Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis covri: San Francisco naar Denver one way met camper.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis covri: San Francisco naar Denver one way met camper.

Bericht door covri »

Goedemorgen,

Ik heb jullie hulp nodig. :wink:

De tickets zijn geboekt. We komen aan in SF op 9 april. Omdat we er al een aantal keren zijn geweest, gaan we nu de stad niet in. We vertrekken op 10 mei uit Denver.
Er is verder nog niks geboekt.

Van 10 april - 10 mei gaan we weer met een camper op stap. El Monte, 28 ft, 2 personen. Voor het eerste deel van de reis heb ik een planning gemaakt. Ik weet dat het vroeg in het jaar is voor Yosemite en Sequioa. Mocht dit niet lukken, ik ga nog een alternatief maken en dan zal dat via Death Valley worden.
Vanaf Arches NP loop ik vast. We willen graag door de Rockey Mountains naar Denver maar ik krijg geen goed beeld wat haalbaar is met een camper en wat mooie wegen/tussenstops zijn. Wel staat Garden of the Gods (Colorado Springs) op ons lijstje.
Heel graag jullie op- en aanmerkingen, aanvullingen op het eerste deel van mijn route. En heel graag voorstellen voor de laatste week.

Natuurlijk alvast bedankt. :thumbup:

1. Camper halen – Sunset Beach SB
2. Sunset Beach SB
3. Sunset naar Yosemite
4. Yosemite
5. Yosemite
6. Yosemite naar Sequoia NP / Lodgepole campground
7. Sequioa NP / Lodgepole campground
8. Barstow (alleen tussen stop)
9. Palm Springs (Aerial Tramway) / Joshua Tree campground
10. Joshua Tree
11. Organ Pipe NM / campground Twin Peaks
12. Picacho Peak SP
13. Arizona-Sonora Dessert Museum, Saguaro East / Catalina SP campground
14. Sabino Canyon / Catalina SP campground
15. Montezuma Castle NM / Dead Horse SP campground
16. Gold King Mine & Ghost Town / Dead Horse SP campground
17. Sedona
18. Marble Canyon / Lees Ferry campground
19. Monument Valley / the view campground
20. Monument Valley en Mexican Hat
21. Mesa Verde NP
22. Arches / Devils garden campground
23. Arches / Devils garden campground
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30. Denver, terugvlucht
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: San Francisco naar Denver one way met camper

Bericht door Jordy1994 »

Leuk vooruitzicht zo'n lange reis. Ik zie dat je nu in feite een volle dag bij monument valley hebt. Geen idee wat jullie daar willen doen maar wellicht kan je die dag nog ergens anders heen schuiven.
Van Arches naar Denver zijn er een paar mogelijkheden. Je zou bijvoorbeeld via Black canyon of the Gunnison, Durango en Great sand dunes NP richting garden of thd gods en denver kunnen
Ik zie dat er ook nog meerdere wegeb door de bergen heen naar Denver gaan maar er is denk ik best kans dat die dan nog deels dicht zijn ivm sneeuw.
Je kan ook nog via Colorado national monument bij Grand Junction bovenlangs naar Denver maar ik denk dat de eerste optie via Durango etc het leukst is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: San Francisco naar Denver one way met camper

Bericht door Martin & Marianne »

Voor MV is 1 nacht inderdaad voldoende. Of willen jullie daar een uitgebreide toer gaan doen? Wij vonden de Wildcat Trail erg leuk om te doen, zie daarvoor en voor de camping ons 2019-verslag (ook voor Colorado).
Voor Garden of the Gods etcetera kun je eens in ons 2013-verslag kijken.
Ik denk dat het nog vroeg in het jaar is voor RMNP maar misschien valt het mee. Het is de vraag of de Trail Ridge Road dan al open is.

Marianne
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis covri: San Francisco naar Denver one way met camper.

Bericht door covri »

Dank zover voor de reacties. In Monument Valley willen we (waarschijnlijk) een jeeptour doen. Vanaf Marble Canyon is het toch 177 mijl, daar zijn we wel een halve dag mee bezig met de camper. De 2e dag willen we dan naar Mexican Hat doorrijden.
Ik ga de verslagen nog lezen.
En zal nog es goed op google maps kijken wat de mogelijkheden zijn o.a. Black Canyon of the Gunnison
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jordy1994 »

Mesa verde is ongeveer 200 km vanaf monument valley. Je zou bijvoorbeeld in de ochtend een tour kunnen doen bij Mon. Valley en dan in de middag naar mesa verde rijden. Mexican hat is vlakbij Monument valley dus daar win je niet heel veel mee. Wij zijn vorig jaar in de ochtend gaan rijden naar Moab vabaf mon valley en dat was ca 230 km. We kwamen toen ergens in begin van de middag daar aan dus goed te doen. Onderweg stopte we toen ook bij het Forest Gump point wat echt een aanrader is en ook bij Goosenecks state park.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Voor Colorado ben je inderdaad ook vroeg. Ik zou ook voor de zuidelijke route gaan. Alles rond de I-70 zoals Vail zal wat troosteloos zijn omdat je precies tussen winter en zomer seizoen zit. RMNP wellicht ook wat vroeg, maar lager gelegen trails zullen waarschijnlijk wel sneeuwvrij zijn. Denk eraan dat het plateau van Mesa Verde op flinke hoogte ligt. Kamperen zal ook daar mogelijk fris zijn. Ik zou 2 of 3 routes bedenken om van Moab naar Denver te komen. Vervolgens laat je de laatste week afhangen van wat open is een de voorspellingen. Waarschijnlijk kun je in die tijd nog wel op voldoende plaatsten terecht (of je reserveert wel wat campings die je later, mogelijk tegen geringe kosten, kan annuleren). Je ziet vanzelf op recreation.gov of campings een beetje vollopen als je regelmatig checkt.

Voor Moab/Arches zou ik trouwens kezen voor 1 nacht Devils Garden en 1 nacht Sun Outdoor. Wel eens lekker om in een dorpje te zitten en niet voor alles in de camper te hoeven stappen: je wandelt zo overal naartoe, zoals supermarkt, winkels en restaurantjes….
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer