Wij zijn in 2007 met zijn 2en naar West-Amerika geweest en hebben toen een rondje LA-LA gedaan (met o.a. Grand Canyon, Page, Zion, Bryce, Yosemite, Las Vegas en SFO). We hebben toen veel informatie van dit forum gehaald.
Inmiddels hebben we 2 dochters en willen we volgend jaar zomervakantie weer naar Amerika, maar dan meer de kant van Yellowstone en Moab op. Onze dochters zullen tegen die tijd 6,5 en bijna 4 zijn.
Aangezien KLM deze zomer rechtstreeks vliegt op Las Vegas, denken we aan een one way Salt Lake City-Las Vegas. Directe vluchten vinden we erg fijn. Dus ik hoop dat KLM Las Vegas in hun schema houdt.

We willen wel wat wandelingen doen, maar dit zullen geen heel lange wandelingen zijn, gezien de leeftijd van de kinderen. Las Vegas zou het enige zijn dat we de vorige keer hebben gezien, maar het lijkt ons een leuke afsluiter en voor de kinderen ook leuk. Verder houden we vooral veel van natuur. We willen dan reizen met auto en accommodaties (mix van motels, hotels en cabins/huisjes).
Na een week heel veel posts en reacties op dit forum te hebben gelezen, ben ik tot de volgende route gekomen:
Dag 1: Amsterdam-Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City
Dag 3: Salt Lake City – Jackson (440 km//5 uur rijden)
Dag 4: Grand Teton NP
Dag 5: Jackson – Yellowstone (128 km//2 uur rijden)
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone – Cody (314 km//5,5 uur rijden): via Beartooth Highway en Lamar Valley
Dag 10: Cody
Dag 11: Cody – Sheridan/Buffalo (292 km//3,5 uur rijden): via HW14, Shell Falls en Bighorn NF
Dag 12: Sheridan/Buffalo – Custer/Keystone (383 km//4 uur rijden): via Devils Tower NM en bezoek aan Mount Rushmore en Crazy Horse Memorial (72 km//1 uur rijden)
Dag 13: Windcave NP + Custer SP
Dag 14: Custer/Keystone – Rocky Mountain NP (RMNP) (Estes Park) (533 km//5,5 uur rijden)
Dag 15: RMNP
Dag 16: RMNP Estes Park – RMNP Grand Lake (via Trail Ridge Road) (75 km//1,5 uur excl. stops).
Dag 17: RMNP Grand Lake – Glenwood Springs (197 km//2,5 uur rijden)
Dag 18: Glenwood Springs – Silverton/Durango (320 km//4 uur rijden)
Dag 19: treinreis Durango-Silverton of v.v.?
Dag 20: Silverton/Durango – Mesa Verde (135 km//2 uur rijden)
Dag 21: Mesa Verde – Monument Valley (210 km//2,5 uur rijden)
Dag 22: Monument Valley – Capitol Reef (298 km//3,5 uur rijden): via UT95; stop Natural Bridges NM?
Dag 23: Capitol Reef
Dag 24: Capitol Reef – Moab (231 km//2,5 uur rijden)
Dag 25: Canyonlands NP/Dead Horse SP
Dag 26: Arches NP
Dag 27: Moab – Las Vegas (740 km//6,5 uur rijden)
Dag 28: Las Vegas
Dag 29: Las Vegas
Dag 30: Las Vegas – Amsterdam
Dag 31: aankomst
Vragen voor nu:
- Wat vinden jullie van deze route? Is hij logisch en zouden jullie dingen skippen of juist toevoegen?
- Redden we het in deze route om ook Badlands NP te bezoeken of moeten we dan een extra nachtje Custer of Deadwood boeken? Of zeggen jullie, dat voegt niet zo veel toe aan deze route? Aangezien KLM niet elke dag naar LV vliegt, kan ik niet zo maar ergens een nachtje tussen plakken, dus waar zouden jullie dan een nacht afhalen? 2 extra nachten inplannen in bovenstaande route (bijv.1 in Custer/Deadwood en 1 tussen Moab en Las Vegas) zou ook nog een optie zijn, maar dan komen we precies op de verjaardag van onze jongste dochter thuis en ik weet nog niet of ik dat wel wil.
- Is op dag 18 een stop bij Colorado NM in te plannen?
- Vertrek uit NL zal waarschijnlijk zaterdag 18 juli zijn en volgens deze route zijn we dan vanaf 22 juli 4 nachten in Yellowstone. Vanaf wanneer is daar accommodatie te boeken en is dat alleen te boeken via https://www.yellowstonenationalparklodges.com/ of ook via bijv. booking.com? Zouden jullie alle nachten op 1 (centrale) plek doen of verplaatsen? Ik moet me hier nog helemaal in verdiepen en heb nog geen idee van de afstanden in dit park, dus ik ga hier zeker nog zelf naar kijken.
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties en wat jullie van deze route vinden. Alvast reuze bedankt.
Groetjes Patricia.