Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Aulani: Las Vegas - Tucson
Reis Aulani: Las Vegas - Tucson
Dag allemaal,
Ik ben momenteel bezig met het plannen van een rondreis door het zuidwesten van Amerika en wil graag jullie advies en mening vragen. Ik heb al het een en ander zelf uitgezocht en gelezen op dit forum, maar jullie inzichten zouden zeer welkom zijn.
Hier is mijn geplande route:
Route:
1. Dusseldorf - Las Vegas – Las Vegeas ontdekken rest van de dag/avond
2. Las Vegas – Torrey – rijden naar Torrey langs Bryce Canyon en Escalente NM
3. Torrey - Capitol Reef NP
4. Torrey – Hanksville - Captiol Reef NP Optioneel: Little Wild Horse Canyon
5. Hanksville – Moab - Natural Bridges National Monument, Canyonlands National Park Needles District (Chestler Park Trail) (opioneel: Leprecheun Canyon, Mule Canyon, Litttle Egypt))
6. Moab - Canyonlands National Park Needles District (Uitloop) en Arches National Park of Corona Arch Trail
7. Moab - Arches NP
8. Moab - Canyonlands National Park Island of the Sky (Optioneel: Dead Horse State Park)
9. Moab – Ouray - Colorado NM, Black Canyon of the Gunnison NP en Indian Museum
10. Ouray – Durango - Ice lake trail
11. Durango – Cortez - Mesa Verde NP
12. Cortez – Sedona - Aztec NM, Petrified Fores NP
13. Sedona - Trails
14. Sedona – Trails, Camp Verde
15. Sedona - ???
16. Sedona - Tucson Apache trail, Coronado National Memorial
17. Tucson - Tucson Saguaro NP,
18. Tucson – Dusseldorf
Op dit moment heb ik 4 nachten in Sedona gepland, maar ik denk dat 3 nachten voldoende zijn. Waar zouden jullie de extra nacht toevoegen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ben momenteel bezig met het plannen van een rondreis door het zuidwesten van Amerika en wil graag jullie advies en mening vragen. Ik heb al het een en ander zelf uitgezocht en gelezen op dit forum, maar jullie inzichten zouden zeer welkom zijn.
Hier is mijn geplande route:
Route:
5. Hanksville – Moab - Natural Bridges National Monument, Canyonlands National Park Needles District (Chestler Park Trail) (opioneel: Leprecheun Canyon, Mule Canyon, Litttle Egypt))
6. Moab - Canyonlands National Park Needles District (Uitloop) en Arches National Park of Corona Arch Trail
7. Moab - Arches NP
8. Moab - Canyonlands National Park Island of the Sky (Optioneel: Dead Horse State Park)
13. Sedona - Trails
15. Sedona - ???
18. Tucson – Dusseldorf
Op dit moment heb ik 4 nachten in Sedona gepland, maar ik denk dat 3 nachten voldoende zijn. Waar zouden jullie de extra nacht toevoegen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Re: Reis Aulani: Las Vegas - Tucson
Eerste keer in het Westen of ben je er al vaker geweest? Ik vraag dit omdat je veel mooie dingen onderweg overslaat en behoorlijke km's maakt op dag 2 en vervolgens een voorkeur lijkt te hebben om meerdere nachten vanuit één accommodaties parken te bezoeken.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
En gaat de reis met een auto of camper en in welke periode??
Handigste is altijd de reis in een van- naar schema uit te schrijven eventueel met afstanden erachter.
1. Düsseldorf- Las Vegas
2. Las Vegas- Torrey
3. Torrey- etc.
Wat ligt er al vast? Vluchten? Overnachtingsplekken?
Handigste is altijd de reis in een van- naar schema uit te schrijven eventueel met afstanden erachter.
1. Düsseldorf- Las Vegas
2. Las Vegas- Torrey
3. Torrey- etc.
Wat ligt er al vast? Vluchten? Overnachtingsplekken?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het ziet er goed uit (en Bonny, ik zie wel de van-naar schrijfwijze
).
De rit van Las Vegas naar Torrey is wel een flinke rit, terwijl er veel te zien is op dat stuk. Maar ik vermoed dat dat dan bekend terrein is? Anders zou ik daar een extra stop doen. Misschien voor Valley of Fire, of voor tijd langs de UT12.
Op dag 5 zou je ook in Monticello kunnen overnachten.
Voor een bezoek aan Mesa Verde is een overnachting in het park wel erg mooi vind ik. Ook handig als je in de ochtend nog een tour wilt doen.
Ik ben ook wel benieuwd in welke tijd van het jaar je wilt gaan.
Marianne

De rit van Las Vegas naar Torrey is wel een flinke rit, terwijl er veel te zien is op dat stuk. Maar ik vermoed dat dat dan bekend terrein is? Anders zou ik daar een extra stop doen. Misschien voor Valley of Fire, of voor tijd langs de UT12.
