Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis yawouter: Korte trip naar Las Vegas?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
yawouter
Amerika-ontdekker

Reis yawouter: Korte trip naar Las Vegas?

Bericht door yawouter »

Hoi allemaal,

Gezien ik hier al veel en goede raad gekregen heb bij onze vorige reizen, wil ik weer jullie hup inschakelen.
Normaal zou onze huwelijksreis van vorig jaar, de laatste reis zijn naar de USA in een tijdje gezien de geplande gezinsuitbreiding.

Nu ben ik ondertussen 12 weken zwanger en kriebelt het toch om nog een korte trip te maken voordat de baby eraan komt.
Wegens werk en andere verplichtingen kunnen we enkel weg van 23 maart t.e.m. 1 april.

We zijn op zoek naar een bestemming met aangenaam, zonnig weer tijdens die periode.
Jammer genoeg valt Florida af wegens het ZIKA risico, dat we liever niet willen nemen.
De enige optie die ik momenteel zie, is een retourtje Las Vegas, maar ik ken de andere delen van de USA dan ook nog niet zo goed!
Las Vegas lijkt ons ideaal om eerst wat kort rond te rijden in de buurt, en om dan te eindigen met een dag of 2 ontspanning in Vegas zelf.

We zouden graag opnieuw naar Zion gaan omdat we dat park helemaal geweldig vonden.
Eigenlijk gingen we teruggaan om de narrows te doen, maar ik vrees dat dit in maart nog wat te vroeg gaat zijn.

Nu is mijn vraag, zijn er nog andere leuke bestemmingen die in jullie opkomen om te doen voor een dikke week met lekker weer?
Als we dan toch naar Las Vegas gaan, zouden we de trip dan kunnen combineren met Zion, Capitol Reef of Moab of is dat net te ver?

Alvast bedankt voor de hulp!
Yellowstone + Canada 2017
New York 2015
Rondje Zuidwesten 2014

http://mientravels.wordpress.com
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis yawouter: Korte trip naar Las Vegas?

Bericht door Mrvanilla »

Proficiat met je zwangerschap en leuke plannen.

Als je garantie wilt hebben op aangenaam weer dan is de route die je nu in gedachte hebt wellicht niet de juiste keuze. Las Vegas heeft dan waarschijnlijk prettige temperaturen, maar parken als Zion en Capitol Reef zullen dan nog grillig weer hebben. Wellicht heb je geluk en is het stralend weer, maar het kan ook sneeuwen.

Wil je meer 'garantie' op beter weer dan zou je nog naar zuid-Arizona kunnen kijken. In de buurt van Tucson is een hoop te zien en doen. Of zuid-California, in de buurt van San Diego. Je hebt daar ook meer kans op aangenaam weer.

Succes!

Edit: je zou eens naar de reizen van forumlid Kalaman kunnen kijken. Hij en zijn zoon reizen veel in april naar Utah en loggen hun avonturen op deze site: https://kalamantravel.com/blog
Groetjes,
Daniel
yawouter
Amerika-ontdekker

Bericht door yawouter »

Alvast bedankt voor je reactie!

Wat het aangename weer betreft, als we het rondje Las Vegas gaan doen, hebben we al leuk weer in Vegas.
Als we dan wat grilliger weer hebben in Zion, Moab,... dan geeft dat niet, wat afwisseling mag wel!
En als ik de foto's van Kalaman bekijk (ik volg zijn blogs al langer) dan is het zelf prachtig als er nog wat sneeuw ligt...

Zuid-Arizona zou ook een mogelijkheid zijn, maar daar moet ik mij nog wat voor inlezen want ik weet niet meteen wat daar dan juist allemaal te doen is in de buurt van Tucson... Ik ga alvast wat rondkijken!
Yellowstone + Canada 2017
New York 2015
Rondje Zuidwesten 2014

http://mientravels.wordpress.com
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Arizona zou een goed optie zijn. Lekkere temperatuur en genoeg te zien. Omgeving Sedona is prachtig en er is ook genoeg te zien. Ook in de omgeving van Tucson is genoeg te doen en te zien. Makkelijk een week vol te krijgen en je zou kunnen vliegen op Phoenix. Misschien heb je iets aan ons reisverslag uit 2016. https://reisverslag-amerika2016.blogspot.nl/ Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

In 2016 zijn we voor een weekje naar las vegas gevlogen. Het was begin maart en heerlijk weer. Vanuit ons hotel hebben we toen verschillende dagtrips gemaakt nl valley of fire, mount charleston en een trip ten zuiden van vegas, stukje route 66, oatman. Wij hebben bewust gekozen om in vegas te blijven en de stad af te wisselen met dagtrips.
We hebben een heerlijke relaxte vakantie gehad. Ook wij hadden dit keer maar een week de tijd ivm werk.
Vanuit vegas kun je ook nog prima de death valley doen.

Gr Lynn
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Het ziet er ook prachtig uit zeker met sneeuw. Ik maakte alleen de kanttekening vanwege deze zin:
We zijn op zoek naar een bestemming met aangenaam, zonnig weer tijdens die periode.
Je zou het ook ter plaatse kunnen bekijken en het mooie(re) weer opzoeken.
yawouter schreef:
Zuid-Arizona zou ook een mogelijkheid zijn, maar daar moet ik mij nog wat voor inlezen want ik weet niet meteen wat daar dan juist allemaal te doen is in de buurt van Tucson... Ik ga alvast wat rondkijken!
Wellicht heb je iets aan dit topic.
Groetjes,
Daniel
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik zou de keuze maken voor Phoenix / Tucson, dus het zuidelijke deel van Arizona.
Temperatuur is prima en er i heel veel te zien en je kunt mooie ritten maken.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