Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RiptoUSA: zuidwesten met de kids (7 en 8 jaar).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RiptoUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis RiptoUSA: zuidwesten met de kids (7 en 8 jaar).

Bericht door RiptoUSA »

Beste allen,

In 2018 heb ik hier al ooit een onderwerp aangemaakt, we zouden toen in 2019 naar de USA gaan, maar ivm verhuizing was dat dit jaar helaas niet haalbaar.

Maar in 2020 willen we dan echt gaan. Ik ga samen met mijn vrouw en twee kinderen van 7 en 8. Omdat de zomer met mijn werk de drukste periode is, ben ik helaas gebonden aan een wat beperktere duur. Hier kan ik helaas niets aan veranderen. Wij willen in de periode van 10 t/m 27 augustus gaan. Ons voorlopige schema ziet er als volgt uit, nog niets staat vast en sta dus zeker open voor tips en verbeterpunten.

1 AMS - SFO
2 SF - Monterey
3 Monterey - Morro Bay
4 Morro Bay - LA
5 LA
6 LA
7 LA - Kingman
8 Kingman - GC
9 GC - LV
10 LV
11 LV - Big Pine
12 Big Pine - Yosemite
13 Yosemite
14 Yosemite
15 Yosemite - SF
16 SF
17 SF
18 SFO - AMS

Zoals jullie kunnen zien heb ik plekken zoals een Page, MV, Bryce en Zion niet staan. Hoewel ik hier heel graag heen zou willen, past dat gewoonweg niet in de dagen. Dus voor een volgende keer..

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van dit concept vinden.

Alvast bedankt, Martijn.
2005: Florida
2006: NYC - Toronto - NYC
2007: St. louis
2009: NYC - LA - NYC
2011: NYC
2017: Chicago - Indianapolis - Chicago
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis RiptoUSA: zuidwesten met de kids (7 en 8 jaar).

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Je maakt gelukkig niet de fout om alles in die 18 dagen te willen proppen. Ik zou in plaats van Big Pine misschien eerder voor Bishop kiezen, Big Pine stelt wel heel weinig voor.
Een one way kan ook interessant zijn, bijvoorbeeld door te starten of eindigen in Phoenix of Las Vegas. Dan zou je zoiets kunnen krijgen:

1 naar Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Las Vegas
4 Las Vegas
5 Las Vegas - Death Valley
6 Death Valley - Mammoth Lakes
7 Mammoth Lakes - Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - SF
11 SF
12 SF - Monterey
13 Monterey - Pismo Beach
14 Pismo Beach - LA
15 LA
16 LA
17 LA

Je hebt dan meer tijd overal, waardoor je een extra stop kunt maken tussen Las Vegas en Yosemite.
Je kunt ook overwegen om de Grand Canyon over te slaan. Die kun je dan meenemen als je het rondje met Page etc nog eens gaat maken. Je hebt dan ook meer tijd overal waardoor je ook San DIego of Sequoia NP mee kunt nemen. Beide doe je niet zo snel nog een keer.

Als ik het goed zie vlieg je niet in het weekend; je kunt niet er een weekend aan vast knopen waardoor je wat meer dagen hebt?

Marianne
RiptoUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door RiptoUSA »

Bedankt Marianne voor de reactie en tips.

Ik ga even kijken wat ik kwijt zou zijn voor een one way naar Phoenix. Wordthet huren van een auto niet een stuk duurder omdat je hem in een andere staat terugbrengt?

Grand Canyon overslaan dachten wij ook aan, alleen zouden we die wel heel erg graag willen zien, zo pakken we toch nog een beetje canyon landschappen mee. Of komen we dat ergens anders op de route ook nog tegen?

1 of 2 dagen langer is wel lastig met mijn werk helaas, ik werk namelijk ook in het weekend.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt ook naar Las Vegas vliegen, bekijk het allebei eens. Er zijn bij de meeste verhuurders geen drop off kosten tussen de staten CA, NV en AZ.
De Grand Canyon is wel uniek, je komt niet echt iets vergelijkbaars tegen hoewel ze er in Kings Canyon NP wel prat op gaan dat hun canyon dieper is.

Marianne
RiptoUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door RiptoUSA »

Even gekeken naar one ways, maar dan zou ik aanzienlijk duurder uit komen met de tickets. San Francisco of LA waren het gunstigst wat betreft prijs en reistijden.

Kings Canyon lijkt me ook erg leuk inderdaad, is dat vergelijkbaar met Yosemite?

Ik zag in Yosemite nog cabins beschikbaar in Curry Village, heeft iemand daar ervaringen mee? Ik zag dat without bath ongeveer 100 dollar per nacht scheelt ivm with bath. Ik neem aan dat het enige verschil is dat je een gezamenlijke doucheruimte hebt. Dat is mij geen 300 dollar waard voor 3 dagen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben ervaring met een cabin with bath en met een tent in Curry Village. Ik denk dat ik ook de extra kosten voor een eigen badkamer te veel zou vinden maar het is een persoonlijke afweging. Wij vonden het gemeenschappelijke sanitair goed maar dr meningen daarover verschillen. Zelf een tent aanschaffen is ook nog een optie. Je hebt die kosten er in twee nachten al uit. Zie voor onze ervaringen bijvoorbeeld onze verslagen van 2008, 2015 en 2017.
Ik zou die cabins alvast vastleggen. Je kunt gratis annuleren dus dan kun je er nog even over nadenken.

Voor Kings Canyon kun je ons 2013-verslag bekijken . Het Ceder Grove deel lijkt op Yosemite.

De kosten voor de vluchten zijn niet per definitie hoger maar het kan wel. Je hebt wel bij multicity gekeken en niet bij twee enkeltjes?

Marianne
RiptoUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door RiptoUSA »

Ja een tent is zeker ook een leuke optie. Gaan we het ook even over hebben hier.

Nee ik heb alleen gekeken naar twee enkeltje. Goede tip, ga ik ook even naar kijken.

Curry village ga ik alvast vastleggen, GC zag ik yavapai lodge voor 209 dollar p/n, ik denk dat ik die ook vast vastleg, of zeg je er zijn betere opties.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bright angel lodge en maswik lodge zijn vaak een stuk goedkoper.
Hoogbouw
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Hoogbouw »

Misschien te veel een zijpad, maar dtv

Klopt het dat een tent in Curry Village in de zomer 177 dollar kost?

Bedankt voor jullie reactie (en als er een betere plek is om deze vraag te stellen dan hoor ik dat graag :D :-))

Eric
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Hoogbouw: Welkom op het forum.
Nee, ik zie 166 dollar. Op welke site kijk je?
Een leuk(er) alternatief en ook iets goedkoper zijn de tenten in Housekeeping Camp.

Mocht je meer vragen hebben open dan een nieuw topic. Voor dit soort vragen is het zuidwesten algemeen forum geschikt.

Marianne
Hoogbouw
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Hoogbouw »

Dankjewel Marianne / Martin,

Ik keek op travelyosemite.com in augustus 2020. Heb al een prive bericht gekregen waar het tarief in wordt bevestigd.
Ik zal niet verder op deze topic reageren :D .

wat een snelle reacties en wat een gaaf forum!

Groeten, Eric
RiptoUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door RiptoUSA »

Druk bezig geweest met het boeken van het een en ander.

Wel is er een kleine wijziging gekomen. De data blijven hetzelfde en het wordt de oorspronkelijk geplaatste route. Alleen gaat het jongste zusje van mijn vrouw ook mee, die is 15 jaar. Dus we gaan niet met 4 maar met 5 man.

Naar aanleiding van de tips van Marianne hebben we een hotel in Bishop geboekt en niet in Big Pine. We vliegen naar en van LAX. Dit was het meest gunstigst geprijst.

Ik had alleen nog een vraag over Yosemite en evt grand canyon. We willen toch het liefst gaan kamperen in yosemite. Ik zag dat dit vanaf 26 dollar p/n kon en dit in verhouding met ca. 200 dollar per nacht per cabin (nu we met 5 zijn zouden dit 2 cabins worden?(vind de site erg onduidelijk hierover)) zou dit onwijs veel schelen voor 3 nachten.

Maar goed, de vraag luidt. Kan je met 5 personen één campingspot gebruiken en klopt het dat ik dan maar ca. 30 dollar per nacht kwijt zou zijn? Zo ja hoe pak ik dit aan, koop ik de tent en toebehoren in de usa? Maakt het nog veel uit welke campground we nemen? En als allerlaatste vraag, is kamperen bij de GC ook een optie?

Super bedankt weer alvast.

Gr. Martijn
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk voor je kampeervragen eens in dit topic: viewtopic.php?f=10&t=75400
Het is inderdaad per plaats/site 30 dollar. Wij stonden in 2017 met onze dochters met 2 tenten op North Pines in Yosemite, kijk maar eens in ons verslag voor foto's. Wij hadden zelf twee koepeltenten en die passen prima in een koffer. Ter plekke kochten we luchtbedden, en daarvan hebben we er ook nog 1 mee terug kunnen nemen. Kijk wat je zelf hebt en neem mee wat mogelijk is. Met 5 personen heb je aardig wat ruimte qua bagage. En alles ter plekke kopen kan ook.

Er zijn trouwens tenten in Curry Village waar je met 5 personen in kunt, dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. En ook in Housekeeping Camp kun je wel met 5 personen. Maar een tent etc aanschaffen heb je er zo uit, zeker als je dan ook bij de Grand Canyon gaat kamperen. Mather is ene mooie, ruime camping. En misschien een nacht aan de kust?
In Yosemite zijn alle Pines campings prima. Kijk op het kaartje van de vallei op www.nps.gov/yose voor de ligging. Bedenk wel dat reserveren erg lastig is, je moet zeker een maand van te voren oefenen. En ik zou voor de zekerheid toch maar een cabin of tentcabin boeken. Die kun je altijd annuleren als de camping lukt.
Voor tarieven, reserveringen etc zie www.recreation.gov. En natuurlijk de NPS-site onder camping.

Marianne
RiptoUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door RiptoUSA »

Mooie foto's en een leuk reisverslag! De kampeer plaats is inderdaad heerlijk groot.

U zegt dat het boeken van kampeerplekken erg lastig is, wat moet ik mij daarbij voorstellen en hoe kan ik dit oefenen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De campings in Yosemite kun je per maand boeken, zie daarvoor https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campgrounds.htm. Omdat de vraag vele malen groter is dan het aanbod zijn de plaatsen bijzonder snel weg. Je zult je daarom goed moeten voorbereiden. Dus een account aanmaken, en een maand van te voren (en als het kan de maand ervoor ook al) eens oefenen. Kijk bijvoorbeeld op deze site voor tips.
En kijk eens in bijvoorbeeld dit topic.

Marianne
RiptoUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door RiptoUSA »

Bedankt! dat wordt oefenen de maanden ervoor! Is het bij de GC hetzeflde principe? Hier staat 6 maanden in advance, komen die dagen dan ook vrij op de 15de?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, bij de andere parken is het zoals het er staat: 6 maanden van te voren (dus 6 maanden voor je eerste overnachting, je kunt wel meteen meerdere nachten boeken). Je kunt het toch al eens uitproberen voor een fictieve datum in juni of juli? Dan zie je het vanzelf.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer