Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Evelien77: camperreis zuidwest 2022.
Reis Evelien77: camperreis zuidwest 2022.
Goedemorgen!
We hebben een camper geboekt voor de zomervakantie 2022. Dan hebben we dat maar alvast vaststaan.
In 2019 hebben we ook een reis naar de VS gemaakt en toen heb ik goede tips en hulp van jullie gekregen, daarom wil ik ook nu weer onze conceptroute aan jullie voorleggen. Willen jullie met ons meedenken? Is dit een goed te reizen route? Ik heb een aantal highlights moeten skippen, we kunnen niet alles zien ... En we reizen met 2 pubers van op dat moment 16 en 18 jaar. Er zitten een paar dagen tussen dat we flink wat kilometers moeten maken, misschien hebben jullie nog tips wanneer dit anders zou kunnen.
Alvast heel hartelijk dank voor jullie reacties.
Met vriendelijke groeten, Evelien.
dag 1 24-07 aankomst LA
dag 2 25-07 camper ophalen overnachten Joshua Tree Sam's family spa hotwater resort
dag 3 26-07 reizen naar Grand Canyon overnachten Mather campground (als het lukt met boeken)
dag 4 27-07 Grand Canyon
dag 5 28-07 reizen naar Page overnachten Page Lone Rock beach campground
dag 6 29-07 Page
dag 7 30-07 reizen naar Monument valley overnachten monument valley goldings campground
dag 8 31-07 reizen naar Capitol reef overnachten wonderland RV Park
dag 9 01-08 reizen naar Bryce Canyon overnachten Ruby's in RV Park
dag 10 02-08 reizen naar Zion overnachten Zion canyon campground
dag 11 03-08 reizen naar Las Vegas overnachten Oasis Las Vegas RV
dag 12 04-08 reizen naar Lake Isabella overnachten KOA Lake Isabella Kern river
dag 13 05-08 reizen naar Yosemite via Sequoia park overnachten een van de pines campgrounds (als dat lukt met boeken)
dag 14 06-08 Yosemite
dag 15 07-08 reizen naar SF
dag 16 08-08 SF
dag 17 09-08 ochtend walvistocht Monterey daarna reizen naar Pismo beach overnachten Avila Pismo beach KOA campsite
dag 18 10-08 Pismo beach
dag 19 11-08 reizen naar Malibu overnachten Malibu beach RV park
dag 20 12-08 LA nog in te vullen
dag 21 13-08 camper inleveren LA, overnachten hotel
dag 22 14-08 vlucht terug naar huis
We hebben een camper geboekt voor de zomervakantie 2022. Dan hebben we dat maar alvast vaststaan.
In 2019 hebben we ook een reis naar de VS gemaakt en toen heb ik goede tips en hulp van jullie gekregen, daarom wil ik ook nu weer onze conceptroute aan jullie voorleggen. Willen jullie met ons meedenken? Is dit een goed te reizen route? Ik heb een aantal highlights moeten skippen, we kunnen niet alles zien ... En we reizen met 2 pubers van op dat moment 16 en 18 jaar. Er zitten een paar dagen tussen dat we flink wat kilometers moeten maken, misschien hebben jullie nog tips wanneer dit anders zou kunnen.
Alvast heel hartelijk dank voor jullie reacties.
Met vriendelijke groeten, Evelien.
dag 1 24-07 aankomst LA
dag 2 25-07 camper ophalen overnachten Joshua Tree Sam's family spa hotwater resort
dag 3 26-07 reizen naar Grand Canyon overnachten Mather campground (als het lukt met boeken)
dag 4 27-07 Grand Canyon
dag 5 28-07 reizen naar Page overnachten Page Lone Rock beach campground
dag 6 29-07 Page
dag 7 30-07 reizen naar Monument valley overnachten monument valley goldings campground
dag 8 31-07 reizen naar Capitol reef overnachten wonderland RV Park
dag 9 01-08 reizen naar Bryce Canyon overnachten Ruby's in RV Park
dag 10 02-08 reizen naar Zion overnachten Zion canyon campground
dag 11 03-08 reizen naar Las Vegas overnachten Oasis Las Vegas RV
dag 12 04-08 reizen naar Lake Isabella overnachten KOA Lake Isabella Kern river
dag 13 05-08 reizen naar Yosemite via Sequoia park overnachten een van de pines campgrounds (als dat lukt met boeken)
dag 14 06-08 Yosemite
dag 15 07-08 reizen naar SF
dag 16 08-08 SF
dag 17 09-08 ochtend walvistocht Monterey daarna reizen naar Pismo beach overnachten Avila Pismo beach KOA campsite
dag 18 10-08 Pismo beach
dag 19 11-08 reizen naar Malibu overnachten Malibu beach RV park
dag 20 12-08 LA nog in te vullen
dag 21 13-08 camper inleveren LA, overnachten hotel
dag 22 14-08 vlucht terug naar huis
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: camperreis zuid west 2022
Ik vind het erg druk. Met weinig tijd voor de parken. Misschien is het bewust? Wat heb je al gedaan of is alles nieuw?
Ik zou Sequoia overslaan. Je mag net een camper niet via de 198 het park in rijden. En het is geen park om even op doorreis te doen. Je wint tijd als je van Las Vegas naar Lee Vining rijdt en dan via de Tioga Pass naar Yosemite Village.
Voor Zion is 1 overnachting erg weinig. Het is een druk park. Wil je daar wat zien gebruik dan zoveel mogelijk de vroege en late uren op de dag.
Wil je in Capitol Reef niet op Fruita staan?
In Monument Valley is de camping bij the View prachtig gelegen. Zie voor beide ons 2019-verslag .
Als je bij Monterey wilt whalewatchen zou ik daar overnachten. Er is daar ook veel te zien. Nu heb je daar geen tijd voor en ook geen tijd voor Big Sur. Zie ook hiervoor ons 2019-verslag.
Marianne
Ik zou Sequoia overslaan. Je mag net een camper niet via de 198 het park in rijden. En het is geen park om even op doorreis te doen. Je wint tijd als je van Las Vegas naar Lee Vining rijdt en dan via de Tioga Pass naar Yosemite Village.
Voor Zion is 1 overnachting erg weinig. Het is een druk park. Wil je daar wat zien gebruik dan zoveel mogelijk de vroege en late uren op de dag.
In Monument Valley is de camping bij the View prachtig gelegen. Zie voor beide ons 2019-verslag .
Als je bij Monterey wilt whalewatchen zou ik daar overnachten. Er is daar ook veel te zien. Nu heb je daar geen tijd voor en ook geen tijd voor Big Sur. Zie ook hiervoor ons 2019-verslag.
Marianne
Mooie plannen en het gebied is prachtig.
Wel een paar vragen/opmerkingen:
- Hoe laat halen jullie de camper op? Het kost best wat tijd of uit LA te komen, boodschappen te doen en vervolgens nog 2,5 uur te rijden.
- Voor Zion zouden 2 overnachtingen mooier zijn, hier is genoeg te doen (en een nacht GC eraf halen mocht je geen lange wandelingen gepland hebben daar).
- Tijd voor Sequoia is erg kort. Een handigere keuze zou zijn om vanuit Las Vegas via de Tioga Pass naar Yosemite te rijden, check wel even of je met de camper door Death Valley kan.
- De kust route is redelijk gehaast het eerste stuk, een mooiere keuze zou zijn een overnachting in Montery en 1 in Pismo Beach.
Met wat kleine aanpassingen kan je een mooiere en wat rustigere route krijgen.
- Hoe laat halen jullie de camper op? Het kost best wat tijd of uit LA te komen, boodschappen te doen en vervolgens nog 2,5 uur te rijden.
- Voor Zion zouden 2 overnachtingen mooier zijn, hier is genoeg te doen (en een nacht GC eraf halen mocht je geen lange wandelingen gepland hebben daar).
- Tijd voor Sequoia is erg kort. Een handigere keuze zou zijn om vanuit Las Vegas via de Tioga Pass naar Yosemite te rijden, check wel even of je met de camper door Death Valley kan.
- De kust route is redelijk gehaast het eerste stuk, een mooiere keuze zou zijn een overnachting in Montery en 1 in Pismo Beach.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Death Valley zal geen optie zijn, maar bovenlangs is een mogelijkheid.
En Sequoia is niet alleen kort maar vrijwel onmogelijk op deze manier.
Kijk eens naar de kaart van het park op de NPS-site. En hou er rekening mee dat je via de 180 het park in en uit moet rijden.
Voor de Grand Canyon zou 1 nacht kunnen volstaan zoals Mark aangeeft. Waarom heb je daar twee gepland? Heb je al gekeken naar wat je overal wilt doen?
Marianne
En Sequoia is niet alleen kort maar vrijwel onmogelijk op deze manier.
Kijk eens naar de kaart van het park op de NPS-site. En hou er rekening mee dat je via de 180 het park in en uit moet rijden.
Voor de Grand Canyon zou 1 nacht kunnen volstaan zoals Mark aangeeft. Waarom heb je daar twee gepland? Heb je al gekeken naar wat je overal wilt doen?
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Op Mather Campground is plek 92 op de Fir Loop een hele mooie en grote plek met een camper.
Wij stonden hier in 2017.
Hier staan foto's van die plek:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 20okt.html
Zoals Marianne ook al zegt: ik zou ook Sequoia NP overslaan als je sowieso ook al naar Yosemite NP gaat. De Sequoia bomen staan daar ook volop.
Trouwens de hele Eastern Sierras zijn echt de moeite waard. We hebben daar in 2017 een week doorgebracht en zouden er zo nog een week aan vast hebben geplakt. Maar ja, wij hadden 7 weken...
Onze verslagen van de camperreizen:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/plann ... 02017.html
en
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/Weste ... ingen.html
Zoals Marianne ook al zegt: ik zou ook Sequoia NP overslaan als je sowieso ook al naar Yosemite NP gaat. De Sequoia bomen staan daar ook volop.
Trouwens de hele Eastern Sierras zijn echt de moeite waard. We hebben daar in 2017 een week doorgebracht en zouden er zo nog een week aan vast hebben geplakt. Maar ja, wij hadden 7 weken...
en
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis Evelien77: camperreis zuidwest 2022.
Wij zijn wel op doorreis met de camper naar Sequoia geweest en vonden het prachtig. We stonden op Dorst campground en die is ook heel mooi en te reserveren. Toegegeven, je moet een eind omrijden omdat je met de camper niet door het park er weer uit kunt en we hebben toen Yosemite ook alleen als doorgaande weg (wel een mooie, de Tioga Pass) gebruikt. Dat scheelt natuurlijk ook qua tijd.
Je kunt het lezen en zien in ons reisverslag
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... iding.html
Je kunt het lezen en zien in ons reisverslag
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... iding.html
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dat noem ik niet op doorreis. Jullie hadden er een overnachting. TS wil van Lake Isabella via Sequoia naar Yosemite.jojostravelusa schreef: ↑17 mar 2021, 17:30Wij zijn wel op doorreis met de camper naar Sequoia geweest en vonden het prachtig. We stonden op Dorst campground en die is ook heel mooi en te reserveren.
Als beide parken een must zijn is het sneller en mooier om na Las Vegas eerst naar Yosemite te gaan en dan naar Sequoia.
@Evelien77 Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken? Zie daarvoor het topic bovenaan. Jullie hebben net zoveel tijd maar voegen daar nog twee parken en veel kilometers aan toe. En dat met een camper waardoor je langzamer bent en meer tijd kwijt bent met het ophalen en wegbrengen.
Marianne
Beste Marianne,Martin & Marianne schreef: ↑17 mar 2021, 11:03Ik vind het erg druk. Met weinig tijd voor de parken. Misschien is het bewust? Wat heb je al gedaan of is alles nieuw?
Marianne
Hartelijk dank voor je reactie. Wat fijn dat je mij feedback geeft, daar kan ik echt iets mee. Top!!
Weinig tijd voor de parken is geen bewuste keuze. Ik ben er nog nooit geweest en heb wat gegoogeld op wat reisbureaus aanbieden aan georganiseerde reizen en heb onze wensen daar bijgevoegd. Ik weet niet wat ik kan verwachten en hoeveel tijd het ons gaat kosten.
Dus Sequoia overslaan adviseer jij, want in Yosemite zijn deze enorme bomen ook te zien. Goede tip.
Ik ga straks je verslag lezen en kom graag met vragen bij je terug als dat mag.
Groetjes,
Evelien
Dank voor je berichtje! Ik ga zeker je reisverslag lezen!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Leuke plannen Evelien! Ik ben het wel echt met Marianne eens dat de tijd voor de parken heel beperkt is.
De reizen die reisburaus aandoen zou ik niet als graadmeter nemen; die racen echt overal langs.
Wij zijn in 2019 geweest. Wij waren qua parken 3 nachten in Yosemite, 2 nachten in Zion, 1 nacht in Bryce , 1 nacht in Monument Valley en 1 nacht in de Grand Canyon. Tijd voor Yosemite en Zion had voor ons nog wel langer gemogen, zeker voor Yosemite. Er is zoveel te zien en te doen, als je maar 1 nacht gaat heb je nog niet eens een hele dag.
Als je wil kan ik je ons roadbook sturen; met daarin onze dagplanning (die voor 95% is uitgekomen)
De reizen die reisburaus aandoen zou ik niet als graadmeter nemen; die racen echt overal langs.
Wij zijn in 2019 geweest. Wij waren qua parken 3 nachten in Yosemite, 2 nachten in Zion, 1 nacht in Bryce , 1 nacht in Monument Valley en 1 nacht in de Grand Canyon. Tijd voor Yosemite en Zion had voor ons nog wel langer gemogen, zeker voor Yosemite. Er is zoveel te zien en te doen, als je maar 1 nacht gaat heb je nog niet eens een hele dag.
Als je wil kan ik je ons roadbook sturen; met daarin onze dagplanning (die voor 95% is uitgekomen)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Trails schreef: ↑17 mar 2021, 12:21Op Mather Campground is plek 92 op de Fir Loop een hele mooie en grote plek met een camper.
en
Dank voor je bericht! Ik ga jullie verslagen zeker lezen!
Hoi Marianne,Martin & Marianne schreef: ↑17 mar 2021, 19:30Maar dat noem ik niet op doorreis. Jullie hadden er een overnachting. TS wil van Lake Isabella via Sequoia naar Yosemite.jojostravelusa schreef: ↑17 mar 2021, 17:30Wij zijn wel op doorreis met de camper naar Sequoia geweest en vonden het prachtig. We stonden op Dorst campground en die is ook heel mooi en te reserveren.
Als beide parken een must zijn is het sneller en mooier om na Las Vegas eerst naar Yosemite te gaan en dan naar Sequoia.
@Evelien77 Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken? Zie daarvoor het topic bovenaan. Jullie hebben net zoveel tijd maar voegen daar nog twee parken en veel kilometers aan toe. En dat met een camper waardoor je langzamer bent en meer tijd kwijt bent met het ophalen en wegbrengen.
Marianne
Nee, beiden parken zijn zeker geen must. Yosemite wel.
Sorry dat ik het vraag, maar hoe kom ik bij de voorbeeld route, ik kan het zo niet vinden

Dank voor je reactie Jill! Ik ontvang heel graag jullie dagplanning, top!!jill1234 schreef: ↑17 mar 2021, 20:40Leuke plannen Evelien! Ik ben het wel echt met Marianne eens dat de tijd voor de parken heel beperkt is.
Dank voor je reactie Mark.Markstaal schreef: ↑17 mar 2021, 11:09Mooie plannen en het gebied is prachtig.
- Ik heb een earlybird aangevraagd voor de camper, we zouden dus op tijd de camper kunnen krijgen.
- Dan schuif ik een dag van GC naar Zion door. We willen zeker wel wandelen, maar geen dagtocht.
- Sequoia streep ik dan door. Ik begreep van Marianne dat we niet door Death Valley kunnen.
- Ik plan een overnachting in omgeving Montery, goede tip!
Groetjes,
Evelien
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie het sticky bovenaan in het zuidwesten forum.
Je zegt dat je geen dagtochten wilt doen. Dat is ook helemaal niet nodig, maar in veel parken zul je toch wel een of meerdere wandelingen willen maken. Dat is de beste manier om iets van een park te zien. En laat je niet afschrikken door de term day hikes. Dat zijn geen wandelingen van een dag maar wandelingen die je zonder een overnachting kunt doen. En dat kan alles zijn van een kwartiertje tot een tocht van 8 uur. Kijk voor de mogelijkheden in de parken eens op mijn wandelsite.
Marianne
PS Je hoeft berichten niet volledig te quoten om een reactie te geven.
-
- Amerika-expert
Ik wil heel graag ons roadbook aan je sturen, maar ik zie in de priveberichten geen mogelijkheid tot het toevoegen van een bijlage. Iemand die weet hoe ik een Word bestand kan doorsturen? Anders stuur ik wel even mijn emailadres in een prive bericht en kan ik het mailen als jij mij mailtEvelien77 schreef: ↑17 mar 2021, 20:49Dank voor je reactie Jill! Ik ontvang heel graag jullie dagplanning, top!!jill1234 schreef: ↑17 mar 2021, 20:40Leuke plannen Evelien! Ik ben het wel echt met Marianne eens dat de tijd voor de parken heel beperkt is.

-
- Amerika-expert
En weer eens met Marianne. Wij hebben in alle parken gewandeld; meestal meerdere wandelingen van max 5 kilometer.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als je het zo ziet, klopt het inderdaad dat het niet op doorreis was. Ik wilde ermee zeggen dat we niet nog een hele dag in het park opgenomen hadden.Martin & Marianne schreef: ↑17 mar 2021, 19:30Maar dat noem ik niet op doorreis. Jullie hadden er een overnachting
-
- Amerika-expert
Hoi Evelien,
Ik heb je het roadbook gemaild!
Ik heb je het roadbook gemaild!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen