Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lin&co : Tips Campground Bryce & iets op max 1 uur rijden LV gevraagd!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lin&co
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Lin&co : Tips Campground Bryce & iets op max 1 uur rijden LV gevraagd!

Bericht door Lin&co »

Hallo! Over 9 weken, op dinsdag 23 juli, vertrekken wij met ons gezin naar SF voor onze USA trip! We hebben er ontzettend veel zin in!

Wij starten de eerste 7 dagen vanaf de luchthaven in San Fransisco met een huurauto, (SF - Yosemite - Sequioa - Ridgecrest - Death Valley - Las Vegas) om vanaf dag 8 vanuit Las Vegas het (bekende!) rondje te rijden met een 30Ft Road bear Camper.
Rondje Camper: Las Vegas - Zion - Bryce Canyon - Capitol Reef - Arches - Monument Valley - Page - Grand Canyon - ???? - Las Vegas
De overnachtingen voor de eerste week (motels etc) zijn geboekt, en ook de meeste Camgrounds voor het Camper rondje… op nog een paar na!

Dit wordt voor ons de eerste keer met zo'n groot gevaarte..! (..we hebben wel ervaring met een klein campertje in Australie, en het rijden met een Caravan achter de Renault Espace (is het ook redelijk
:!: (Tips zijn welkom! Ook praktische tips waar ik aan moet denken om mee te nemen.. Onze kids zijn 19 en 17 (2ling) jaar oud! Dus eigenlijk reizen we met 5 volw. pers!)

:?: Ik twijfel nml nog over een Campground bij Bryce Canyon! Dit zou voor ons op Donderdag 1 en Vrijdag 2 augustus zijn.
Die dag komen wij vanaf Zion, en een plek in het NP (heeft ergens wel onze voorkeur...!) op Sunset of North Campground,
is dit jaar niet vooraf te reserveren : "Due to 2019 planned construction in the campground, all sites are first-come, first-serve."
Iemand ervaring hoe groot de kans is dat dit lukt, als wij vanaf Zion komen, en rond de middag in Bryce denken aan te komen?!
Of tips voor een andere Campground in de buurt?
Ik had Ruby's Inn RV Park & Campground of Cannonville / Bryce Valley KOA gezien, maar deze zijn wel heel erg duur…! Of zijn ze het wel waard?!

:?: Op zaterdag 10 augustus moeten wij in de ochtend de Camper weer inleveren in Las Vegas, zondagmiddag 11 augustus vliegen wij dan weer terug. Die laatste nacht overnachten wij dan ergens in een hotel (2 kamers!) op de Strip (nog uitkiezen!), dat vinden de pubers dan ook wel weer fijn denk ik!
Maar nu die vrijdag 9 augustus… weet iemand een leuke plek om te overnachten op ongeveer 1 uurtje rijden van Las Vegas vandaan?
Lake Mead of...? Wij komen die vrijdag van 2 nachten Grand Canyon vandaan, en ik dacht om die dag dan ook een bezoekje aan de Hooverdam te brengen...

Ik ben benieuwd! Alvast bedankt!
Linda
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Reis Lin&co : Tips Campground Bryce & iets op max 1 uur rijden LV gevraagd!

Bericht door Trails »

Wij stonden voor Bryce Canyon op de camping van Kodachrome Basin SP. Een van de mooiste campings tijdens onze 6 weken met de camper.
Het is vanaf hier wel zo'n 40 minuten rijden naar Bryce. Wij vonden dit geen probleem. Het was een mooie route en we wilden Kodachrome Basin SP sowieso ook bezoeken.

Red Canyon campground zou daar ook een optie kunnen zijn:
https://www.fs.usda.gov/recarea/dixie/r ... 4&actid=29
Deze kost $ 18 per nacht maar is niet te reserveren.
Red Canyon zelf vonden wij schitterend en we gaan er in september weer heen. We vonden het zelfs mooier dan Bryce (slaan we dan ook over).

Bij Las Vegas is Las Vegas Bay campground een mooie (en mooi gelegen) camping. Echter geen faciliteiten.
Dit is een NPS camping:
https://www.nps.gov/lake/planyourvisit/campgrounds.htm
Als je een camping zoekt met faciliteiten (ook evt. ivm vullen propane) dan zou Lake Mead RV Village een optie kunnen zijn:
https://www.lakemeadrvvillage.com/boulder-beach
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Wij hebben vorig jaar ook op Kodachrome state park gestaan. Inderdaad schitterend. Daarna een nachtje Ruby's Inn. Wel duurder maar wij vonden het makkelijk om de camper te laten staan en met de shuttle bus het park in te gaan. Ideaal.
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Franciscus »

Hier nog een Kodachrome-basin enthousiast. Wij stonden daar in 2017, was de mooiste camping van de reis. De ligging is prachtig en het sanitair was brandschoon. Je kunt vanaf de camping mooie (korte of langere) wandelingen maken. Het ligt een kleine 40 km van Bryce af. Voor ons geen probleem maar wij reisden met de auto, is misschien wat gemakkelijker dan.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
Julia760319
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Julia760319 »

Wij stonden in Bryce op Ruby's Inn, duurder, maar na het back-to-nature in Zion, vonden mijn kinderen het fantastisch om én wifi én een zwembad te hebben! Dus dat was het geld wel waard.
Bij Vegas hebben wij inderdaad ook bij Lake Mead op Boulder Beach gestaan...aan de rand, met uitzicht op het meer...wat een prachtplek, wat een uitzicht (was onze eerste nacht vanuit Vegas richting Zion, dus nog niet zoveel gewend, maar zoveel indruk gemaakt) Na ophalen camper, boodschappen doen naar Hooverdam gereden en vandaar kwartier naar campsite.
In Vegas voor het inleveren, stonden we op Oasis RV, mooi zwembad en plek met gras (we stonden aan de rand)
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

De camping bij Kodachrome is ongetwijfeld stukken mooier, maar het zwembad bij Ruby’s Inn vind ik een erg groot voordeel. Of eigenlijk zwembaden, want je mag ook gebruikmaken van het mooie hotelzwembad en -jacuzzi.
Lin&co
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lin&co »

Bedankt voor jullie reacties! Erg fijn, ik liep een beetje vast!
Kodachrome Basin SP had ik nog niet naar gekeken of van gehoord, dus die ga ik zeker even Googlen, jullie reacties hierover zijn zo positief! Klinkt zeker als iets voor ons, al is er is ook wel wat te zeggen over de voordelen van Ruby's Inn, met onze 19 en 17 jarigen kids.. (WIFI, zwembaden, en de shuttle bus..!) Misschien een nachtje op allebei, zoals Covri..! Eerst maar kijken of er nog plaats is voor een 30Ft Camper!
Ook ga ik aan de slag met de andere tips! (Red Canyon, en de tips voor in de buurt van Vegas voor de laatste nacht voor inlevering van de camper!)
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Bij Las Vegas is de Valley of Fire ook heel mooi. Er zijn 2 campings, maar die zijn beide first come, first serve en heel populair. Het is dus zaak om er dan vroeg te zijn. Een evt. uitwijk kan dan naar Lake Mead. Dat geven zij zelf ook als alternatief bij de ingang als het vol is.
Wij hadden gelukkig net het laatste plekje en waren daar erg blij mee.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
Afbeelding
Bijlagen
afbeelding.png
afbeelding.png (200.95 KiB) 1109 keer bekeken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lin&co schreef:
20 mei 2019, 15:24
Wij starten de eerste 7 dagen vanaf de luchthaven in San Fransisco met een huurauto, (SF - Yosemite - Sequioa - Ridgecrest - Death Valley - Las Vegas) om vanaf dag 8 vanuit Las Vegas het (bekende!) rondje te rijden met een 30Ft Road bear Camper.
Dit lijkt me druk in 7 dagen. Waarom rijden jullie niet de mooiere en kortere route via de Tioga Pass?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer