Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Reiziger14: Denver - Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Reiziger14
Amerika-ontdekker

Reis Reiziger14: Denver - Las Vegas.

Bericht door Reiziger14 »

Heb al veel route's gelezen. Ook op 'Denver' gezocht, maar zie niet veel mensen die deze route nemen.

Allereerst: top forum! Heel veel info. Wij hebben 'spontaan' tickets geboekt 1,5 week geleden (zijn ons bewust dat het heel kort dag is) en verzamelen nu de nodige info. Normaal (ok, voor corona) planden we onze reizen in september voor de zomer erna ... Dus dit is even wat anders en hoop op jullie ervaring/tips te mogen leunen.

Wij zijn niet eerder in NP in VS geweest. We reizen met een 18 jarige (voor het eerst met zijn drie, dochter gaat niet mee).

Route:
23 juli aankomst Denver in avond
24 juli bijkomdag, auto ophalen, Denver bezoeken?, naar plek buiten Denver al rijden?
25 juli Denver bezoeken?
26 juli Cheyenne (Rodeo festival)
27 juli RMNP
28 juli Moab (eind van de dag aankomst)
29 juli Moab, fietsen?
30 juli Moab, Arches
31 juli Naar Zion via Antelope (Zion Lodge, 1 nacht rest was (logisch vol), is nog annuleerbaar)
1 aug hele dag Zion, in avond (voor donker) naar Kanab
2 aug Kanab: rustdag, voorbereidingen voor volgende dag
3 aug Kanab: The Wave (deze dag staat vast vanwege permit)
4 aug verplaatsen naar Grand Canyon South (via Horseshoe, hiervoor te weinig tijd denken we als we van Moab naar Zion gaan)
5 aug Grand Canyon
6 aug Las Vegas, via Hooverdam (auto inleveren)
7 aug Las Vegas
8 aug Las Vegas, vertrek naar huis

Het is voor mijn gevoel niet ideaal, maar het kan wel ... (denken we).

Twijfel zit al bij het begin: hebben we na zo'n lange reisdag nodig om 'bij te komen', zou je dan al puf hebben om Denver te bekijken? Liefst zouden we op tweede dag naar plek gaan in omgeving Denver en daar acco vinden vanwaar we naar Cheyenne en RMNP kunnen (en wellicht dag naar Denver maar het voelt als steeds heen en weer rijden). Of Denver laten zitten en 2 dagen RMNP (zoon houdt erg van wild spotten, andere parken is dat volgens mij minder/niet)?

Moab hebben we nu 2 hele dagen ingepland. Hadden gelezen dat je daar kan mountainbiken en dat er nog genoeg andere activiteiten te doen zijn, maar twijfel of het niet te lang is gezien de beperkte tijd die we hebben?

En twijfel: 3 nachten Moab of toch laatste nacht na dag Arches al stuk richting Antelope rijden zodat de dag hierna korter reisdag is?

Wat is 'leuker'. Mountainbiken in Moab of juist in Zion?

Is het erg jammer dat we nu niet aan Bryce toekomen?

Hoop dat jullie ons op weg kunnen helpen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Denver - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik vind het zo verre van ideaal. Ook bijzonder dat je nu pa iets hebt geboekt, terwijl die permit voor de Wave natuurlijk al langer vaststaat.
Ligt de autohuur al vast? Waar haal je die op? Waarom niet meteen bij aankomst de auto ophalen? En in Las Vegas inleveren als je vertrekt? Scheelt een hoop tijd, en tijd kun je juist goed gebruiken.
Ik zou met zo weinig tijd helemaal niet naar Denver gaan, of hooguit een ochtend, en dan doorrijden naar Estes Park. Vergeet Cheyenne, dat zal druk zijn Of heb je daar al iets vastgelegd?
Kijk voor Rocky Mountain NP en Arches hoe het zit met de toegangsreserveringen en of dat nog lukt.

Schrijf de route eens uit in de van/naar vorm per dag, dan zien we beter wanneer je een reisdag hebt en waar je een volle dag hebt. Heb je bijvoorbeeld nu twee nachten voor de Grand Canyon uitgetrokken? Wat zijn de plannen daar?
En is Zion een must? Ligt nu niet echt handig. Bryce missen is jammer, maar vooral ook omdat je nu een erg lange rijdag hebt van Moab naar Zion terwijl er zoveel te zien is onderweg. Voor Zion heb je meer tijd nodig en een rustdag in Kanab lijkt me bijzonder zonde van de tijd.
De Zion Lodge is wel ideaal gezien de enorme drukt bij de ingang, maar op zich ligt Springdale prima.
Heb je Antelope Canyon al vastliggen?
Waar overnacht je na de Wave?

Mountainbiken in de zomer rond Moab lijkt me niet ideaal wegens de hitte en in Zion mag het niet. Je kunt daar gewoon over de weg fietsen; met de shuttlebus mee omhoog en dan terug fietsen. Maar ik las ergens dat er wachttijden van 2 uur waren bij de shuttlebus dus of je überhaupt naar Zion wilt, ook gezien de beperkte tijd, is maar de vraag.

Marianne
Reiziger14
Amerika-ontdekker

Re: Reis Reiziger14: Denver - Las Vegas.

Ha! Dank voor je reactie.

Nu idd pas geboekt omdat we nog niet eerder betaalbare tickets konden vinden/ niet wisten of we zouden gaan we uberhaupt nog niet wisten waar we in de wereld op vakantie wilden. Bij inlezen kwamen we toevallig The Wave tegen (lijkt ons zo mooi) en 'voor de grap' ingeschreven. Dag later kregen we bericht dat we ingeloot waren, na wat bedenktijd (het zijn de kosten niet) permit gekocht. Dat was dus begin mei. 3 wken later dus ticket geboekt, vind ik niet eens zo lang erna...

Autohuur hebben we gister geboekt (ook dat is nog annuleerbaar). We komen 's avonds aan, willen in hotel verblijven bij airport en dan rustig volgende dag auto ophalen (op airport). Scheelt ook weer dag autohuur dachten we. In Las Vegas hebben we auto niet meer nodig dus dachten dan leveren we hem daar ook meteen in als we daar aankomen. Dat is iig het idee erachter.

Twijfel idd bij Denver zelf bezoeken. Dachten aan afwisseling omdat je daarna bijna alleen naar parken gaat maar dit laten vallen, gaat ons nodige tijd schelen. Mooi om te weten dat je niet vindt dat we daar nou echt iets aan missen.

Tja, Cheyenne overslaan... Het hele idee om die kant op te gaan was omdat we dat Rodeo festival zagen... Hebben tickets nog niet aangeschaft maar dat leek ons dus wel leuk om dat mee te maken.

Zowel RMNP (ook voor Bear Lake!) als Arches (2 dagen in de ochtend) hebben we gister via die toegangsreserveringen permits aangeschaft.

Na the Wave overnachten we in Kanab.

Is 1 hele dag in Zion niet genoeg?

Ik zal zo dag voor dag basis opschrijven
Reiziger14
Amerika-ontdekker

23 juli (dag 1): Brussel - Denver Airport
24 juli Denver Airport - plek A (ergens vlakbij RMNP)
25 juli RMNP
26 juli plek A - Cheyenne (Rodeo festival) - plek A
27 juli RMNP
28 juli RMNP - Moab
29 juli Moab
30 juli Moab
31 juli Moab - Antelope Canyon - Zion
1 aug Zion (hele dag) - Kanab
2 aug Kanab
3 aug Kanab - The Wave (deze dag staat vast vanwege permit)
4 aug Kanab - Grand Canyon South
5 aug Grand Canyon
6 aug Grand Canyon - Las Vegas, via Hooverdam (auto inleveren in LV)
7 aug Las Vegas
8 aug Las Vegas - Brussel

Denk dat je zoiets bedoelt met per dag uitschrijven. Heb dan Denver bezoek weggelaten.
Reiziger14
Amerika-ontdekker

Als Moab te heet is om te fietsen, heb je dan 1 dag Moab genoeg? Zou je dan doen:

28 juli RMNP - Moab (6-7 uur rijden)
29 juli Moab (dag Arches bekijken, wandelingen maken en dan eind van de dag meteen doorrijden naar... Bluff??)
30 juli Bluff, van daaruit Monument Valley jeeptour en door naar Page
31 juli Page - Antelope Canyon - ??
1 augustus
2 augustus - Kanab
3 augustus Kanab: the Wave

We begrepen dat de wandeling Wave aardig pittig is in combi met hitte vandaar dat we na die tour niet weer auto in wilden stappen om weer verder te rijden. Je komt na die tour terug in Kanab dus leek ons logisch om daar dan (weer) te overnachten.
Laatst gewijzigd door Reiziger14 op 08 jun 2023, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik dacht dat de loting voor de Wave 4 maanden van te voren was, dus ik veronderstelde dat je al wat langer het zuidwesten op je netvlies had staan. Heb je een auto met high clearance gehuurd?

Zion is een erg druk park, het is daarom wel mooi om daar meer tijd te hebben zodat je de drukte een beetje kunt ontlopen. Je hebt geen volle dag nu, maar goed, het zou kunnen.

Ik vind vooral die dag Kanam jammer, en die erg lange rijdag van Moab via Page naar Zion. Ik zou dan overwegen om de laatste nacht Moab in te ruilen voor ene overnachting bij Monument Valley. Of rij naar Torrey en neem de prachtige route via de Ut12 naar Zion. Of ga niet naar Zion, maar doe een overnachting bij Bryce. Is koeler en rustiger.
Ik heb geen ervaring met de frontier Days, maar is 1 overnachting daar dan voldoende? Ik heb een opzetje gemaakt met 2 nachten, maar wellicht is dat niet nodig. Vanuit de Wave zou ik doorrijden naar Page, dat scheelt je de volgende dag weer ruim een uur rijden.

23-jul naar Denver
24-jul Denver - Cheyenne
25-jul Cheyenne
26-jul Cheyenne - Estes Park
27-jul Estes Park - Grand Lake
28-jul Grand Lake - Moab
29-jul Moab
30-jul Moab Torrey
31-jul Torrey - Bryce
1-aug Bryce - Zion
2-aug Zion - Kanab
3-aug Kanab - Page
4-aug Page (of al richting grand Canyon)
5-aug Page - Grand Canyon
6-aug Grand Canyon - Las Vegas
7-aug Las Vegas
8-aug Las Vegas

Moab is wel krap zo, je kunt naar Arches en Canyonlands. Of doe de wandeling naar Corona Arch.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie je berichten nu net; het ziet er zo beter uit.
Je hebt dan wel relatief veel tijd voor RMNP. De laatste nacht zou ik dan kiezen voor Grand Lake of nog iets westelijker zodat de rit naar Moab korter wordt.

Met MV erbij zou ik zeker daar overnachten, of in Mexican Hat. Probeer in elk geval iets te kiezen wat je nog de gelegenheid heeft een zonsondergang/opkomst mee te maken daar. Ik zou dan zoiets doen:

23-jul naar Denver
24-jul Denver - Cheyenne
25-jul Cheyenne
26-jul Cheyenne - Estes Park
27-jul Estes Park - Grand Lake
28-jul Grand Lake - Moab
29-jul Moab
30-jul Moab - Monument Valley
31-jul Monument Valley - Zion
1-aug Zion
2-aug Zion - Kanab
3-aug Kanab - Page
4-aug Page
5-aug Page - Grand Canyon
6-aug Grand Canyon - Las Vegas
7-aug Las Vegas
8-aug Las Vegas

Marianne
Reiziger14
Amerika-ontdekker

haha en ondertussen had jij weer wat gepost. Ik ga even kijken wat waar een reactie op is.
Reiziger14
Amerika-ontdekker

Dank voor het meedenken. Wij gaan hier even verder mee puzzelen.

We hebben idd hoge auto.

Willen the Wave niet zonder gids doen. Met gids vertrek je vanuit Kanab en word je daar weer 'teruggebracht'. Maar meen me te herinneren dat je ook deel met eigen auto kan rijden achter gids aan (tot bepaald kruispunt) en dat je dan pas daar bij gids instapt zodat je na wandeling dan na Page zou kunnen rijden. Ons leek het dus wel lekker om terug te gaan na tour, even van zwembad genieten en pas volgende dag verder te gaan.

Maar ik snap dat je denkt 'wat zonde' maar ben beetje bang dat we ook gek worden van al het autorijden en om overal maar 1 nacht zijn...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je inderdaad met een gids gaat en weer in Kanab weer wordt afgezet is het niet zinvol om daarna nog naar Page te rijden. Maar ga je zonder gids of laat je je auto bij het begin van de weg staan, dan is Page natuurlijk veel handiger, dat is net zo ver vanuit de Houserock Valley Road als Kanab en dus net zo veel tijd om van het zwembad te genieten.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Hoi, zie dat er veel gewijzigd is en allemaal te goede !
Sowieso inderdaad direct de auto ophalen in Denver en alvast een klein stukje op weg. Scheelt tijd. En in Vegas zou ik ook de auto gewoon houden tot de laatste dag. Hoe laat vlieg je uit LAS terug ? Wellicht laatste dag gebruiken voor de South Outlet, daarna auto inleveren en inchecken: dat ligt allemaal erg dicht bij elkaar. Ook hier dus gewoon tot aan je vertrek terug je auto behouden scheelt weer tijd (en omdat jullie maar 2 weken gaan is tijd relatief schaars...)
Fietsen in Moab: zijn jullie (erg) ervaren MTB-ers ? Zo ja, dan is een ''one way'' interessant. Er zijn een groot aantal MTB verhuurders die ook een transfer richting bijvoorbeeld Dead Horst SP organiseren. Vervolgens fiets je vooral bergaf terug naar Moab. Maar let op: het is pittig en je hebt wel wat MTB skills nodig. Gewoon een MTB huren en in de buurt van Moab gaan rijden raad ik af ivm de hitte. Een ook daarvoor geldt: dit is MTB terrein voor flink ervaren mountainbikers !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer