Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ElkeSpruyt: 4 juli t/m 6 aug 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ElkeSpruyt
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis ElkeSpruyt: 4 juli t/m 6 aug 2022.

Bericht door ElkeSpruyt »

Hey iedereen,

wij zijn een gezin van 5 ( 2 volw, 3 kids (16, 13 en 10 ) en gaan dit jaar eindelijk ( na covid ) op weg naar de USA.
Het is onze eerste keer, dus best wel spannend.
Ik heb al zoveel mogelijk gepland en gereserveerd, maar extra tips zijn altijd welkom.

In een notendop:
dag 1 Belgie - SF
dag 2 SF
dag 3 SF - Sacramento met tussenstop in Sonoma waar de oudste de racebaan wil bezoeken
dag 4 Sacramento - Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite - Bakersfield
dag 7 Lone pine
dag 8 Lone pine - las vegas
dag 9 las vegas - zion
dag 10 zion
dag 11 zion - bryce
dag 12 bryce
dag 13 bryce - capitol reef
dag 14 capitol reef - Arches
dag 15 arches
dag 16 arches - monument valley
dag 17 monument valley - page
dag 18 page
dag 19 page
dag 20 page grand - canyon
dag 21 grand canyon
dag 22 grand cayon - flagstaff
dag 23 flagstaff
dag 24 flagstaff - kingman
dag 25 kingman - palm springs
dag 26 palm springs - LA
dag 27 LA
dag 28 LA - santa barbara
dag 29 santa barbara - morro bay
dag 30 Morro bay - carmel
dag 31 carmel
dag 32 carmel - SF
dag 33 SF - België

Excursies reeds geboekt: Alcatraz, canyon X,
alle overnachtingen ( nog gemakkelijk aan te passen via booking ), auto vanop SF luchthaven,
nog te plannen, boottrip Carmel, ingang Yosemite park.

Wat zijn nog twijfels: parkeren in SF en 3 kids, op basis daarvan, via booking kan je blijkbaar voor het jongste kind moeilijk bijboeken, vaak is het dan een kamer met 2 kingsize bedden;
we zijn van plan om bij aankomst een kampeerbedje te kopen voor de zekerheid, of zijn de kamers echt wel ruim genoeg?

Ben heel benieuwd naar jullie reacties.
We zijn vooral ook op zoek naar verborgen parels, dus de niet toeristische leuke, mooie plekjes.
Interesse van de man en oudste zoon: techniek.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: reis 4juli 22 tem 6 aug 22

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Wat een heerlijke lange reis gaan jullie maken. Het ziet er ook goed uit, hoewel ik de tijd voor Yosemite kort vind, zeker vergeleken met bijvoorbeeld de tijd tussen de Grand Canyon en LA. Wat zijn de plannen in Flagstaff? Op dat stuk zou je wel twee nachten minder kunnen doen, en die zou ik dan gebruiken om een extra nacht Moab te doen zodat je ook naar Canyonlands kunt, en een extra nacht Yosemite. Je weet dat je ook voor Arches de toegang moet reserveren?

Je hebt het over het reserveren voor Yosemite, je hebt dus geen accommodatie in het park? Het lijkt me toch niet gek om daar naar te kijken, voor als de toegangsreservering niet lukt. Het scheelt je ook veel reistijd. Wat heb je nu geboekt?

Tussen Yosemite en Lone Pine is de route via de Tioga Pass mooier en korter. Ik zou Bakersfield daarom vergeten, en in Lee Vining of Mammoth Lakes overnachten.
ElkeSpruyt schreef:
18 mar 2022, 16:45
wat zijn nog twijfels , parkeren in SF en 3 kids , op basis daarvan, via booking kan je blijkbaar voor het jongste kind moeilijk bijboeken, vaak is het dan een kamer met 2 kingsize bedden
we zijn van plan om bij aankomst een campeerbedje te kopen voor de zekerheid , of zijn de kamers echt wel ruim genoeg ?
In SF heb je geen auto nodig, die kun je bij het hotel laten staan.
Wij boeken de hotels meestal rechtstreeks via het hotel zelf, dan weet je zeker wat voor bedden je hebt en of er de mogelijkheid en ruimte is voor een extra bed. Kamer met 2 kingsize bedden zie ik eigenlijk nooit, meestal is het 1 King of twee Queens. Of twee Doubles,
Een luchtbed met slaapzak aanschaffen of meenemen is niet gek, want je zal niet overal een extra (sofa)bed hebben. Ik weet niet wat je in Springdale hebt, maar bijvoorbeeld de Zion Park Motel heeft familiekamers met voldoende bedden voor 5 personen.

Verborgen parels is lastig; het is een erg toeristische route en zonder dirt roads zul je weinig onbekende dingen zien.
Wat wij in Yosemite mooi vinden is de Tioga road. Het is daar rustiger en minder heet dan in de vallei. Wij deden in 2019 de wandeling langs en op de Pothole Dome, dat is ook met kinderen erg leuk want je kunt daar ook de rivier in.
Bij Moab is de Corona Arch een aanrader; buiten de drukte van de nationale parken.
In Capitol Reef is de wandeling door de Sulpher Creek leuk. Je kunt het hele stuk doen, of alleen het stuk vanaf het visitor center - zie daarvoor ons 2019-verslag. Wat zijn de plannen in Page? Als jullie in geschiedenis zijn geïnteresseerd is het Powell museum wel aardig. Het is sowieso leuk om je te verdiepen in zijn reis over de Colorado.
In SF is het Cable Car Museum een must voor techniekliefhebbers. En breng in Page een bezoek met rondleiding aan de Glen Canyon dam.

Marianne
Corv
Amerikakenner

Re: reis 4juli 22 tem 6 aug 22

Bericht door Corv »

@ElkeSpruyt

Meen dat ik las dat jullie naar autoraces wilden gaan maar dat het bericht was aangepast voor ik kon reageren.
In de periode dat jullie gaan zijn er overal Dragster races, Oval track races, 4x4/modder races e.d. , zijn meestal in het weekend, even googlen waar je dat weekend bent. Is geweldig om mee te maken, helemaal voor kinderen.
27 States so far...
ElkeSpruyt
Amerika-newbie

Re: Reis ElkeSpruyt: 4 juli t/m 6 aug 2022.

Martin & Marianne schreef:
18 mar 2022, 17:39
Wat zijn de plannen in Flagstaff?
daar heb je inderdaad wel een punt , we willen graag de Barringerkrater gaan bekijken en vanuit Flagstaff beginnen met een stuk route 66 ,
maar misschien is 1 nacht inderdaad wel genoeg
en die zou ik dan gebruiken om een extra nacht Moab te doen zodat je ook naar Canyonlands
we logeren in Moab op dag 14 en 15 dan rijden we verder naar Buff ten zuiden , dus evt daar nog een extra nacht voorzien ? ipv in flagstaff, ik ga het zeker bekijken
Je weet dat je ook voor Arches de toegang moet reserveren?
nee dat wist ik niet ! bedankt voor de tip ! maar zit Arches niet mee in de parkpas die je voor al de parken kan gebruiken en een jaar geldig is ? de pas kost 80 dollar
Je hebt het over het reserveren voor Yosemite, je hebt dus geen accommodatie in het park? Het lijkt me toch niet gek om daar naar te kijken, voor als de toegangsreservering niet lukt. Het scheelt je ook veel reistijd. Wat heb je nu geboekt?
we logeren vlakbij in Tenaya Lodge at Yosemite
voor het park worden de kaarten voor onze periode pas vrijgegeven vanaf 23 maart , dus dan zit ik direct achter mijn computer om ze te reserveren
Tussen Yosemite en Lone Pine is de route via de Tioga Pass mooier en korter. Ik zou Bakersfield daarom vergeten, en in Lee Vining of Mammoth Lakes overnachten.
daar hebben we aan gedacht maar in de buurt en onderweg naar Bakersfield zijn er een aantal dingen die we willen doen, de Tehachapi loop , ( vooral voor man en kids :) Kings Canyon, Grant Grove; en General Grant tree er is ook een museum Giant Forest dat interessant lijkt
Zion Park Motel heeft familiekamers met voldoende bedden voor 5 personen.
in Zion logeren we in een tent :) voor ons 5 , Zion view Camping

bedankt voor de tips van de verborgen parels , ik noteer ze in het GROTE boek en ga ermee aan de slag !
Corv schreef:
18 mar 2022, 17:59
@ElkeSpruyt

Meen dat ik las dat jullie naar autoraces wilden gaan maar dat het bericht was aangepast voor ik kon reageren.
In de periode dat jullie gaan zijn er overal Dragster races, Oval track races, 4x4/modder races e.d. , zijn meestal in het weekend, even googlen waar je dat weekend bent. Is geweldig om mee te maken, helemaal voor kinderen.
ja , in Sonoma is er een raceway , op woensdagavond is er een race waar particulieren zich kunnen inschrijven , we gaan natuurlijk niet zelf racen , maar de zoon wou het graag eens meemaken
goede tip over de andere races in die periode ik ga er zeker eens naar op zoek
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had niet begrepen dat je Sequoia en Kings Canyon wilt bezoeken tussen Yosemite en Bakersfield. Dit heeft niet heel veel zin denk ik, ik zou daar dan minimaal één overnachting plannen maar liever nog twee, het is een flink eind rijden als je door het park rijdt. Het zijn prachtige parken; er alleen doorheen rijden is wat jammer. Als je trouwens van plan bent om naar sequoia en Kings Canyon te gaan ga je in Yosemite niet naar de Mariposa Grove denk ik. Dan ligt de Tenaya Lodge niet gunstig; je zit daar wel dicht bij de Mariposa Grove, maar niet bij de vallei. En jammer dat je een groot deel van het park mist door niet via de Tioga road te rijden.
Wat betreft de Tehachapi loop, dat zou je ook later kunnen doen, op het stuk tussen de GC en LA is er voldoende tijd.
Het Giant Museum is aardig, maar daar zou ik geen omweg voor maken (zie hier het verslag van ons bezoek).

Voor Arches geldt net als voor Yosemite een reservering om het park in te komen, dit heeft niet met de entreeprijs voor het park te maken - daarvoor heb je inderdaad de AMerica the Beautiful Pass. Kijk eens op www.nps.gov/arch voor meer informatie.

Het is me niet helemaal duidelijk wat je met Bluff bedoelt; zou je daar dan een overnachting willen doen? Maar dan zit je al vlak bij Monument Valley. Een extra nacht Moab is handiger.

Jullie verblijf voor Zion ligt op een uur rijden van het park. Ik zou de voorkeur geven aan Springdale; je moet nu een parkeerplaats zien te vinden, en dat is best lastig. En in Springdale niet gratis.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

ElkeSpruyt schreef:
18 mar 2022, 16:45
We zijn vooral ook op zoek naar verborgen parels, dus de niet toeristische leuke, mooie plekjes.
Jullie hebben nu eenmaal een toeristische route samengesteld maar alle gebieden die jullie aandoen zijn sowieso parels al zijn ze niet "verborgen". Ze zijn door de jaren heen al door velen bezocht. De niet toeristische plekjes zal je dus weinig of niet zien.

Sequoia en KingsCanyon op doorreis naar Bakersfield bezoeken is jammer. Het is een prachtig park en je hebt nu eigenlijk geen tijd om ook nog in het park te wandelen. Twee overnachtingen zijn toch wel het minimum wil je echt wat zien.
Volgens mij heb je daarvoor nog wel wat speling in de route. Twee overnachtingen in Bryce zijn bv. niet echt nodig en ook één overnachting in de Grand Canyon kan volstaan als je geen lange wandeling naar beneden maakt. Ik zie ook 3 overnachtingen in Page wat best veel is.
Of schrap de extra overnachting in Palm Springs. Het is daar bloedje heet. Wij waren er in mei en toen was het al boven de 40 graden.

Voor Zion zou ik ook zeker iets kiezen in Springdale. Scheelt je heel veel tijd. Zion Park motel is al genoemd. Wij hebben er al 2 keer overnacht. Je hebt er kamers met 3 bedden of een familiesuite, er is een zwembad en de shuttlebushalte bevindt zich voor het motel. En het is nog betaalbaar. Kijk maar eens op hun eigen site.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ElkeSpruyt
Amerika-newbie

ik heb ondertussen al wat veranderd :

de overnachting in zion is veranderd naar Zion park Motel
voor Yosemite probeer ik een extra dag te voorzien :

stel : van SF naar South Lake Tahoe , daar overnachten (dus niet in sacramento en geen Sonoma
is volgens google dikke 3.5 u rijden, we vertrekken rond de middag in SF dan hebben we nog tijd om in South Lake Tahoe wat te gaan bekijken

dag erna, vroeg vertrekken , van South Lake Tahoe naar Lee Vining, dikke 2 u rijden, dan zijn we daar tegen de middag en dan de Tioga pas rijden richting Tenaya lodge, dan hebben we daar een hele namiddag/ avond voor ( 3 u rijden volgens google ), wel een drukke dag dan denk ik
komen we in het hotel 's avonds aan

volgende dag hele dag Yosemite
dag erna richting bakersfield eens kijken of ik daar een extra nacht kan van maken om wat meer tijd te hebben voor King en Sequoia
zou het een optie zijn om op 1 dag van Bakersfield naar Las Vegas te rijden via Lone Pine en Death Valley ? of is dat echt te veel om te doen ?
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Lake Tahoe toevoegen heeft volgens mij niet echt een meerwaarde als je pas rond het middaguur vertrekt en er daardoor zo weinig overblijft.
Je kan natuurlijk ook nog de Sonora pass nemen als je naar de oostkant wilt en dan overnachten in Bridgeport of Lee Vining. Bridgeport ligt gunstig vanwege Bodie. Geeft je de volgende dag ook meer tijd voor de Tioga Pass.
ElkeSpruyt schreef:
20 mar 2022, 11:45
zou het een optie zijn om op 1 dag van Bakersfield naar Las Vegas te rijden via Lone Pine en Death Valley ? of is dat echt te veel om te doen ?
Geldt eigenlijk hetzelfde. Het is 650 km. zonder stops. Als je naar of via een bepaalde bestemming rijdt dan wil je toch ook wel wat zien van de omgeving lijkt me anders heeft het m.i. weinig zin. Ik zou dan overnachten in Lone Pine of andere keuzes maken. Je hebt al wat opties gekregen om ergens anders een dag te besparen. Is dat niet iets?
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ElkeSpruyt
Amerika-newbie

mm moeilijk om de dagen van verder in de reis op te schuiven , dat zijn veel hotels die opnieuw geboekt moeten worden en veel van die hotels zijn vol voor de dagen ervoor of erna en bovendien zijn de prijzen van de hotels zijn al een pak hoger dan in augustus vorig jaar.
ik probeer nog wat te puzzelen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind de route via Lake Tahoe wel creatief bedacht, maar je maakt wel veel meer kilometers, en je tijd voor Yosemite blijft heel beperkt. Als je begint in Lake Tahoe en dan naar de Tenaya Lodge rijdt heb je weinig tijd voor zaken als Bodie, Mono Lake en de Tioga Road.
En je rijdt voorbij de vallei naar het zuiden, en de volgende dag moet je dat stuk weer op en neer rijden. De route van Yosemite naar het oosten is echt geen optie? Je kunt dan een extra dag Yosemite doen zodat je ook tijd hebt voor de Mariposa Grove.
Je kunt dan zoiets doen:
Dag 1 België - SF
Dag 2 SF - Sonoma
Dag 3 Sonoma - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Lee Vining
Dag 7 Lee Vining - Lone Pine/Death Valley
Dag 8 Lone Pine/Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas -
De rest van de route blijft dan hetzelfde.
De optie om via de Sonora Pass naar het oosten te gaan is ook niet gek, wij reden die in 2013, met ook een bezoek aan Bodie en Mono lake. Zie hier voor ons verslag.

Als Sonoma geen must is zou je ook nog eerst naar Sequoia/Kings Canyon kunnen gaan, dan zou het er zo uit kunnen zien:

Dag 1 België - SF
Dag 2 SF - Kings Canyon
Dag 3 Kings Canyon
Dag 4 Kings Canyon - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Lee Vining
Dag 7 Lee Vining - Lone Pine/Death Valley
Dag 8 Lone Pine/Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas -

Je kunt eens kijken of de reservering lukt de 23e. Lukt dat niet dan moet je sowieso iets anders verzinnen.

Voor Sequoia is Bakersfield geen goede uitvalsbasis. Wij vinden de cabins in Grant Grove Village heel prettig. Het zal nu wel lastig zijn om daar iets te vinden maar wie weet komt er nog iets vrij; er zijn cabins met 3 bedden.
Van Bakersfield naar Las Vegas via Death Valley is een lange dag, maar wel te doen. Ik vind een bezoek aan de Alabama Hills een aanrader. In DV doe je veel vanuit de auto, maar je moet wel wat heen en weer rijden om de belangrijkste viewpoints te zien.

Marianne
ElkeSpruyt
Amerika-newbie

nog een beetje gepuzzeld en een extra dag regio Yosemite kunnen regelen ten koste van de extra dag in bryce

nu is het begin van de reis zo ;

4/7 tem 6/7 : SF, volle dag SF
6/7 tem 7/7 : South Lake Tahoe
7/7 tem 9/7 : Yosemite via Tioga Pas, volle dag Yosemite
9/7 tem 10/7 : Visalia voor KIngs Canyon
10/7 tem 11/7 : Bakkersfield voor Sequoia en Lake Isabella
11/7 tem 12/7 : Olancha bij Lone Pine, richting Death Valley
12/7 tem 13/7 : Las Vegas
13/7 tem 15/7 : Zion, volle dag Zion
15/7 tem 16/7 : Bryce

de rest is voorlopig ongewijzigd
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zet het eens per dag in een van/naar schema, zo is het wat lastig beoordelen.
Van Visalia naar Bakersfield is maar een klein stukje, dan kun je beter in Visalia blijven.

Waarom Olancha? Kijk eens naar Lone Pine, dat is veel leuker. het Dow Villa Hotel heeft veel (film)historie en is niet duur.
Het ontbijt bij de Alabama Hills cafe is een aanrader, en de Alabama Hills zijn bij zonsondergang/zonsopkomst de moeite waard.

Zie voor onze ervaringen in Lone Pine.
https://martinenmarianne2019.blogspot.c ... -pine.html
https://martinenmarianne2019.blogspot.c ... alley.html
http://martinenmarianne2015.blogspot.co ... -juni.html
http://martinenmarianne2015.blogspot.co ... -juni.html (met de Alabama Hills)

Marianne
ElkeSpruyt
Amerika-newbie

in Lone pine is bijna alles volzet of zeer duur , Dow Villa Hotel niet meer beschikbaar voor onze data
Olancha lijkt ons wel leuk , we slapen in tipi's

dag 1 : Belgie -SF
dag 2 : SF
dag 3 : SF - south lake Tahoe
dag 4 : Southlake Tahoe - Yosemite via Tioga pas
dag 5 : Yosemite
dag 6 : Yosemite - Visalia
dag 7 : Visalia - Bakersfield
dag 8 : Bakersfield - Olancha
dag 9 : Olancha - Las Vegas via death valley
dag 10 :Las vegas -Zion
dag 11 : Zion
dag 12: Zion - Bryce

en de rest blijft voorlopig
het valt mij op dat de prijzen bijna verdubbelt zijn tegenover augustus '21 toen ik boekte, nu betaal ik bijna evenveel voor 1 nacht , als voor 2 nachten in augustus, en er is al heel veel volzet
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

ElkeSpruyt schreef:
21 mar 2022, 18:42
Olancha lijkt ons wel leuk , we slapen in tipi's
Hier heb ik in 2019 ook geslapen, erg leuke ervaring en tenminste nog betaalbaar, ook het restaurantje wat erbij ligt is prima en gezellig.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Rond Lake Tahoe is het inderdaad mooi. Wij hebben 2x overnacht op de camping in Sugar Pine Point State Park. Dat is aan de westkant van het meer, maar ietsje naar het noorden. Wat zuidelijker kom je langs D.L. Bliss SP en dat zag er ook mooi uit. We zijn hier alleen langsgereden overigens.
De Sonorapas is ook heel mooi. Wij hebben hem in 1995 gereden omdat de Tioga Pass dicht was omdat er nog teveel sneeuw lag op 18 juni en dit het alternatief was. Heel bijzonder om na een stuk stijgen met een percentage van 26% tussen sneeuwmuren van 4.5 m. hoog te rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer