Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TomDB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door TomDB »

Hallo iedereen,

Wij zoeken in juli 2023 a 2024 een rondreis met de wagen doorheen West-Amerika te maken, met aansluitend enkele steden aan de Oost kust zijnde New York en Miami…
We kwamen dit interessant/verslavend forum tegen dus vroegen ons af wat jullie van huidige opzet vinden.

2 volwassenen – 2 jongens 8j + 16j, we zijn geen echte wandelaars doch zouden graag enkele -beperkte- wandeltochten willen doen.

Dag 1: Belgie > New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: NY > San Francisco (vlucht late middag)
Dag 5: SF
Dag 6: SF
Dag 7: SF > Yosemite NP
Dag 8: Yosemite NP > Lone Pine wandelen
Dag 9: Lone Pine > Las Vegas (via Death Valley)
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas > Zion NP (via Valley of Fire)
Dag 12: Zion NP > Bryce Canyon NP wandelen
Dag 13: Bryce Canyon NP > Antelope Canyon ll wandelen
Dag 14: Antolope Canyon > Grand Canyon wandelen (via Monument Valley ??)
Dag 15: Grand Canyon > Las Vegas (via Hooverdam)
Dag 16: Las Vegas > Los Angeles
Dag 17: LA
Dag 18: LA > Miami
Dag 19: Miami > Florida Keys
Dag 20: Florida Keys
Dag 21: Florida Keys (Everglades)
Dag 22: Miami > Belgie

Volgende vraagjes:
•Graag jullie mening van de route
o Bv Beter 1 dag minder in San Francisco en 1 dag meer in Page ?
o Ergens nog “rust” inplannen
•Wat is meerwaarde van Highway 1 – voorlopig one-way reis (mogelijk meerkost voor autoverhuur?)

We staan zeker open voor aanpassingen en doordat we graag zoveel mogelijk zijn is het misschien wat te volgepropt naar jullie idee..

Ik lees hier ook veel over mensen die verliefd zijn geworden en keer op keer teruggaan naar de US … Ben ik misschien fout als ik zeg dat dit toch een aanzienlijke kost is om jaarlijks een rondreis te doen in de US? Ik verwacht eerder dat dit een one’s in a lifetime zou zijn?

Ik kijk echt uit naar de reacties.
Grt Tom
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Diederik52 »

Welkom als forumlid!

Het lijkt inderdaad wel een once-in-a-lifetime reis .... En toch, als je eenmaal in de USA bent geweest, wil je terug!
Eerste reactie op je plan:
1) Je probeert erg veel hoogtepunten in je reis van 3 weken te stoppen. Alsof je eerst Londen gaat doen, dan Spanje, Italië en de Alpen en dan bijkomen op de Griekse eilanden. En dat in 3 weken. Vakantie plannen is keuzes maken!
2) Je gaat wel erg heen en weer van Oost naar West en weer terug. Waarom niet New York met Florida combineren aan het eind en heen een directe vlucht naar de westkust (LA of San Francisco of Las Vegas), of omgekeerd en terug een directe vlucht van de westkust. Maar persoonlijk zou ik de oostkust voor een andere keer bewaren (gaat er zeker van komen!).
3) De nationale parken in de zomer kosten veel tijd vanwege de drukte en het verplichte gebruik van shuttles (in Zion bijv.) waarvoor je moet wachten. En verkijk je ook niet op de afstanden. Dat betekent dat het programma voor het middendeel erg ambitieus is voor het relatief geringe aantal dagen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis TomDB: Westkust roadtrip (advies aub)

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is echt veel te veel. Ik ben het helemaal met @Diederik52 eens.
In 3 weken kun je het rondje n het zuidwesten doen, en dan heb je echt niet te veel tijd; er is daar zoveel te izen en de afstanden zijn zo groot dat je die tijd echt wel nodig hebt.
Ook al zou dit een once in a lifetime ervaring zijn, dat betekent toch niet dat je de reis zo vol mogelijk moet maken? Er blijven hoe dan ook altijd zaken die je niet kunt doen. Zorg ervoor dat je voldoende tijd hebt voor wat je wel doet, want op deze manier zie je nog niets en kun je alleen maar zeggen dat je er geweest bent.
Wat het wandelen betreft; goed plan om ook te gaan wandelen. Maar trek daar dan ook voldoende tijd voor uit. Het is de beste en soms de enige manier om iets van een park te zien. Ik denk dat ik voor veel mensen hier spreek als ik zeg dat er weinig echte wandelaars zijn, maar dat men in de parken toch echt wel een of meerdere wandelingen maakt.
Om in te gaan op delen van je route: weet je hoe groot Yosemite is? En hoe groot de afstand van Yosemite (= Yosemite Village?) naar Lone Pine is? En wat je allemaal kunt doen op dat stuk. ook buiten het park? Je hebt in deze planning hooguit tijd voor Yosemite Valley, maar niet voor Glacier Point, of de Mariposa Grove, of de Tioga Road. En buiten het park zijn Mono Lake en Bodie beslist een bezoek waard.

Tussen de Grand Canyon en LA zou je ook een andere stop kunnen kiezen; Las Vegas is iets om. In plaats van de Hoover Dam zou je dan naar de Glen Canyon Dam kunnen gaan.

Highway 1 is een prachtige route; daar wordt vaak 2 of 3 dagen voor aangeraden (1 of twee overnachtingen). Maar met weinig tijd kun je dat overslaan. Of start de route in LA, volg de kust, en eindig in Las Vegas.
In principe maakt het voor de autohuur niet uit, er worden geen drop off kosten gerekend tussen as Vegas en Californië.
TomDB schreef:
17 aug 2021, 14:06
Ik lees hier ook veel over mensen die verliefd zijn geworden en keer op keer teruggaan naar de US … Ben ik misschien fout als ik zeg dat dit toch een aanzienlijke kost is om jaarlijks een rondreis te doen in de US? Ik verwacht eerder dat dit een one’s in a lifetime zou zijn?
Wij zijn na onze eerste keer in 1988 ook verliefd geworden. En regelmatig teruggekeerd. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je elk jaar terug gaat. Maar een keertje terug - bijvoorbeeld als de kinderen het huis uit zijn, is toch met wat jaren sparen wel te doen. Zeker als je op een gegeven moment niet meer vast zit aan het hoogseizoen. Wij kiezen er ook vaak voor om de parken te kamperen, dat scheelt heel erg veel geld.

Marianne
TomDB
Amerika-ontdekker

Bericht door TomDB »

@Martin & Marianne @Diederik52

Bedankt van snelle reacties,

Ik was er al wat bang voor, doch dit schema was ik ergens op een forum tegengekomen en het leek me redelijk krap.

Zou het een betere optie zijn dat ik de 3 dagen Miami verdeel onder de Parken?
Kom ik dan reeds beter in de buurt, of is het dan nog steeds "to much"
Diederik52
Amerikafan

Dat is al een mooie stap! Nu nog New York eraf en je focusseren op het Westen en je bent er :wink: . Ik neem aan dat die 3 weken je tijdslimiet is. Er blijven dan nog voldoende moeilijke keuzes over, maar hoe dan ook zul je al rondreizend naar adem snakken vanwege de overweldigende indrukken.
We weten natuurlijk (nog) niet wat jullie voorkeuren zijn en wat de jongens leuk vinden (ook iets om mee rekening te houden). Op dit forum zijn genoeg tips en ideeën over wat te zien en te doen in het Westen en hoeveel tijd ervoor te nemen. Dat vereist wel even wat leeswerk....
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik ben tijdens mijn reizen door de VS al heel veel Europeanen tegen gekomen die het allemaal zeer vermoeiend vonden.
De vele indrukken, wandelingen, hoogteverschil, hitte. Sommige waren na een week gesloopt.
Veel te veel hooi op de vork genomen. Beperk je route. Overschat je zelf niet.
Als NY en Miami een must zijn, prima, maar dan niet én de rest.

Less is more, zeg ik altijd.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
TomDB
Amerika-ontdekker

Bericht door TomDB »

Komt dit al meer in de buurt? Ik zou zeer graag NY erop laten staan ;)
Als ik Miami eraf zou laten kom ik op onderstaand:

>Dag 8: Yosemite NP
Dag 9: Yosemite NP > Lone Pine wandelen
Dag 10: Lone Pine > Las Vegas (via Death Valley)
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas > Zion NP (via Valley of Fire)
>Dag 13: Zion NP
Dag 14: Zion NP > Bryce Canyon NP
> Dag 15: Bryce Canyon NP
Dag 16: Bryce Canyon NP > Antelope Canyon
>Dag 17: Antolope Canyon
Dag 18: Antolope Canyon > Grand Canyon (via Monument Valley ??)
Dag 19: Grand Canyon > Las Vegas (via Hooverdam)
Dag 20: Las Vegas > Los Angeles
Dag 21: LA
Dag 22: LA > Belgie

Maar als ik lees over Yosemite neem ik daar misschien beter een dagje extra ipv Bryce Canyon?
3 weken is mijn richting die ik zou willen aanhouden.

Thx van de reacties alvast
T
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zo kan het prima, hoewel 2 dagen NY natuurlijk wel erg kort is,
Als je in Yosemite ook de sequoia's wilt zien, en naar Glacier Point wilt (gesloten in 2022), en je wilt overal wat wandelingen doen, dan is een extra dag wel aan te raden. Ik zou al eerder stoppen dan Lone Pine, bijvoorbeeld in Lee Vining of Mammoth Lakes. De volgende stop zou dan Death Valley kunnen zin, maar Lone Pine is een stuk goedkoper. Kijk eens in ons 2019-verslag voor dit stuk, of in eerdere reisverslagen.
Overnachten in Lee VIning of Mammoth Lakes geeft je meer tijd voor de Tioga Pass, en voor bijvoorbeeld Bodie en Mono Lake.
Voor Bryce is twee nachten niet nodig, het is een klein park. Het is wel aan te raden om hier een wandeling naar beneden te maken, hoewel het uitzicht vanaf de rim al schitterend is.
Je schrijft Antelope Canyon, maar bedoelt Page. Een bezoek aan Antelope Canyon kost je maar een paar uur. Wat heb je nog gepland in Page?

De Hoover Dam is een must?

Marianne
TomDB
Amerika-ontdekker

Bericht door TomDB »

@Martin & Marianne
> jullie 2019 heb ik daarnet reeds doorgenomen...

Aanpassing hieronder.

>Dag 8: Yosemite NP
>Dag 9: Yosemite NP > Mammoth
>Dag 10: Mammoth > Lone Pine
Dag 11: Lone Pine > Las Vegas (via Death Valley)
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas > Zion NP (via Valley of Fire)
>Dag 14: Zion NP
Dag 15: Zion NP > Bryce Canyon NP
Dag 16: Bryce Canyon NP > Page
>Dag 17: Page (Lake Powel, horse bend, …)
Dag 18: Page > Grand Canyon wandelen (via Monument Valley ??)
Dag 19: Grand Canyon > Las Vegas (via Hooverdam – geen must)
Dag 20: Las Vegas > Los Angeles
Dag 21: LA
Dag 22: LA > Belgie

Is het een optie om Bryce over te slaan? Is er een beter alternatief OF toch een aanrader,
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bryce niet overslaan! Het is een uniek park.
Als je naar Monument Valley wilt kun je het beste daar overnachten. Het is prachtig bij zonsondergang en zonsopkomst.

Je zou LA kunnen laten vallen. Daar maak je nu wel veel extra kilometers voor.

Marianne
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

New York eruit! Ga daar lekker in een andere schoolvakantie een klein weekje apart naar toe. Scheelt je 2 dagen en een nutteloze reisdag, dus 3 in totaal om aan je vakantie in het westen toe te voegen. Echt doen hoor… je bent anders ook al gesloopt voordat je in SF aankomt. En Bryce moet er in ja :thumbup:
Veel plezier met de voorbereiding!
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Eens met @IngridUSA.
De stopover in New York kost je een volle reisdag extra, extra reiskosten en levert weinig op.
Ga een andere keer een week(je) naar New York. Je kan makkelijk meerdere dagen in deze stad doorbrengen.
Focus op één regio en neem de tijd zodat het geen dagelijkse race tegen de klok wordt.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
TomDB
Amerika-ontdekker

Bericht door TomDB »

De orientatie is al interessant geweest...
Ik begrijp zeker jullie input én ik verlies er idd een dag mee. Echter NY zou ik er écht liever inlaten.

Andere mogelijke ingrepen om ademruimte te creeren ?
> Is SF de moeite ? Daar spendeer ik voorlopig veel tijd én weet niet of er écht veel te zien is (behalve golden gate, warf, ...)
> LA met Hollywood, universal voor de kids, ... zou ik er ook liever inhouden ...

Route is moeilijk aan te passen om een park over te slaan als iedereen zegt dat BRYCE er ZEKER in moet blijven :wink:
Diederik52
Amerikafan

Gegeven de 3 weken en New York erin, ziet het er al een stuk beter en rustiger uit. Je kunt gemakkelijk vanuit Las Vegas een tochtje naar de Hoover Dam maken. Je hoeft dan terug niet langs Las Vegas. Maar je kunt ook eindigen in Las Vegas en van daaruit terugvliegen en dus LA overslaan (goede tip van Marianne); San Francisco is leuker dan LA met zijn Fisherman's Wharf, Alcatraz, Cable Cars (mis de turn-around bij Powell-Mason niet), prachtige lobby van Fairmont Hotel, Golden Gate Bridge. Je wint dan een dag of twee die je elders kunt besteden. Ik begrijp intussen dat LA toch ook wel gewenst is, maar dan zou ik toch echt New York eruit laten! Choices, decisions ….
Losse tips:
Op weg naar Mammoth Lakes: Iets na Lee Vining wel de zuidoever van Mono Lake doen via weg 120 met zijn bizarre zoutpilaren (South Tufa Area). Gost town Bodie kost behoorlijk tijd en zou niet bovenaan mijn lijstje staan. Ook de June Lake Loop (met Overlook) is erg mooi.
Het traject Mammoth Lakes – Lone Pine heb je in minder dan 2 uur gereden. Wat ga je dan nog meer doen? In elk geval toch stoppen bij Erick Schat's Bakery in Bishop (Hollandse bakkerij met overweldigende keus).
Voor Zion NP is Springdale een zeer geschikte verblijfplaats van waaruit ook de shuttle vertrekt.
Bryce NP zeker niet overslaan! Maar max. een halve dag is voldoende voor de Rim Trail en wellicht ergens afdalen.
Bij Page wel de Lower Antilope Canyon doen met zijn prachtige kleuren en lijnenspel van de rotsformaties op de foto's.
Van Page naar Grand Canyon (Village) via Monument Valley is wel een moeilijke. Bij elkaar wel 6 uur rijden zonder stoppen, dus daar zou ik 2 dagen over doen als je per se MV wilt zien. Erg mooi is dan ook om de uit de Wild West films bekende formaties vanuit een afstand te zien (mile marker 13 langs weg 163). Je rijdt dan wel heen en weer. Betere oplossing is om vanuit Bryce NP de prachtige weg Scenic Byway 12 (Escalante, Boulder) te doen, in Torrey overnachten (mooie omgeving ook, heel kort stukje doorrijden naar Fruita voor Capitol Reef scenic drive), dan weg 24 (Capitol Reef, Hanksville), dan weg 95 (Natural Bridges NM) tot aan weg 191, dan naar zuiden naar Bluff (overnachten) en dan weg 163 naar Monument Valley. Daar de rondtour nemen of zelf rijden als je auto er geschikt voor is. Dan via Kayenta naar Page en vervolgens door naar Grand Canyon (Village). Deze suggestie is even schakelen, maar je krijgt er een prachtige tocht voor terug.
Probeer de hele tocht eens opnieuw uit te schrijven per dag en kijk hoe je met je dagen uitkomt. Succes!
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Ik zie alleen maar ademruimte als je NY weg laat: dan kun je SF zo mooi op 2 dagen laten staan en heb je nog 2 dagen om toe te voegen waar jij het zelf wenst. Of dat nou een park of een stad is. Je jongens gaan LV ook zeker leuk vinden. Voor LA zou ik persoonlijk Santa Monica en Venice Beach (fietsen huren!) verkiezen boven Hollywood.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet waarom je ademruimte nodig hebt. Het is niet bijzonder relaxed maar qua tijd is het identiek aan de voorbeeldroute. Met in plaats van de kustroute de dagen New York.
De suggestie van @Diederik52 is erg mooi maar dan moet je New York wel overslaan.

Tussen Mammoth Lakes en Lone Pine is veel te zien. Ik zou dan wel eerder kiezen voor Lee Vining. Dan kun je naar Mono Lake, het Ancient Bristlecone Pines Forest, en de Alabama Hills. Een overnachting in Death Valley is wel mooier omdat je dan in DV een zonsondergang en zonsopkomst mee kunt nemen.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Ik vind deze route ook best prima. Net wat Marianne zegt de voorbeeldroute maar dan met NY i.p.v de kustroute (die ik persoonlijk nogal overrated vind). En alle highlights zitten er in.

Misschien nog één tip: sla de Hooverdam over maar bekijk de Glenn Canyon Dam in Page.
Vonden wij minstens zo interessant/indrukwekkend en je bent toch al in Page. De rondleiding vonden wij ook de moeite waard.

Ik weet niet of het in NY nog steeds zo is, maar toen wij daar in 2014 waren hadden we ook ruim 2 dagen. Wij hebben toen bijvoorbeeld skip-the-line tickets gereserveerd voor het Empire State Building. Scheelde zomaar 45-60 minuten in de rij staan. Is wel duurder, maar levert een hoop tijd op.

Hoe dan ook: het zal vast geweldig zijn!
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

TS heeft al een paar keer aangegeven dat New York een bewuste keuze is. Door de aanpassingen in het vervolg van de reis is het nu een mooie combinatie geworden die m.i. prima te doen is.

Het enigste wat ik niet zou doen is via Monument Valley naar Grand Canyon rijden. Je hebt dan voor beide parken erg weinig tijd.
Mocht je niet naar Alcatraz gaan zou je nog kunnen overwegen om voor San Francisco 1 overnachting te schrappen. Met 1 volle dag en avond kun je best al veel zien omdat de highlights vrij dicht bij elkaar zijn. De overnachting die je hiermee bespaart zou je dan bij Monument Valley kunnen inzetten. Maar dat is een keuze want het ligt er natuurlijk ook aan hoe moe jullie zijn van alle indrukken in New York. :wink:
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Frasi schreef:
17 aug 2021, 21:28
De stopover in New York kost je een volle reisdag extra, extra reiskosten en levert weinig op.
Het blijft een kort bezoek, dus kijk of je dat echt de moeite waard vindt. Het kost je gelukkig geen volle reisdag. Zoek wel naar goede vluchttijden. Met het tijdverschil zal het je ongeveer een halve dag kosten. En op SFO hoef je niet meer door immigrations. Een voordeel van een stop op de heenweg is dat je iets geleidelijker aan het tijdverschil went.
Ik vermoed dat het qua kosten ook niet veel hoeft uit te maken. Kijk wel naar een multicity-ticket, dat is vermoedelijk goedkoper dan een los ticket NY-SFO. Let daarbij ook op de extra kosten voor ruimbagage.
Voor SF kan één dag ook al mooi zijn; je moet wel wat keuzes maken, maar de laatste twee keer dat wij er waren, hadden we 1 volle dag en hebben we erg veel gedaan. Als je naar Alcatraz wilt zou je daar kunnen kiezen voor een bezoek heel vroeg in de ochtend, of juist een avondbezoek. Bij die laatste heb je veel extra's, wij vonden dat een aanrader (zie hier ons verslag).
Wil je naar MV dan zou je daar ook de tweede nacht Page voor kunnen gebruiken. Wat je echt niet moet doen, zoals IngridZw en Diederik52 ook al aangeven, is MV op weg van Page naar de GC doen.

De Hoover Dam is een must? Het is een uur extra rijden. Zoals gezegd is de Glen Canyon Dam ook mooi om te bezoeken (en toen wij er in 2008 waren nog gratis ook, nu betaal je wel voor een rondleiding).

Je hebt nog de tijd, zeker als je pas in 2023 gaat, maar zou je volgend jaar gaan dan kun je nu al naar accommodatie kijken. Voor Yosemite en de Grand Canyon zou ik iets in het park nemen. In Yosemite omdat het heen en weer rijden je anders veel tijd kost én omdat er in het geval er weer met een reserveringssysteem wordt gewerkt, je daar geen last van hebt als je in het park overnacht. Kijk voor de mogelijkheden en reserveringen op www.travelyosemite.com. Wellicht is kamperen ook een optie, de aanschaf van de spullen heb je er heel snel uit.
Voor de GC is overnachten in het park mooi omdat je dan aan de rim zit; ideaal voor een zonsondergang/-opkomst. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com. De Bright Angel Lodge ligt prachtig en is het goedkoopste. Reserveren kan in beide parken een jaar van de voren, en is gratis te annuleren tot kort voor aankomst.

Marianne
TomDB
Amerika-ontdekker

Bericht door TomDB »

Thx van de aanvullende reacties.

Route is idd beter als voorheen... (gelukkig)

@Martin & Marianne
> bedankt van de tips over de vlucht
> ivm het kamperen heb ik wat twijfels gezien we met kinderen gaan en we zijn toch redelijk gesteld op wat luxe. Ik begrijp zeker de meerwaarde van dicht tegen het park te logeren! Wat doe je trouwens met je kampeerspullen als je terug naar huis gaat ... ruimte in de valies zal er denk ik niet over zijn ...
Lodges had ik gezien dat er ook soms beschikbaar zijn, dat is -voor ons- misschien een betere optie?

ivm Monument Valley had ik idd ook reeds de 2e dag in het achterhoofd gehouden om deze te gebruiken, ik denk toch wel dat MV een "must see" is.

Hoover Dam zou ik enkel langs rijden om de weg van Grant Canyon naar LV. Die andere waterval kan ik idd kijken of ik die nog zal kunnen inplannen.

Ik zit met het idee te spelen om er 3.5 weken van te maken (om extra zaken te kunnen zien én eventueel Miami terug op "het schema" te krijgen)
# ivm New York > zou het een grote meerwaarde zijn moest ik daar nog 1 dag EXTRA voor uittrekken?
# Miami > hoeveel dagen zou dat nodig zijn om hier echte meerwaarde toe te voegen aan de reis? Miami klinkt alleszins zeer TOF :lol:
OF hebben jullie nog een andere TOP-ideeen voor locaties /steden die echte een meerwaarde hebben
groeten
Tom

2022 - 3.5 weken USA westkust
San Fran > Monterey > Yosemite > Death Valley > Las Vegas > Zion > Bryce > Page > Mon. Valley > Grand Canyon > Los Ang
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer