Wij plannen in (begin september) 2022 onze eerste roadtrip met de auto door (een deel van) Zuid-West Amerika en ik had graag een beroep gedaan op jullie massale ervaringen om een inzicht te brengen in de reisroute die ik voorlopig uitstippelde. Om heel eerlijk te zijn, wij hebben nog nooit dergelijke reis ondernomen laat staan helemaal zelf gepland dus ik heb geen idee of onze reisroute te ijverig of net niet ijverig genoeg is. Graag had ik voor deze reis een drietal weken uitgetrokken maar dat ziet mijn wederhelft helemaal niet zitten. We kunnen wel drie weken uitrekken voor deze reis maar manlief wil na terugkomst graag nog enkele dagen om te bekomen. Daarom heb ik mijn oorspronkelijke reisroute aangepast naar ongeveer 15 dagen ter plaatse (heen en terugreis niet mee gerekend).
Kort opgesomd ziet de route er als volgt uit:
Dag 1 : Los Angeles > Santa Barbara > Santa Maria via Solvang
Dag 2 : Santa Maria > Monterey via Highway 1 > San Francisco
Dag 3 : San Francisco
Dag 4 : San Francisco > Yosemite NP
Dag 5 : Yosemite NP
Dag 6 : Yosemite NP > Bakersfield
Dag 7 : Bakersfield > Stovepipe Wells (Death Valley NP)
Dag 8 : Stovepipe Wells > Las Vegas
Dag 9 : Las Vegas > Lake Powell
Dag 10 : Lake Powell > Antelope Canyon > Horseshoe Bend > Grand Canyon
Dag 11 : Grand Canyon > Flagstaff > Sedona
Dag 12 : Sedona > Palm Springs
Dag 13 : Palm Springs
Dag 14 : Palm Springs > Los Angeles
Dag 15 : Los Angeles
Er zijn uiteraard een heleboel plaatsen die ik jammer genoeg van de todo lijst moest schrappen
Lijkt deze route doenbaar voor twee rookies of zijn er toch zaken die ik beter kan inplannen of rekening mee dien te houden?
Alvast dankjewel voor jullie tips, tricks of leuke weetjes!