Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis DennisS - Seattle / San Diego

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Reis DennisS - Seattle / San Diego

Bericht door DennisS »

Hoi Allen,

Het begint bij ons weer te kriebelen en zijn voornemens om aankomende zomer weer naar de westkust te vliegen. Alleen als we gaan, dan zal het een hele andere vakantie worden gezien we een nu 7 weken oude kleine man erbij hebben :-)

We zitten te denken om van Seattle naar San Diego te rijden. Vertrek ergens rond 15 augustus 2020 en terug 1 september 2020. Nu het onze eerste vakantie met onze kleine man is, zitten we een beetje te stoeien met de route en leuke plekken. We zijn al 4 keer eerder aan de westkust geweest. Maar omdat we nu een baby van dan 8 maanden bij hebben, zullen we ons normale tempo aanzienlijk moeten verlagen. En dat is natuurlijk helemaal niet erg!

Grofweg zaten we te denken aan de volgende route:
Seattle, Portland, San Francisco, Monterey, Los Angeles (long Beach), San Diego

Alle tips en input is welkom.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis DennisS - Seattle / San Diego

Bericht door Franciscus »

Mijn allereerste reactie is dat als je het tempo echt wil verlagen dat je dan niet zo'n uitgestrekte route moet nemen. Alleen al rondom Seatlle, Portland en een stuk Orgegon Coast krijg je die twee weken gemakkelijk vol. Hetzelfde kun je zeggen van San Francisco en Noord-Californië of LA - SD en ga zo maar door. Maar het is lastig om tips te geven met zo weinig achtergrondinformatie. Er is op/rondom de route Seattle - SD zoveel te zien! Wat hebben jullie al gezien? Wat zou je nog een keer willen bezoeken en wat niet?
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Belangrijk is denk ik om te vermelden, wat heb je al gezien, wat wil je nog een keer zien, wat heb je nu op je lijstje staan?

Grofweg gezegd is het 2.000 km van Seattle naar San Diego. Zet m in Seattle op de I5 en in pak m beet een uurtje of 20 blaas je zo naar beneden. Maar ik heb zo het vermoeden dat dit niet het plan is. Mijn vrouw en ik hebben een paar jaar geleden dezelfde route ongeveer gedaan. Maar we hebben alles over de 101 gedaan. De tijd genomen om links en rechts de leuke dingen echt te ondergaan. De tijd nemen om onderweg rustig te eten danwel van het uitzicht te genieten. Uiteindelijk zijn we bijna 4 weken onderweg geweest.

Die tijd hebben jullie niet dus je zult ergens een middenweg moeten vinden. Dan kan je zeggen ik concentreer me op de bovenste helft. Ik concentreer me op de onderste helft. Dan zou ik ook de plaatsen aanpassen waar je op of vandaan wilt vliegen. Of je gaat heel selectief te werk met de plekken die je wilt bezoeken.

Maak een eerste opzet dan kunnen mensen er op schieten.
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Jullie hebben helemaal gelijk. We moeten eerste eens onze wensen op papier gaan zetten en kijken welke plekken we nogmaals aan willen doen en wat een beetje onze gewenste route is...

We komen er op terug ;-)
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer