Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis 1N9R1D: nog 1 dag over, waar in te vullen?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
1N9R1D
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis 1N9R1D: nog 1 dag over, waar in te vullen?

Bericht door 1N9R1D »

Wat is het weer een (leuke) puzzel om een route uit te stippelen!

Nou heb ik nog 1 dag over, iemand advies waar deze te besteden? Suggesties voor een betere route of iets wat we echt niet mogen missen zijn uiteraard ook welkom!
Wel alvast een opmerking: Er hoeft geen extra dag Las Vegas bij, wat is dat een vreselijke stad :lol: :lol:

De route:
Dag 1: aankomst Las Vegas
Dag 2: Las Vegas – Zion
Dag 3: Zion
Dag 4: Zion - Bryce
Dag 5: Bryce - Torrey
Dag 6: Torrey - SLC (liever nog noordelijker)
Dag 7: SLC - Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone - Vernal e.o.
Dag 11: Vernal e.o. - Moab
Dag 12: Moab
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab - Monument Valley
Dag 15: Momument Valley - Grand Canyon South Rim
Dag 16: Grand Canyon - Page
Dag 17: Page
Dag 18: Page - Grand Canyon North Rim
Dag 19 ELDERS HIERVOOR NOG ERGENS TE BESTEDEN
Dag 20: GC North Rim - Las Vegas
Dag 21: aankomst thuis

Alvast bedankt voor de tips/suggesties!
Laatst gewijzigd door 1N9R1D op 25 sep 2023, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Nog 1 dag over, waar in te vullen?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, het is veel makkelijker lezen als je het in een van/naar schema zet, zonder alle toevoegingen. Dan kunnen we in een oogopslag zien hoe lang je ergens bent.

Het lijkt mij trouwens wel heel eenvoudig: Yellowstone!

Maar het lijkt me wel wat gehaast van van de North Rim nog naar Las Vegas te rijden en dezelfde dag te vliegen, dus misschien daar nog een extra stop plannen? Waarom geen Grand Teton? En hoe rij je dan vanuit SLC naar Yellowstone en waar ga je overnachten in Yellowstone?

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis 1N9R1D: nog 1 dag over, waar in te vullen?

Bericht door markro »

Marianne is mij net voor.
Maar ik zou het niet aandurven om op de dag dat ik vertrek uit Amerika nog die rit te maken van de Grand Canyon North Rim naar Las Vegas. Dat is nog best een eind.
Ik vind dat je hele schema wel erg ambitieus is. Neem je wel genoeg tijd om van al die mooie natuur te genieten?
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
1N9R1D
Amerikafan

Re: Nog 1 dag over, waar in te vullen?

Bericht door 1N9R1D »

Martin & Marianne schreef:
25 sep 2023, 13:20
Hallo, het is veel makkelijker lezen als je het in een van/naar schema zet, zonder alle toevoegingen. Dan kunnen we in een oogopslag zien hoe lang je ergens bent.

Maar het lijkt me wel wat gehaast van van de North Rim nog naar Las Vegas te rijden en dezelfde dag te vliegen, dus misschien daar nog een extra stop plannen? Waarom geen Grand Teton? En hoe rij je dan vanuit SLC naar Yellowstone en waar ga je overnachten in Yellowstone?
Ik zal vanavond de route even anders noteren. Mijn pauze is nu voorbij ;-)

We twijfelen sowieso nog een beetje over de North Rim of het wel echt nog wat toevoegt.

Grand Teton: grijze rotsen, groene bomen, water... dat hebben we in Europa ook. We zien liever landschappen die we niet op autoreisafstand van huis hebben :oops: Maar aangezien we er toch min of meer langsrijden, kunnen we er prima een wandelroute lopen.

SLC - Yellowstone reizen we in 1 dag. We overnachten in het park bij Mammoth Hotsprings of Old Faithful of bij het meer (we verplaatsen ons gedurende de dagen). Het zijn naar en van Yellowstone wel lange reisdagen, maar dat is geen probleem. De rest is rustiger.
markro schreef:
25 sep 2023, 13:31
Ik vind dat je hele schema wel erg ambitieus is. Neem je wel genoeg tijd om van al die mooie natuur te genieten?
Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Moet wel melden dat we Zion, Bryce, Monument Valley en de GC in 2019 al gezien hebben. We kunnen het in die parken dus met iets minder tijd af. Anders was het wel wat krap idd.
Reisverslagen USA:
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik zou op de laatste dag ook zeker niet zo'n lange afstand willen rijden. Wij hebben eens de ervaring gehad dat de auto op de laatste dag niet wilde starten. Gelukkig zaten we dichtbij het vliegveld zodat we een taxi konden nemen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Grand Teton zelfde als in Europa ? Één verschil: wandel vanaf Jenny Lake niet alleen maar naar Inspiration Point, maar helemaal tot aan South Fork Cascade. Wij hebben 5 x de bearspray bij de hand moeten nemen omdat meerdere beren op een meter of 20-30 over het pad liepen.... Toch wat anders dan een paar marmotten en steenbokken in de Alpen :-)
En eens met eerdere reacties: teveel rij-tijd, te weinig bekijk-tijd en doe-tijd. Maar dat schrijf ik vaak bij ambitieuze reisplannen...
Anjavakantiefan
Amerika-newbie

Bericht door Anjavakantiefan »

Wij vinden Grand Teton erg mooi! Natuurlijk erg persoonlijk.
1N9R1D
Amerikafan

Bericht door 1N9R1D »

**** De route in de openingspost is aangepast.
paulr schreef:
25 sep 2023, 18:29
Grand Teton zelfde als in Europa ? Één verschil: wandel vanaf Jenny Lake niet alleen maar naar Inspiration Point, maar helemaal tot aan South Fork Cascade. Wij hebben 5 x de bearspray bij de hand moeten nemen omdat meerdere beren op een meter of 20-30 over het pad liepen.... Toch wat anders dan een paar marmotten en steenbokken in de Alpen
Oké op de beren na dan... :lol:

Verder vind ik het qua reistijd wel meevallen... De 4 reisdagen dagen naar en van Yellowstone zijn lang, maar dat kan bijna niet anders, maar ook daar is nog voldoende tijd om onderweg ergens te wandelen. SLC is overigens puur als overnachtingsadres, we hoeven de stad niet zien. Denk ook dat we iets noordelijker overnachten, dan zijn beide reisdagen ca. 4,5 uur, of de 2e dag zelfs nog wat korter.
Yellowstone - Moab is wel een lang end, ook in 2 dagen. Ik ga kijken of we dan wellicht nog een dag Yellowstone doen (of misschien toch Grand Teton) en dan overnachten een stukje buiten dat park al richting Moab.

Grand Canyon North twijfelen we ook nog over. Voegt het nog iets toe t.o.v. de zuidkant?

Laatste nacht overnachten in (omgeving) Vegas is ook een optie, we kunnen overdag nog wel wat leuks zoeken in de omgeving, weg van de hysterie :wink: En anders moeten we dan maar met de beide meiden gaan shoppen :roll:

De rest is toch op prima reisafstand, maximaal 3 uur rijden, dan heb je nog heel veel uren in de dag over. We hoeven niet om 18.00 uur al aan de piepers te zitten :lol:

We hebben in 2019 in minder dagen een vergelijkbaar aantal km's gereden en alsnog meer dan genoeg gezien en gedaan. Wij vinden dat geen probleem, we houden van goed gevulde dagen.
Reisverslagen USA:
1N9R1D
Amerikafan

Bericht door 1N9R1D »

Misschien moeten júist wel naar de North Rim en de South Rim overslaan. Zuid hebben we in 2019 al gezien en was in april/mei al erg druk. Noord is vele malen rustiger, nog echt donker en aan die kant heb je in de zomer zicht op de zonsopgang en de zonsondergang. Hmmmm... Gelukkig hebben we nog even de tijd ;-)
Reisverslagen USA:
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Las Vegas is inderdaad niet meer wat het was (vinden wij), maar wel erg praktisch om vandaan terug te vliegen. Beetje betaalbare acco zoeken op de dag voor vertrek, vervolgens ergens ontbijten, naar de South Outlet (zowat naast het car rental center), auto inleveren, shuttlebus, inchecken en vliegen….
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Sorry even offtopic: Maar ben benieuwd wat maakt Las Vegas niet meer zoals vroeger?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Zwervers (maar is in meer steden), wiet, drank op straat, iets teveel bachelor parties, gesloten winkels, etc…..(mijn mening, was voor Corona “anders”….).
Maar als je er nog nooit geweest bent moet je je hierdoor niet laten weerhouden en zelf ervaren. Het blijft, zeker de eerste keer, natuurlijk wel een belevenis….
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Tijdens mijn laatste bezoek in oktober 2018 zag ik dit soort zaken al in Las Vegas.
1N9R1D
Amerikafan

Bericht door 1N9R1D »

Wij hadden dat in april 2019 ook idd. Veel gespuis op straat. Veel drank en erg veel wiet idd.

Ik vond het gewoon geen leuke stad. Te druk, te hysterisch. Overigens vond ik het overdag wel oké.
Reisverslagen USA:
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Tja over Las Vegas. Ergens moet ik nog foto hebben van Las Vegas als zijnde de strip met iets eromheen en niet zoals nu een stad met ergens in het centrum de strip.
Maar het blijft een beleving voor een dag en een nacht.
Ooh, en ja wij zijn ook een keer gewoon door Grand Teton gereden, maar de laatste keer daar overnacht en gewandeld. We vonden het de moeite waard. Was wel vroeg in het seizoen, dus nog veel sneeuw.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
1N9R1D
Amerikafan

Bericht door 1N9R1D »

In overleg met het thuisfront heb ik de route aangepast. Grand Canyon South Rim slaan we over, dat hebben we al gezien en de North Rim brengt toch nog wel weer veel leuks (bizons, betere locatie voor zonsopgang en -ondergang) en het is er veel rustiger. Ook wel fijn.

De laatste nacht doen we dan toch maar in Vegas. In geval van autopech, natuurgeweld, noem alle ellende maar op voelt het beter om al in de buurt van het vliegveld te zijn.

De dag die ik nog over had gaat dan naar Yellowstone/Grand Teton.

1 – Thuis – Las Vegas
2 – Las Vegas – Zion
3 – Zion
4 – Zion – Bryce
5 – Bryce – Torrey
6 – Torrey – Salt Lake City (Logan e.o.)
7 – SLC (Logan e.o.) – Yellowstone
8 – Yellowstone
9 – Yellowstone
10 - Yellowstone – Grand Teton
11 – Grand Teton - Vernal
12 – Vernal - Moab
13 – Moab
14 – Moab
15 – Moab – Monument Valley
16 – Monument Valley – Page
17 – Page
18 – Page – North Rim
19 – North Rim – Las Vegas
20/21 – Las Vegas - thuis
Reisverslagen USA:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is wel mooi dat je nu een overnachting bij Grand Teton hebt. Dat geeft je ook wat meer tijd voor Yellowstone want dat was echt heel erg krap. Bedenk dat je er een behoorlijk eind voor omrijdt, en dan is 2 dagen voor het park niet veel.
Je had al accommodatie genoemd in Yellowstone, heb je dat ook al geboekt? Ik zou daar niet mee wachten, de goedkoopste opties zijn snel weg.

Voor de North Rim en voor Yellowstone en Grand Teton zou je eens naar ons 2015-verslag kunnen kijken. Er staat ook een planning in voor Yellowstone, misschien heb je daar ook iets aan, hoewel wij die keer wat minder op zoek waren naar de gebruikelijke bezienswaardigheden.

Marianne
1N9R1D
Amerikafan

Bericht door 1N9R1D »

Martin & Marianne schreef:
26 sep 2023, 18:20
Je had al accommodatie genoemd in Yellowstone, heb je dat ook al geboekt? Ik zou daar niet mee wachten, de goedkoopste opties zijn snel weg.
Ja, die had ik al staan. De route is iets gewijzigd, maar ondanks dat zijn de nachten in Yellowstone nog gelijk gebleven, Gelukkig! :thumbup:

Mammoth Hotel, Lake Lodge en Old Faithful hebben we geboekt.

Bedankt voor de suggesties!
Reisverslagen USA:
1N9R1D
Amerikafan

Bericht door 1N9R1D »

Hebben jullie nog tips om te doen/bekijken op de route Torrey - Pocatello?
Sowieso doen we nog de boodschappen voor de dagen erna in Yellowstone. Maar we willen ook nog heel graag even ergens wandelen oid. Maar die route is nou niet bepaald het meest inspirerende deel van de reis :roll:
Reisverslagen USA:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Pocatello ligt toch niet echt op de route? Ik zou via Bear Lake rijden. Het laatste stuk naar Jackson langs de Snake River is mooi maar het stuk vanaf Torrey is redelijk saai. Misschien eerst nog wat tijd nemen voor Capitol Reef?
Zie hier en hier voor onze ervaringen op dit stuk.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer