Vrijdag: 10:00 uur huurauto ophalen in San Francisco, rijden naar Mariposa Grove (onderweg inkopen doen zoals een koelbox) en daarna overnachten in Oakhurst. Is dit haalbaar? Kunnen we nog meer leuke dingen doen of zien onderweg of hebben we daar eigenlijk geen tijd voor?
Zaterdag: heel vroeg opstaan, de auto parkeren bij Yosemite Village en met de shuttle bus de hele dag dingen bewonderen in Yosemite Valley. Daarna weer overnachten in Oakhurst. Wat zijn de leukste stops met de shuttle bus om zoveel mogelijk te zien op 1 dag?
Zondag: Vertrekken via de Tioga Pass naar Bishop met leuke tussenstops. Zouden we in de ochtend ook nog naar Glacier Point kunnen gaan? Of is hier te weinig tijd voor? Omdat de Tioga Pass nu is afgesloten is doordat het winter is, vind ik dit moeilijk in te schatten via Google Maps.
Edit: ik zie net dat labor weekend valt in het weekend dat we naar Yosemite willen… We zouden ook onze hele route kunnen omdraaien, alleen dan zijn we rond 17 september op de Tioga Pass. Is dat niet tricky qua sluiting van de weg?
Is deze planning realistisch? Hebben jullie nog tips? Ik kijk uit naar jullie reacties, alvast bedankt!