Family6 schreef: ↑02 nov 2019, 13:01
Wat een puzzel zo'n reis voor beginners als wij.
Heel herkenbaar. Na 5 reizen door de VS gaan we volgend jaar voor het eerst naar Canada en dat voelt ook weer als helemaal opnieuw beginnen met puzzelen en lezen lezen en nog eens lezen. Gelukkig is er heel veel info te vinden (informatie pagina's, dit forum, reisverslagen, facebook groepen).
Marianne heeft al een hele mooie opzet voor jullie gemaakt
De eerste nacht Zion zou je kunnen vervangen door Valley of Fire! Mooi om daar 's morgens wat mooie korte wandelingen te doen en dan doorrijden naar Zion.
Ik vind de tijd in Las Vegas vrij kort (1 volle dag). Er daar zo veel te zien en te doen! Wij vinden dat altijd een heerlijke afwisseling / contrast met al het natuurschoon. Maar goed, ik weet ook niet waar je die dag vandaan zou moeten halen, want de verdeling van de parken is zo wel mooi. Capitol Reef zou wat mij betreft zelfs ook een nachtje langer mogen.
Zoals Marianne zegt zou je voor Grand Canyon kunnen kiezen voor North Rim of South Rim. Het verschil is groot vinden wij (South in 2014 bezocht, North dit jaar). North is veel rustiger en maakte bij ons daarom meer indruk. En relatief veel meer indruk. Immers was de South een van de eerste dingen die we ooit zagen in Amerika en de North zagen we richting het einde van een 5e reis. Dat het toen nog zo'n indruk maakte zegt genoeg.
Je zou in reisverslagen eens kunnen kijken wat je het meeste aanspreekt. De links van die van ons vind je hieronder.
Groetjes,
Monique