Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sunshine86: wegbrengcamper Chicago-LA (eind maart t/m half april) tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sunshine86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Sunshine86: wegbrengcamper Chicago-LA (eind maart t/m half april) tips?

Bericht door Sunshine86 »

Beste forumleden,

Met ontzettend veel plezier veel verhalen en ervaringen op deze site gelezen.
Samen met 2 vrienden ga ik eind maart (21-3 t/m 15-4) een waanzinnig avontuur beleven:
We gaan met de welbekende webgrengactie van El Monte een camper van Chicago naar LA brengen.
We hebben een globale route opgesteld, maar beginnen inmiddels iets te twijfelen aan de haalbaarheid.

De route:
Day 1: Chicago
Day 2: Middlebury (ophalen camper) en vertrek richting Louisville
Day 3: Louisville
Day 4: Nashville
Day 5: Nashville
Day 6: Oklahoma (met tussenstop in Memphis)
Day 7: Amarillo
Day 8: Santa Fe
Day 9: Grand Canyon
Day 10: Grand Canyon
Day 11: St. George
Day 12: Bakersfield
Day 13: Yosemite
Day 14: Yosemite
Day 15: Yosemite
Day 16: Yosemite
Day 17: San Fransisco
Day 18: San Fransisco
Day 19: LA
Day 20: LA
Day 21: LA

In totaal bijna 6000 kilometer.

Deze route is gebaseerd op onze voorkeuren, maar we staan nog zeer open voor suggesties!

Wat we sowieso graag willen tijdens onze reis:
* Tijd hebben om echt de diversiteit van het land te beleven: de route is de uiteindelijke bestemming!
* Gelegenheid om echt contact te maken met de locals/gewoontes/ontdekken van de geschiedenis
* Actief zijn! Zijn alle drie sportief en hopen mooie wandelingen te maken, fietsen of andere actieve ondernemingen.
* Bucketlist: helikoptervlucht boven de Gran Canyon, bezoeken basketbalwedstrijd en we delen onze liefde voor muziek, vandaar het bezoek aan Nashville.
* Het snel warm hebben! :-) Vandaar gekozen voor een zuidelijke route, maar we zijn nog redelijk onbekend met de echte omstandigheden.

Wat ik heel graag hoop te ontvangen:
* Suggesties voor de route (wellicht heeft iemand een soortgelijke route eerder gemaakt? Waarom het wiel opnieuw uitvinden...)
* Tips voor campingplaatsen: eigen ervaringen of boekjes/websites?
* Wellicht maakt iemand in dezelfde periode ook deze reis? Lijkt me leuk in contact te komen en tips te delen!
* Tips voor parkeren van de camper rondom de grote steden
* Tips voor overnachten in LA

Waar mijn eigen onzekerheid enigszins in zit is dat we met een camper voor een iets te 'stedelijke' route hebben gekozen en ons beter kunnen houden aan de originele Route 66, waardoor we het camperreizen meer beleven ipv heel druk zijn om de camper ergens te droppen om vervolgens de stad in te kunnen, maar ook daarin benieuwd naar jullie ervaringen....

Hoop van harte op jullie reacties!
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wegbrengactie camper Chicago - LA (eind maart tm half april) tips??

Bericht door ONYX666 »

Ik zou yosemite en san fransisco laten schieten en mijn tijd in moab/zion/bryce omgeving besteden en het onderweg wat rustiger aan doen.
Daar zal het weer een stuk aangenamer zijn (yosemite is waarschijnlijk nog besneeuwd)
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Sunshine86: wegbrengcamper Chicago-LA (eind maart t/m half april) tips?

Bericht door covri »

Ben je ervan op de hoogte dat de camper nog winterized is als je hem meekrijgt? Betekent geen water in je tank, dus geen toilet doorspoelen en geen douche.
Wij hebben in 2016 in Louisville bij een bedrijf de Camper laten de-winterizen. Kostte 60 dollar en uurtje tijd.
Het schijnt dat je het zelf kunt doen, maar wij hadden geen idee :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Sunshine86: wegbrengcamper Chicago-LA (eind maart t/m half april) tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben een grote Yosemite-fan maar ik vind de suggestie van ONYX666 om SF en Yosemite te laten vallen niet zo gek. Heb je al een camping gereserveerd in Yosemite?

Zet de route eens in een van/naar schema per dag; dan zie je beter waar de reisdagen zitten. Het lijkt mij aardig veel maar over het eerste stuk kan ik niets zeggen.
Wat is de bedoeling van St George?

Marianne
Sunshine86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Sunshine86 »

covri schreef:Ben je ervan op de hoogte dat de camper nog winterized is als je hem meekrijgt? Betekent geen water in je tank, dus geen toilet doorspoelen en geen douche.
Wij hebben in 2016 in Louisville bij een bedrijf de Camper laten de-winterizen. Kostte 60 dollar en uurtje tijd.
Het schijnt dat je het zelf kunt doen, maar wij hadden geen idee :wink:
Ja daar zijn we van op de hoogte! We waren ook van plan hem te laten de-winterizen, maar horen ook dat je onderweg nog met veel verschillende weertypes te maken kunt krijgen, dus het de vraag is of het bestand is tegen het weer dat je tegen komt onderweg. Wat is daarin jullie ervaring? Welke periode zijn jullie op pad geweest?
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Wij waren half april en hadden 5 weken. Zijn eerst naar het zuiden, New Orleans, afgezakt. Dus geen probleem met winterweer. Daarom durfden we het wel te doen.
Ik zou het echt wel doen als ik jullie was.

Hier hebben wij de rv laten dewinterizen:

Ik heb het even nagekeken: Wij hadden overnacht op de Koa campground in Louisville/ Clarksville, ernaast was Tom Stinnet's Campersinn rv. Aan de Marriotdrive. Wíj zijn er naar toe gereden en ze hadden direct tijd om ons even te helpen. 

Gr Anna
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer