Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mraiky: 24 dagen zuidwesten SF-SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mraiky
Amerika-newbie

Reis mraiky: 24 dagen zuidwesten SF-SF

Bericht door mraiky »

Wij 2 meiden van 27 en 30 willen een gecombineerde reis van stad en natuur.
Dit is onze route tot nu toe
(dik gedrukt staat vast)

6 mei dag 1 aankomst san francisco
7 mei dag 2 san francisco
8 mei dag 3 's ochtends huurauto ophalen richting montery voor walvisvaart en richting big sur voor overnachting
9 mei dag 4 big sur terug naar het noorden vanwege weg afsluiting en dan richting pismo beach of verder (deze overnachting doen we ter plekke)
10 mei dag 5 van pismo beach richting los angeles
11 mei dag 6 los angeles
12 mei dag 7 los angeles
13 mei dag 8 los angeles 's ochtends richting san diego
14 mei dag 9 san diego
15 mei dag 10 san diego 's ochtends naar joshua park en dan richting lake havasu of dergelijke ( hier ook ter plekke overnachting )
16 mei dag 11 lake havasu city naar grand canyon
17 mei dag 12 grand canyon richting page / lake powell
18 mei dag 13 page richting kanab en zion (weten nog niet hoeveel tijd we willen besteden, zion heeft wel voorkeur, loting the wave te laat voor)
19 mei dag 14 zion
20 mei dag 15 zion richting bryce
21 mei dag 16 bryce richting las vegas
22 mei dag 17 las vegas
23 mei dag 18 las vegas
24 mei dag 19 las vegas richting death valley en lone pine
25 mei dag 20 lone pine richting of sequoia of tioga pass
26 mei dag 21 yosemite
27 mei dag 22 ?
28 mei dag 23 ?
29 mei dag 24 'smiddags vertrek vanuit san francisco - amsterdam

De grote plaatsen en toeristische plekken willen we vooraf boeken maar waar een beetje ruimte is willen we op de bonnefooi doen voor het 'vrijheids gevoel'
Las Vegas willen we een beetje bijtanken in een mooi hotel vandaar dat we er wat langer zijn.

Wat missen we nog en mogen we niet vergeten? Aan de ene kant willen we niet al teveel vast leggen zodat we tussendoor tijdens het rijden van alles tegen komen en ons laten verassen maar aan de andere kant willen we bij thuiskomst ook niet het gevoel hebben dat we veel gemist hebben.

Op het einde vind ik het een beetje lastig worden, sequoia bomen willen we heel graag zien maar ik had gelezen ergens dat je in Tuolomne of Merced grove deze ook te zien zijn. We weten nu ook natuurlijk nog niet of de Tioga pass geopend zou zijn vandaar dat die dagen nog open gelaten zijn, we hebben een plan a en b nodig. Wat is jullie advies?

Danku! :D
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis mraiky: 24 dagen zuidwesten SF-SF

Bericht door Marcopstal »

Deze reis is wel al voor heel binnenkort. Buiten grote plaatsen en toeristische plekken kom je niet op zo heel veel locaties. Denk eraan dat op de bonnefooi ook wel tijd kost en in sommige regio's is het volgende dorp best wel al een flinke eind weg.

Waarom dag 2 San Francisco ? Je kan beter na aankomst direct de huurwagen ophalen aan de luchthaven en in functie van het tijdstip een hotel nabij de luchthaven of al in de richting Monterey nemen. Je hebt dan ook direct meer tijd voor Monterey en omgeving.

Op dag 4 moet je niet helemaal terug naar het noorden, er is een weg binnendoor.

Wat zijn de plannen in LA ? In functie daarvan kies je best de hotelovernachtingen.

De tijd voor San Diego is eerder wat aan de korte kant, maar ook dit hangt natuurlijk een beetje af van de plannen.

Vanuit Page ga je best eerst naar Bryce en dan naar Zion. Kanab ligt voor geen van beide ideaal.

De tijd in Las Vegas is zeker niet te ruim, hier is meer dan genoeg te zien en te doen.

Lone Pine ligt eigenlijk de verkeerde kant op als je niet via de Tioga Pass kan. De kans dat deze zal open zijn is groot aangezien er tot op heden weinig sneeuw viel. In ieder geval heb je als je onderlangs rijdt geen tijd voor Sequoia. Best is om op twee locaties in te zetten en pas te beslissen wanneer het zeker is. Als de Tioga Pass open is is dit sowieso de aangewezen route.

De dagen op het einde kan je vullen met SF

Het enige wat met de beschikbare tijd misschien ontbreekt is Monument Valley.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou toch wat vastleggen, zeker aan de kust. Het is daar altijd druk en duur. Je kunt beter nu wat tijd steken in het zoeken naar een betaalbaar hotel dan ter plekke. Dat geldt ook voor plaatsen als Page, en parken als de GC, en zeker in Yosemite. Op die vraagtekens lijkt Yosemite mij aangewezen of hadden jullie nog andere ideeën?
Ik zie wel een groot probleem die laatste dagen omdat je er dan in het Memorial Day weekend bent. Ik zou daar dan ook zo snel mogelijk iets vastleggen, eventueel voor meerdere perioden; annuleren kan altijd nog. Ik vind Yosemite prachtig en ik heb ook niet snel last van drukte (gewoon wat langere wandelingen maken) maar ik zou daar niet in dat weekend willen zitten. Als je er toch bent, dan zeker IN het park overnachten. Ik zou bijna zeggen: draai de route om. De Tioga Pass zou best wel vroeg open kunnen gaan dit jaar. Misschien eerst vanuit SF naar Sequoia en dan naar Yosemite? Maar dat is een gok. Je zou twee routes uit kunnen werken en voor beide varianten annuleerbare accommodatie boeken.

Kanab of Zion? Dat begrijp ik niet. Op zich is er wel genoeg te zien bij Kanab maar voor een eerste keer zul je toch eerder zion gaan bezoeken. En dan eerst van Page naar Bryce, en dan naar Zion.

Ik vind zelf 2 nachten Las Vegas al mooi, maar jullie hebben ook wel tijd voor 3 nachten. Is ook afhankelijk of je zowel Yosemite als Sequoia wilt bezoeken of alleen Yosemite.
De Mariposa Grove zal nog niet open zijn, maar de Merced Grove is ook een mogelijkheid (zie daarvoor ons 2015-verslag bij 25 juni). Sequoia en Kings Canyon zijn ook de moeite waard; niet alleen voor de sequoia's. Het is er rustiger dan in Yosemite. Kijk eens in ons 2013-verslag voor beide parken; wij waren er in ongeveer dezelfde tijd van het jaar.

Ik vind Lone Pine niet zo gek; het is een leuke plaats, en zelfs als je onderlangs wilt rijden ligt het niet ver uit de route. Je kunt dan ook nog naar de Alabama Hills. Kijk eens in ons 2015-verslag daarvoor.
Ik zou zelf gokken op de Tioga Pass. Als alternatief kun je de Sonora Pass nemen. Een overnachting tussen Lone Pine en Yosemite aan de oostkant is dan wel handig. Kijk vervolgens of je nog naar Sequoia wilt; dat kun je dan doen tussen Yosemite en SF. Maar ik zou dan ergens anders wat minder tijd plannen want anders wordt het wat krap.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Als je terugkomt in San Francisco kun je de stad ook op het laatst bekijken. Je hoef je dan niet meer over grote afstand te verplaatsen en het is misschien wat relaxter.

Van Monterey kun je naar Big Sur, mar iets verderop (Ragget Point) is de weg afgesloten.
Je zult binnendoor naar de 101 moeten en vanaf daar kun je je route weer oppakken.

Bedenk goed wat je allemaal in LA wil gaan doen.
Hetzelfde geldt voor SD.
Op basis daarvan zou je iets kunnen moeten schuiven.

Zion en Bryce qua route opdraaien.

De twee ?? dagen zijn soepel op te vullen.
Er is altijd wel iets mooi waar je (ongewild) langer blijft.
En anders is een extra dag SF geen straf.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