Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Rickrijnaard »

Goedendag,

Wij willen met 2 stellen 3 weken een roadtrip maken in september 2022. We hebben hieronder een route gemaakt.
Wij willen dit met een camper Road Bear 28-ft gaan doen, of met 2 auto's (2 cabrio's bv), daar hebben we nog een twijfel over, het heeft allebei wat.
Wij zijn niet echte hikers, maar willen gewoon wat dingen bezichtigen en genieten van het mooie landschap en de gezelligheid en het eten. :)
Her en der een excursie doen.
Nu ben ik bekend met een camperrondreis, maar niet met een auto.

Het idee was om dan in airbnbs te gaan of cabins te huren op campings, om toch bij het kampvuur te kunnen zitten als we voor de auto's kiezen.

Weet dat er al veel over geschreven is maar toch heb ik nog een paar vragen:
- Iemand ervaring met 2 auto's dit te doen ? ( nog tips waar op te letten )

- We willen dit in september 2022 doen. Moet je dan airbnb/cabins/hotel reserveren, of kan het op de bonnefooi? ( heeft de voorkeur )

- Heeft het zin om nu dit al te boeken zover voorruit, of kan dit ook volgend jaar februari bv?

- Iemand leuke tips voor airbnb/cabins/tipis/hutjes etc die op onze route ongeveer liggen?

Hopelijk een beetje duidelijk wat ik bedoel en alvast erg bedankt voor alle tips en opmerkingen.

Routeoverzicht:
1. Las Vegas Hotel
2. Las Vegas Hotel + Auto/Camper ophalen
3. Zion
4. Zion
5. Monument Valley
6. Page
7. Grand Canyon
8. Grand Canyon
9. Bullhead City
10. Joshua Tree
11. Los Angeles
12. Los Angeles
13. Pismo Beach - mini strand vakantie
14. Pismo Beach
15. Pismo Beach
16. Lone Pine
17. Yosemite National Park
18. Yosemite National Park
19. San Francisco
20. San Francisco
21. San Francisco
22. Terugvlucht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis RickenMariska : Las Vegas - San Francico Sept 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik heb geen ervaring met het reizen met twee auto's, maar wat zou je daar precies over willen weten?
Wil je een kampvuurtje, dan is met een tent kamperen een erg leuk en ook zeer betaalbaar alternatief voor een camper.
Er zijn ook campings zoals KOA-campings, waar je een cabin kunt huren, maar deze campings liggen vaak niet zo gunstig, zeker niet ten opzichte van de parken in het zuidwesten. Zie daarvoor www.koa.com.
In een park als Yosemite zou je naar Housekeeping Camp kunnen kijken. Daar heb je een zeer eenvoudige tent, maar wel met picknicktafel en een fire ring. Zie https://www.travelyosemite.com/lodging/ ... eping-camp.
Bij Monument Valley zou je naar een tipi in Mexican Hat kunnen kijken, of kijk naar een cabin in het park zelf (bij The View). Een kampvuur is daar niet mogelijk denk ik.

Wat betreft boeken: ik zou dat doen zodra het kan. Je kunt vrijwel altijd weer gratis annuleren. Het is overall druk, en zeker in de parken in het zuidwesten.

Het lijkt erop of je de route vast hebt staan, maar daar zou ik nog eens goed naar kijken.
Hoe wil je rijden van Zion naar Monument Valley? Niet via Page? En ga je bewust niet naar Bryce?
En waarom twee nachten Grand Canyon?
Voor LA en Pismo Beach maak je nu wel een rare slinger. Je zou ook in SF kunnen beginnen en eindigen in LA, en dan de dagen strand in de omgeving van LA kunnen doen.
Van Lone Pine naar Yosemite is een erg lange rijdag, met heel erg veel onderweg wat de moeite waard is, daar zou ik zeker meer tijd nemen. En neem ook Death Valley mee.
Het is altijd handig om je route in een van/naar schema te zetten, dan is het duidelijk wat de reisdagen zijn, en waar je een volle dag hebt.

Misschien heb je voor een deel van de route iets aan ons 2019-verslag. Wij waren er toen ook in september.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis RickenMariska : Las Vegas - San Fransico Sept 2022

Bericht door IngridZw »

Wij hebben ook geen ervaring met 2 auto's rijden. Prijstechnisch was het met ons vieren gunstiger en we vinden het gezelliger samen in één auto.
KOA campings hebben cabins maar je moet wel zelf zorgen voor beddengoed. Daar moet je sowieso altijd even naar kijken als je een cabin huurt.
Er zijn misschien ook wel andere campings met cabins die op de route liggen. Wat ik meestal doe is: op Google Maps (in een bepaald gebied) bij de zoekoptie "campground" invullen en vervolgens op de sites van de campings kijken of ze ook cabins of kamers aanbieden. Zo doe ik het ook met zoeken naar hotels.

Voor AirBnBs of particuliere huizen kun je eens kijken op de sites HomeToGo en/of HomeAway.

Je mag hopen dat je in Pismo Beach ook daadwerkelijk strandweer hebt. Toen wij er waren in juni hing er een dikke mist en was het koud. De plaats zelf vonden we ook niet zo bijzonder. Als het gaat om mooie stranden dan heb je die ook genoeg in LA zoals Marianne al aangaf.

De logische volgorden is Zion - Page - Monument Valley - Grand Canyon. Als jullie toch geen lange wandelingen maken is 1 nacht GC voldoende.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker

Re: Reis RickenMariska : Las Vegas - San Francico Sept 2022

Bedankt voor je de reacties.

Wat ik van de auto's zou willen weten is hoe mensen het ervaren hebben met mekaar kwijt raken etc? Je moet dan toch 2 parkeerplekken hebben etc. Ik weet dat het persoonlijk iets is wat ik ook heb gelezen op het forum dat de 1 wil niks anders een auto en de ander een camper....En kwa kosten scheelt het niet zoveel.

Bryce wilde we dan pakken met een dagtrip icm zion. Dat heb ik in 2019 ook gedaan waren alleen met de camper toen. Dus weet de weg ben alleen toen niet in page en monument valley geweest dat is nieuw voor mij.

Ben toen ook in SF begonnen alleen ik dacht nu beginnen we in las vegas vanwege hw 1 voorlopig wel niet gemaakt zou zijn. Anders was ik gelijk weer in SF begonnen omdat ik mijn mede reizigers dat graag zou willen laten zien.

Grand Canyon 2 nachten was meer dat had ik vorige keer ook gedaan. Alleen toen was het meen camper en weet niet hoe het anders is met een auto. Mijn beviel de camper zeker weten heerlijk. Alleen nu met 4 en kwam dit ten sprake zo van wat als we nu 2 mooie cabrios huren en daarmee gaan toeren ? Dus vandaar dacht gooi het er eens op en kijken wat jullie ervan vinden:)

In 2019 hadden mijn vader en ik alleen SF geboekt 2 dagen en de camper en de rest bedachten we ter plekke en hebben we 5 weken heerlijk rond gereden. Dat was van 19okt tot 30november 2019. Toen hoefde je nergens te reserveren en heerlijk weer.

Hoe is dat in September moet je dan wel boeken of kan je ook op de bonnefooi?

De route wordt een leidraad want je moet wel een beetje iets hebben maar is altijd tijdens de reis aan te passen. Als je niet perse alles moet gaan boeken van te voren. Ik zit namelijk zelf met af en toe een mindere rug dus is dan fijn als je gewoon wat langer kan staan.

Ik ga het lezen Marianne. Bedankt.

Hoop dat het beetje duidelijk is wat ik heb getikt haha.

Alvast weer bedankt voor de reacties. :D

Heb nog niks vast staan hoor is gewoon een opzetje kan alle kanten nog uit ook is het nu 3 weken maar kan ook 4 weken worden als dat nodig zou moeten zijn.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Bericht door Trails »

Wij hadden in 2017 voor 7 weken een camper van Road Bear en haalden deze op in San Francisco. Uitermate slechte service. We kregen uitleg van de camper met een ander stel en wij kregen toen een hele andere camper mee. Veel pech mee gehad. De ijskast heeft het de eerste 10 dagen niet gedaan. Ook met bellen naar hun noodnummer mocht niet baten. Omdat Las Vegas op onze route lag zijn we daar naar Road Bear gegaan en binnen een half uur was alles verholpen.
We zouden de camper aan het einde van de reis ook weer in Las Vegas terug brengen en de dame daar herinnerde zich ons nog. We hebben toen de inhoud van de koel- vrieskast terug gekregen en nog behoorlijk wat extra.
Geweldige service.

Mocht je met auto's gaan en in cabins / hotels / Airbnb gaan dan zou ik voor die periode toch reserveren.
Wij zijn in 2017 en 2019 (camper) in september/oktober geweest en dan is het gewoon nog hoogseizoen. In ieder geval heel veel campings die dan geen plek meer hebben als je niet gereserveerd hebt.
Hou er ook rekening mee dat (in geval van cabins op campings) nogal wat campings al vanaf half september dicht zijn.

Rondreizen met een cabrio heb ik 3 keer gedaan. Twee keer in Florida en één keer in het zuidwesten. Geweldig, maar wij waren maar met zijn tweeën.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Rickrijnaard (RickenMariska): Las Vegas - San Francisco september 2022.

Rickrijnaard schreef:
23 mar 2021, 14:31
In 2019 hadden mijn vader en ik alleen SF geboekt 2 dagen en de camper en de rest bedachten we ter plekke en hebben we 5 weken heerlijk rond gereden. Dat was van 19okt tot 30november 2019. Toen hoefde je nergens te reserveren en heerlijk weer.

Zoals ik in mijn eerste bericht al aangaf moet je echt reserveren, zeker in of dichtbij de parken. En ook aan de kust. Neem overal ruim de tijd, met regelmatig eens meerdere nachten op dezelfde plaats. Dan kun je in noodgevallen nog eens schuiven. Maar hou er rekening mee dat het erg lastig zo niet onmogelijk zal zijn om op het laatste moment nog iets te vinden.

Ik begrijp niet helemaal wat je schrijft over Hwy1. Zoals je de route nu hebt zie je alleen het zuidelijke deel. Maar het stuk ten noorden van Pismo Beach is juist het mooiste. En er kan natuurlijk altijd iets gebeuren, maar de planning is dat de weg in de zomer al gemaakt is.

Het is niet aan te raden om Bryce vanuit Zion te doen. Ten eerste heb je al de minimale tijd voor Zion met 1 volle dag. Ten tweede mis je zo de mooiste uren in Bryce, bij zonsopkomst en zonsondergang. En ten derde rij je op deze manier extra kilometers.
Als je meer tijd hebt, voeg dan een aantal dagen toe zodat je een overnachting in Bryce kunt doen. Je kunt daar bij Ruby's overnachten in een cabin of tipi. En rij dan via de UT12 naar Capitol reef en dan via de UT95 naar Monument Valley.

Ik weet niet waarom de Grand Canyon met een auto anders zou zijn dan met een camper. Je gaf aan dat je niet veel wilde wandelen, en dan is 1 nacht op zich wel voldoende. Ik zou trouwens wel aanraden om wat wandelingen te maken, dat is de beste manier om iets te zien.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Is het met z'n vieren niet veel leuker in 1 auto, neem dan een stevige suv o.i.d.

Voor de route kijk even op de kaart.
Bryce vanuit Zion opweg naar Monument Valley ??
Dat doet Bryce geen recht.
En bovendien Page - MV - GrC is handiger.

Las Vegas komt er ook wat bekaaid af.

Verder ben ik niet iemand die 3 dagen op het strand gaat zitten, naar Amerika ga je om het land, steden en vooral de natuur te beleven.
Als ik naar het strand wil betaal ik geen duur ticket, maar ga ik naar Scheveningen of Zandvoort. :thumbup:
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:
23 mar 2021, 18:08
Rickrijnaard schreef:
23 mar 2021, 14:31

Zoals ik in mijn eerste bericht al aangaf moet je echt reserveren, zeker in of dichtbij de parken. En ook aan de kust. Neem overal ruim de tijd, met regelmatig eens meerdere nachten op dezelfde plaats. Dan kun je in noodgevallen nog eens schuiven. Maar hou er rekening mee dat het erg lastig zo niet onmogelijk zal zijn om op het laatste moment nog iets te vinden.

Ik begrijp niet helemaal wat je schrijft over Hwy1. Zoals je de route nu hebt zie je alleen het zuidelijke deel. Maar het stuk ten noorden van Pismo Beach is juist het mooiste. En er kan natuurlijk altijd iets gebeuren, maar de planning is dat de weg in de zomer al gemaakt is.

Het is niet aan te raden om Bryce vanuit Zion te doen. Ten eerste heb je al de minimale tijd voor Zion met 1 volle dag. Ten tweede mis je zo de mooiste uren in Bryce, bij zonsopkomst en zonsondergang. En ten derde rij je op deze manier extra kilometers.
Als je meer tijd hebt, voeg dan een aantal dagen toe zodat je een overnachting in Bryce kunt doen. Je kunt daar bij Ruby's overnachten in een cabin of tipi. En rij dan via de UT12 naar Capitol reef en dan via de UT95 naar Monument Valley.

Ik weet niet waarom de Grand Canyon met een auto anders zou zijn dan met een camper. Je gaf aan dat je niet veel wilde wandelen, en dan is 1 nacht op zich wel voldoende. Ik zou trouwens wel aanraden om wat wandelingen te maken, dat is de beste manier om iets te zien.

Marianne
Ok dan gaan we reserveren bedankt:)

Over highway 1 bedoelde ik dat vanwege het ingestortte gedeelte dat het nog wel een jaar minimaal kan duren wat ik las voordat het gemaakt is.
Is dat gedeelte weer open dan gaan we zeker vanaf SF beginnen om de big sur te rijden dat mag je niet missen. Dus als die open gaat zoals jij zegt in de zomer dan gaat de route gelijk om!

Ik ga bryce toevoegen aan de nieuwe route om daar dan te overnachten. Heb je voorstel opgeschreven bedankt weer :)

@Hans zeker is met 1 auto gezelliger mijn voorkeur blijft uitgaan naar een RV gewoon weer. Het contact met de andere campinggasten en het camping leven is wat mij het meeste trekt en goed was bevallen. Alleen kwam de vraag van mijn medereizigers hoe het zou zijn met auto's en zeker omdat we nogal gek zijn van amerikaanse auto's leek dat een leuke optie ook. Keuzes keuzes keuzes...
En strand is lekker waar ook ter wereld als het mooi weer is:)

Bedankt voor jullie input weer. Wordt erg gewaardeerd.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Elizabeth Henry »

Je zou ook een camper en één auto kunnen doen. Dan ben je wat mobieler op plaatsen waar je langer blijft en kun je met zijn vieren de auto nemen en camper laten staan. Ook zit je dan niet continu met zijn allen in een camper, wel zo fijn om elkaar niet na vier dagen beu te zijn.
Slapen kan dan wel met zijn allen in de camper, of je zet er een tentje naast.
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Dan had ik het even verkeerd gelezen, ik dacht dat 1 of 2 auto's de keuze was. Camper is natuurlijk altijd goed. :thumbup:
Met een camper ben je wel wat beperkter als je eenmaal op de camping staat.
Voor gezelligheid als je dat al in Amerika vindt, lijkt mij Las Vegas wel ok, maar daar blijf je erg kort.
En strand, ja ieder z'n ding.
Succes met de puzzel.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker

Bedankt weer voor de reacties.

Het wordt toch een camper na overleg vanavond.

Nu kwam de vraag mag je een tentje bij camper plaatsen? Of ligt dat aan de camping ?

Gr Rick
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Vaak kan dat wel. Maar je zal het per camping moeten bekijken.
Ik heb begrepen dat je nu al een camper kunt huren voor 2022 en dat hoe eerder je het vastlegt hoe goedkoper het is. Wacht dus niet te lang met het bepalen van je route en je begin- en eindpunt.
Als je toch nog in een cabrio wilt rondrijden kun je ook overwegen om een deel met de auto te doen - bv de kustroute - en de rest met de camper.
Hou er ook rekening mee dat Death Valley niet bij alle camperverhuurders toegestaan is in de zomer. Wellicht is september geen probleem.
En vermijd als het kan het Labor Day weekend. Of zorg ervoor dat je dan niet in een park bent of langs de kust.
Kijk eens in ons 2019-verslag om er idee te krijgen van de drukte dan.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

In 2017 hadden wij ook een tentje voor bij de camper (ivm snurker) en in de national en state parks kon die er gewoon bij.
Ook op andere natuurcampings.
Op privécampings moet je dit aanvragen want het mag niet altijd en er is ook niet altijd plek voor.

Reserveer zo veel mogelijk campings! Het is dan nog hoogseizoen en wij hebben (in 2017 en 2019) gezien dat veel campings vol waren. Tot laat in de avond bleven campers komen en ook weer vertrekken omdat er geen plekken waren.

Velen vinden het "op de bonnefooi gaan" vrijheid maar wij vinden het vrijheid dat we de hele dag kunnen spenderen aan leuke dingen doen/zien omdat we weten dat we een plek hebben. Anders moet je toch al redelijk vroeg in de middag op zoek gaan naar een plek.
Dit wil overigens niet zeggen dat we niet flexibel genoeg zijn om e.e.a. ter plekke nog aan de route te wijzigen en dat hebben we beide jaren dan ook gedaan. Scheelde misschien $100-150 op de totale reissom.
Ook sluiten al vrij veel natuurcampings de poort vanaf half september of sluiten een groot deel van de camping.

Haal ook de (gratis) klantenkaarten bij de supermarkten. Scheelt een heleboel geld want diverse supermarkten hebben de aanbiedingen alleen voor kaarthouders.
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Als je van LA naar SF rijdt, is Lone Pine aan de 395 eigenlijk geen optie. Dan blijf je aan het heen en weren.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker

Mijn excuses voor late reactie. Ik dacht dat je een melding kreeg als er een reactie was vandaar dat ik niet gezien heb dat jullie hadden gereageerd.

Bedankt Marianne voor het erop wijzen:)

We hebben besloten om toch met 2 campers te gaan. GELUKKIG! Dus tent probleem opgelost en ieder zijn eigen plekje.

Start SF of LV dan rijden we hem omgekeerd.
Campings ben ik nu mee bezig te puzzelen naar de wensen van iedereen.
3 dagen hotel SF
Rv 1 : Marina Dunes RV Park
Rv 2 : Pismo Coast Village RV Resort
Rv 3 : Hollywood RV Park
Rv4 : Jumbo Rocks Campground/Joshua Tree National Park / Belle Campground
Rv5 : Lake Havasu State Park, 699 London Bridge Rd, Lake Havasu
Rv6 : Grand Canyon / Mather Campground
Rv7 : Gouldings Trading Post Rd, Oljato-Monument Valley/The View Campground
Rv8 : Canyonlands RV Resort & Campground
Rv9 : Ruby's Inn RV Park & Campground/Cannonville / Bryce Valley KOA
Rv10 : Zion River Resort RV Park & Campground
2 dagen hotel LV

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Gr Rick
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Rickrijnaard schreef:
26 mar 2021, 16:55
We hebben besloten om toch met 2 campers te gaan.
Dan zou ik zeker de campings reserveren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De route is behoorlijk gewijzigd zie ik.
Ik hoop dat jullie voldoende tijd uittrekken voor Moab: 3 nachten zou mooi zijn. En als het even kan zou ik zeker een nacht in Arches proberen te reserveren (Devils Campground). Dan vermijd je een keer de drukte bij de ingang, en je kunt vanaf de camping de mooie wandeling naar Devils garden maken. Zonder een plek op de camping zal het heel lastig zo niet onmogelijk zijn om daar een parkeerplaats te binden.
En je zou eigenlijk een overnachting moeten plannen tussen Moab en Bryce; dat geeft je ook tijd voor Capitol Reef, en voor bijvoorbeeld Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon, en voor de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall. Zie voor die laatste twee en voor de camping in Monument Valley en Capitol Reef ons 2019-verslag.
Jullie lijken een voorkeur te hebben voor campings buiten de parken?

Marianne
Rickrijnaard
Amerika-ontdekker

Trails schreef:
26 mar 2021, 17:52
Dan zou ik zeker de campings reserveren.
Gaan we ook doen vondt wel een mooie quote die iemand op het forum zei...."Campings reserveren geeft ons vrijheid"
Vorige keer niks 5 weken lang gerserveerd alleen grand canyon als uitzondering. En dat beviel wel maar ja dat was 19 okt tot 30 nov.

Moet er nog naar kijken maar kan je state parks ook reserveren?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jazeker. Meestal 6 maanden van te voren. Langs de kust heb je veel stateparks. Reserveren daar is zeker nodig. Probeer daar ook het weekend te vermijden, dan is vaak een verblijf van 2 nachten verplicht.

Reserveren geeft inderdaad vrijheid: je kunt de hele dag bezig zijn zonder je zorgen te hoeven maken of je wel een plaats kunt vinden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 mar 2021, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Rickrijnaard schreef:
26 mar 2021, 19:22
kan je state parks ook reserveren?
Jazeker!
In Utah 4 maanden voor aankomst. In Colorado 6 maanden voor aankomst. Andere staten weet ik de termijn even niet zo snel.
Wij reserveerden de campings vanaf de dag dat dit kon. Van tevoren de plekjes uitzoeken via de sites van de campings/parken, satellietbeelden en de site https://www.campsitephotos.com/
Ik moet zeggen dat we dan ook echt de mooiste plekjes hadden.
En idd campings reserveren is voor ons vrijheid. Heerlijk de hele dag de tijd hebben om je ding te doen/zien. September (en ook oktober) is echt nog hoogseizoen en wanneer je samen reist met 2 campers wil je toch ook op dezelfde camping staan en misschien het liefst ook nog op plekken naast elkaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer