Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sjaosma: San Francisco naar LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sjaosma
Amerika-newbie

Reis Sjaosma: San Francisco naar LA.

Bericht door Sjaosma »

Hallo allemaal!
Ik ben van plan om in september samen met mijn vriendin een rondreis van een kleine 3 weken te gaan maken in Zuidwest Amerika.
Ik zou de route die we voor ogen hebben hier graag voorleggen en ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben.
We hebben nog geen enkele ervaring met een dergelijke rondreis, dus er zullen vast nog wel dingen beter kunnen. :)

1: San Francisco (2 nachten)
2: Ahwahnee - vlakbij Yosemite park (2 nachten)
3: Death Valley (1 nacht)
4: Las Vegas (1 nacht)
5: St. George - vlakbij Zion (2 nachten)
6: Page (2 nachten)
7: Grand Canyon National Park (2 nachten)
8: Palm Springs (2 nachten)
9: Los Angeles (2 nachten)

Van de Grand Canyon naar Palm Springs is misschien wel wat ver om in 1 keer te rijden maar ik zie niet echt hele interessante plaatsen waar ik persé naar toe wil als tussenstop (behalve dan misschien Kingman). Maar die stop zal dan wel ten koste gaan van een andere overnachting omdat we maar beperkt de tijd hebben en eigenlijk de reis niet nog een dag langer kunnen maken. 1 dag extra zou eventueel wel kunnen maar dat zou betekenen dat we 1 dag na terugkomst alweer aan het werk moeten en dat lijkt me geen pretje met een jetlag.

Ik gebruik nu anwbreisopmaat om de reis samen te stellen (inclusief vlucht, huurauto en accommodaties) en dat lijkt wel aardig goed te werken.
Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben?

De grootste reden dat ik nog twijfel om te boeken, is dat ik toch nog best wel wat horror verhalen lees over de enorme drukte in de nationale parken en dat dit niet meer alleen maar tijdens de zomervakantie is. Met name als ik dan dit zie: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/traffic.htm
Het is al behoorlijk veel rijden maar dan heb ik er echt geen zin in om evt nog uren in de rij te staan voordat je een park in kunt.
Zover ik kan vinden kan je in 2023 verder niet reserveren voor deze parken.
Zal die drukte in September nog zo zijn?
Ik ben benieuwd of jullie verder nog tips/opmerkingen hebben m.b.t. dit reisschema!
hemmie
Amerika-expert

Re: Reis Sjaosma: San Fransisco naar LA

Bericht door hemmie »

Als je je zorgen maakt over de drukte in Yosemite zou ik een overnachtingsplek zoeken dichter bij of in de Valley, vanuit Ahwanhee wordt het lastig vroeg in de valley te zijn.
Zelfde geldt voor St George/Zion.
1 overnachting tussen Yosemite en Las Vegas is heel erg gehaast, er is veel te zien onderweg.

Heb je de voorbeeldroute al bekeken?
Terug in Texas!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Al ik de nachten optel kom ik tot 16 en dat is meer “ruim 2 weken” dan een kleine 3 weken…. Dat betekent flink doorrijden en zeker niet heen en weer gaan rijden ! Dat betekent dus ook dat je in of heel dichtbij de parken moet gaan slapen. Ahwanee is niet dicht bij Yosemite en St George is zeker niet dichtbij Zion. Probeer dus sowieso in of dichterbij Yosemite Valley te verblijven en zoek wat in Springdale voor Zion. Je hebt ook 2 nachten GC gepland (ik hoop ook iets in of dichtbij het park en niet in Williams of Flagstaff of zo…), maar beter nog is wellicht maar 1 nacht te doen en de andere nacht ergens anders te plannen….
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen! Maar eens met bovenstaande opmerkingen. Je hebt weinig tijd en het is ook in september druk in de parken dus kies je overnachtingen zo dat je zo weinig mogelijk heen en weer rijdt. Ik verwacht wel dat het in september minder druk zal zijn in Yosemite omdat dan de Glacier Point Road en de Tioga Pass open zijn.
Voor accommodatie in Yosemite zie www.travelyosemite.com. Curry Village, de Lodge en Housekeeping Camp liggen in de vallei. Buiten het park is El Portal de beste optie. Kijk voor de reistijden op Google Maps naar de reistijd naar Yosemite Village. Dan zie je dat het ruim 1.5 uur is vanaf Ahwahnee.
Voor Zion is At George hooguit voor de eerste nacht een optie maar vee handiger is twee nachten Springdale. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Zion Park Motel.
Ik zou een nacht Grand Canyon en Palm Springs minder doen en een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes toevoegen tussen Yosemite en Death Valley. En ik zou Bryce toevoegen
Ik weet niet of LA een must is. Het lijkt mij ook niet gek om in Las Vegas of Phoenix te eindigen. Dat geeft je meer tijd overal. Je kunt dan ook Monument Valley toevoegen.
Ik weet niet wanneer je precies wilt gaan. Probeer het Labor Day weekend te vermijden.

Marianne
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sjaosma: San Francisco naar LA.

Bericht door josea »

Ja, in in september is het ook druk. Maar minder dan in het hoogseizoen lijkt me, omdat dan toch de scholen weer begonnen zijn.

Maar zoals hierboven gezegd: met jullie beperkte tijd kies je liever voor betere overnachtingsplaatsen. Awahnee is echt niet goed voor twee nachten Yosemite, idem voor St. George voor twee nachten Zion.
En Los Angeles zou ik eventueel laten vallen, en die vrijgekomen dagen toevoegen aan andere gebieden, zodat je overal wat meer tijd hebt.

Zoiets:

1. Thuis - SF
2. SF
3. SF - Oakhurst
4. Oakhurst - Yosemite Valley (via Mariposa Grove en Glacier Point Road)
5. Yosemite Valley
6. Yosemite Valley - Mammoth Lakes (of Lee Vining)
7. Mammoth Lakes - Death Valley
8. Death Valley - Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Zion
11. Zion
12. Zion - Bryce
13. Bryce - Page
14. Page - Monument Valley
15. Monument Valley - Grand Canyon
16. Grand Canyon - Las Vegas
17. Las Vegas - Thuis
18. Thuis
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Sjaosma schreef:
28 jun 2023, 00:26
2: Ahwahnee - vlakbij Yosemite park (2 nachten)
Het is wat je vlakbij" noemt. 's morgens 1,5 uur tot aan de vallei en 's avonds 1,5 uur terug. Met de beperkte tijd die je hebt kan je veel kwaliteit winnen door iets dichterbij of in het park zelf te boeken.

Drukte heeft vooral met timing te maken. Hoe vroeger en hoe later op de dag hoe rustiger. Vermijd weekends in parken zoals Zion en Yosemite.

1 nacht Las Vegas vind ik ook steeds zonde. Twee nachten lijkt me toch het minimum om zowel van Downtown als "The Strip" een goed beeld te hebben.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Sjaosma
Amerika-newbie

Bericht door Sjaosma »

Dank voor alle reacties en tips!
Misschien dat we sommige afstanden toch wat onderschat hebben.
We gaan er nog eens even goed over nadenken, misschien beter om deze plannen toch nog even uit te stellen en dit pas te doen als we wat meer tijd hebben zodat we het rustiger aan kunnen doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Meer tijd is altijd fijn; maar probeer ook dan goed te kijken naar de overnachtingslocaties; dat scheelt niet alleen veel tijd maar ook de nodige benzine- en parkeerkosten. Als je pas volgend jaar zou gaan kun je ook eens kijken of je in de parken kunt kamperen; dat scheelt erg veel geld en je zit op de mooiste locaties.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer