Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bibitv: 17 dagen okt-nov, SF - LV.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
bibitv
Amerikafan

Reis bibitv: 17 dagen okt-nov, SF - LV.

Bericht door bibitv »

Dag iedereen,
Jaren geleden ondertussen dat ik hier nog eens actief was. Maar eindelijk is het weer zover, we kunnen weer eens gaan roadtrippen. :))

Ik ben op eerdere reizen in de meeste parken geweest, maar mijn reispartner is nog nooit eerder in de States geweest. Er is ook twijfel of we Yosemite niet zouden cancellen en voor een stukje kust zouden gaan tot in Monterey en dan doorsteken naar Sequoia/Kings Canyon. Geeft ons misschien wat meer ruimte en minder kms vreten.

Monument Valley zouden we graag allebei doen, maar mogelijk is dat te ver uit de richting.
Keuzes, keuzes....

Ons rondje zit dus nog helemaal niet goed, maar dit is een eerste aanzet en een beetje advies zou welkom zijn.

Dag 1: vrijdag 20/10: aankomst SF (avond) - logeren Buena Vista Inn (auto al meenemen of met taxi en na bezoek SF pas auto ophalen??)
Dag 2: zaterdag 21/10 : bezoek SF
Dag 3: zondag 22/10 : bezoek SF
Dag 4: maandag 23/10: Yosemite Valley (of overdreven rit: Google geeft 4.43 u reistijd aan)
Dag 5: dinsdag 24/10 Yosemite
Dag 6: woensdag 25/10 : Lee Vining (opnieuw lijkt me dit te ver qua afstand: reistijd 6.40 u)
Dag 7: donderdag 26/10 : Death Valley
Dag 8: vrijdag 27/10 : Death Valley (daar ergens logeren of richting LV: maar LV is zo duur tijdens wkds)
Dag 9: zaterdag 28/10 : ?
Dag 10: Zondag 29/10 : LV
Dag 11: Maandag 30/10 : LV
Dag 12: Dinsdag 31/ 10 : Grand Canyon (logeren bij Bright Angel Lodge)
Dag 13: Woensdag 1/11 : Grand Canyon + Route 66
Dag 14: Donderdag 2/11: (?) Monument Valley
Dag 15: Vrijdag 3/11:
Dag 16: Zaterdag 4/11:
Dag 17: Zondag 5/11: overdag LV - vertrek 's avonds Las Vegas

Ik loop een beetje vast, alle reacties zijn welkom, ik kijk er alvast naar uit! Bedankt. :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis 17 dagen okt-nov: SF - LV

Bericht door Martin & Marianne »

Van SF naar Yosemite Village is ongeveer 4 uur rijden, ik weet niet hoe je aan 4.43 komt?
En naar Lee Vining is het ongeveer 2 uur; als je op googlemaps kijkt zie je dat hij nu niet de Tioga Road neemt. Zet bij 'nu vertrekken' eens de datum op een dag in de zomer.
Aks je in Death Valley overnacht zou je de dag erna naar Valley of Fire of Zion kunnen rijden. Dan naar MV, Grand Canyon en eindigen in Las Vegas.
Als er tijd is kun je Bryce en Page toevoegen

Route66 kun je doen tussen LV en de GC, niet tussen de GC en MV.

Het is voor je zelf en voor ons duidelijker als je de route in een van/naar schema zet, dan zie je wat de reisdagen zijn.
Las Vegas in het weekend vermijden lijkt lastig.
De tickets liggen al vast?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 mar 2023, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Een auto heb je in SF niet nodig. Ik zou hem lekker ophalen op de dag dat je naar Yosemite vertrekt of de avond vooraf. Even uitrekenen wat dat scheelt in kosten.

Wat wil je van de route 66 zien? Als je vanaf Las Vegas naar de Grand Canyon rijdt kan je een stukje route 66 rijden. Bij Hackberry heb je de Hackberry General Store. Dit is wel de moeite waard om even te stoppen en dan heb je 1/11 de hele dag voor de Grand Canyon.

Vind dat jullie ook veel tijd besteden in Las Vegas. De laatste dag ben je er ook, logisch, want je vliegt terug vanaf Las Vegas.
Zou je dan niet Las Vegas op het eind kunnen plakken? Zou er persoonlijk er zo iets van maken

Dag 1: vrijdag 20/10: aankomst SF (avond) - logeren Buena Vista Inn
Dag 4: maandag 23/10: SF-Yosemite Valley
Dag 6: woensdag 25/10 : Yosemite- Lee Vining ( hoe zit het met de tioga road??)
Dag 7: donderdag 26/10 : Lee vinning- Death Valley
Dag 8: vrijdag 27/10 : Death Valley
Dag 9: zaterdag 28/10 : Death Valley-Valley of Fire ( overnachten nabij het park)
Dag 10: Zondag 29/10 : Valley of Fire-Page
Dag 11: Maandag 30/10 : Page ( Antelope Canyon )
Dag 12: Dinsdag 31/ 10 : Page-Monument Valley
Dag 13: Woensdag 1/11 : Monument Valley-Grand Canyon
Dag 14: Donderdag 2/11: Grand Canyon
Dag 15: Vrijdag 3/11: Grand Canyon-Las Vegas
Dag 16: Zaterdag 4/11: Las Vegas
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door bibitv »

Bedankt, Marianne en dejong89, voor jullie reacties. Ik ben nog even bezig geweest met puzzelen en nog eens omgooien.

Onze tickets liggen inderdaad vast, we kregen een mooie prijs bij BA.

@Marianne. Ik heb de datum gewijzigd voor de route tussen Lee Vining en Yosemite Valley en inderdaad. Die afstand ziet er nu veel behapbaarder uit. :thumbup: Dank je.

@dejong89. We denken er inderdaad aan de auto oppikken na ons SF-weekendje, scheelt eventjes +/- 200 Euro. :thumbup: In SF denk ik niet dat het een strak plan is om je met een auto te verplaatsen...maar anderzijds, toch ook twijfels. Terug naar de luchthaven, ik moet nog even uitzoeken of er een Alamo-spot is in de buurt van Lombard St.

Ik heb ondertussen ook de van/naar even aangepast.

Dag 1: vrijdag 20/10: aankomst SF (avond) - logeren Buena Vista Inn (auto al meenemen of met taxi en na bezoek SF pas auto ophalen??)
Dag 4: maandag 23/10: SF - Yosemite (El Portal - 3.30 u)
Dag 6: woensdag 25/10 : Yosemite - Lee Vining of Mammoth Lakes ( 2 u rit)
Dag 7: donderdag 26/10 : Lee Vining (Mam. Lakes) - Death Valley ( 4 u rit)
Dag 8: vrijdag 27/10 : Death Valley - LV
Dag 9: zaterdag 28/10 : LV - Zion
Dag 10: Zondag 29/10 : Zion
Dag 11: Maandag 30/10 : Zion - Monument Valley (rit 4 u zonder stop Page)
Dag 12: Dinsdag 31/ 10 : Monument Valley
Dag 13: Woensdag 1/11 : MV - Grand Canyon (rit 3 u. - logeren bij Bright Angel Lodge)
Dag 14: Donderdag 2/11: Grand Canyon + Route 66 - Las Vegas (stukje route 66) (rit 4 u)
Dag 15: Vrijdag 3/11: LV
Dag 16: Zaterdag 4/11: LV

Geef gerust jullie opmerkingen? Zit dit tempo beter?

Als er nog hotel-tips zijn, heel graag!!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Reis bibitv: 17 dagen okt-nov, SF - LV.

Bericht door paulr »

Wat zijn de plannen in MV ? Lange wandelingen kan niet, je kan een georganiseerde tour doen of met je huurauto (mits je een SUV hebt) het park in. Ik denk dus dat 1 overnachting voldoende is. Verder zou ik er 1 overnachting LV af halen, je bent er immers ook al een avond midden in de reis. Die extra nachten kun je gebruiken voor evt Bryce en/of Page. Zou beiden meepakken. Bryce late middag aankomen, volgende ochtend korte wandeling naar beneden. Dan naar Page en bezoek Horseshoe Bend. Volgende dag Antelope Canyon en naar MV voor 1 nacht. Volgende dag naar GC. Afstanden zijn best te doen tussen al deze plaatsen….
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het zou wel mooi zijn om zowel Bryce als Page toe te voegen, maar met die dagen LV wordt het net iets te krap. Jullie zijn er ook erg laat in het jaar dus de dagen zijn kort. Wil jet het aantal dagen Las Vegas zo houden dan zou ik Bryce overslaan, en de eerste nacht MV vervangen door een overnacht in Page. Voor MV is een middag en ochtend voldoende. Wat zijn jullie plannen daar? Zo laat in het jaar is het goed te doen om de Wildcat Trail te lopen, of doe de Valley drive.
Hou er rekening mee dat er een kans is dat de Tioga Pass dicht is. Ook in Bryce kan er al sneeuw liggen.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou nooit zonder auto in SF willen zijn, natuurlijk kan alles met openbaar vervoer, lopend of met een taxi, maar een auto is gewoon hndig, ook in de stad.
bibitv
Amerikafan

Bericht door bibitv »

Bedankt, allemaal voor jullie hulp!
We hebben uiteindelijk omwille van de mobiliteit van mijn reispartner toch weer een deel van onze reis wat rustiger qua tempo gemaakt en ook een stuk veranderd. Al jullie tips en dit forum heeft dat weer een stuk makkelijker gemaakt!
Thx 👍
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer