Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MvP1991: Sequoia of Mammoth Lakes?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Reis MvP1991: Sequoia of Mammoth Lakes?
Goedenavond.
In september vertrek ik samen met mijn vriend naar Las Vegas. Vanuit hier vertrekken wij voor onze rondreis.
Nu hebben wij ons hotel in San Francisco al geboekt, omdat we graag in het centrum willen zitten en de prijzen nogal hoog zijn.
Ons schema ziet er nu zo uit:
Dag 1: Overnachting Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Richting Sequoia NP
Dag 3: Sequoia NP, Kings Canyon NP, rijden richting Yosemite
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: San Francisco (eerste nacht; geboekt)
Nu vinden wij de Mammoth Lakes ook erg mooi, alleen dat gaat er niet tussen passen, dus mijn vraag is: Wat zouden jullie aanraden? Mammoth Lakes of Sequoia NP/Kings Canyon NP.
Alvast bedankt!
In september vertrek ik samen met mijn vriend naar Las Vegas. Vanuit hier vertrekken wij voor onze rondreis.
Nu hebben wij ons hotel in San Francisco al geboekt, omdat we graag in het centrum willen zitten en de prijzen nogal hoog zijn.
Ons schema ziet er nu zo uit:
Dag 1: Overnachting Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Richting Sequoia NP
Dag 3: Sequoia NP, Kings Canyon NP, rijden richting Yosemite
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: San Francisco (eerste nacht; geboekt)
Nu vinden wij de Mammoth Lakes ook erg mooi, alleen dat gaat er niet tussen passen, dus mijn vraag is: Wat zouden jullie aanraden? Mammoth Lakes of Sequoia NP/Kings Canyon NP.
Alvast bedankt!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Re: Sequoia of Mammoth Lakes?
Wij waren afgelopen september een kleine week in de Eastern Sierras en we hadden er best nog wel een week willen blijven. We vonden dit een super mooi gebied met heel veel mooie wandelingen.
Kijk eens op onze website: http://www.schoutenjanssen.nl/
Kijk eens op onze website: http://www.schoutenjanssen.nl/
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reactie. Nog meer reacties zijn zeker welkom!
-
- Amerika-ontdekker
Mammoth Lakes en Yosemite NP
Goedenavond,
Voor het begin van onze rondreis in West-Amerika zit ik nu te denken aan de volgende route:
Dag 1: Las Vegas (overnachting)
Dag 2: Via Death Valley richting Mammoth Lakes (overnachting Lone Pine)
Dag 3: Mammoth Lakes - Richting Yosemite (overnachting daar in de buurt)
Dag 4: Yosemite NP - Mariposa Grove (overnachting in Oakhurst?)
Dag 5: Richting San Francisco (overnachting al geboekt maar later op de dag aankomen is prima)
We willen graag veel van het park zien. Op Google Maps lijkt het alsof we veel van het park gaan zien als we vanuit de richting van de Mammoth Lakes richting Mariposa Grove rijden. Klopt dit? Is dit een aanrader of zouden jullie vanuit die richting een andere kant op gaan?
Ik hoor het graag.
* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Voor het begin van onze rondreis in West-Amerika zit ik nu te denken aan de volgende route:
Dag 1: Las Vegas (overnachting)
Dag 2: Via Death Valley richting Mammoth Lakes (overnachting Lone Pine)
Dag 3: Mammoth Lakes - Richting Yosemite (overnachting daar in de buurt)
Dag 4: Yosemite NP - Mariposa Grove (overnachting in Oakhurst?)
Dag 5: Richting San Francisco (overnachting al geboekt maar later op de dag aankomen is prima)
We willen graag veel van het park zien. Op Google Maps lijkt het alsof we veel van het park gaan zien als we vanuit de richting van de Mammoth Lakes richting Mariposa Grove rijden. Klopt dit? Is dit een aanrader of zouden jullie vanuit die richting een andere kant op gaan?
Ik hoor het graag.
* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Mammoth Lakes en Yosemite NP
Jammer dat je SF al hebt geboekt. Is dat niet meer te annuleren? Of heb je voor de rest van de route ook zo weinig tijd?
De route kan zo wel, maar het zou wel mooi geweest zijn als je een extra dag had gehad.
In welke tijd van het jaar ga je? Als het nog erg heet is zul je in Death Valley alleen maar korte stops maken. Ik zou dan wat verder doorrijden dan Lone Pine.
Voor Yosemite kun je het beste naar accommodatie in het ark kijken; dat bespaart je vele heen en weer rijden. Zie voor de mogelijkheden www.travelyosemite.com. Housekeeping Camp en Half Dome Village liggen in de vallei en hebebn de minst dure opties. Je kunt daar twee nachten doen, of 1 nacht vallei en 1 nacht Oakhurst, Wawona (de Big Trees Lodge in het park) of Fish Camp.
Als je de sequoia's in de Mariposa Grove wilt zien kun je dat ook doen op de dag dat je naar SF rijdt; dat geeft je meer tijd voor de rest van het park.
Kijk eens in ons 2015- en 2017-verslag voor Yosemite en de route via DV naar Las Vegas.
Marianne
De route kan zo wel, maar het zou wel mooi geweest zijn als je een extra dag had gehad.
In welke tijd van het jaar ga je? Als het nog erg heet is zul je in Death Valley alleen maar korte stops maken. Ik zou dan wat verder doorrijden dan Lone Pine.
Voor Yosemite kun je het beste naar accommodatie in het ark kijken; dat bespaart je vele heen en weer rijden. Zie voor de mogelijkheden www.travelyosemite.com. Housekeeping Camp en Half Dome Village liggen in de vallei en hebebn de minst dure opties. Je kunt daar twee nachten doen, of 1 nacht vallei en 1 nacht Oakhurst, Wawona (de Big Trees Lodge in het park) of Fish Camp.
Als je de sequoia's in de Mariposa Grove wilt zien kun je dat ook doen op de dag dat je naar SF rijdt; dat geeft je meer tijd voor de rest van het park.
Kijk eens in ons 2015- en 2017-verslag voor Yosemite en de route via DV naar Las Vegas.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou me ook afvragen wat haalbaar is. Via Mammoth Lakes is het al behooorlijk krap, een dag meer ruimte zou mooier zijn. Via Sequioa is nog krapper, zou ik niet aanraden.MvP1991 schreef:
Nu vinden wij de Mammoth Lakes ook erg mooi alleen dat gaat er niet tussen passen dus mijn vraag is: Wat zouden jullie aanraden? Mammoth Lakes of Sequoia NP/Kings Canyon NP.
Alvast bedankt!
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij zijn vorig jaar september vanuit LV via Death Valley - Mammoth Lakes - Yosemite naar SF gereden. Ik kan je niets vertellen over Sequoia, want dat paste niet meer in ons schema en vonden we in verhouding te ver omrijden en daarbij minder te zien onderweg.
Over dit deel van de route deden wij vier dagen, dat is ons prima gelukt maar het blijft steeds keuzes maken in wat je wil en kan zien. Als ik het opnieuw zou plannen zou ik o.a. in Mammoth Lakes een extra nacht genomen hebben.
De nacht dat wij in Mammoth Lakes waren heeft het overigens flink gesneeuwd (heel mooi natuurlijk) waardoor de Tioga Pass pas om 11u open ging en we bijna niets van Yosemite hebben gezien (mede wegens dreigende nieuwe sneeuwval).
Mammoth Lakes zou ik zoweer doen, erg sfeervol, prachtige omgeving en genoeg te doen.
Over dit deel van de route deden wij vier dagen, dat is ons prima gelukt maar het blijft steeds keuzes maken in wat je wil en kan zien. Als ik het opnieuw zou plannen zou ik o.a. in Mammoth Lakes een extra nacht genomen hebben.
De nacht dat wij in Mammoth Lakes waren heeft het overigens flink gesneeuwd (heel mooi natuurlijk) waardoor de Tioga Pass pas om 11u open ging en we bijna niets van Yosemite hebben gezien (mede wegens dreigende nieuwe sneeuwval).
Mammoth Lakes zou ik zoweer doen, erg sfeervol, prachtige omgeving en genoeg te doen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis MvP1991: Sequoia of Mammoth Lakes?
Goed dat Sequoia al van de baan is want die eerste opzet was echt niet te doen. Het blijft nog steeds heel veel op korte tijd op deze wijze. Een overnachting in Yosemite zelf op dag 3 lijkt me toch wel een must om voldoende tijd te hebben voor het park. Iets "in de buurt" kost je toch al gauw een uur extra enkele rit.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis MvP1991: Sequoia of Mammoth Lakes?
Bedankt voor jullie reacties! Hier kunnen we zeker wat mee
.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 903 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne