Hoeveel tijd hebben we: ongeveer 28 dagen.
Wat willen we graag zien?
Graceland en Sun Studio's
Zion en Bryce (wij zijn geen geoefende hikers dus heeft niet heel lang te zijn)
Monument Valley (liefst slapen in The View en begeleid bezoek of rit met paard)
Las Vegas (hebben we vorige keer ook al gedaan dus hoeft niet te lang te zijn)
Sequoia NP (Yosemite hebben we vorige reis al gedaan)
Higway 1 (San Francisco hebben we ook al gedaan dus overnachting of bezoek aan de stad is niet noodzakelijk)
Disneyland in Anaheim (hebben we vorig keer ook gedaan, we willen nu enkel gaan voor de niet Star Wars attracties)
Evt. Oatman, Kingman, Williams
Wat had ik al bekeken?
1) Amsterdam - Memphis, Graceland en Sun Studio's bezoeken en dan via Oklahoma en Albuquerque richt MV rijden met huurauto, ongeveer 3 dagen. Volgens mij is een binnenlandse vlucht of rijden ongeveer even duur (overnachtingen, huur van auto en brandstof). Maar je bent veel dagen kwijt, die ten koste gaan van de dingen die je verder in de reis wil zien.
2) Amsterdam - Memphis en dan vanuit Memphis een binnenlandse vlucht nemen en zo die 'rijdagen' uitsparen. Maar hier heb ik enkele bedenkingen bij:
- ik vind alleen een rechtstreekse vlucht vanuit Memphis naar Phoenix. Dan moet ik de afstand met MV overbruggen. Wss door een overnachting in GC maar dat hebben we vorige reis al gedaan.
- wat met vervoer in Memphis?
3) Amsterdam - Los Angeles of Amsterdam - San Francisco, eerst daar onze reis maken en dan de laatste dagen een binnenlandse (wel rechtsstreekse) vlucht naar Memphis en van Memphis terug naar Amsterdam
Ik heb dit probleem al op een FB pagina ivm Amerika gezet voor het door veel mensen is afgeschoten (soms op harde toon

Ik lees graag jullie mening of tips qua route hierover (jullie hebben me in 2010 ook goed geholpen). Als het echt niet anders kan is hij uiteindelijk wel bereid om zijn Graceland op te geven om de westkust 'relaxter' te kunnen doen. Mss dat we dan ergens in de volgende jaren een weekje Memphis kunnen doen (wel zonde van de vliegtickets dan).