Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mrvanilla: Wandeltips en route voor weekje hiken in Sierra Nevada
Reis Mrvanilla: Wandeltips en route voor weekje hiken in Sierra Nevada
Hallo allemaal,
Op 11 april vlieg ik met mijn broer op SFO en willen we een weekje gaan wandelen (day hikes). Nu is het daar nog redelijk vroeg in het seizoen, maar ik was benieuwd of er leden zijn die handige sites weten waar je actuele informatie kunt vinden over de kwaliteit van de trails.
We willen bijvoorbeeld de 4 Mile Trail to Panorama Trail lopen, mits er niet te veel sneeuw ligt (wil geen spikes dragen bijvoorbeeld). We zullen wat flexibel moeten zijn maar wellicht dat er sites zijn die dit soort informatie actueel bijhouden. Nu lees ik vaak op AllTrails of iemand de hike recent gelopen heeft, maar misschien zijn er nog andere bronnen.
Verder zijn (alternatieve) wandeltips welkom. Het idee nu is 3 dagen Yosemite, 2 dagen SeKi, 1 dag Death Valley en 2 dagen Lake Tahoe. Mocht het nog echt winters zijn dan zullen we dat plan moeten omgooien.
Thanks!
Op 11 april vlieg ik met mijn broer op SFO en willen we een weekje gaan wandelen (day hikes). Nu is het daar nog redelijk vroeg in het seizoen, maar ik was benieuwd of er leden zijn die handige sites weten waar je actuele informatie kunt vinden over de kwaliteit van de trails.
We willen bijvoorbeeld de 4 Mile Trail to Panorama Trail lopen, mits er niet te veel sneeuw ligt (wil geen spikes dragen bijvoorbeeld). We zullen wat flexibel moeten zijn maar wellicht dat er sites zijn die dit soort informatie actueel bijhouden. Nu lees ik vaak op AllTrails of iemand de hike recent gelopen heeft, maar misschien zijn er nog andere bronnen.
Verder zijn (alternatieve) wandeltips welkom. Het idee nu is 3 dagen Yosemite, 2 dagen SeKi, 1 dag Death Valley en 2 dagen Lake Tahoe. Mocht het nog echt winters zijn dan zullen we dat plan moeten omgooien.
Thanks!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Wandeltips voor weekje hiken in Sierra Nevada
Die spikes zijn wel handig hoor. Je kunt ze ook voor kleine stukjes gebruiken die bevroren zijn of ijzig. Daarna gewoon weer in de rugzak 

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
In 2019 hebben we ook wat hikes gedaan in de Sierra Nevada. Omdat er toen nog veel sneeuw lag in de hoger gelegen gebieden heb ik mij aangemeld bij de facebook groep Sierra Nevada Trip Reports & Current Conditions.
@michelly Hm, dan zal ik toch maar eens gaan kijken. Ik zie dat ze ook niets kosten, dacht ongegrond dat het hele schoenen waren maar het zijn inderdaad simpele opzetstukjes.
@Felicitas Thanks, dat ziet er handig uit. Ik heb alleen geen Facebook, dus dat moet ik nog even uitzoeken dan.
@Felicitas Thanks, dat ziet er handig uit. Ik heb alleen geen Facebook, dus dat moet ik nog even uitzoeken dan.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Nog actueler dan de eerder genoemde facebook groep zijn denk ik de berichten op het forum van High Sierra Topix. Succes met de voorbereiding!
Super, dat is heel erg handig.
Nog tips qua wandelingen? De bergpassen zullen nog dicht zijn, dus zeker voor Yosemite zullen de wandelingen vanuit de vallei moeten starten. Jammer, zeker aan de Tioga Pass zijn enkele mooie wandelingen te doen (2 jaar geleden Clouds Rest gelopen, by far een van de mooiste ervaringen in de VS voor mij).
In Lake Tahoe willen we graag Mt Tallac beklimmen, maar ook dat zal afhankelijk zijn van het weer.
Sequoia moeten we nog maar bekijken want Kings Canyon zal ook nog niet begaanbaar zijn. Misschien zoeken we dan wat wandelingen in de buurt van Lone Pine/Alabama Hills.
Nog tips qua wandelingen? De bergpassen zullen nog dicht zijn, dus zeker voor Yosemite zullen de wandelingen vanuit de vallei moeten starten. Jammer, zeker aan de Tioga Pass zijn enkele mooie wandelingen te doen (2 jaar geleden Clouds Rest gelopen, by far een van de mooiste ervaringen in de VS voor mij).
In Lake Tahoe willen we graag Mt Tallac beklimmen, maar ook dat zal afhankelijk zijn van het weer.
Sequoia moeten we nog maar bekijken want Kings Canyon zal ook nog niet begaanbaar zijn. Misschien zoeken we dan wat wandelingen in de buurt van Lone Pine/Alabama Hills.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt voor Yosemite ook op de NPS-site kijken, onder current conditions. Zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm, en dan een stuk naar beneden scrollen voor de trails.
April is wel vroeg, ik hoop dat het lukt om toch wat te doen daar. Je kunt ook eens in Hetch Hetchy kijken, dat ligt lager dan de vallei. En de watervallen daar zullen mooi zijn dan.
Marianne
April is wel vroeg, ik hoop dat het lukt om toch wat te doen daar. Je kunt ook eens in Hetch Hetchy kijken, dat ligt lager dan de vallei. En de watervallen daar zullen mooi zijn dan.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je naar Death Valley gaat, Darwin Falls is een leuke, relatief korte en simpele wandeling.
Als de temperatuur geschikt is, is ook Wildrose Peak een mooie, maar moeilijke hike.
Als de temperatuur geschikt is, is ook Wildrose Peak een mooie, maar moeilijke hike.
Thanks! Deze kende ik inderdaad en is handig om te zien of iets open of dicht is. Was vooral benieuwd naar de staat van de trails die open zijn (veel sneeuw bijvoorbeeld). Maar misschien wordt dit regelmatig ge-update. Ik hou ' em in de gaten iig!Martin & Marianne schreef: ↑27 jan 2022, 12:44dan een stuk naar beneden scrollen voor de trails.
Marianne
@Pete.Z Wildrose Peak kende ik nog niet. Is deze moeilijk vanwege het klimmen? Darwin Falls al eens gelopen (ik meen na een tip van jou) en inderdaad erg leuk (en bijzonder vanwege de locatie in DV).
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wildrose peak is goed te doen, er zitten wel wat behoorlijke steile stukken in, maar er is een duidelijk pad.
Je moet er wel rekening mee houden dat het een day-hike is, overnachting bij Panamint Springs is handig.
Ik neem aan dat je Mosaic Canyon ook kent? Dat is een leuke simpele wandeling, maar zeker de moeite waard als je hem nog niet hebt gedaan.
Je moet er wel rekening mee houden dat het een day-hike is, overnachting bij Panamint Springs is handig.
Ik neem aan dat je Mosaic Canyon ook kent? Dat is een leuke simpele wandeling, maar zeker de moeite waard als je hem nog niet hebt gedaan.
Lijkt me een hele mooie wandeling, die Wildrose Peak. Hij staat in de planning! We overnachten in Lone Pine, dus het is even rijden naar de trailhead, maar Panamint Springs is volledig volgeboekt helaas.
Mosaic Canyon heb ik al eens gelopen inderdaad, met 42 graden. Niet de beste herinneringen daardoor
Mosaic Canyon heb ik al eens gelopen inderdaad, met 42 graden. Niet de beste herinneringen daardoor

Groetjes,
Daniel
Daniel
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lone Pine is dichtbij genoeg, en ook een leuke plek om te overnachten, gezellig stadje.
Panamint vol is goed nieuws voor ze, die hebben het echt zwaar gehad de afgelopen tijd!
Panamint vol is goed nieuws voor ze, die hebben het echt zwaar gehad de afgelopen tijd!
@Pete.Z
Of ik had verkeerd gekeken, of er is ineens heel wat vrij gekomen; maar toch een overnachting kunnen scoren bij Panamint Springs!
Planning voor nu:
1. AMS - SFO - Hollister
2. Hollister - Pinnacles NP - Oakhurst (Condor Gulch Trail to High Peaks Trail en Moses Spring to Rim Trail Loop)
3. Oakhurst - Yosemite - Oakhurst (4 Mile Trail/Panorama Trail)
4. Oakhurst - Yosemite - Oakhurst (Upper Yosemite Falls Trail, Valley)
5. Oakhurst - Lone Pine (Mariposa Grove, lange reisdag)
6. Lone Pine - Panamint Spring (Alabama Hills, Darwin Falls, Mosaic Canyon)
7. Panamint Spring - Beatty (Wild Rose Peak Trail, Zabriskie Point, Artist Pallette, Devils Golfcourse, Badwater Basin)
8. Beatty - South Lake Tahoe (reisdag)
9. Lake Tahoe (Rubicon Trail)
10. Lake Tahoe - SFO - AMS
Iemand beter ideeen of advies?
Of ik had verkeerd gekeken, of er is ineens heel wat vrij gekomen; maar toch een overnachting kunnen scoren bij Panamint Springs!

Planning voor nu:
1. AMS - SFO - Hollister
2. Hollister - Pinnacles NP - Oakhurst (Condor Gulch Trail to High Peaks Trail en Moses Spring to Rim Trail Loop)
3. Oakhurst - Yosemite - Oakhurst (4 Mile Trail/Panorama Trail)
4. Oakhurst - Yosemite - Oakhurst (Upper Yosemite Falls Trail, Valley)
5. Oakhurst - Lone Pine (Mariposa Grove, lange reisdag)
6. Lone Pine - Panamint Spring (Alabama Hills, Darwin Falls, Mosaic Canyon)
7. Panamint Spring - Beatty (Wild Rose Peak Trail, Zabriskie Point, Artist Pallette, Devils Golfcourse, Badwater Basin)
8. Beatty - South Lake Tahoe (reisdag)
9. Lake Tahoe (Rubicon Trail)
10. Lake Tahoe - SFO - AMS
Iemand beter ideeen of advies?
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Mrvanilla: Wandeltips en route voor weekje hiken in Sierra Nevada
Mooi! Ik vind overnachten in Oakhurst niet ideaal, is er niets wat dichter bij de vallei? Op dag 3 ben je al 3 uur kwijt aan reistijd. Vertrek je vanaf de parkeerplaats bij de 4MT? Kijk ook eens wat handiger is, misschien eerst de PT? Als het glad is bij de Mist Trail is het niet fijn om dat stuk naar beneden te lopen op het laatst van de dag. Maar je kunt natuurlijk dan wel de John Muir Trail nemen.
In Lone Pine is het ontbijt bij de Alabama Hills Cafe een mooie ervaring, maar dat ken je misschien al.
Marianne
In Lone Pine is het ontbijt bij de Alabama Hills Cafe een mooie ervaring, maar dat ken je misschien al.
Marianne
Thanks Marianne!
Ja klopt, ideaal is Oakhurst niet. Het was eigenlijk kiezen tussen Mariposa of Oakhurst (wat elkaar qua afstand niet veel ontloopt) en dan vind ik die laatste wat meer bieden (qua eten, hotels, supermarkt). Dichterbij zou kunnen (El Portal, in de vallei zelf) maar de kosten zijn dan ongeveer 3 keer zo hoog. We betalen in Oakhurst nu voor een goed motel 110e per nacht, in El Portal is de goedkoopste 300e per nacht. Ik blijf het in de gaten houden. In de Vallei zelf zijn alleen tenten beschikbaar. Dat wil ik niet voor 3 nachten.
Het idee was inderdaad om te starten aan de Four Mile Trailhead (mega vroeg vertrekken en daar parkeren) en dan via de 4MT omhoog. Je haalt wel een goed punt aan mbt de volgorde van de route. Ik kan me echter ook voorstellen dat die switchbacks van de 4MT met gladde stukken ook niet fijn gaat zijn als je omlaag gaat lopen. Mocht het echt nog flink glad zijn dan skippen we de trail sowieso. Zou wel zuur zijn want ik ben de Panorama Trail nu al drie keer misgelopen door allerlei omstandigheden
Moet er wel een keer van komen!
Alabama Hills Cafe & Bakery ken ik zeker, en ben ik ook fan van. Heerlijk om daar de dag te beginnen.
Ja klopt, ideaal is Oakhurst niet. Het was eigenlijk kiezen tussen Mariposa of Oakhurst (wat elkaar qua afstand niet veel ontloopt) en dan vind ik die laatste wat meer bieden (qua eten, hotels, supermarkt). Dichterbij zou kunnen (El Portal, in de vallei zelf) maar de kosten zijn dan ongeveer 3 keer zo hoog. We betalen in Oakhurst nu voor een goed motel 110e per nacht, in El Portal is de goedkoopste 300e per nacht. Ik blijf het in de gaten houden. In de Vallei zelf zijn alleen tenten beschikbaar. Dat wil ik niet voor 3 nachten.
Het idee was inderdaad om te starten aan de Four Mile Trailhead (mega vroeg vertrekken en daar parkeren) en dan via de 4MT omhoog. Je haalt wel een goed punt aan mbt de volgorde van de route. Ik kan me echter ook voorstellen dat die switchbacks van de 4MT met gladde stukken ook niet fijn gaat zijn als je omlaag gaat lopen. Mocht het echt nog flink glad zijn dan skippen we de trail sowieso. Zou wel zuur zijn want ik ben de Panorama Trail nu al drie keer misgelopen door allerlei omstandigheden

Alabama Hills Cafe & Bakery ken ik zeker, en ben ik ook fan van. Heerlijk om daar de dag te beginnen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, boven bij de 4MT zal het ook erg glad kunnen zijn.
Misschien dag 3 en 4 omwisselen? Dan kun je de eerste dag informeren bij de rangers wat wijsheid is.
Hopelijk gaat het nu lukken.
Marianne
Misschien dag 3 en 4 omwisselen? Dan kun je de eerste dag informeren bij de rangers wat wijsheid is.
Hopelijk gaat het nu lukken.

Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi dat het toch gelukt is bij PSR, voor mij blijft dat toch een favoriete plek.
Verder een prachtige route, met wat mooie hikes!
Ga ik toch weer twijfelen om toch nog ergens een weekje vrij extra te boeken en zelf toch die kant op te gaan, lijkt tot nu toe niet te lukken dit jaar door allerlei andere “verplichtingen”
Gewoon lekker weekje wandelen, heerlijk.
Verder een prachtige route, met wat mooie hikes!
Ga ik toch weer twijfelen om toch nog ergens een weekje vrij extra te boeken en zelf toch die kant op te gaan, lijkt tot nu toe niet te lukken dit jaar door allerlei andere “verplichtingen”
Gewoon lekker weekje wandelen, heerlijk.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Vreemd. Ik zie in El Portal 170 euro staan voor een kamer met 2 queensize bedden in Cedar Lodge hotel op 13 april. Te boeken bij Expedia gedeeltelijk restitueerbaar. (toeslag 6,57 euro bij annuleren voor 6 april) Nog nier goedkoop maar geen 300 euro.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Ik zie het nu ook, thanks. Niet echt een goed aangeschreven accommodatie, dus ik kies er nu toch voor iets verder weg te zitten en na een lange dag wandelen een goed hotel te hebben, maar dankjewel voor het meekijken!
@Pete.Z Ik zou zeggen, boeken maar
@Pete.Z Ik zou zeggen, boeken maar

Groetjes,
Daniel
Daniel
Leuke plannen Daniel,
Je hebt al vele opties vast liggen zie ik.
In Lone Pine deden wij een van de mooiste wandeling die ik ooit in de US gedaan heb. Die naar Lone Pine lake.
Ik heb echter geen idee wanneer die weg en de trails daar open gaan, aangezien het naar Mount Whitney gaat, zal daar vast veel en laat sneeuw liggen.
Er staat een beschrijving in het wandeltopic: klik
Je hebt al vele opties vast liggen zie ik.
In Lone Pine deden wij een van de mooiste wandeling die ik ooit in de US gedaan heb. Die naar Lone Pine lake.
Ik heb echter geen idee wanneer die weg en de trails daar open gaan, aangezien het naar Mount Whitney gaat, zal daar vast veel en laat sneeuw liggen.
Er staat een beschrijving in het wandeltopic: klik
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1194 Weergaves