Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Reinout: geplande reis laagseizoen vs hoogseizoen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Reinout: geplande reis laagseizoen vs hoogseizoen.
Beste allemaal,
Voor 2019 hadden wij in de periode april/mei een mooie reis gepland staan. Mede vormgegeven door al jullie tips!
Vanwege Corona is deze reis helaas niet doorgegaan. Gevolg hiervan is dat de kids nu op verschillende scholen zitten en er geen goedkeuring is voor de periode april/mei en we dus in de zomervakantie moeten.
Oorspronkelijke plan was om in 4 weken (samengevat) de volgende ronde te maken:
- Amsterdam --> New York (4 dagen, grote wens oudste dochter)
- New York --> San Francisco
- San Francisco --> via 3 tussenstops/nachten naar LA
- LA --> Joshua Tree
- Joshua Tree --> Grand Canyon
- Grand Canyon --> Page
- Page --> Monument Valley
- Monument Valley --> Bryce
- Bryce --> Zion
- Zion --> Death Valley
- Death Valley --> Yosemite
- Yosemite --> San Francisco
- San Francisco 3 dagen
Nu overwegen we om de reis in de zomervakantie van 2022 te maken. Echter vanwege het hoogseizoen zijn we bang dat het veel drukker zal zijn en dat de leuke/goede plaatsen op de campings niet beschikbaar zijn (voor 2019 was dat al lastig). Wat zijn de ervaringen op dit vlak?
Daarnaast een andere vraag: is deze ronde in 3 weken (4 weken minus stop in New York en San Francisco) te maken in deze periode? Kids zijn 13, 10 en 8. Of is een kleinere ronde aan te bevelen? Zijn er dan leuke voorbeelden voor deze gezinssamenstelling?
Thanks allemaal weer!
Groet, Reinout.
Voor 2019 hadden wij in de periode april/mei een mooie reis gepland staan. Mede vormgegeven door al jullie tips!
Vanwege Corona is deze reis helaas niet doorgegaan. Gevolg hiervan is dat de kids nu op verschillende scholen zitten en er geen goedkeuring is voor de periode april/mei en we dus in de zomervakantie moeten.
Oorspronkelijke plan was om in 4 weken (samengevat) de volgende ronde te maken:
- Amsterdam --> New York (4 dagen, grote wens oudste dochter)
- New York --> San Francisco
- San Francisco --> via 3 tussenstops/nachten naar LA
- LA --> Joshua Tree
- Joshua Tree --> Grand Canyon
- Grand Canyon --> Page
- Page --> Monument Valley
- Monument Valley --> Bryce
- Bryce --> Zion
- Zion --> Death Valley
- Death Valley --> Yosemite
- Yosemite --> San Francisco
- San Francisco 3 dagen
Nu overwegen we om de reis in de zomervakantie van 2022 te maken. Echter vanwege het hoogseizoen zijn we bang dat het veel drukker zal zijn en dat de leuke/goede plaatsen op de campings niet beschikbaar zijn (voor 2019 was dat al lastig). Wat zijn de ervaringen op dit vlak?
Daarnaast een andere vraag: is deze ronde in 3 weken (4 weken minus stop in New York en San Francisco) te maken in deze periode? Kids zijn 13, 10 en 8. Of is een kleinere ronde aan te bevelen? Zijn er dan leuke voorbeelden voor deze gezinssamenstelling?
Thanks allemaal weer!
Groet, Reinout.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Geplande reis laagseizoen vs hoogseizoen
Hoeveel dagen heb je per stop in gedachten? Dan kunnen we een beetje inschatten of het haalbaar is.
Het lijkt mij voor drie weken aan de volle kant. Maar dat is heel persoonlijk. Wij ervaarden onze tweede reis in 2019 als vol en voelden ons redelijk opgejaagd (dat doe je vooral zelf natuurlijk
) Hadden niet echt het gevoel dat we veel tijd hadden om ergens rustig te kijken. We wilden bijvoorbeeld een 2e dag Yellowstone in, maar dat ging niet omdat we ''door'' moesten, voor ons gevoel dan
Eindelijk beslis je natuurlijk zelf wat je op dat moment doet.
Aangezien je het over campings hebt, maak ik daaruit op dat je met een RV gaat? Vergis je niet in de afstanden. Van Joshua Tree National Park naar de Grand Canyon bijvoorbeeld is al 5:45 rijden, zonder stop, zonder verdere bijzonderheden onderweg. Vergis je ook niet in je vlucht van New York naar San Francisco. Dit is van Oost naar West. Dit duurt vaak een uur of 6. Je hebt wel 3 uur tijdsverschil ten voordele van New York, maar een reisdag ben je wel kwijt met alle plichtplegingen op het vliegveld en je reis van en naar het vliegveld.
Wat je gaat doen is verder heel persoonlijk. Wij hebben persoonlijk niet zoveel met steden, al vonden we San Francisco een mooie stad, maar duiken meer de natuur in. Maar een ander is gek van steden.
Wellicht dat de studio's in LA leuk is voor de kids. Weet niet of dat in de planning staat?
Het lijkt mij voor drie weken aan de volle kant. Maar dat is heel persoonlijk. Wij ervaarden onze tweede reis in 2019 als vol en voelden ons redelijk opgejaagd (dat doe je vooral zelf natuurlijk

Aangezien je het over campings hebt, maak ik daaruit op dat je met een RV gaat? Vergis je niet in de afstanden. Van Joshua Tree National Park naar de Grand Canyon bijvoorbeeld is al 5:45 rijden, zonder stop, zonder verdere bijzonderheden onderweg. Vergis je ook niet in je vlucht van New York naar San Francisco. Dit is van Oost naar West. Dit duurt vaak een uur of 6. Je hebt wel 3 uur tijdsverschil ten voordele van New York, maar een reisdag ben je wel kwijt met alle plichtplegingen op het vliegveld en je reis van en naar het vliegveld.
Wat je gaat doen is verder heel persoonlijk. Wij hebben persoonlijk niet zoveel met steden, al vonden we San Francisco een mooie stad, maar duiken meer de natuur in. Maar een ander is gek van steden.
Wellicht dat de studio's in LA leuk is voor de kids. Weet niet of dat in de planning staat?
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Prima te doen in 3 weken hoor. Hierboven wordt vermeld dat je meer tijd nodi hebt voor Yellowstone maar Yellowstone staat toch niet in dit rondje?
Wij deden onze eerste rondje zuidwest in juli. Dat is wel echt geen fijne periode vind ik zelf, maar als het niet anders kan dan is het maar zo. Overal Europeanen
en heel druk. Maar heel de periode april tem oktober is in het zuidwesten eigenlijk super druk.
Wij deden onze eerste rondje zuidwest in juli. Dat is wel echt geen fijne periode vind ik zelf, maar als het niet anders kan dan is het maar zo. Overal Europeanen

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Tipsy_1 Ik geef onze eigen ervaring weer
Ik noem nergens dat de topic starter naar Yellowstone gaat. Staat inderdaad niet in het rondje.

2018: Rondreis Zuid West
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het eens uitschrijven, dan zie je zelf wel of het mogelijk is. Het is voor ons lastig te beoordelen zo. Je hebt het bijvoorbeeld over 3 dagen SF: bedoel je dan 3 dagen (dus 4 nachten, of 3 nachten? Maar met ruim 3 weken voor het zuidwesten moet het wel kunnen.
Hoe reizen jullie, met een camper of tent? Een camper kost wel extra tijd dus daar moet je wel rekening mee houden. En bedenk ook dat Death Valley dan wellicht niet toegestaan is.
In je route zou ik van de GC naar MV gaan, dan Page en dan Bryce. Of wil je via Capitol Reef rijden?
Het is in de zomer wel drukker dan in mei, hoewel het ook in het voorjaar behoorlijk druk is. Voordeel van de zomer is dat alles open is, je kunt dus via de Tioga Pass rijden.
Campings reserveren is ook in het voorseizoen niet eenvoudig omdat dan sommige campings nog niet open zijn. Je moet hoe dan ook tijdig reserveren. Of het in de zomer veel lastiger is om iets te vinden weet ik niet.
Aan de andere kant: veel keuze heb je niet. Of je zou met de auto moeten gaan, dan kun je nu al je accommodatie boeken en heb je meer zekerheid of alles te doen is. En dan kun je altijd nog kijken of je in de parken met een tent kunt kamperen.
Marianne
Hoe reizen jullie, met een camper of tent? Een camper kost wel extra tijd dus daar moet je wel rekening mee houden. En bedenk ook dat Death Valley dan wellicht niet toegestaan is.
In je route zou ik van de GC naar MV gaan, dan Page en dan Bryce. Of wil je via Capitol Reef rijden?
Het is in de zomer wel drukker dan in mei, hoewel het ook in het voorjaar behoorlijk druk is. Voordeel van de zomer is dat alles open is, je kunt dus via de Tioga Pass rijden.
Campings reserveren is ook in het voorseizoen niet eenvoudig omdat dan sommige campings nog niet open zijn. Je moet hoe dan ook tijdig reserveren. Of het in de zomer veel lastiger is om iets te vinden weet ik niet.
Aan de andere kant: veel keuze heb je niet. Of je zou met de auto moeten gaan, dan kun je nu al je accommodatie boeken en heb je meer zekerheid of alles te doen is. En dan kun je altijd nog kijken of je in de parken met een tent kunt kamperen.
Marianne
Re: Reis Reinout: geplande reis laagseizoen vs hoogseizoen.
Eerste jaren altijd in het hoogseizoen gereisd, ik werkte in het onderwijs. In 2019 buiten het seizoen ( april/mei) en eigenlijk viel het me knap tegen hoe druk het overal was. Ook het reserveren van campings in de parken waren we of net op tijd of net te laat en was ook daar binnen 10 minuten de beschikbare plaatsen weg. En dat terwijl mijn man rolstoelgebonden is en dus dat er speciale sites beschikbaar gehouden worden voor gehandicapten.
Al met al het is druk en daarmee kun je met name met reserveringen rekening mee houden. Dus echt reserveren op het moment dat de plekken in die periode opengesteld worden. Ook thuis oefenen hoe het reserveren werkt helpt.
Vier weken is op zich heerlijk , maar zou nog fijner zijn zonder New York
, maar ja snap ook dat je het mee wilt nemen. Wij hebben NY een keer apart gedaan, maar voor 5 mensen zo'n weekje apart is ook of je een emmer leegschud .Inderdaad zoals Marianne zegt even van dag tot dag uitschrijven dan kan je ook beter je " must see" inplannen.
Al met al het is druk en daarmee kun je met name met reserveringen rekening mee houden. Dus echt reserveren op het moment dat de plekken in die periode opengesteld worden. Ook thuis oefenen hoe het reserveren werkt helpt.
Vier weken is op zich heerlijk , maar zou nog fijner zijn zonder New York
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik zou het ook scheiden. Een paar dagen New York is, afgezien van de kosten uiteraard, nog weleens ergens in te passen. 4 weken West wordt wellicht lastiger.
-
- Amerika-ontdekker
Super bedankt voor al jullie reacties allereerst!
New York weglaten is geen optie... Is echt een ding geworden sinds de reis is afgeblazen 2 jaar terug.
Het is onze eerste keer naar Amerika en wat je dan al snel doet is het gebruikelijke rondje maken. Niet wetende of dat in 3 weken zomervakantie ook te doen is. We reizen met een camper. Ik kan het ophogen naar 3,5 week bijvoorbeeld als dat helpt. Wat we in ieder geval willen is San Francisco als laatste zodat we met de stad eindigen. Verder willen we de highlights van het Westen ervaren waarbij we niet continue aan het reizen willen zijn. Dat is zeker een terecht punt. Omdat het onze eerste keer is zijn wij wellicht snel onder de indruk van iets waarbij iemand die er al meermaals geweest is dat als een bekend iets ervaart.
In ieder geval: San Fransico, rout weg 1 langs de kust, Grand Canyon, Bryce, Zion en Yosemite...
