Mijn vrouw en ik willen komende september naar het zuidwesten gaan. Nu hebben we een concept reisschema liggen. Ik twijfel of het een beetje logisch is zo, of dat sommige onderdelen wellicht beter anders kunnen. Ik sta open voor adviezen en tips!

Wensen en ideeen:
- We houden van stad en natuur, maar hoeven LA niet zo nodig te zien (ik ben er al eens geweest).
- We houden van hiken en willen in een aantal NP's wel de tijd hebben om het park te verkennen (ipv enkel highlights zien en doorr..)
- Het lijkt ons leuk zowel een auto en camper te huren.
- Een stuk highway 1 willen we graag wel meepakken, ook al doen we LA niet aan (ong. Monterey tot San Simeon)
- Parken waar we vooralsnog wat meer tijd willen zijn Yosemite en Zion. Vraagpunten zijn Arches en Grand Canyon.
- Eventueel kan de reis 26 ipv 25 dagen worden (maar dit is wel de max). Dan kan er nog ergens een dag bij.
- Plekken waarvan we twijfelen of we 'genoeg' tijd hebben zijn: SF, Yosemite, Zion, Grand Canyon. Zie hieronder.
Vragen
- Is 2,5 dag San Francisco voldoende? We willen ook de tijd nemen om rond te fietsen, Angel Island en Alcatraz bezoeken e.d.
- Hoe noodzakelijk is het om yosemite te mijden in het weekend? Op dit moment is de kans groot dat we daar wel in het weekend zijn, uitgaande van een heenvlucht op een maandag of dinsdag.
- We hebben nu 3 nachten rondom capitol reef en Arches. Ik vind het lastig te bepalen hoe lang we voor dit gebied 'moeten' uittrekken. Heeft iemand tips welke parken must see's zijn c.q. wat goede uitvalsbasissen zijn qua campings?
- Om de Grand Canyon goed te kunnen zien (incl. wat trails lopen, misschien helikoptervlucht), is 2 overnachtingen dan voldoende of krap?
- Het schema gaat nu uit van een rondje camper met de klok mee (LV-Zion-Arches-GC-Las Vegas). Heeft tegen-de-klok-in voor/nadelen of maakt dit weinig uit?
Schema:
1 NL - San Francisco
2 SF
3 SF
4 SF - San Simeon (auto)
5 San Simeon - Yosemite
6 Yos
7 Yos
8 Yos - Mammoth Lakes
9 Mam. - Death Valley
10 DV - Las Vegas
11 LV - Zion (auto inleveren, camper ophalen)
12 Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce
15 Bryce - Capitol Reef
16 Cap. R. - Arches
17 Arches
18 Arches - Monument Valley
19 MV - Page
20 Page
21 Page - Grand Canyon
22 Grand Canyon
23 GC - Kingman