Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis schorrie01: Joshua Tree NP naar Flagstaff.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
schorrie01
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis schorrie01: Joshua Tree NP naar Flagstaff.

Bericht door schorrie01 »

Juni 2019 zouden wij met gezelschap (2 koppels) een roadtrip maken in het zuidwesten van Amerika.

Wij zouden vanuit LA richting Joshua Tree NP bezoeken en vervolgens daar in de omgeving overnachten. Daags nadien zouden we het traject willen afleggen van Joshua Tree naar Flagstaff.

Omdat dit toch enige afstand is, zijn we van plan om hiervoor twee dagen uit te trekken.

Dag 1: Joshua Tree tot aan Kingman (onderweg passeren van Lake Havasu City, Oatman......)
Dag 2: Kingman tot aan Flagstaff (onderweg passeren van Peach Springs, Seligman......)

Welke bezienswaardigheden langs dit traject zijn nog aan te raden?
Is dit een goed plan, of raden jullie aan van een volledige reisdag in te zetten om het traject te rijden, en de gewonnen dag elders in te zetten?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Joshua Tree NP naar Flagstaff

Bericht door Marcopstal »

Van Joshua Tree via Oatman passer je niet via Lake Havasu, hiervoor een omweg maken lijkt me zonde van de tijd.

Vraag is dan waarom je naar Flagstaff gaat. Als dit voor een bezoek aan de GC is dan is Flagstaff verre van de beste keuze.

Twee dagen voor dit stuk uittrekken lijkt me overigens onnodig. Vanuit 29palms is het 6 uur rijden en dat geeft nog voldoende tijd voor stops onderweg.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Ik zou het in een dag rijden. Of meerdere dagen uittrekken en dan via Sedona.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is altijd lastig om voor een klein stukje van een route te adviseren. Hoeveel tijd heb je in totaal? Wil je het heel rustig aan doen? Waarom Flagstaff? Probeer eerst eens een globale route neer te zetten en werk dan de details uit.
Toch zou ik ook zonder nadere toelichting in dit geval aanraden om het in 1 dag te rijden. Als je Joshua Tree bezoekt als je van LA komt en dan in Twentynine Palms overnacht kun je makkelijk in 1 dag naar Flagstaff rijden.

Marianne
schorrie01
Amerika-newbie

Bedankt alvast voor jullie opmerkingen.

Ik lees hier dat voor bezoek aan de GC, Flagstaff niet aangewezen zou zijn.Kun je even verduidelijken waarom.

Verder zal ik hier even reisschema aangeven.
Meeste NP's doen wij op basis van 's morgens rit heen vanuit vorige locatie, bezoek NP en vervolgens overnachting in buurt
dit gezien niemand van het reisgezelschap echte 'hikers' zijn die lange trails gaan bewandelen (wat niet wil zeggen dat een korte wandeling niet kan, doch we wensen gewoon de highlights van de parken te zien.

Het reisschema:
Dag 1 aankomst San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 Pacific Highway richting Morro Bay
Dag 5 Morro Bay richting Los Angeles
Dag 6 Los Angeles
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles >>> Joshua Tree NP
Dag 9 route >>> Kingman
Dag 10 route >>> Flagstaff
Dag 11 Grand Canyon
Dag 12 Oljato Monument Valley
Dag 13 Page
Dag 14 Bryce Canyon NP
Dag 15 Zion NP
Dag 16 Zion NP naar Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Dag 19 Death Valley NP
Dag 20 Yosemite NP
Dag 21 Yosemite NP
Dag 22 Yosemite >> San Francisco
Dag 23 San Francisco richting Frankfurt
Dag 24 Aankomst Frankfurt
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis schorrie01: Joshua Tree NP naar Flagstaff.

Bericht door Markstaal »

Flagstaff ligt 1,5 uur van het park af. Heen en weer kost dit 3 uren, wat nogal veel is. De mooiste tijden in het park zijn de zonsopgang en zonsondergang. Kijk eens in het park zelf, het hoeft daar zeker niet duur te zijn.

Op dag 10 rijden jullie van Kingman naar Flagstaff, is het hier de bedoeling om 2 nachten te verblijven? Het is me niet helemaal duidelijk in het schema. Je kan prima direct vanuit Kingman naar de Grand Canyon rijden.

Overigens kom je eigenlijk een overnachting te kort tussen het stuk van SF-LA. Net als tussen Death Valley en Yosemite.
Franciscus
Amerikakenner

Ik lees hier dat voor bezoek aan de GC, Flagstaff niet aangewezen zou zijn.Kun je even verduidelijken waarom.
Dag 10 route >>> Flagstaff
Dag 11 Grand Canyon
Dag 12 Oljato Monument Valley
Flagstaff voor een bezoek aan de GC kan wel maar is niet de beste optie. Het is minimaal anderhalf uur rijden naar de GC. De mooiste uren aan de Canyon zijn vroeg in de ochtend of laat in de middag (op zijn mooiste zelfs bij zonsopkomst of -ondergang), dan is de lichtval in de canyon het mooiste en is het ook nog relatief rustig. Maar die tijden zijn onhaalbaar als je niet vlakbij de Canyon logeert, tenzij jullie het niet erg vinden om heel vroeg te vertrekken en/of heel laat ergens aan te komen (en waarschijnlijk in het donker te rijden). Je staat dus aan de rand van de canyon op het heetst van de dag, in de volle zon met véél medetoeristen.

Ik begrijp je schema niet helemaal. Wil je op en neer naar Flagstaff rijden voor een bezoek aan de GC en vanuit Flagstaff naar Monument Valley? Of wil je vanuit Flagstaff starten, de GC bezoeken en doorrijden richting MV?

In het eerste geval ben je dus minimaal 3 uur kwijt met op een neer reizen naar de GC, natuurlijk kan dat maar het is niet ideaal.
En in het tweede geval; heb je al enig idee waar je dan gaat overnachten? De mogelijkheden op de route zijn vrij beperkt dus dat zou ik goed voorbereiden.

En aangezien je vanuit Kingman komt; je kunt ook overwegen om in Williams te overnachten dat scheelt toch weer een stukje rijden naar de GC.

[edit; ik zie dat er al iemand heeft gereageerd toen ik dit zat te typen, zelfde soort reactie maar ik laat het toch maar staan]
schorrie01
Amerika-newbie

@Markstaal
Bedoeling was eigenlijk om op het gemak het traject doen, dus rustig aan vanuit Joshua Tree richting Kingman, met verschillende stops onderweg aan dorpjes, eventueel met een klein omweggetje zoals Lake Havasu City er één van zou kunnen zijn, en om de volgende dag op het zelfde elan verder te reizen van Kingman naar Flagstaff. Hierbij passerend langs Peach Springs, Seligman en ander dorpje waar naam me even van ontglipt.

Gezien we namiddag of vooravond toekomen Flagstaff, rustig iets te eten en te slapen en dag erna volledig GC te doen, 's avonds terug Flagstaff en dag erna 's ochtends richting Monument Valley.

Zou je even kunnen verduidelijken, waarom er eigenlijk een overnachting te kort zou zijn tussen SF en LA en tussen Death Valley en Yosemite?

@Franciscus
Zoals je aangeeft ligt thans de voorlopige planning op het eerste geval. Dag 1 aankomen vanuit Kingman, Dag 2 Flagstaff-Grand Canyon-Flagstaff
Williams is inderdaad een optie, gezien ik hierover al hoorde vertellen door een collega dewelke dit een zeer aangenaam stadje vond.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zie voor de mogelijkheden in het park zelf http://www.grandcanyonlodges.com. Vooral de Bright Angel Lodge ligt prachtig en is heel betaalbaar. Als er nu niets vrij is, dan blijven kijken; er zijn altijd annuleringen. Waarom zou je 3 uur heen en weer rijden?
Het lijkt erop of je een volle dag GC hebt? Rij je op dag 12 naar Monument Valley? Waarom zou je een volle dag voor de GC uittrekken als je aangeeft niet veel te willen wandelen?

De tijd voor Yosemite is te kort. Met maar 1 stop tussen Las Vegas en Yosemite is Death Valley niet handig (waar wil je daar overnachten?). Dan kun je beter doorrijden naar Lone Pine of Bishop. Maar het mooiste is twee overnachtingen op dit stuk; bijvoorbeeld in DV zelf en in Mammoth Lakes. Bekijk dit eens op googlemaps, en gebruik dan Yosemite Village voor Yosemite.
Yosemite is prachtig in juni; trek daar voldoende tijd voor uit. En bedenk dat je voor de hoogtepunten in de parken echt moet gaan wandelen. Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor Yosemite in juni, en voor de route naar Las Vegas. Er is ontzetten veel te zien op dat stuk; zie ook ons 2017-verslag daarvoor. Waarom zou je op het stuk naar Flagstaff/GC wel de tijd nemen en op dit stuk niet?
En zie http://www.travelyosemite.com voor accommodatie in het park.

Marianne
Franciscus
Amerikakenner

@Franciscus
Zoals je aangeeft ligt thans de voorlopige planning op het eerste geval. Dag 1 aankomen vanuit Kingman, Dag 2 Flagstaff-Grand Canyon-Flagstaff
Williams is inderdaad een optie, gezien ik hierover al hoorde vertellen door een collega dewelke dit een zeer aangenaam stadje vond.
Over het stuk Kingman - Flagstaff doe je niet zo lang, bezoek aan Seligman e.d. kun je op je gemak doen. Onlangs hoorde ik van iemand dat Bearizona Wildlife Park bij Williams ook leuk is. En op tijd aankomen in Flagstaff is ook geen straf, heeft een mooi historisch centrum waar je wel een paar uurtjes kunt doorbrengen. Williams is een leuk plaatsje maar wel heel klein, prima als overnachting maar niet om er langer te verblijven. In jullie geval zou het wel tijdswinst opleveren op en neer naar de GC. Maar een deel van die tijdswinst verlies je de volgende dag weer als je via Flagstaff richting MV gaat. Overigens is HW 180 van Flagstaff naar de GC wel een mooie route door de San Francisco Mountains met hoge bergtoppen, de kans is groot dat er nog sneeuw ligt.

Je zou ook het stuk vanuit Joshua Tree in een keer kunnen rijden naar Flagstaff, daar een dag extra blijven en dan Sunset Crater Volcano NM bezoeken. Is prachtig en er zijn mooie (niet intensieve) wandelingen te maken.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Ik zou in dat geval Lake Havasu laten zitten, je kan die tijd beter besteden dan omrijden na mijn idee, of er overnachten ipv Kingman zou wel kunnen.
Als je 2 nachten in Flagstaff verblijft rij je dus intotaal dat stuk bijna 3 keer dus 4,5 uur (aangezien je de dag na Flagstaff doorrijdt naar Monument Valley) tijd die je ook ergens anders aan kan besteden. Zoals hierboven ook al vermeld is, is de Grand Canyon zelf de beste keus wat overnachting betreft. Hier heb je dan aan 1 nacht voldoende, de extra dag kan je elders indelen. Mocht alles vol zitten kan je eventueel ook nog naar Yavapai Lodge kijken, deze zit ook in het park maar minder dichtbij de rim dan Bright Angel.

Vorig jaar zelf vanuit Page naar de Grand Canyon gereden en vervolgens naar Lake Havasu, op zowel de dag van aankomst als de dag erna hadden we voldoende tijd om rustig de view points te bekijken en nog een wandeling te doen.

Wat betreft de overnachting tussen Death Valley en Yosemite zie reactie van Marianne. Voor de kust route geeft het je ook extra tijd, hier is veel te zien.
Laatst gewijzigd door Markstaal op 14 aug 2018, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert

In Lake Havasu is nagenoeg geen kneit te zien, hiervoor omrijden is gewoon te gek.
Langsheen de route 66 zijn er maar enkele dorpjes. In dit deel kan je gewoon geen twee dagen vullen tussen Joshua Tree en Flagstaff.

Sf - Morro Bay is veel voor één dag, beter is een overnachting in de regio Monterey extra te hebben.

Een overnachting "in de buurt" is een relatief begrip. Best zit je zo dicht mogelijk erbij of in het NP. Dat heeft niets met trails te zien, maar wel met de mooiste (en rustigste)momenten, geen problemen met het vinden van parkeerplaatsen, ...

DeatH Valley - Yosemite zonder een extra nacht aan de oostkant van de Sierra's is ook veel, er is overigens aan de oostkant ook nog wel wat te zien.

Wat het begin betreft, waarom die volle dagen Sf vooraan ? In mijn ogen zet je dat altijd best achteraan
schorrie01
Amerika-newbie

San Francisco naar Los Angeles, 1 overnachting maar waar

Voor onze reis volgend jaar zouden we met de huurauto het traject rijden vanuit San Francisco langs de Pacific Highway en zo verder naar Los Angeles.
In Los Angeles hebben we ons logement vanaf 16.00 en blijven daar voor 3 nachten.

In eerste instantie had ik een overnachting halverwege in gedachten in Morro Bay of Pismo Beach.
Bij verdere opzoekingen echter lijkt het me dat op het deel van de eerste dag veel meer te zien en te beleven is, dan op het stuk dat na Morro Bay komt. Waarbij we die eerste dag misschien in tijdsnood gaan geraken om veel plaatsen te kunnen gezien hebben, om eens uit te stappen enz....waarbij we dan de tweede dag tijd te veel gaan hebben.

Daarom lijkt het me eerder aangewezen om meer naar boven uit te wijken en daar de nodige slaap te genieten om dan de tweede dag nog zeer mooie plaatsen aan te doen op het tweede deel van de trip.

Graag had ik enige bevindingen van enkele ervaringsdeskundigen hier...of mijn gevoel klopt dat je beter iets noordelijker overnacht.

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: San Francisco naar Los Angeles, 1 overnachting maar waar

Ik zou inderdaad wat eerder stoppen.
Wij hebben vorig jaar in Cambria overnacht. Het was weliswaar onze 4e of 5e keer dat we de kustroute deden en meestal met meer overnachtingen dus onze ervaring is niet heel representatief maar misschien heb je toch iets aan ons 2017-verslag.
Wij hadden deze keer Monterey overgeslagen maar dat is wel een stop waard (bijvoorbeeld voor het prachtige aquarium of een whale watch tour).
De kust was vorig jaar bij Big Sur afgesloten maar daar zou ik ook de nodige tijd voor uittrekken.
Een overnachting daar is ook mooi, maar wel prijzig.

Heb je het stuk over Hwy op de AA-site gelezen?

En heb je nog iets gehad aan de reacties in je andere topic? Het is eigenlijk wel zo handig om al je vragen bij elkaar te houden. Is er geen extra nacht mogelijk op dit stuk?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Re: San Francisco naar Los Angeles, 1 overnachting maar waar

Morro Bay kan ik toch aanraden, is maar een 25 min verder dan Cambria.

De kustroute op 2 dagen is altijd een beetje hollen en keuzes maken.
schorrie01
Amerika-newbie

Bedankt alvast voor de antwoorden

@Martin & Marianne
ga inderdaad eens bekijken om iets eerder te stoppen, was ook al aan het denken aan bvb Monterey
al een paar stukken van jullie verslagen gelezen en ga die zeker nog eens raadplegen, want als ik zie waar jullie allemaal al geweest zijn moeten jullie ondertussen al wel echte USA kenners zijn, prachtige verslagen trouwens
een extra nacht zit niet in de planning, gezien we nog vele andere dingen willen zien

was even aan het nadenken over hetgeen je stelde van 'handig je antwoorden zo bijeen te houden'.... stel nu vast dat ik m'n vraag precies stelde in reactie op een andere vraag van me, stom...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer