Ik heb al enkele vragen gesteld en jullie hulp heeft ons al enorm op weg geholpen. Om het nog even kort samen te vatten, gaan we met onze twee meisjes (dan 4 en 5,5 jaar) van 01/04/2020 tot 26/04/2020 richting het westen en vliegen we op LA.
We dromen er beiden al lang van om een reis te maken met een camper(van)/RV, maar we zijn niet helemaal zeker of dit nu net de reis is waarin we dat willen doen. Tot dit weekend waren we er stevig van overtuigd dat we deze keuze zouden maken, maar de twijfel slaagt toe.
Korte samenvatting van onze route: https://goo.gl/maps/HdXFAh5L9LWRwtKh8
LA -> Kingman -> Flagstaf -> Albuquerque -> Santa Fe -> Carlsbad -> Big Bend (optioneel) -> El Paso -> White Sands -> Tucson -> Joshua Tree -> San Diego -> LA
We zijn gewoon van te kamperen (met tent, niet met RV), maar onze eerdere road trips (met de kinderen) waren wel steeds met een wagen en hotels.
De hoofdreden om voor een RV te kiezen is om de avonden en nachten gezellig door te kunnen brengen in de natuur in plaats van in een hotel(kamer). Ik herinner me nog onze nachten in Camp Curry (Yosemite) of de Cabins in Mammoth in Yellowstone, en dat waren hoogtepunten van de trip. Maar dat blijkt nu moeilijker dan gedacht... We zijn al een tijdje bezig met het zoeken naar kampeerlocaties voor het eerste deel van onze trip (LA -> Santa Fe), en stellen vast dat het moeilijk is om leuke campsites te vinden in de natuur. Een groot deel is nog gesloten (openen vanaf eind april/mei), andere zijn dan meer grote parkeerplaatsen, en niet de gezelligheid die we ons inbeelden.
Misschien verandert de situatie later op de trip, als we zuidelijker zijn, maar op dit moment zijn we niet helemaal overtuigd of we dan wel voor een RV moeten kiezen. Binnen een aantal jaar zouden we graag het noord-westen doen (Oregon, Washtington, Montana, Canada), dat is misschien een betere bestemming voor onze eerste RV ervaring als een familie? Bovendien zijn we dan verplicht het in de zomer te doen (schoolplicht).
Ik vermoed dat er een groot aantal onder jullie is die onze route reeds gedaan heeft met een RV en een schitterende ervaring heeft gehad. Ik twijfel er ook niet aan dat we zelf een goede trip gaan hebben, dat bepaal je immers zelf. Maar ik zou willen vragen of onze verwachtingen van kampeeravonden in de natuur onder een heldere sterrenhemel een realistische verwachting is voor deze route én periode van het jaar. En hoe jullie in er dan in slagen net die campsites te vinden

Dank alvast