Ik ben Bas. Samen met mijn vrouw en onze 2 kinderen gaan wij volgend jaar naar Amerika. De zus van mijn vrouw is samen met haar man en 2 kinderen voor 3 jaar vertrokken naar Phoenix als expats. Wij gaan hun dus opzoeken en ook rondreizen. De heen en terugvlucht hebben wij al geboekt. We vertrekken op vrijdag 14 juli en komen lokale tijd 12:30 uur in Phoenix aan. De terugvlucht is op 10 augustus. De eerste paar dagen zullen wij bij hun verblijven en acclimatiseren. Het plan is dan om de dinsdag erop te gaan rondreizen en dan MA 7 / DI 8 augustus nog een aantal dagen weer bij hun te verblijven alvorens weer te vertrekken naar huis. Ik heb mij al ingelezen in de bezienswaardigheden en mogelijke routes. Aangezien het de eerste keer is twijfel ik over een aantal zaken:
- De te volgen route
- Hoelang ergens te blijven
- Leuke zaken om de kids happy te houden (tegen die tijd zijn ze bijna 9 en 6)
- Amerika zijn flinke afstanden. Ik ben zelf meer van in 1 keer de pijn te nemen en een dag flink te rijden en dan 1/2/3 dagen ergens aansluitend te blijven, dan alles op te knippen en bij wijze van spreken elke dag te moeten inpakken en verder reizen.
Mijn plan is om eerst op hoofdlijnen de route te plannen en dan per plek in te zoomen welke zaken must do / must see zijn. Jullie feedback van ervaren reizigers is daarom meer dan welkom.
Mijn eerste keuze die ik wil gaan maken is de te volgen route. Hiervoor heb ik 2 opties in gedachten:
1: Phoenix -> Los Angeles -> San Francisco -> Yosemite -> Death Valley -> Las Vegas -> Zion -> Bryce -> Antelope Canyon -> Moment Valley -> Grand Canyon -> Phoenix
2: Phoenix -> Grand Canyon -> Las Vegas -> Death Valley -> Los Angeles -> San Francisco -> Yosemite -> Zion -> Bryce -> Antelope Canyon -> Moment Valley -> Phoenix
Ik hoor graag jullie feedback over de route, of ik andere plaatsen / parken moet toevoegen, dan wel verwijderen en of dat haalbaar is in 3 weken.