Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis kelusa: hulp nodig camper Yosemite NP.
Reis kelusa: hulp nodig camper Yosemite NP.
Beste allen,
Ik heb heel veel baat bij dit forum voor onze reis in augustus met 2 kids (9 en 11 jaar). Ik ga zodra ik een route compleet heb deze ook nog zeker posten voor advies!
Echter loop ik nu al tegen een probleem aan.. Ik had ivm snel uitverkocht al staanplaatsen gereserveerd bij Yosemite. Het was uiteindelijk gelukt een RV plekje op de lower pines campground te reserveren.
Het probleem is als volgt:
Wij hebben bij Road Bear een camper geboekt, nameliljk de C23-25. Nu zie ik opeens in de kleine lettertjes bij de reservering van Yosemite staan dat de RV maximaal 12 feet mag zijn.
Heb ik nu een verkeerde staanplaats geboekt en heeft iemand hier ervaring mee? Zullen ze ons dan echt weigeren als we met de camper aan komen? Heeft iemand tips wat nu te doen?
Alvast veel dank!!
Ik heb heel veel baat bij dit forum voor onze reis in augustus met 2 kids (9 en 11 jaar). Ik ga zodra ik een route compleet heb deze ook nog zeker posten voor advies!
Echter loop ik nu al tegen een probleem aan.. Ik had ivm snel uitverkocht al staanplaatsen gereserveerd bij Yosemite. Het was uiteindelijk gelukt een RV plekje op de lower pines campground te reserveren.
Het probleem is als volgt:
Wij hebben bij Road Bear een camper geboekt, nameliljk de C23-25. Nu zie ik opeens in de kleine lettertjes bij de reservering van Yosemite staan dat de RV maximaal 12 feet mag zijn.
Heb ik nu een verkeerde staanplaats geboekt en heeft iemand hier ervaring mee? Zullen ze ons dan echt weigeren als we met de camper aan komen? Heeft iemand tips wat nu te doen?
Alvast veel dank!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Hulp nodig Camper Yosemite
Hallo, welkom op het forum!
12 feet is wel heel erg weinig, klopt dat wel? Waar heb je dat gelezen, welke plaats heb je op Lower Pines? Is dit wel een RV site?
Weigeren zullen ze niet doen, maar als je camper niet past heb je een probleem, dan zal je iets anders moeten zoeken.
Marianne
12 feet is wel heel erg weinig, klopt dat wel? Waar heb je dat gelezen, welke plaats heb je op Lower Pines? Is dit wel een RV site?
Weigeren zullen ze niet doen, maar als je camper niet past heb je een probleem, dan zal je iets anders moeten zoeken.
Ik denk dat je route al helemaal vast ligt? Maar ik zou hoe dan ook zo snel mogelijk advies vragen, voor het geval je nog iets zou willen schuiven.
Marianne
Re: Hulp nodig camper Yosemite NP.
Zoals Marianne zegt, klopt dit? 12 feet is geen camperplaats en volgens mij staat voor een tent plek er geen lengte bij. Misschien iets van bijplaatsen van een extra auto?
En anders verkeerd gelezen en is het 22 feet??
Ik zie dat er 11 plekken zijn variërend in lengte tussen 24 en 40 feet. Dus zou het even goed checken.
En anders verkeerd gelezen en is het 22 feet??
Ik zie dat er 11 plekken zijn variërend in lengte tussen 24 en 40 feet. Dus zou het even goed checken.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Hoi, welk nummer heb je gereserveerd, dan kijken we even mee… Bijna alle RV plekken zijn doorgaans daar wel geschikt voor 23-25ft namelijk…. Als ik filter op “lengte RV 24ft” krijg ik 70 van de 74 plekken. Denk dat je iets op de bevestiging hebt staan bij “pop up 12ft”. Denk dat je geen zorgen hoeft te maken….
@paulr je hebt gelijk, er zijn veel meer plekken voor campers. Ik had in het filter RV aangeklikt en dan komen er maar 11 te voorschijn.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb via Recreation.gov geboekt en plek 028, Lower Pines. Bij Equipment staat RV, dus dat lijkt goed te gaan.
Het volgende staat aangegeven: The maximum allowable length for a trailer in this site is 12 feet. Nu ik het typ lijkt dit om een caravan te gaan en geen camper, maar er staat niets over maximum lengte camper.
Hopelijk kunnen jullie helpen.
De route staat wel ongeveer vast, maar we moeten nog alle staanplaatsen boeken (we hebben wel hotel in San Francisco geboekt: The Clift Royal Sonesta Hotel, en in Las Vegas: Bellagio). We beginnen in San Francisco en eindigen dus in Las Vegas. Vanuit daar vliegen we ook weer terug.
Bedankt weer! Groetjes
Ik heb via Recreation.gov geboekt en plek 028, Lower Pines. Bij Equipment staat RV, dus dat lijkt goed te gaan.
Het volgende staat aangegeven: The maximum allowable length for a trailer in this site is 12 feet. Nu ik het typ lijkt dit om een caravan te gaan en geen camper, maar er staat niets over maximum lengte camper.
Hopelijk kunnen jullie helpen.
De route staat wel ongeveer vast, maar we moeten nog alle staanplaatsen boeken (we hebben wel hotel in San Francisco geboekt: The Clift Royal Sonesta Hotel, en in Las Vegas: Bellagio). We beginnen in San Francisco en eindigen dus in Las Vegas. Vanuit daar vliegen we ook weer terug.
Bedankt weer! Groetjes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er staat max RV length 24 ft, dus dat komt wel goed. Van de foto krijg je ook wel een goed beeld.
Als je verder nog alles moet boeken ben je wel erg laat, de campings in de parken zijn 6 maanden van te voren te boeken, en vaak ook meteen volgeboekt.
Ik ben wel benieuwd hoe je de route had gedacht. Als je in LAs Vegas eindigt neem je waarschijnlijk niet de Tioga Pass?
Marianne
Als je verder nog alles moet boeken ben je wel erg laat, de campings in de parken zijn 6 maanden van te voren te boeken, en vaak ook meteen volgeboekt.
Ik ben wel benieuwd hoe je de route had gedacht. Als je in LAs Vegas eindigt neem je waarschijnlijk niet de Tioga Pass?
Marianne
Oeps, ja ik dacht Yosemite moet ik alvast boeken; dat zijn de enige staanplaatsen die we hebben. De rest heb ik dus nog niet 
Idee is nu als volgt:
Dag 1: San Francisco aankomst in de ochtend en slapen in hotel
Dag 2: San Francisco
Dag 3: Camper ophalen in San Francisco, Walmart en rijden naar Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Middag rijden naar San Jose en daar camping zoeken
Dag 6: Monterey
Dag 7: Carmel
Dag 8: Point
Dag 9: Ochtend Big Sur en Julia Pfeiffer Burns Park
Dag 10: Elephant Seal Vista en Pismo Beach
Dag 11: Santa Barbara
Dag 12: Santa Barbara
Dag 13: LA
Dag 14: LA
Dag 15: San Diego
Dag 16: San Diego
Dag 17: Mojave National Reserve
Dag 18: Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon?
Dag 20: Las Vegas (in hotel en camper inleveren)
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las Vegas (terug naar huis)
Dag 20 moeten we de camper inleveren, dus vandaar wat langer in Vegas in een hotel. Nog even nagenieten

Idee is nu als volgt:
Dag 1: San Francisco aankomst in de ochtend en slapen in hotel
Dag 2: San Francisco
Dag 3: Camper ophalen in San Francisco, Walmart en rijden naar Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Middag rijden naar San Jose en daar camping zoeken
Dag 6: Monterey
Dag 7: Carmel
Dag 8: Point
Dag 9: Ochtend Big Sur en Julia Pfeiffer Burns Park
Dag 10: Elephant Seal Vista en Pismo Beach
Dag 11: Santa Barbara
Dag 12: Santa Barbara
Dag 13: LA
Dag 14: LA
Dag 15: San Diego
Dag 16: San Diego
Dag 17: Mojave National Reserve
Dag 18: Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon?
Dag 20: Las Vegas (in hotel en camper inleveren)
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las Vegas (terug naar huis)
Dag 20 moeten we de camper inleveren, dus vandaar wat langer in Vegas in een hotel. Nog even nagenieten

Campings in het hoogseizoen zal in parken moeilijk zo helaas niet meer mogelijk zijn. Dus dan zal je al snel in bijvoorbeeld bij Grand Canyon iets buiten het park moeten zoeken.
Ook aan de kust zal het niet zo makkelijk worden. Dit zal ook extra reistijd geven.
Ook aan de kust zal het niet zo makkelijk worden. Dit zal ook extra reistijd geven.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een nogal ongebruikelijke route. Weinig parken en veel tijd langs de kust. De campings in de stateparks daar zullen wel vol zijn, zeker bij Big Sur. Overweeg eens om een paar nachten minder kust te doen en na Yosemite nog een overnachting in bijvoorbeeld Oakhurst te doen. Dan heb je wat meer tijd voor Yosemite want dit is wel heel erg kort. Je zou dan nog naar Glacier Point kunnen gaan en een bezoek kunnen brengen aan de Mariposa Grove om de sequoia's te zien.
Ik denk dat een andere tussenstop tussen San Diego en de Grand Canyon leuker is.
Kijk voor de GC zo snel mogelijk of er nog iets vrij is op Mather. Anders is Trailer Village RV park een mogelijkheid. Of Ten X in Tusayan.
Marianne
Ik denk dat een andere tussenstop tussen San Diego en de Grand Canyon leuker is.
Kijk voor de GC zo snel mogelijk of er nog iets vrij is op Mather. Anders is Trailer Village RV park een mogelijkheid. Of Ten X in Tusayan.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Wat een zonde, je gaat op dag 3 amper nog iets doen in Yosemite, hebt er dan één dag en de volgende dag het ganse eind terug naar San Jose.
Zoals al gezegd, heeeeel veel tijd voor de kust en weinig voor al het andere moois.
Ik vind dit ook wel bizarre keuzes.
Zoals al gezegd, heeeeel veel tijd voor de kust en weinig voor al het andere moois.
Ik vind dit ook wel bizarre keuzes.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het wel een mooie route, lekker veel tijd voor de kust juist, en die is hoe dan ook de moeite waard, toch?
Wij hebben ook nog steeds het plan om van Vancouver naar San Diego te rijden via de kust, ooit.
Wij hebben ook nog steeds het plan om van Vancouver naar San Diego te rijden via de kust, ooit.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik zou altijd van tevoren een camping regelen. Buiten dat je dan zeker weet dat je ergens kunt slapen, scheelt het een hoop tijd die je beter aan het genieten van de route kunt besteden dan te stressen waar en wanneer treffen we eindelijk een camping die plaats heeft.
Oke bedankt allemaal voor de reacties! Jeetje, dat alle plekken nu al vol zitten had ik niet verwacht. Ik ga meteen aan de slag met boeken.
Ik dacht dat de route langs de kust best "normaal" was, maar klaarblijkelijk vinden de meesten van jullie dit een " bizarre" route. Wat zou jullie advies dan zijn? Wij willen wel graag een beetje langs de kust rijden en in ieder geval langs LA en San Diego.
Wat raden jullie aan tussen San Diego en Las Vegas in?
Ik ga dan zsm de route aanpassen en hopelijk vinden we nog wat campings...
Ik dacht dat de route langs de kust best "normaal" was, maar klaarblijkelijk vinden de meesten van jullie dit een " bizarre" route. Wat zou jullie advies dan zijn? Wij willen wel graag een beetje langs de kust rijden en in ieder geval langs LA en San Diego.
Wat raden jullie aan tussen San Diego en Las Vegas in?
Ik ga dan zsm de route aanpassen en hopelijk vinden we nog wat campings...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt je natuurlijk prima vermaken aan de kust. Maar het is nu verhoudingsgewijs erg veel.
In een standaardrondje zuidwesten wordt meestal 2 overnachtingen aan de kust aangeraden.
Kijk eens goed naar de plaatsen die je nu noemt; Monterey en Carmel liggen vlak bij elkaar. En waarom nog San Jose? Je kunt ook kiezen voor 2 nachten Monterey. Kijk ook eens of de weg bij Big Sur alweer open is als jullie gaan.
Voor San Diego is een extra overnachting niet gek.
Op weg naar de Grand Canyon is wellicht Lake Havasu misschien een optie?
Marianne
In een standaardrondje zuidwesten wordt meestal 2 overnachtingen aan de kust aangeraden.
Kijk eens goed naar de plaatsen die je nu noemt; Monterey en Carmel liggen vlak bij elkaar. En waarom nog San Jose? Je kunt ook kiezen voor 2 nachten Monterey. Kijk ook eens of de weg bij Big Sur alweer open is als jullie gaan.
Marianne
Goed idee Lake Havasu. En San Jose is niet de moeite? Dan wellicht vanuit Yosemite meteen door naar Monterey en daar 2 dagen blijven.Martin & Marianne schreef: ↑25 apr 2023, 12:33Je kunt je natuurlijk prima vermaken aan de kust. Maar het is nu verhoudingsgewijs erg veel.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is niet nodig en niet toegestaan om bovenliggende berichten te quoten.
Ik zou zoals ik al eerder aangaf eerst nog een nacht in Oakhurst doen. En vandaar naar Monterey. San Jose kan ook, dan pak je nog het bovenste deel van de kust mee.
Wij waren in 2019 relatief lang aan de kust, kijk eens in ons reisverslag daarvoor.
Marianne
Ik zou zoals ik al eerder aangaf eerst nog een nacht in Oakhurst doen. En vandaar naar Monterey. San Jose kan ook, dan pak je nog het bovenste deel van de kust mee.
Wij waren in 2019 relatief lang aan de kust, kijk eens in ons reisverslag daarvoor.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De "kustroute" op zich is niet bizar, maar jullie doen 8 dagen over het stuk SF naar LA !
Probleem is dan natuurlijk dat het enigste wat "vast" ligt Yosemite is. Anders zou ik jullie al adviseren om eerst vanuit SF naar Monterey te rijden (perfect doenbaar na afhalen van een camper) en dan bvb de kust te doen tot Morro Bay om vervolgens richting Yosemite te gaan. Vanuit Morro Bay is het maar een uurtje langer rijden dan vanuit SF. Nu rijdt je 4 uur naar het oosten om twee dagen erna weer 4 uur naar het westen te rijden.
Yosemite zou je kunnen combineren met SEKI.
Dit laatste kan nu nog. Blijf op dag 5 overnachten in Oakhurst (dan heb je nog een vrijwel ganse dag voor Yosemite). Eigenlijk zou ik hier Bass Lake adviseren. De dag erna kan je dan naar SEKI voor een nacht of twee. Vanuit SEKI kan je dan de draad oppikken om richting Monterey te rijden en de kustroute te doen. Je hebt dan nog steeds meer dan genoeg dagen hiervoor.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Dat klinkt logisch dat 8 dagen voor een rit langs de kust erg lang is. Ik ga eens goed kijken hoe lang het rijden is langs de kust en wat we binnen een dag mee kunnen pakken. We zijn met kinderen en zag allemaal leuke activiteiten lang de kust, zoals bijv. heet zee aquarium. Vandaar dat ik dacht dat het handig is daar dan ook ergens te slapen. Besef mij nu dat het wellicht onnodig veel tijd kost.
Dus dank voor de tips! Ik ga weer eens even puzzelen..
Nog 1 vraag: Zijn er nog plekken langs de kust die we echt NIET mogen overslaan (omdat het een fantastische ervaring is)?
Dus dank voor de tips! Ik ga weer eens even puzzelen..
Nog 1 vraag: Zijn er nog plekken langs de kust die we echt NIET mogen overslaan (omdat het een fantastische ervaring is)?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de kust (en andere delen van de route) kun je eens naar de voorbeeldroute kijken.
Kijk ook eens naar dit topic.
Ik had ook al naar ons 2019-verslag verwezen.
En ja, het aquarium is een aanrader. Bij Monterey is het ook leuk om te fietsen of om te gaan whalewatchen. dus een of twee overnachtingen daar is niet gek. maar een overnachting in San Jose én in Carmel is dan niet nodig.
Marianne
Kijk ook eens naar dit topic.
Ik had ook al naar ons 2019-verslag verwezen.
En ja, het aquarium is een aanrader. Bij Monterey is het ook leuk om te fietsen of om te gaan whalewatchen. dus een of twee overnachtingen daar is niet gek. maar een overnachting in San Jose én in Carmel is dan niet nodig.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4020 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-