Volgend jaar in mei gaan ik en mijn vriendin voor de eerste keer naar het zuidwesten van de USA. Wij zijn 3 keer in Florida geweest, maar wilden graag wat anders zien van de USA. De tickets zijn inmiddels geboekt. We vliegen van Düsseldorf naar LA op 2 mei 2019. Op 27 mei vliegen we in de middag weer terug.
Ik heb al een globaal reisplan gemaakt aan de hand van de vele tips op dit forum. In het eerste deel hebben we nog een dag speling. Waar kan ik het beste een dag langer verblijven of mis ik iets?
Ook twijfel ik of we via Moab en Capitol Reef moeten reizen, en dat we beter langer vanuit Page Monument Valley bezoeken en dan richting Bryce en Zion gaan, waar we dan meer tijd voor hebben.
Ik heb gekozen om niet via de Tioga Pass te gaan, omdat deze misschien nog niet open is op het moment dat wij gaan. Daarom zoek ik een goede route uit Death Valley via Sequoia en dan richting Yosemite.
Wij houden van korte tot middellange wandelingen. Wandelingen die 4+ uur duren is niet helemaal aan ons besteed. Een goede indruk van de parken krijgen is voldoende.
Tips en aanvullingen zijn heel welkom.

Hieronder het schema:
Dag 1 2-5-2019 Düsseldorf -> Los Angeles
Dag 2 Los Angeles -> Palm Springs (Kabelbaan naar Top San Jacinto)
Dag 3 Palm Springs -> Phoenix (Rijden door Joshua Tree)
Dag 4 Phoenix -> Grand Canyon (Door Sedona rijden, bij aankomst Grand Canyon/zons ondergang
Dag 5 Grand Canyon -> Page (Grand Canyon bezoeken + Horseshoe Bend)
Dag 6 Page -> Monument Valley (In de ochtend Antelope Canyon, daarna naar MV zonsondergang
Dag 7 Monument Valley -> Moab (Tour MV, Forrest Gump Point, Arches)
Dag 8 Moab -> Capitol Reef (Arches in de ochtend, capitol reef)
Dag 9 Capitol Reef -> Bryce
Dag 10 Bryce -> Zion
Dag 11
Dag 12 Zion -> Las Vegas (Hoover dam)
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas -> Death Valley/Bradys
Dag 15 Death Valley -> Sequoia
Dag 16 Sequoia/Kings NP
Dag 17 Sequoia -> Yosemite
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite -> San Francisco
Dag 20 San Francisco