Voor een bezoek aan Mesa Verde is een overnachting in het park wel erg mooi vind ik. Ook handig als je in de ochtend nog een tour wilt doen.
Marianne
We zijn vaker in het westen geweest, en alles ten oosten van Bryce Canyon hebben we nog niet gezien. Daarom de keuze om Zion National Park en Bryce Canyon over te slaan.
De reis ligt nog niet vast behalve de vliegtickets. We gaan met een auto rijden.

Bryce Canyon en Zion hoeven we dit jaar niet te stoppen. We hebben de hele dag gepland voor de route naar Torrey, zou het dan nog de meerwaarde hebben om daar een overnachting te plannen?Martin & Marianne schreef: ↑05 sep 2023, 20:04Het ziet er goed uit (en Bonny, ik zie wel de van-naar schrijfwijze).
Marianne
Dag 11 hebben we de hele dag in Mesa Verde National Park, wij dachten zelf dat dat voldoende was en daarom ervoor gekozen hebben om in Cortez te slapen. En mede omdat we dan de route van dag 12 iets verkorten.
De bedoeling is om over 2,5 week te gaan, een iets spontanere reis haha...
Ik heb de route iets aangepast:
5. Hanksville – Monticello - Natural Bridges National Monument, Canyonlands National Park Needles District (Chestler Park Trail) (opioneel: Leprecheun Canyon, Mule Canyon, Litttle Egypt))
6. Monticello - Moab - Canyonlands National Park Needles District (Uitloop) en Arches National Park of Corona Arch Trail
7. Moab - Arches NP
13. Sedona - Trails
15. Sedona - ???
18. Tucson – Dusseldorf
Ik blijf met de ene overgebleven nacht in Sedona zitten. Waar kan ik die het best plaatsen?
Ik zou een dag eerder (dag15) naar Tucson gaan. Er is erg veel te zien in die omgeving. We waren er in 2022 maar met de camper.
Of een dag tussen Cortez en Sedona voor bv. Walnut canyon, Canyon de Chelly National Monument of Bisti / De-Na-Zin Wilderness Area opnemen in de route.
Of een dag tussen Cortez en Sedona voor bv. Walnut canyon, Canyon de Chelly National Monument of Bisti / De-Na-Zin Wilderness Area opnemen in de route.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Check de Apache Trail even, die is gesloten dacht ik.
Die extra dag kan inderdaad goed bij Tucson. Maar tussen LV en Torrey kan het ook goed ook al heb je Zion en Bryce al gezien. Misschien heb je voor dat stuk iets aan ons 2019-verslag. Wij waren er toen ook in september.
Marianne
Die extra dag kan inderdaad goed bij Tucson. Maar tussen LV en Torrey kan het ook goed ook al heb je Zion en Bryce al gezien. Misschien heb je voor dat stuk iets aan ons 2019-verslag. Wij waren er toen ook in september.
Marianne
Canyon de Chelly hebben we toevallig al gezien, de andere nog niet! Wat zou je toevoegen qua activiteiten bij Tucson? Heb je aanbevelingen?Elendan schreef: ↑06 sep 2023, 15:32Ik zou een dag eerder (dag15) naar Tucson gaan. Er is erg veel te zien in die omgeving. We waren er in 2022 maar met de camper.
Bedankt voor de tip, zie inderdaad dat Apache Trail is gesloten. Denk dat wij de extra dag toevoegen bij Tucson en dan gaan overnachten in Bisbee of Tombstone. Heb je toevallig nog aanbevelingen in deze omgeving wat we niet kunnen missen?Martin & Marianne schreef: ↑06 sep 2023, 18:44Check de Apache Trail even, die is gesloten dacht ik.
Marianne
Aan de route van Las Vegas naar Torrey voegen we Valley of Fire toe, dit hebben we nog niet gedaan.
Tucson? Xavier del Bac niet overslaan, Pima Air Museum, Saguaro… Genoeg te beleven voor enkele dagen.
Kijk even in ons reisverslag van 2022 en dan dag https://www.pindat.com/pindata/user/ell ... 2022-04-19 en verder. Bisbee vonden we een erg leuk plaatsje maar dan zit je nog een heel eind van Tucson vandaan. @Jules40 heeft ook al een paar van de opties genoemd, maar je hebt Catalina SP nog en Biosphere. daar hadden wij alleen geen tijd voor. Als je toch richting Tombstone gaat kun je ook nog Kartchner Caverns State Park bezoeken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
En niet te vergeten Sabino Canyon. Kun je hoop leuke hikes doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2018 Weergaves
-
Laatste bericht door Aulani
-
- 13 Reacties