Maar om dat in te passen maak je toch al snel het gebruikelijke rondje, toch?
New York weglaten is geen optie... Is echt een ding geworden sinds de reis is afgeblazen 2 jaar terug.
Het is onze eerste keer naar Amerika en wat je dan al snel doet is het gebruikelijke rondje maken. Niet wetende of dat in 3 weken zomervakantie ook te doen is. We reizen met een camper. Ik kan het ophogen naar 3,5 week bijvoorbeeld als dat helpt. Wat we in ieder geval willen is San Francisco als laatste zodat we met de stad eindigen. Verder willen we de highlights van het Westen ervaren waarbij we niet continue aan het reizen willen zijn. Dat is zeker een terecht punt. Omdat het onze eerste keer is zijn wij wellicht snel onder de indruk van iets waarbij iemand die er al meermaals geweest is dat als een bekend iets ervaart.
In ieder geval: San Fransico, rout weg 1 langs de kust, Grand Canyon, Bryce, Zion en Yosemite...
Maar om dat in te passen maak je toch al snel het gebruikelijke rondje, toch?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je zou eventueel ook op LA kunnen vliegen en een one way naar SF kunnen maken zonder de kustroute. Scheelt je toch weer een paar dagen en dan hou je toch NY en de rest van de reis erin (voor mij persoonlijk de mooiste onderdelen).
Ik zou in San Fransisco overwegen de camper eerder in te leveren, je kunt daar geen kant op met zo'n ding. Wij hebben in 2019 wel op een camping gestaan (100$ p.n) en dan met de Ferry naar de overkant.
Als ik het weer zou doen dan zou ik daar een hotel nemen en een auto voor 2 of 3 dagen.
Als ik het weer zou doen dan zou ik daar een hotel nemen en een auto voor 2 of 3 dagen.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nogmaals, schrijf het eens per dag uit. Dan kunnen we beter meedenken. Drie weken is voldoende voor het standaardrondje en je bent dan echt niet continu aan het rijden, maar meer tijd is wel fijn.
Waarom vraag je je af of het in de zomervakantie te doen is?
Marianne
Waarom vraag je je af of het in de zomervakantie te doen is?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Yes, bij deze gedaan. Zo moet het ongeveer worden waarbij alle tips welkom zijn!!
9-jul Amsterdam - New York
10-jul New York
11-jul New York
12-jul New York - San Francisco - Santa Cruz/Carmel/Monterey
13-jul Santa Cruz - Big Sur/Pismo Beach
14-jul Big Sur/Pismo Beach - Carpinteria
15-jul Carpinteria - Los Angeles
16-jul Los Angeles
17-jul Los Angeles - Joshua Tree
18-jul Joshua Tree - Grand Canyon
19-jul Grand Canyon
20-jul Grand Canyon - Monument Valley
21-jul Monument Valley - Page
22-jul Page - Bryce Canyon
23-jul Bryce Canyon
24-jul Bryce Canyon - Zion
25-jul Zion
26-jul Zion - Las Vegas
27-jul Las Vegas
28-jul Las Vegas - Lake Isabella
29-jul Lake Isabella - Sequoia
30-jul Sequoia - Yosemite
31-jul Yosemite
1-aug Yosemite
2-aug Yosemite - San Fancisco
3-aug San Francisco
4-aug San Francisco
5-aug San Franciso - Amsterdam
6-aug Amsterdam
9-jul Amsterdam - New York
10-jul New York
11-jul New York
12-jul New York - San Francisco - Santa Cruz/Carmel/Monterey
13-jul Santa Cruz - Big Sur/Pismo Beach
14-jul Big Sur/Pismo Beach - Carpinteria
15-jul Carpinteria - Los Angeles
16-jul Los Angeles
17-jul Los Angeles - Joshua Tree
18-jul Joshua Tree - Grand Canyon
19-jul Grand Canyon
20-jul Grand Canyon - Monument Valley
21-jul Monument Valley - Page
22-jul Page - Bryce Canyon
23-jul Bryce Canyon
24-jul Bryce Canyon - Zion
25-jul Zion
26-jul Zion - Las Vegas
27-jul Las Vegas
28-jul Las Vegas - Lake Isabella
29-jul Lake Isabella - Sequoia
30-jul Sequoia - Yosemite
31-jul Yosemite
1-aug Yosemite
2-aug Yosemite - San Fancisco
3-aug San Francisco
4-aug San Francisco
5-aug San Franciso - Amsterdam
6-aug Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ziet er goed ui! Maar van de 4 dagen New York zij er nog maar twee over, dat is wel weinig.
Ik weet niet of het mogelijk is om in 1 dag naar SF te vliegen en de camper op te halen en dan nog naar Monterey te rijden.
Voor Bryce kan 1 nacht voldoende zijn. Misschien niet gek om een tweede nacht Page te doen.
Ik vind het jammer dat je de Tioga Pass mist. Waarom niet via Lee Vining rijden? En als je voldoende tijd hebt kun je Sequoia tussen Yosemite en San Francisco meenemen. Bedenk dat de 198 afgeraden wordt voor campers. Ik zou wel minimaal twee nachten uittrekken voor Sequoia en Kings Canyon.
Marianne
Ik weet niet of het mogelijk is om in 1 dag naar SF te vliegen en de camper op te halen en dan nog naar Monterey te rijden.
Voor Bryce kan 1 nacht voldoende zijn. Misschien niet gek om een tweede nacht Page te doen.
Ik vind het jammer dat je de Tioga Pass mist. Waarom niet via Lee Vining rijden? En als je voldoende tijd hebt kun je Sequoia tussen Yosemite en San Francisco meenemen. Bedenk dat de 198 afgeraden wordt voor campers. Ik zou wel minimaal twee nachten uittrekken voor Sequoia en Kings Canyon.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Op deze manier heeft het niet zoveel zin om Sequoia toe te voegen hoe mooi ook. En de 198 is niet echt geschikt voor campers. Wij hebben hem gereden (met de auto) en het gaat behoorlijk bergopwaarts met heel veel bochten.
Je zal dus via de noordingang het park in moeten en dat is weer meer kilometers rijden zodat je weinig tijd overhoudt om iets te zien van het park.
Je hebt 2 volle dagen in Yosemite dus misschien beter om Sequoia te schrappen en de bomen bekijken in Yosemite (Mariposa Grove).
En dan inderdaad vanuit LV noordwaarts rijden met een overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining zodat je via de prachtige Tioga Pass Yosemite binnenrijdt.
De extra dag die je bespaart kun je dan toevoegen aan New York want 2 dagen lijkt me erg weinig voor een stad als NY.
Ook inderdaad niet verkeerd om de camper bij aankomst in SF al in te leveren, een hotel te boeken en via het OV de stad te bezoeken. Wij hebben geen auto nodig gehad in SF omdat het met het OV prima te doen is.
Je zal dus via de noordingang het park in moeten en dat is weer meer kilometers rijden zodat je weinig tijd overhoudt om iets te zien van het park.
Je hebt 2 volle dagen in Yosemite dus misschien beter om Sequoia te schrappen en de bomen bekijken in Yosemite (Mariposa Grove).
En dan inderdaad vanuit LV noordwaarts rijden met een overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining zodat je via de prachtige Tioga Pass Yosemite binnenrijdt.
De extra dag die je bespaart kun je dan toevoegen aan New York want 2 dagen lijkt me erg weinig voor een stad als NY.
Ook inderdaad niet verkeerd om de camper bij aankomst in SF al in te leveren, een hotel te boeken en via het OV de stad te bezoeken. Wij hebben geen auto nodig gehad in SF omdat het met het OV prima te doen is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Amerika-ontdekker
Super bedankt! Het mijden van de Tioga route komt door onze vorige reis in april/mei.
Deze kan ik nu dus wel toevoegen? Wat zou dan een logische dagverdeling zijn?
Begrijp ik goed dat jullie een mogelijkheid zien om zowel een dag vrij te spelen voor New York als voor Page + rijden via de Tioga pas?
Deze kan ik nu dus wel toevoegen? Wat zou dan een logische dagverdeling zijn?
Begrijp ik goed dat jullie een mogelijkheid zien om zowel een dag vrij te spelen voor New York als voor Page + rijden via de Tioga pas?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De Tioga Road is in de zomerperiode open. Ik weet niet precies wat je bedoelt met een dagindeling.
Zoals ik al aangaf tussen Las Vegas en Yosemite kun je overnachten in Mammoth Lakes of Lee Vining. (bedoel je dat?) Dan vervalt Lake Isabella.
En als je vervolgens Sequoia schrapt en je doet een nacht minder Bryce hou je 2 dagen over. Die kun je toevoegen aan New York en eventueel aan Page.
Zoals ik al aangaf tussen Las Vegas en Yosemite kun je overnachten in Mammoth Lakes of Lee Vining. (bedoel je dat?) Dan vervalt Lake Isabella.
En als je vervolgens Sequoia schrapt en je doet een nacht minder Bryce hou je 2 dagen over. Die kun je toevoegen aan New York en eventueel aan Page.
2011: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk ook eens naar de voorbeeldroute, zie daarvoor dit topic: viewtopic.php?f=36&t=58662
Met een camper mag je waarschijnlijk niet door Death Valley rijden in de zomer, dus daar win je dan een dag mee ten opzichte van de voorbeeldroute.
Marianne
Met een camper mag je waarschijnlijk niet door Death Valley rijden in de zomer, dus daar win je dan een dag mee ten opzichte van de voorbeeldroute.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Toch nog even gezocht en wat dagen verlengd in de reis. Nu kom ik op de volgende. Voor het gemak ook de km's in afstand opgenomen. Is dit acceptabel met 3 kids (13/10/8)? Of zien jullie opties om dit verstandiger / slimmer aan te pakken:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, mooi! Misschien nog overwegen om na LA verder te rijden dan Joshua Tree. Dat park zal in de zomer te heet zijn om er veel tijd aan te besteden.
En nogmaals: kijk eens of het wel te doen is om na aankomst in SF nog de camper op te halen, boodschappen te doen en naar Monterey te rijden. Maar voor de rest van de route maakt het niet uit, je hebt aan twee overnachtingen langs de kustweg voldoende.
Bryce is wel plezierig voor een volle dag, maar zoals gezegd niet nodig.
Kijk ook eens hoe het uitpakt als je de route andersom doet. Yosemite is eerder in het jaar mooier als de watervallen nog krachtiger zijn, en je zou dan ook nog kunnen raften. Misschien laten afhangen van de beschikbaarheid van een camping. Als je er op de 14e juli aankomt kun je een maand eerder reserveren. Lukt dat niet, dan kun je het een maand later proberen voor augustus.
Marianne
En nogmaals: kijk eens of het wel te doen is om na aankomst in SF nog de camper op te halen, boodschappen te doen en naar Monterey te rijden. Maar voor de rest van de route maakt het niet uit, je hebt aan twee overnachtingen langs de kustweg voldoende.
Bryce is wel plezierig voor een volle dag, maar zoals gezegd niet nodig.
Kijk ook eens hoe het uitpakt als je de route andersom doet. Yosemite is eerder in het jaar mooier als de watervallen nog krachtiger zijn, en je zou dan ook nog kunnen raften. Misschien laten afhangen van de beschikbaarheid van een camping. Als je er op de 14e juli aankomt kun je een maand eerder reserveren. Lukt dat niet, dan kun je het een maand later proberen voor augustus.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ah, de route andersom... Dat kan natuurlijk ook.
Zal het lastig zijn verwachten jullie om in deze periode de plaatsen te boeken? Alvast hieronder de campsites die wij op het oog hebben. Klopt het dat veel hiervan nog niet te boeken zijn?
Hebben jullie tips om andere campsites te kiezen?
Zal het lastig zijn verwachten jullie om in deze periode de plaatsen te boeken? Alvast hieronder de campsites die wij op het oog hebben. Klopt het dat veel hiervan nog niet te boeken zijn?
Hebben jullie tips om andere campsites te kiezen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 65 Reacties
- 8018 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 7 Reacties