Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Matala: planning 2 nachten Yosemite NP + route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Matala
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Matala: planning 2 nachten Yosemite NP + route.

Bericht door Matala »

Hoi! Ik ga in september samen met mijn vriend voor het eerst naar the USA en ik ben ben bezig met het maken van een route. Ik zou graag wat advies ontvangen over onze tijd (3 dagen en 2 nachten) in Yosemite en hoe we deze het beste kunnen indelen. We proberen de reis betaalbaar te houden, dus we hebben besloten om niet in het NP te slapen, maar daarbuiten (overnachting max 130 euro per nacht). Omdat we ook naar Mariposa Grove willen, leken mij 2 overnachtingen in Oakhurst wel een goed idee.

Vrijdag: 10:00 uur huurauto ophalen in San Francisco, rijden naar Mariposa Grove (onderweg inkopen doen zoals een koelbox) en daarna overnachten in Oakhurst. Is dit haalbaar? Kunnen we nog meer leuke dingen doen of zien onderweg of hebben we daar eigenlijk geen tijd voor?

Zaterdag: heel vroeg opstaan, de auto parkeren bij Yosemite Village en met de shuttle bus de hele dag dingen bewonderen in Yosemite Valley. Daarna weer overnachten in Oakhurst. Wat zijn de leukste stops met de shuttle bus om zoveel mogelijk te zien op 1 dag?

Zondag: Vertrekken via de Tioga Pass naar Bishop met leuke tussenstops. Zouden we in de ochtend ook nog naar Glacier Point kunnen gaan? Of is hier te weinig tijd voor? Omdat de Tioga Pass nu is afgesloten is doordat het winter is, vind ik dit moeilijk in te schatten via Google Maps.

Edit: ik zie net dat labor weekend valt in het weekend dat we naar Yosemite willen… We zouden ook onze hele route kunnen omdraaien, alleen dan zijn we rond 17 september op de Tioga Pass. Is dat niet tricky qua sluiting van de weg?

Is deze planning realistisch? Hebben jullie nog tips? Ik kijk uit naar jullie reacties, alvast bedankt! :)
Laatst gewijzigd door Matala op 22 feb 2022, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Planning 2 nachten Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is het niet onverstandig om toch een overnachting in het park te overwegen. Zonder dat heb je een reservering nodig om het park binnen te komen. Zie daarvoor www.nps.gov/yose.
Kijk bijvoorbeeld naar een tent in Housekeeping Camp of in Curry Village. Voor de eerste nacht zou je ook naar Wawona kunnen kijken. Zie daarvoor www.travelyosemite.com.
Of koop een tent, dan bespaar je veel geld.
Niet alleen ben je bij overnachten in het park verzekerd van toegang tot het park maar het scheelt je ook uren reistijd.
De Glacier Point Road is dit jaar gesloten dus een bezoek aan Glacier Point is niet mogelijk.
Wij waren in 2019 ook in september in Yosemite. Misschien heb je iets aan ons verslag hoewel wij niet naar de vallei gingen.
De shuttlebus brengt je naar verschillende locaties zoals de startpunten van een aantal wandelingen. Het is leuk om een aantal wandelingen te doen en misschien zijn er interessante rangeractiviteiten. Hoewel de watervallen in september droog staan of veel minder indrukwekkend zijn als in het voorjaar is de wandeling naar de Vernal Fall nog steeds mooi net als de korte wandeling aar de Bridalveil Fall.
Hoe ziet de rest van de route eruit? Kun je niet eerder stoppen dan Bishop?
Tickets en autohuur liggen al vast? Jammer dat je de auto pas om 10 uur op kunt halen. Je bent waarschijnlijk vroeg wakker dus dan is het wel mooi om meteen weg te kinnen rijdem.
Valt het Labor Day weekend in jullie vakantie?

Marianne
Matala
Amerika-ontdekker

Bericht door Matala »

Je hebt gelijk, om tijd te besparen kunnen we beter in het park slapen. Ik heb nu 2 nachten in Curry Village geboekt voor 150 euro per nacht. Wel iets boven het budget, maar scheelt denk ik veel file richting het park. Want het weekend dat wij in Yosemite zitten is het Labor Day kwam ik gister achter :sadcry: ... Maarja, niets aan te doen. Ik hoop dat we het halen om op dag 1 van San Francisco via de Mariposa Grove naar Curry Village kunnen rijden.

De rest van de reis is als volgt:

Dag 1 wo 31 aug San Francisco aankomst om 18:20 uur - The Urban SFO
Dag 2 do 1 sep San Francisco - The Urban SFO
Dag 3 vr 2 sep Auto ophalen, naar Yosemite – Curry Village tent
Dag 4 za 3 sep Yosemite - Curry Village tent
Dag 5 zo 4 sep Yosemite > Bishop
Dag 6 ma 5 sep Bishop > Las Vegas via Death Valley
Dag 7 di 6 sep Las Vegas
Dag 8 wo 7 sep Las Vegas
Dag 9 do 8 sep Las Vegas > Zion
Dag 10 vr 9 sep Zion
Dag 11 za 10 sep Zion > Bryce
Dag 12 zo 11 sep Bryce > Page
Dag 13 ma 12 sep Page > Grand Canyon
Dag 14 di 13 sep Grand Canyon > Laughlin
Dag 15 wo 14 sep Laughlin > LA
Dag 16 do 15 sep LA
Dag 17 vr 16 sep LA (Universal Studio's)
Dag 18 za 17 sep LA
Dag 19 zo 18 sep La > Pismo
Dag 20 ma 19 sep Pismo > Monterey
Dag 21 di 20 sep Monterey > San Francisco
Dag 22 wo 21 sep Auto inleveren, naar huis vliegen om 16:30 uur
Dag 23 do 22 sep 14:00 uur aankomst in Düsseldorf

Hele mooie verhalen en ook supermooie foto's op jullie blog! Ik word er helemaal enthousiast van.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ziet er goed uit!
En heel goed dat je Curry Village hebt geboekt, zeker in het Labor Day weekend. Wij waren dat weekend ook in Yosemite, en er waren toen enorme files richting de vallei. Met een overnachting daar heb je in elk geval een parkeerplaats.
Heb je een heated tent? Zo nee, dan zou ik porberen het aan te passen want in een heated tent heb je wel een stopcontact en bij de andere tenten niet. Of kijk of er iets vrij is/komt in Housekeeping Camp..
Ik vind zelf twee overnachtingen tussen Yosemite en Las Vegas wel mooi, zeker als je nog tijd wilt hebben voor de Tioga Road en bijvoorbeeld Bodie en Mono Lake. Nu heb je ook niet heel veel tijd voor Death Valley

Kijk voor de GC eens of je daar iets in het park kunt reserveren, de Bright Angel Lodge is betaalbaar en ligt geweldig. Zie https://www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 23 feb 2022, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Matala
Amerika-ontdekker

Bericht door Matala »

Ben je als je in Curry Village zit eigenlijk verzekerd van een parkeerplaats? Kan je dus overdag met je auto op pad of heb je dan kans dat je de auto niet meer kwijt kan als je weer terug naar de Village gaat? En zou jij eerder alles met de eigen auto doen of met de shuttle bus?

Ik las op de website dat de verwarming in de heated tenten pas aan gaat ná Labor Day, dus net te laat haha. Maar we hebben van die draadloze opladers dus dit komt wel goed. Housekeeping Camp is nu vol, maar ik zal het in de gaten houden. Ik lees daar positievere reacties over.

De Death Valley spreekt mij niet zo heel erg aan en ik wil het zo plannen dat we niet in het weekend in Vegas zitten. Anders had ik er graag nog een nachtje bij geplakt.

De Bright Angel Lodge is helaas al uitverkocht zie ik! Ik vind het superaardig van je dat je zo meedenken trouwens! Als je nog meer tips hebt, let me know! :)
Laatst gewijzigd door Matala op 23 feb 2022, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt in principe wel een parkeerplaats, maar dat is op een grote parking, dus geen eigen parking voor je tent.
In de vallei is het niet handig om de auto te gebruiken, je kunt het beste alles met de shuttlebus doen. Als je de Mariposa Grove al de eerste dag doet hoef je ook niet meer met de auto weg. En zeker niet in het Labor day weekend. Zelfs met accommodatie in het park zal je veel last hebben van de drukte.

Ik neem aan dat je in Death Valley toch wel de higlights wilt zien? Het zou erg jammer zijn als je bijvoorbeeld niet even naar Bad Water rijdt, en een kijkje neemt bij Zabriskie Point. En bij Lone Pine is een bezoek aan de Alabama Hills de moeite waard.

Er zijn vaak annuleringen, dus check regelmatig eens of er nog iets vrij komt in de Bright Angel Lodge.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Mooie route. Als je nog een dag over hebt zou ik die ook toevoegen op de route naar LV. Heb je die niet dan gaat het weer ten koste van iets anders wat ook de moeite waard is.
Wij zijn van LV naar Bishop gereden via Death Valley. (dus andersom) Als je op tijd vertrekt vanuit Bishop kan je echt nog wel iets van Death Valley zien. Sowieso de rit erdoor is al mooi. Wij hebben de korte wandeling naar Zabriskie Point gemaakt en bij de Sand Dunes zijn we ook nog kort de auto uit geweest. We hadden zelfs de rit naar Badwater nog kunnen rijden maar daar hadden we geen puf meer voor want het was er bloedje heet.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Matala
Amerika-ontdekker

Bericht door Matala »

Dat is fijn om te horen! Het wordt gewoon vroeg vertrekken en dan zien we wel wat we kunnen meepakken :D
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 24 feb 2022, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bovenliggen berichten aub niet citeren
Matala
Amerika-ontdekker

Bericht door Matala »

@Martin & Marianne

Zal het nog schelen dat ze nu dat reserveringssysteem hebben? Ik hoop dat het dan niet echt EXTREEM druk zal worden? Ik heb nu dit op de planning staan voor de volledige dag in Yosemite (volgorde kan nog anders):

- Maak een wandeling in de Valley van 5 km: Lower Yosemite Fall > Cook’s Meadow > Sentinel Bridge > Swinging Bridge > Yosemite Valley Lodge > Yosemite Valley Visiting Center.
- Neem de shuttle bus of auto naar El Capitan
- Eventueel de Bridalveil Fall bewandelen (moet je wel met de auto naartoe)
- Neem de shuttle naar Happy Isles voor de Vernall Fall loop trail (4,8 km)
- En/of Neem de shuttle naar Mirror lake voor de Mirror Loop Trail van 2 uur (3,2 km)
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Ik ben niet Marianne maar ik zou zeker de Mist Trail lopen (Vernal Fall). Wij hebben de Mirror Loop Trail ook gelopen, maar als je moet kiezen zou ik zeker voor Vernal Falls kiezen! Deze is onderdeel van de Mist Trail als ik me niet vergis en dan kun je eventueel bij Vernal Fall nog doorlopen naar Nevada Fall, maar toen waren onze kinderen moe, dus wij zijn toen omgedraaid.
Laatst gewijzigd door markro op 24 feb 2022, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Matala: planning 2 nachten Yosemite NP + route.

In september staat de Yosemite Fall droog, dus dat kun je wel overslaan. Bridalveil Fall zou je kunnen proberen als je het park binnenrijdt, maar je moet wel veel geluk hebben om een parkeerplaats te vinden.
De Vernal Fall en Nevada Fall kun je via de Mist Trail of de John Muir Trail doen. De eerste is mooier, maar steiler. Kijk ook eens op mijn wandelsite daarvoor.
Voor El Capitan zou ik geen apart uitstapje maken, je hebt daarvoor een andere shuttlebusroute nodig, en je zult hoogstwaarschijnlijk vast komen te staan. Je rijdt er langs als je het park verlaat. Neem dan ook even de Valley View mee!
Zie hier ons verslag voor de drukte en de Valley View (met El Capitan). Wij zijn toen niet in de vallei geweest, maar daarvoor kun je eens wat oudere verslagen bekijken, zoals dat van 2017.

Een mooie manier om de drukte te ontwijken is om via de Four Mile trail naar Glacier Point te lopen en via de Panorama Trail weer terug. :wink:

En ja, hopelijk scheelt het met de drukte nu er reserveringen nodig zijn. Probeer zoveel mogelijk lopend te doen. Van Curry Village naar het startpunt van de Mist Trail bijvoorbeeld is wel te lopen.

Marianne
Matala
Amerika-ontdekker

Bericht door Matala »

Oke, dan wordt het de Mist trail tot de Vernall Fall! :D

Misschien kunnen jullie me ook advies geven over het volgende in onze route. Ik kan geen betaalbare overnachting vinden bij de Grand Canyon, dus dan zal het in Williams of Flagstaff overnachten worden. Maar dat is eigenlijk niet handig, want we komen vanuit Page. Dan wordt het dus: in de ochtend vanuit Page naar de GC en daar tot de avond blijven, dan 1,5 uur naar Flagstaff rijden. Dan de volgende ochtend weer 1,5 uur terugrijden naar de GC om vervolgens einde dag weer richting Lauhlin te gaan. We zouden er ook voor kunnen kiezen om op de 2e dag niet meer naar de GC te rijden, maar gelijk naar Laughlin te gaan. Maar dan zullen we begin van de middag al in Laughlin zijn en daar is volgens mij niet echt veel te beleven. In één ruk van Flagstaff naar LA rijden lijkt me ook wat veel. Kortom: ik heb jullie hulp nodig haha :P Hieronder nog even onze route vanuit Bryce.

Dag 12 zo 11 sep Bryce > Page
Dag 13 ma 12 sep Page > Grand Canyon
Dag 14 di 13 sep Grand Canyon > Laughlin
Dag 15 wo 14 sep Laughlin > LA
Dag 16 do 15 sep LA
Dag 17 vr 16 sep LA (Universal Studio's)
Dag 18 za 17 sep LA
Dag 19 zo 18 sep La > Pismo
Dag 20 ma 19 sep Pismo > Monterey
Dag 21 di 20 sep Monterey > San Francisco
Dag 22 wo 21 sep Auto inleveren, naar huis vliegen om 16:30 uur
Dag 23 do 22 sep 14:00 uur aankomst in Düsseldorf
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het zou niet gek zijn om 2 nachten Page te hebben - hoewel dat ook niet goedkoop is - zodat je heel vroeg al naar de GC kunt rijden. Dan kun je daarna doorrijden naar bijvoorbeeld Williams. Dat is minder ver dan Flagstaff en je kunt daarvandaan in 1 dag naar LA rijden.
Maar ik zou ook de de mogelijkheid om in het park te overnachten open laten. Check regelmatig de site.

Is kamperen met een tent niets voor jullie? Je hebt de aanschaf van een tent en andere spullen er vaak al na twee nachten uit. Of je neemt een tent mee.
Heb je in/bij de andere parken al wel accommodatie gevonden?

Marianne
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Wij zaten een paar jaar geleden hier: https://www.redfeatherlodge.com/
Niks mis mee. Ik weet niet wat je verderop in Williams of Flagstaff kwijt zou zijn, maar ik denk dat het motel best aardig geprijsd is in vergelijking met andere accomodaties in de buurt. Volgens mij zat het ook redelijk dicht bij de helicoptervluchten van Papillon (aanrader). In ieder geval zit je dan een stuk dichterbij GC.
Matala
Amerika-ontdekker

Bericht door Matala »

Martin & Marianne schreef:
25 feb 2022, 18:22
Het zou niet gek zijn om 2 nachten Page te hebben - hoewel dat ook niet goedkoop is - zodat je heel vroeg al naar de GC kunt rijden. Dan kun je daarna doorrijden naar bijvoorbeeld Williams. Dat is minder ver dan Flagstaff en je kunt daarvandaan in 1 dag naar LA rijden.
Maar ik zou ook de de mogelijkheid om in het park te overnachten open laten. Check regelmatig de site.

Is kamperen met een tent niets voor jullie? Je hebt de aanschaf van een tent en andere spullen er vaak al na twee nachten uit. Of je neemt een tent mee.

Marianne
Kamperen lijkt me eigenlijk echt heel leuk, maar is dat niet eng? Met beren, mountain lions, slangen enz.? Ik heb 2 jaar geleden heel back to basic gekampeerd in Frankrijk en dat vond ik heel leuk, maar ik ben een beetje bang aangelegd met al het wildlife in amerika. Heb jij je nooit onveilig gevoeld in je tent?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben daar eigenlijk nog nooit bij stil gestaan, en we zijn echt geen helden wat dat betreft. Ik zorg er wel voor dat de tent altijd goed afgesloten is.
Beren zou je in jullie route alleen in Yosemite kunnen zien. Maar er wordt altijd goed opgelet door de rangers dat ze niet dicht bij de campings of bijvoorbeeld in Curry Village komen.
Wij hebben tijdens onze eerste twee vakanties voor het grootste deel gekampeerd, daarna heel lang niet, maar in 2017 en 2019 weer wel, en ik vind het ontzettend leuk.
Jullie zouden kunnen proberen om in Yosemite een plaats te vinden hoewel dat in het Labor-day weekend wel een uitdaging zal zijn. Maar je kunt het altijd proberen. Je moet dan op 15 april (16.00 uur) reserveren. En je zou op 15 maart (15.00 uur) eens kunnen oefenen. Zie hier voor meer informatie. En er is in het Zuidwesten algemeen ook een topic over het reserveren, zie hier.

Voor de Grand Canyon zal het niet zo lastig zijn. Zion (Watchman) is sneller vol hoewel het met de tentplaatsen wel mee zal vallen. Bij deze parken moet je 6 maanden van te voren reserveren.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Mountain Lions zul je niet snel tegenkomen. Als je die ziet hoor je tot the lucky few denk ik.
Matala
Amerika-ontdekker

Bericht door Matala »

Martin & Marianne schreef:
25 feb 2022, 18:22

Marianne
We hebben jouw plan opgevolgd en we blijven 2 nachten in Page! Via Airbnb kunnen we redelijk betaalbare overnachtingen vinden in de buurt van national parken en ook in Page. Dus we hebben toch maar besloten om niet te gaan kamperen.

Hebben jullie misschien ook nog een tip voor de laatste overnachting, de nacht voordat we weer terugvliegen? De nacht ervoor slapen we in Monterey en de dag van vertrek moeten we de huurauto om 09:30 uur inleveren in het centrum van San Francisco. Liever niet in het centrum, want we beginnen onze reis al in San Francisco. Is er nog een mooi plaatsje wat meer van de kust af / in het land?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Fijn dat je wat hebt kunnen vinden. Heb je voor Zion iets in Springdale kunnen vinden? Hou er rekening mee dat je in Springdale parkeerkosten hebt als je daar geen accommodatie hebt.

Voor de laatste nacht zou Ik niet echt iets weten. Ga niet te ver van de verhuurder zitten, het zal druk zijn als je de stad binnen rijdt.

Marianne
Matala
Amerika-ontdekker

Bericht door Matala »

We zitten in Hurricane, dit scheelde enorm in de kosten. We zijn van plan om vanuit Las Vegas via the Valley of Fire naar Zion te rijden en dan einde dag de Canyon Overlook trail te lopen. We willen dan de volgende dag heel vroeg vertrekken vanuit Hurricane zodat we nog bij het visitor center kunnen parkeren.

Ik ben nu aan het kijken naar een planning voor 1 volle dag Zion en welke wandelingen we kunnen doen. Angels Landing willen we niet doen i.v.m. hoogtevrees, maar ik las online dat je ook hele mooie uitzichten hebt als je richting Angels Landing loopt en niet afslaat maar een stuk doorloopt via de West Rim trail. Ik vraag me alleen af of dit ook de moeite waard is, als je ook al de Canyon Overlook trail hebt gedaan?

Ieman verder nog tips voor een planning voor 1 dag Zion?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer