Met ontzettend veel plezier veel verhalen en ervaringen op deze site gelezen.
Samen met 2 vrienden ga ik eind maart (21-3 t/m 15-4) een waanzinnig avontuur beleven:
We gaan met de welbekende webgrengactie van El Monte een camper van Chicago naar LA brengen.
We hebben een globale route opgesteld, maar beginnen inmiddels iets te twijfelen aan de haalbaarheid.
De route:
Day 1: Chicago
Day 2: Middlebury (ophalen camper) en vertrek richting Louisville
Day 3: Louisville
Day 4: Nashville
Day 5: Nashville
Day 6: Oklahoma (met tussenstop in Memphis)
Day 7: Amarillo
Day 8: Santa Fe
Day 9: Grand Canyon
Day 10: Grand Canyon
Day 11: St. George
Day 12: Bakersfield
Day 13: Yosemite
Day 14: Yosemite
Day 15: Yosemite
Day 16: Yosemite
Day 17: San Fransisco
Day 18: San Fransisco
Day 19: LA
Day 20: LA
Day 21: LA
In totaal bijna 6000 kilometer.
Deze route is gebaseerd op onze voorkeuren, maar we staan nog zeer open voor suggesties!
Wat we sowieso graag willen tijdens onze reis:
* Tijd hebben om echt de diversiteit van het land te beleven: de route is de uiteindelijke bestemming!
* Gelegenheid om echt contact te maken met de locals/gewoontes/ontdekken van de geschiedenis
* Actief zijn! Zijn alle drie sportief en hopen mooie wandelingen te maken, fietsen of andere actieve ondernemingen.
* Bucketlist: helikoptervlucht boven de Gran Canyon, bezoeken basketbalwedstrijd en we delen onze liefde voor muziek, vandaar het bezoek aan Nashville.
* Het snel warm hebben!

Wat ik heel graag hoop te ontvangen:
* Suggesties voor de route (wellicht heeft iemand een soortgelijke route eerder gemaakt? Waarom het wiel opnieuw uitvinden...)
* Tips voor campingplaatsen: eigen ervaringen of boekjes/websites?
* Wellicht maakt iemand in dezelfde periode ook deze reis? Lijkt me leuk in contact te komen en tips te delen!
* Tips voor parkeren van de camper rondom de grote steden
* Tips voor overnachten in LA
Waar mijn eigen onzekerheid enigszins in zit is dat we met een camper voor een iets te 'stedelijke' route hebben gekozen en ons beter kunnen houden aan de originele Route 66, waardoor we het camperreizen meer beleven ipv heel druk zijn om de camper ergens te droppen om vervolgens de stad in te kunnen, maar ook daarin benieuwd naar jullie ervaringen....
Hoop van harte op jullie reacties!