we dachten dat het mischien leuk was om daar 1 mile van te doen en dan terug te keren. Dan gaan we niet met de bus maar parkeren we daar op de parking.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de tijd in Yosemite absoluut niet ruim, je kunt daar toch niet meer een dag afhalen? Dan heb je geen volle dag meer. Je zou daar kunnen fietsen en naar Mirror Lake gaan bijvoorbeeld, of gewoon aan het strand zitten bij de Merced River.
Ik weet niet of het mogelijk is met jullie peuter (misschien en rugdrager mee?) maar als alternatief voor een stukje PT zou de wandeling naar Sentinel Dome ook mooi zijn. Je hebt daar een geweldig uitzicht.
Marianne
Ik weet niet of het mogelijk is met jullie peuter (misschien en rugdrager mee?) maar als alternatief voor een stukje PT zou de wandeling naar Sentinel Dome ook mooi zijn. Je hebt daar een geweldig uitzicht.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 2097 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-