Het duurt nog een 1,5 jaar, maar ben al weer volop aan het oriënteren. We willen voor de tweede keer naar het zuidwesten gaan. Laatste keer was 6,5 jaar geleden en hebben het standaardrondje LA-Vegas-San Francisco-LA gedaan. Met dank aan dit forum.
We wilden veel eerder gaan, maar wilden wachten tot de kinderen 6 en 4 zijn.
Mijn voorlopige schema ziet er als volgt uit. Uiteraard nog geen tickets, dus het kan zijn dat het start en/of het eindpunt er iets anders uit gaat zien.
Dag 1 las vegas- springdale (Zion) tussen stop valley of fire
Dag 2 Zion - bryce (tropic)
Dag 3 tropic - capitol reef 2,15uur via highway 12
Dag 4 capitol reef- salt lake 3,5 uur
Dag 5 salt lake
Dag 6 salt lake - Yellowstone
Dag 7 yellowstone
Dag 8 yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - Jackson (grand teton)
Dag 12 grand teton
Dag 13 Jackson -?????
Dag 14 ????? - vernal
Dag 15 Vernal- moab via 128
Dag 16 moab
Dag 17 moab
Dag 18 moab - granjunction
Dag 19 grand junction 550 million dollar highway - mesa verde
Dag 20 mesa verde - mexican hat
Dag 21 mexican hat - Page
Dag 22 page- south rim
Dag 24 southrim - kingman
Dag 25 kingman- las vegas
Dag 26 las vegas
Dag 27 las vegas
Dag 28 las vegas - naar huis
Zion hebben we al gezien, alleen hadden we de Narrows niet gedaan (gebrek aan waterschoenen), dus dat wil ik nog wel doen.
Bryce heb ik meer als tussenstop gedaan, omdat ik met de kinderen niet te lange ritten wil gaan maken. Ik kan me herinneren toen we naar bryce reden dat we langs een canyon reden (red canyon of iets dergelijks), die wil ik wel zien.
Op de eerste paar dagen na willen we het niet te gehaast doen. Welke wegen mag ik echt niet missen en zijn er nog leuke stops die ik niet mag missen? We houden ook graag van hikes, alleen zullen dit korte hikes worden ivm de kinderen.
Ik zal vast dingen over het hoofd zien en bepaalde dingen moeten aanpassen. Daarom graag feedback! Kan goed tegen negatieve feedback als het maar opbouwend is.

Met vriendelijke groet,
Marvin Bosman