Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jochends1988: rondreis aanpassingen?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jochends1988
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Jochends1988: rondreis aanpassingen?

Bericht door Jochends1988 »

Hallo allemaal,

Deze zomer ga ik ( 30 jaar ) samen met mijn vader ( 59 jaar ) op rondreis naar West-Amerika.
LA - Hollywood - Grand Canyon - Las Vegas - San Francisco ...... ( nationale parken ).
Om het duidelijker te maken heb ik hieronder 2 documente geupload ( Gmaps route + deel van de planning ). Je moet de documenten niet openen ( ze staan gewoon online )
Graag jullie ervaring hierover :thumbup: . Mijn vader is 59 jaar dus de grootste beklimmingen ed zijn niet nodig. Wel graag tips of aanpassingen aan onze reis tot nu toe.

https://www.scribd.com/document/4010280 ... a-Volledig

https://www.scribd.com/document/4010280 ... rica-Route

Mvg, Jochen.
troelalahuplala
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis aanpassingen?

Bericht door troelalahuplala »

nog even los van route etc..

Meen je serieus dat je nu al weet waar je gaat eten etc? Zo in detail ? Lijkt me heel vermoeiend om zo strak gepland te reizen.

En nu ga ik je route in detail bekijken
Jochends1988
Amerika-newbie

Ja inderdaad.
Het lijkt misschien overdreven, maar op sommige plaatsen heb ik al gehoord dat er niet veel restaurants of eetplaatsen zijn. Het zijn gewoon maar zaken om mee te nemen in nood :-). Het is eerder een optie dan een bevestiging van de eetplaats
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Wat leuk dat je zo'n reis gaat maken met je pa!
Je planning via de link die je opgeeft is lastig te lezen, ook zitten er wat bijzondere keuzes in. Voor op het forum is het makkelijker om het hier uitgetypt te plaatsen in zoals hieronder. Zo kan je precies zien waar je overnacht.

Dag 1: Thuis - LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA - Needles

Een paar dingen die me opvallen:

- Waarom overnachten jullie zowel in Flagstaff als in de Grand Canyon?
- Het stukje Page - Hildale - Springdale snap ik niet helemaal. En willen jullie niet naar Bryce?
- Dag 13, het stuk LV - Mono Lake is behoorlijk lang. Zeker als je ook nog het bezoeken van Red Rock Canyon meeneemt plus Death Valley. Een overnachting in Death Valley is dan zeker aan te raden.
- Ben benieuwd naar de keuze voor het stuk Mono Lake - Bridgeport - Yosmite. Wil je niet over de Tioga Pass het park binnen gaan? Zo ja dan kan je de overnachting van Bridgeport in principe skippen.
- Counterville is ook een apparte keuze. Na dat je via de Tioga Pass naar Yosemite gaat is het mooiste om daar in het park te verblijven. Wel minimaal 2 nachten, en het liefst 3.
- 3 nachten verblijven in Gilroy? Waarvoor heb je deze uitvalbasis gekozen?

Heb je bepaalde keuzes gemaakt om zo goedkopere overnachtingsplekken te krijgen?

Is er nog wat te annuleren? Zo ja dan zou ik de route toch zeker wat gaan aanpassen.
Jochends1988
Amerika-newbie

Re: Reis Jochends1988: rondreis aanpassingen?

Hallo Markstaal,

Bij de meeste zaken hebben we gekeken of het niet beter was om te overnachten in steden onder de weg om niet te lang te moeten rijden + ook goedkopere motels soms ( uitzonderlijk is dag 13 ). Ik zal de zaken die je benoemd hebt eens grondiger bekijken en een duidelijker overzicht hiervan plaatsen.

Alvast bedankt voor je uitleg.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dat je op voorhand al eens kijkt of er iets interessant is om te eten kan ik volgen, maar dat je dan bvb in Hollywood tweemaal op dezelfde plaats gaat eten vind ik eerder bizar.

Beverly Hills bekijken en Barstow om vervolgens middagmaal in Ludlow te nemen (avondmaal kan al helemaal niet), dat lijkt me niet echt realistisch inzake tijdsvulling. Verder wil je Oatman bezoeken en ga je in Needless overnachten. Waarom terugkeren ? Dan is het toch logisch om in Kingman te overnachten.

Een nacht Flagstaff en een nacht GC snap ik ook niet, je kan dan toch direct naar de GC rijden, veel tijdsverschil zit hier niet op. En waarom kaarten bestellen op 2dehands.be ?????

Waarom overnachten in Hildale ? Je reist toch beter direct door naar Springdale zodat je van daaruit rechtstreeks Zion in kan (zonder parkeerproblemen)

Ben je maar 1 nacht in Vegas, dat is ook wel zonde.

De planning voor Death Valley lijkt me niet haalbaar. Ook Dante's View ontbreekt hier toch wel funest in.

Het lijkt alsof je niet via de 120 en de Tioga Pass naar Yosemite rijdt, en wat een idee om in Coulterville te gaan logeren ? Voor de vallei e.d. voorzie je ook bitter weinig tijd. Vanuit Coulterville kost het je al een 1,5 uur naar de vallei en je wil die dag ook nog naar Monterey (4 uur rijden) om te eindigen in Gilroy ? In Gilroy blijf je blijkbaar 3 dagen. Toch niet om SF te bezoeken ? Want dat is nog een flinke eind. Vervolgens Oakland is helemaal bizar.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jochends1988 schreef:
04 mar 2019, 15:17
Het lijkt misschien overdreven, maar op sommige plaatsen heb ik al gehoord dat er niet veel restaurants of eetplaatsen zijn.
Op jouw route kun je overal voldoende restaurants en winkels vinden. Ik lees ook iets over eten kopen voor de Grand Canyon. Ook daar zijn meerdere restaurants en winkels dus maak je daarover niet te druk.

Ik zou echt eens kritisch naar de overnachtingen kijken. Geef wat meer geld uit, dat geeft je meer tijd voor de parken en een veel mooiere route.
Wat je schrijft over steden onder de weg begrijp ik niet.

Vergeet in elk geval de omweg naar Hildale en die naar Coulterville.

Marianne
Jochends1988
Amerika-newbie

Alvast bedankt voor jullie feedback.
Ik heb elke opmerking en tip nagekeken en er is al heel wat veranderd aan ons reisschema.

Het ziet er nu als volgt uit:

Dag 1: Thuis - LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA - Kingman
Dag 5: Kingman - Flagstaff
Dag 6: Flagstaff - Grand Canyon ( konden doorrijden van Kingman naar Grand canyon met 2 overnachtingen maar was €160 duurder en dit enkel voor een andere overnachting op 1u30 van GC )
Dag 7: Grand Canyon - Tropic ( 15 mins van Bryce Canyon )
Dag 8: Tropic - Hildale ( geen annulatie meer mogelijk in Hildale hotel )
Dag 9: Hildale - Springdale ( Zion park )
Dag 10: Springdale - LV
Dag 11: LV
Dag 12: LV
Dag 13: LV - Death Valley - Lone Pine
Dag 14: Lone Pine - Bridgeport ( Tegen Yosemite National Park )
Dag 15: Bridgeport - Coulterville ( geen annulatie mogelijk in Coulterville + de route die op Gmaps staat is via Tioga Pass naar Yosemite National park en valley, maar doordat dit enkel op bepaalde periode's mogelijk is, kan ik deze niet bij de route op Gmaps plaatsen).
Dag 16: Coulterville - Pismo Beach
Dag 17: Pismo Beach - SF
Dag 18: SF
Dag 19: SF
Dag 20: SF - Oakland ( vlucht is via Oakland )
Dag 21: Oakland

Samenvatting reis:
https://www.scribd.com/document/4021304 ... Voor-Forum
Gmaps route
https://www.scribd.com/document/4021303 ... rika-Route

- In de samenvatting van de reis hebben we op dag 18-19-20 een lijst samengesteld van 25 plaatsen in San Francisco die interessant lijken. Hebben jullie een idee wat haalbaar is en het best te verdelen over de dag + tips ivm de parking daar?

- Op dag 7 zoeken we nog iets om te doen tussen Horseshoe bend en Tropic ( zie samenvatting ).

- Op dag 15 doen we Yosemite National Park + valley maar kunnen dit niet op de Gmaps plaatsen, omdat de Tioga pass pas bereikbaar is in een latere periode.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tussen de GC en Tropic heb je het al druk genoeg maar als je naast Horseshoe bend nog iets wilt doen is Antelope Canoyn natuurlijk een mogelijkheid. Of ga naar Lake Powell, of beozek de Glen Canyon dam.
Erg jammer van Hildale en Coulterville. Ik neem aan dat dat geen dure overnachtingen zijn dus je zou kunnen overwegen om die gewoon te laten vallen. Zeker Couletrville is erg jammer van de onnodige reistijd. Je zult op dag 15 nie of nauwelijks tijd voor Yosemite hebben, je tijd daar is echt veel en veel te kort. Vergeet ook Pismo Beach zou ik zeggen, en doe twee nachten yosemite.

Die kaarten zijn niet nodig, een schema per dag zegt al voldoende.

Marianne
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Misschien wil het hotel in Coulterville je reservering wel een nacht verder zetten? Als je ze belt?
Dan zou je van kunnen doen:
Dag 14. Slapen in Bridgeport
Dag 15. Bridgeport - Yosemite Valley via Tioga Pas
Dag 16. Yosemite Valley - Coulterville (en die dag nog gebruiken in Yosemite)
Dag 17. Coulterville - San Francisco.
Pismo Beach zou ik in dit verhaal inderdaad vergeten.

Hildale ligt echt heel onhandig. Het voorstel van Marianne zou ik dan ook volgen, denk ik.
Dan boek je in plaats daarvan twee nachten Zion Park motel, die is ook niet zo duur.

Tussen Horseshoe Bend en Tropic: zeker een slotcanyon bezoeken in Page!
Jochends1988
Amerika-newbie

Bedankt alvast voor jullie reacties.
De reden waarom we de Pismo Beach zouden willen doen is eerder voor de kustlijn, highway 1, en al het moois die we daar ook kunnen zien.
Op vele site's en ook deze ( http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... .html#dag3 ) raden ze dit dan ook aan om zeker te doen.
Doordat we ook al redelijk wat parken gaan bezoeken leek het ons beter om in plaats daarvan eens een dag van de highway 1 + Monterey te bezichtigen op baan naar SF.
Ik zal wel jullie opmerkingen eens bekijken :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De suggestie van José is wel een goede; kijken of je Coulterville kunt verschuiven.

En ja, de kust is mooi, maar dat geldt ook voor Yosemite. Jullie hebben weinig tijd, dus je moet keuzes maken. Ik zou dan niet nog extra kilometers gaan maken maar voldoende tijd uittrekken voor de parken. De parken zijn heel verschillend; het is niet zo dat als je er een hebt gedaan, je de rest ook wel gezien hebt.

Marianne
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Jochends1988 schreef:
17 mar 2019, 16:00
konden doorrijden van Kingman naar Grand canyon met 2 overnachtingen maar was €160 duurder en dit enkel voor een andere overnachting op 1u30 van GC )
Dit lijkt me wel een heel groot verschil. In Flagstaff zit je voor 2 dagen ook snel op een 160-180eu voor een hotel. Als je bijvoorbeeld 2 nachten Bright Angel Lodge boekt dan ben je rond de 200€ kwijt. Flagstaff is inderdaad 1,5 uur van de Grand Canyon af maar realiseer je je wel dat je dit stuk nu 3x rijdt wat neer komt op 4,5 uur totaal. De kosten van het hotel in Flagstaff + de extra benzine zou elkaar niet veel maken als je dit vergelijkt met Bright Angel, en je houdt ook nog eens meer tijd over.

Of heb je nu 1 nacht Flagstaff en 1 Grand Canyon?
Jochends1988
Amerika-newbie

Ik heb inderdaad 1 nacht Flagstaff en 1 nacht GC zoals je kan zien in de samenvatting van de reis.
Wat zouden jullie nog aanraden om zeker te doen tijdens deze trip en we niet mogen vergeten?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is niet zo prettig om verwezen te worden naar een link met de route. Zet de route hier neer in een schema van dag tot dag. Op die manier kunnen we het beste zien hoeveel tijd je overal hebt.
Je gaat niet in op de suggesties die hierboven zijn gegeven. Verschuiven van Coulterville lukt dus niet? En de route via Pismo Beach is een must? De kustroute wordt beschreven in een route van 3 weken. Dat is dus niet vergelijkbaar met jullie reis.
Het is wel jammer dat je niets doet met onze adviezen maar vooral dat je daar niet op reageert.

Wat voor tips zoek je precies? Activiteiten voor in de parken? Of stops voor onderweg? Je hebt weinig tijd voor andere dingen dan de echte highlights.
Lees eens wat reisverslagen voor tips. En heb je al op www.ontdek-amerika.nl gekeken en op mijn wandelsite? En op de NPS-sites?
Heb je Bodie op de planning staan?

Wanneer ga je precies?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer