Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Oosterbosch: San Francisco - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Oosterbosch
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Oosterbosch: San Francisco - Las Vegas

Bericht door Oosterbosch »

Aangezien wij onze eerste grote reis gaan maken naar Amerika weten we niet zo goed waar we qua routeplanning goed aan doen. Wij hebben nu een plan, maar misschien hebben jullie nog goede aanvullingen of aanpassingen. Die horen we graag natuurlijk :) Voor nu hebben we dit gepland:

1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. San Francisco - Yosemite NP
5. Yosemite NP
6. Yosemite NP - Sequoia NP
7. Sequoia NP
8. Sequoia NP - Death Valley
9. Death Valley (extra dag, hoeft niet perse Death Valley te zijn)
10. Death Valley - Red Rock Canyon
11. Red Rock Canyon - Zion NP
12. Zion NP
13. Zion NP
14. Zion NP - Bryce NP
15. Bryce NP - Page
16. Page
17. Page - Monument Valley
18. Monument Valley - Grand Canyon NP
19. Grand Canyon
20. Grand Canyon
21. Grand Canyon - Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas
24. Las Vegas - Amsterdam

We halen op dag 4 smorgens vroeg onze camper op, die we op dag 21 vroeg weer inleveren. Het is de bedoelingen dat we uiteraard genoeg doen en zien, we houden van een wandeling maar geen hele dagen hiken. We zijn meer natuursmensen en zijn niet zo van de steden (maar vinden dat we wel San Francisco en Las Vegas gezien moeten hebben. De eerste dagen SF willen we airbnb boeken en de laatste dagen een hotel op de Strip in Las Vegas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Oosterbosch: San Francisco - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Wanneer ga je? Niet in de zomer? Dan is dit de beste route, maar van Sequoia naar DV is wel erg ver. Met een camper mag je niet de CA198 nemen door Sequoia.

En wat is de bedoeling in de Grand Canyon? Ik vind een volle dag (dus 2 nachten) mooi, maar 3 nachten is wel heel veel.

Marianne
Oosterbosch
Amerika-ontdekker

We gaan van 2 tm 25 april. Het idee achter de reis van Sequoia naar Death Valley was dat we het zonde vinden om ergens te overnachten waar het ons niet zo bijzonder lijkt. Ons eerdere idee was om een nacht bij Lake Isabella te staan, maar we vonden de campground prijzen daar best hoog terwijl we daar eigenlijk niet zoveel bijzonders verwachten.

Grand Canyon 3 dagen is eigenlijk net als Death Valley een extra dag waarvan we niet echt weten of het nodig is of niet. Als er ergens anders nog iets leuks is, niet te ver uit de buurt hebben we daar dus nog 2 dagen voor over.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Goed uitgebalanceerde route!
Ik zou een dag Grand Canyon minder doen en die toevoegen aan Yosemite.
Misschien is één nacht Grand Canyon zelfs voldoende en dan kan met een beetje schuiven nog Moab toegevoegd worden (en Yosemite zo houden als je hebt).
Maar misschien wil je Moab bewaren om te combineren met een volgende reis die kant op... :wink:

Bij onze reis in 2015 zijn we ook van Sequoia (Tulare) naar Death Valley gereden (weliswaar met een auto). We kwamen er om drie uur in de middag aan, dat ging prima. In de middag wat rondgereden aan de westkant, in de avond Artist Drive, en de volgende ochtend vroeg opstaan en Zabriskie Point, Devil's golfcourse en Dante's view gezien van 6.00 tot 10.00 uur, terug naar hotel, inpakken en toen verder gereden. Voor ons was één nacht dus voldoende. Als je veel wilt zien, en misschien een wandeling wilt doen is een extra dag misschien handig, anders zou je het bij één nacht kunnen laten.
AnitaV
Amerikafan

Bericht door AnitaV »

Van Sequioa naar Death valley is een hele rit met een camper, je kan niet via de 198 dus het wordt de 180. Het kan maar dan ben je volgens mij de hele dag bezig met rijden.
Wij gaan 's morgens nog een korte wandeling maken en dan rijden naar Lake Isabella. En rijden dan de volgende dag naar Death Valley en bekijken daar een aantal dingen.
Als je kijkt naar campendium dan zie je verschillende camping die niet zo duur zijn. Je kan dan kijken hoe ver je komt.
Ik heb de volgende campings opgeschreven op volgorde van passeren:
Auxiliary dam campground highway 178, gps 35.6423 118.4634 niet fijn bij harde wind
Old Isabella
Paradise Cove Campground Hwy178 GPS: 35.6497, -118.4269
Lake Isabella RV Resort, Mount Mesa 35 euro
Walker Pass campground, Isabella Walker Pass Rd, Onyx. N 35°39.840 W 118°02.270 of 35.6639 / -118.03787. Als je een teken ziet dat je op 5000 ft bent dan ben je er. Twee plekken voor een camper.
Langs de 395 ligt Fossil Falls Scenic Area, Cinder road en dan de 1e weg rechts
Oosterbosch
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de tips AnitaV,

Het lijkt me ook een hele rit als je de hele dag op de weg zit om van Sequoia naar DV te komen. Ik zal vanavond eens kijken of een van die campgrounds ons zal bevallen.

Maar de rest van de route ziet er dus wel goed uit? We hebben een generator bijgeboekt dus ik neem eigenlijk aan dat we nergens een full hookup nodig gaan hebben? Hebben jullie toevallig enig idee hoe snel dat ding laad zodat je weer even vooruit kunt met je apparaten?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou in plaats van Red Rock Canyon een bezoek brengen aan Valley of Fire. Je kunt daar ook mooi kamperen.
Met een dag minder GC kun je overwegen om Capitol Reef toe te voegen. De volgorde na Bryce wordt dan: Bryce - Capitol Reef - Monument Valley - Page - Grand Canyon.

Ik zou zeker iets plannen tussen Sequoia en Death Valley. ALs je in Grant Grove overnacht is het wat minder ver rijden dan van bijvoorbeeld Lodgepole maar het is nog steeds ver. En het hoeft natuurlijk niet iets te zijn waar nog iets te beleven is; je kunt nog een deel van de dag in Sequoia/Kings Canyon blijven zodat je pas tegen de avond daar aankomt.

Tickets en camperhuur liggen al vast? De route in omgekeerde volgorde zou qua weersomstandigheden beter zijn natuurlijk.

Marianne
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Inges »

Martin & Marianne schreef:Ik zou in plaats van Red Rock Canyon een bezoek brengen aan Valley of Fire. Je kunt daar ook mooi kamperen.
Ja dat zou ik ook doen! Ik zou zeker kiezen voor Valley of Fire. Daar heb ik mijn hart aan verloren. Je kunt daar ook kamperen in het park.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Oosterbosch
Amerika-ontdekker

De camperhuur en tickets liggen beiden al vast ja. Voor ons niet zo'n probleem. De dingen die we echt graag willen zien kunnen goed worden bezocht.

Valley of Fire ziet er heel gaaf uit! Die gaan we omgooien! Capitol Reef bezoeken maakt de route vanuit Bryce wel een stuk logischer en we hoeven niet een stuk 2maal te rijden.

Is antelope Canyon een must see? Hij staat nu op ons "misschien wel en anders niet" lijstje namelijk
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door smeerkaas »

Antelope Canyon (zowel Lower als Upper) is een must-see.
AnitaV
Amerikafan

Bericht door AnitaV »

Generator heb je nodig voor je apparaten zoals verwarming, airco, koffiezetapparaat (wij nemen een percolator mee). Verwarming kan handig zijn gezien de tijd waarin je reist :-) Maar je mobiel en camera kan je via usb opladen tijdens het rijden en de koelkast werkt op een accu.

Antelope canyon is zeker mooi, google maar eens. Het schijnt wel heel druk te zijn dus ik denk dat wij volgend jaar kiezen voor Canyon X. Een stuk rustiger en je krijgt meer tijd voor de canyon, maar de kleuren bij Antelope Canyon zijn spectaculairder. Een reis plannen is constant afwegingen maken :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hou er rekening mee dat niet alle campgrounds open zijn zo vroeg in het seizoen. Zeker als je toch besluit een tussenstop te maken op het stuk Sequoia - Death Valley. Ga je rond Kernville/Lake Isabella nog gesloten campgrounds vinden.
In Yosemite heb je grote kans dat sowieso te Tioga pass gesloten is, maar ook de weg Glacier Point en diverse wandelroutes.

Als je op dag 3 alle camperinkopen al doet heb je die dag 4 met een vroeg vertrek misschien nog wat tijd voor Yosemite. Doe je dat niet dan heb je, ook door het nog vroeg donker zijn, die dag weinig tijd meer daar. Dan blijft er eigenlijk nog maar 1 dag over. Ook al zou niet alles open zijn is het krap. Blijf je nog een halve dag in Yosemite voor je naar Seki gaat wordt het daar weer krap. Hier zou ik zeker voor wat meer lucht kiezen en dan bv een lange rit van Seki naar Death Valley op de koop toe nemen.

Je geeft aan 's morgens de camper in Vegas weer te moeten inleveren, vergeet dan maar die ochtend de rit vanaf de GC nog naar Vegas te maken, maar zorg dat je de avond ervoor al bv in Kingman of bij Lake Mead ofzo bent. Anders moet je heel vroeg op en zit je die dag ook nog lastig omdat je vaak pas smiddags na 15/16 kunt inchecken en je wrs nog met wat overspul van de camper zit.
Oosterbosch
Amerika-ontdekker

Er is een tijdje overheen gegaan en aardige discussies over wandelingen die we willen doen. Maar we hebben onze definitieve route :lol:

1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. San Francisco - Yosemite ( we halen 's morgens de camper op en gaan dan tegen de middag naar een Walmart of Target)
5. Yosemite
6. Yosemite - Sequoia
7. Sequoia
8. Sequoia - Death Valley (hele lange reisdag 573km, maar dat is bewust)
9. Death Valley - Valley of Fire
10. Valley of Fire - Zion
11. Zion
12. Zion
13. Zion - Capitol Reef (Mogelijk Bryce maar waarschijnlijk slaan we dit over)
14. Capitol Reef
15. Capitol Reef - Monument Valley
16. Monument Valley - Page
17. Page
18. Page - Grand Canyon
19. Grand Canyon
20. Grand Canyon - Lake Mead (via route 66, Hooverdam)
21. Lake Mead (gemaksdag, camper opruimen etc, misschien nog ergens shoppen)
22. Lake Mead - Las Vegas (camper inleveren)
23. Las Vegas
24. Las Vegas - Amsterdam

We hebben inderdaad gezien dat een aantal campgrounds niet open zijn begin april, maar bijgelegen grounds wel dus gelukkig wel keuze genoeg. Wanneer zouden we het beste de campgrounds kunnen boeken? Zodra zo online komen binnenkort al? Of kan dat ook in december of januari nog met voldoende keus IN de parken?

Tips zijn zeker welkom!
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Niet Bryce Canyon overslaan! Je rijdt er vlak langs (want je rijdt natuurlijk wel via de Highway 12 naar Capitol Reef).
Ruil dan een nachtje Grand Canyon in voor Bryce Canyon, daar krijg je geen spijt van...!
Oosterbosch
Amerika-ontdekker

josea schreef:Niet Bryce Canyon overslaan! Je rijdt er vlak langs (want je rijdt natuurlijk wel via de Highway 12 naar Capitol Reef).
Ruil dan een nachtje Grand Canyon in voor Bryce Canyon, daar krijg je geen spijt van...!
Is het nodig om echt een nachtje daar ook te slapen? Of kunnen we ook Bryce aandoen als we vroeg vertrekken uit Zion en in de namiddag richting Capitol Reef rijden?

In Grand Canyon wil mijn man heel graag naar het Ooh-Aah point en Cedar Ridge en is bang dat als we daar niet een hele dag staan, we dat er niet in krijgen :p..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zeker een overnachting bij Bryce doen. De hoodoos zijn juist bij laagstaande zon het mooiste. Het geeft je ook meer tijd voor de ut12.
Die dag Lake Mead zou je kunnen schrappen. Maar met 1 nacht GC kun je ook al veel doen. Cedar Ridge is niet veel verder dan het oh ah point. Kijk eens naar ons 2013 verslag voor de SKT en voor Bryce.
Je zou ook een nacht minder in Page kunnen doen.

Campgrounds in parken als Yosemite en Zion moet je boeken zodra het mogelijk is.
Kijk voor Yosemite op de nps-site en oefen een maand van tevoren.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer