Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sofiake: route - ik geraak er niet uit ...

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sofiake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Sofiake: route - ik geraak er niet uit ...

Bericht door Sofiake »

Allen,
ik denk dat ik de laatste dagen/weken meer uren spendeer op dit forum dan op mijn werk. ;-) Alvast allemaal bedankt voor de tips/ervaringen die ik hierdoor heb gevonden ..
Nu ben ik dus zelf bezig met mijn route voor juli 2024 maar ik geraak er niet uit. Allereerst twijfel ik over mijn vluchten (dat is een ander topic/reactie) maar ik ga er nu toch vanuit dat het deze vluchten toch zullen worden vanwege de prijs (ik reis alleen met mijn kinderen, dus elke euro uitgespaard met de vluchten kunnen we gebruiken voor de reis ter plaatse natuurlijk) en dus dat ik een retour Las Vegas zal boeken.
Indien dat het geval is, zou ik op dag 1 landen in LV namiddag en op dag 25 terug daar vertrekken (met avondvlucht).
Daartussen moet dus mijn route nog gepreciseerd worden. Ik ben gestart met de voorbeeldroute maar zit vast met de volgorde en enkele eigen accenten/bezoeken die ik wil vastleggen.
Gevoelsmatig zou ik de route in tegenwijzerzin willen doen, dus eerst noordelijk met Yosemite en SF en daarna LA. De kinderen (3 tieners) kijken nl hard uit naar de Universal St/Warner bros in LA en dus zou ik dat liever in het 2de gedeelte van onze reis doen.

Ik had eerst:
LV - Zion - Bryce - GC - LA - Prismo Beach - Monterrey - SF - Yosemite - Death Valley/Inyo - LV (voorbeeldroute dus eigenlijk)

Maar ik zou onderstaande graag ook inpassen en hier vind ik precies geen logische route meer ... (en ideaal dus ook omdraaien in volgorde):
- area51 en the extraterrastrial HW (onnozel, I know, maar het is wat het is ;-) )
- sequoia (@Marianne: hier had jij in andere post van mij nog opmerking over ? Ik hoor deze graag :-) )
- Yellowstone heb ik wijselijk al maar laten vallen vanwege tijdsgebrek ...

Ideaal zou ik dus graag de route doen zodat we SF vóór LA doen.

Alle inzichten zijn welkom. :-)
Want ik kan uiteraard geen activiteiten en overnachtingen beginnen boeken zolang mijn route niet definitief is (en de vluchten geboekt).

Opnieuw bedankt allemaal !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route - ik geraak er niet uit ...

Bericht door Martin & Marianne »

Ten eerste: als je weet wanneer je gaat kun je natuurlijk al wel iets boeken; iets annuleren is altijd makkelijker dan op een laat tijdstip nog iets te moeten zoeken.
Verder zie ik het probleem niet zo; je hebt de voorbeeldroute en daar stop je Area 5 en Sequoia tussen. Op de kaart kun je zien hoe je dat het beste kunt doen. Area 51 lijkt me wat jammer van de tijd en ik weet niet hoe je dan precies wilt rijden en waar je wilt overnachten, maar dat past natuurlijk het beste tussen Las Vegas en Death Valley. Als je tot aan Tonopah wilt rijden wordt het best ver omrijden.
En Sequoia tussen Yosemite en San Francisco omdat je dan de route via de TIoga Pass kunt nemen. Zie hieronder voor dat stuk:
image.png

Omdat Death Valley nu gesloten is kan ik dat deel niet laten zien.

Zou je eerst Sequoia doen en dan Yosemite dan ziet het er zo uit:
image.png

Het stuk via Bakersfield is niet mooi, terwijl je in de eerste optie langs de 395 rijdt met de nodige bezienswaardigheden. En bovendien rij je dan via de Tioga Pass Yosemite binnen. Dat mis je in de onderste route. En het is nog korter ook (maar dan ga ik ervan uit dat je niet zuidelijker gaat dan de General ShermanTree in Sequoia NP :wink: ).

Als je alles uitschrijft zou het er zo uit kunnen zien:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Area 51?
Dag 3 Area 51? - Death Valley
Dag 4 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 5 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite - Sequoia
Dag 9 Sequoia
Dag 10 Sequoia - San Francisco
Dag 11 San Francisco
Dag 12 San Francisco - Monterey
Dag 13 Monterey - Pismo Beach
Dag 14 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 15 Los Angeles
Dag 16 Los Angeles
Dag 17 Los Angeles - Kingman
Dag 18 Kingman - Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon - Page
Dag 20 Page - Bryce
Dag 21 Bryce - Zion
Dag 22 Zion
Dag 23 Zion - Las Vegas
Dag 24 Las Vegas
Dag 25 Las Vegas

Ik zou zeker Yosemite zo snel mogelijk boeken, en Sequoia ook. Een aanrader daar vind ik de cabins in Grant Grove Village (zie hier). Voor Yosemite kun je ook naar iets in het park kijken; dat is handig als er een reserveringssysteem komt. En het scheelt veel reistijd. Maar is wel duur. Zie www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden.
En kijk eens in ons 2006-, 2013- en 2017-verslag voor overnachtingen in Yosemite en Sequoia.

Marianne
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Bedankt alvast voor je reactie Marianne. Ik bekijk het vanavond of morgen. Ik was idd net bezig met het lezen van jouw reisverslagen :-)
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Sofiake
Om het nog maar even moeilijker te maken. Ik heb even op google flights gekeken en bij alamo.de en hertz (met codes)
Vorig jaar heeft Marianne me gewezen op het combineren van LAX-LAS en vv en SFO-LAS en vv. Het stuk van Lax naar Grand Canyon is een flinke afstand en niet het meest aantrekkelijke van de rondreis in het ZW. Qua uitgaven bespaar je overnachtingskosten en tenminste 1 dag verblijfskosten.
M.i. zijn er goede vluchten te vinden in juli/aug die niet duurder zijn dan vliegen op alleen LAS. Bij Alamo zijn de combi's niet duurder en soms goedkoper. Dat geldt ook voor Hertz. Bovendien zullen de prijzen van de autohuur nog flink naar beneden gaan.
Sofiake
Amerika-ontdekker

Re: Reis Sofiake: route - ik geraak er niet uit ...

Bericht door Sofiake »

Het wordt er idd niet makkelijker op ;-) Maar niettemin apprecieer ik élke tip hoor !

Ik ben nu aan het twijfelen om Sequoia toch maar over te slaan. De kinderen hadden gelezen over General Sherman, maar als ik lees over Mariposa Grove lijkt me dat ook wel ok om de seqoia's te zien ?

@Marianne: ik snap dat je die ET -higway wat tijdverlies vindt hoor, het is niet voor iedereen ;-) Maar nu we er toch in de buurt zijn willen we het toch graag doen. Momenteel dacht ik om die ineens mijn 2de dag te doen. En dan evt te overnachten in Stovepipe Wells, zodat we in die buurt de zonsopgang de volgende dag kunnen zien.
Stel dat ik vertrek op 1/7 dan zou ik als ik het zo plan, op 4th July in Mammoth Lakes zijn. Dit jaar was er precies wel heel wat te doen, dus dan is het misschien voor de kids wel leuk om de festiviteiten daar te doen en daar dan ook nog te overnachten op 4th July.

En ipv Pismo Beach ben ik aan het overwegen om te overnachten in Solvang. Heb er overlaatst item over gezien en vond het wel grappig (vooral ook omdat mijn kinderen oa Deens bloed hebben :-))
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Allen,
vanwege wat privéproblemen heeft het reis-plannen even stilgelegen. Hieronder mijn stand van zaken tot dusver. Alle tips uiteraard zoals steeds nog heel welkom !

dag 1 : aankomst LV 14u10 - douane + auto ophalen - overnachting LV
dag 2 : dagje LV - overnachting LV
dag 3 : lunch Little’ale inn, ET-highway, goldfield naar Beatty (indien nog tijd, Rhyolite) - overnachting Beatty
dag 4 : zonsopgang Aguereberry Point (heel vroeg op dus) - Zabriskie - Badwater - Mesquite flat sand dunes … lunch Stovepipewells ? - overnachting Mammoth lakes
dag 5 : (= 4th July) festiviteiten in ML en evt Bodie en/of the lakes - of niet te doen op 4th July ?? - overnachting ML
dag 6 : Tioga pass, enkele wandelingen onderweg - overnachting Modesto
dag 7 : evt nog wandeling - verder naar SF - evt nog avondtour Alcatraz ? - overnachting SF
dag 8 : fietsen GGB , … - overnachting SF
dag 9 : via Mountain View (Google), Felton (Big Foot museum), Santa Cruz (mystery spot), Lone Cypress - overnachting Monterey
dag 10 : vm whale tour , nm 17 mile fietstocht, avond ghost tour ? - overnachting ??
dag 11 : point lobos - overnachting ?? (Solvang, Pismo Beach, Santa Barbara ??)
dag 12 : na aankomst fietsen Santa Monica - overnachting LA
dag 13 : hop on hop off ? sights ? - overnachting LA
dag 14 : vm Warner Bros, route 66, Calico ghost town tour (= zaterdagavond) - overnachting Barstow
dag 15 : skywalk GC, Hualapai (zipline ? andere activiteit ) - overnachting Grand Canyon West
dag 16 : GC helicopter ? route 66 (Kingman, Seligman - gunfighter ?) - overnachting Williams
dag 17 : via Barringerkrater (richting Winslow),Horshoe bend - overnachting Page
dag 18 : ‘s morgens Antelope Canyon, boat tour Lake Powel ? , sunset MV ! - overnachting Monument Valley
dag 19 : zonsopgang, avondactiviteit natives ? - overnachting MV
dag 20 : scenic drive Arches, wandelingen - overnachting Canyonlands
dag 21 : Mesa arch sunrise, ? (1u30!) Canyonlands, dead horse point state park - overnachting Canyonlands
dag 22 : auto, sunset BC, diner Ebenezer’s Barn and Grill - overnachting Bryce C
dag 23 : vroege wandeling BC, fietsen Zion ? - overnachting Zion
dag 24 : Valley of fire - overnachting Zion ?
dag 25 : LV - overnachting LV
dag 26 : avondvlucht terug

Er zijn dus nog wel wat vraagtekens en ik heb misschien te weinig tijd op bepaalde plaatsen .. Er zijn echter een paar dingen in die mijn kinderen echt wel willen .. (ET, Google, WB, .. ) En ik denk dat sommigen het te druk gaan vinden, maar ik weet uit ervaring dat ik met mijn kinderen beter alles kan volplannen (onze laatste paar dagen in Kaapstad waren ongepland en die vonden we allemaal het minste, de 5 weken ervoor hadden we elke dag volgepland en dat ging op zich veel vlotter, dan wisten ze op voorhand wat er kwam, dus ze moesten er ook niet over zeuren ;-)) Als er echter iets echt niet haalbaar is (ik baseer me nl ook maar op maps, dus kan zeker! ) , laat het me gerust weten :-)
Point Lobos weet ik bv niet of dat de moeite is, daarover zijn de mening precies wat verdeeld ? Dit is echter een voorstel van mijn zoon (ik had mijn kinderen gevraagd om zelf ook wat aan te brengen) dus indien mogelijk zou ik het er toch graag in houden.

Vooral tips ivm activiteiten zijn ook nog zeer welkom. Vorig jaar waren we 6 weken in Zuid Afrika en het leuke daar voor hen was dat we vanalles hebben gedààn echt (duiken met haaien, segway tour, bungee, safari, ...) , ik ben een beetje bang dat ze in deze reis de actie/afwisseling gaan missen. Dus ik ben nog aan het kijken of ik ergens een bungeejump of quadtour of zo erin kan steken .. Maar ik besef ook dat dit gewoon een ander soort reis is hoor .. (mijn oudste had liever NY gedaan maar dat heb ik zelf al gezien en de jongste 2 zijn gelukkige ook meer fans van de natuur:-))

Soit, bedankt alvast om het mee te bekijken allemaal :-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien goed om even aan te geven of de accommodaties al vast liggen. Of kan er nog geschoven worden?

Ik moet zeggen dat ik het erg veel vind allemaal; zelfs als je graag veel doet op een dag zal je met deze route ook erg veel missen.
Waarom geen Yosemite bijvoorbeeld? En weet je dat je ook om er doorheen te rijden een toegangsreservering nodig hebt? Reserveer op 5 januari. Zie www.nps.gov/yose voor meer informatie.
Zonsopgang bij Aguereberry Point? Ik denk niet dat dat mogelijk is. Waarom niet naar bijvoorbeeld Zabriskie Point?
Vergeet niet de Alabama Hills op weg naar Mammoth Lakes.
En dus alleen maar de Tioga Road geen Yosemite valley, Glacier Point, Mariposa Grove?
Wat bedoel je op dag 7 met die wandeling? Waar wil je dan gaan wandelen?

Calico zou ik vergeten als je ook al naar Bodie gaat.
Wil je niet naar Grand Canyon NP?
En waarom een volle dag Monument Valley?
Waar wil je overnachten bij Canyonlands? Bedoel je Moab? En weet je dat je ook voor Arches een toegangsreservering nodig hebt?
Je rijdt langs Capitol Reef maar trekt daar geen tijd voor uit. Ik zou dar zeker een overnachting plannen. Kijk eens naar de Sulphur creek wandeling. Een overnachting bij Capitol Reef geeft je ook de tijd om onderweg naar Little Wild Horse Canyon te gaan.
En op weg naar Bryce zou je naar de Lower Calf Creek Fall kunnen lopen.

Als je naar Valley of Fire gaat rij je daarna het beste door naar Las Vegas, of overnacht in Overton; waarom zou je terug rijden naar Zion? Daar zou een extra dag ook niet verkeerd zijn. Is de Narrows niet leuk om te doen?

Jammer dat je vooral kiest voor zo veel spectaculaire activiteiten en weinig voor de natuur. Dat laatste is toch wat het zuidwesten zo uniek maakt.

Marianne
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Hoi Marianne,

alvast bedankt voor je snelle reactie.
Er liggen al heel wat accommodaties vast, maar zijn allemaal gratis te annuleren ;-) Dus ik kan nog schuiven ..

Ik probeer het zo snel mogelijk allemaal in detail te bekijken en terug te reageren, zieke vannacht in huis, dus zal ten vroegste morgen worden vrees ik ..

gr
Sofie
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

"tussen de soep en de patatten" zoals ze bij ons zeggen, toch alvast wat reactie Marianne :

Waarom geen Yosemite bijvoorbeeld? Ik rij er dan toch door of niet ? Of wat bedoel je precies ? En weet je dat je ook om er doorheen te rijden een toegangsreservering nodig hebt? Reserveer op 5 januari. Zie www.nps.gov/yose voor meer informatie. Bedankt ! Dat bekijk ik dit weekend :-)

Zonsopgang bij Aguereberry Point? Ik denk niet dat dat mogelijk is. Waarom niet naar bijvoorbeeld Zabriskie Point? Zabriskie point had ik eerst gepland, maar ik had gelezen dat AP veel mooier was (omdat je anders geörriënteerd zit?) alsook véél minder druk én ook nog eens tot aan het punt met de auto kan rijden ipv nog wat te moeten wandelen bij ZP (wat toch weer wat extra tijd uitspaart aangezien het sowieso al heel vroeg zou worden) - ik ga dus uiteraard gewoon verder op wat ik vind online, Zabriskie zou handiger zijn want dichter bij de overnachting, maar als ik het zo las, leek die AP mij wel de moeite .. Maar je denkt niet dat het mogelijk is ?

Vergeet niet de Alabama Hills op weg naar Mammoth Lakes.Genoteerd, bedankt !
En dus alleen maar de Tioga Road geen Yosemite valley, Glacier Point, Mariposa Grove?
Wat bedoel je op dag 7 met die wandeling? Waar wil je dan gaan wandelen?
Dag 7 in detail :
vertrek in ML
Y Valley : wandeling start aan Glacier Point Road 5202 (wandeling van 15 min)
verder naar de Grizzly Giant Loop Trail (wandeling van uurtje)
verder naar overnachting in Modesto
tijdje terug kon ik die reistijden blijkbaar in Google Maps opzoeken maar momenteel vindt hij geen routes van/naar de beginpunten van deze wandelingen ? (geen idee waarom, aangezien ik bij mijn opzoekwerk de reistijden erbij had genoteerd, dus toen toch wel mogelijk dacht ik ? )

Calico zou ik vergeten als je ook al naar Bodie gaat. Bedankt voor de tip ! Zou Bodie te doen zijn op de 4th of July ? Ik vind dat het open is year round, maar vind precies nergens evt sluitingsdagen (nog niet héél lang gezocht hoor ;-))

Wil je niet naar Grand Canyon NP? Jawel, op dag 16 zou ik een helicoptervlucht doen boven GC.
En waarom een volle dag Monument Valley? Ik kom er op dag 18 pas ‘s avonds aan, en had gelezen dat je er ook wel leuke activiteiten kan doen (rondrit op paard, evt overnachting bij/samen met de Natives, en dan zou ik dus 2de nacht nodig hebben daar) - jij vindt dag daar overdreven ?
Waar wil je overnachten bij Canyonlands? Bedoel je Moab?
Glamping Canyonlands, 66 West UT-211, Monticello, UT 84535, Verenigde Staten

En weet je dat je ook voor Arches een toegangsreservering nodig hebt? Had ik ergens gelezen denk ik, maar k noteer het in mijn to do, bedankt !

Je rijdt langs Capitol Reef maar trekt daar geen tijd voor uit. Ik zou dar zeker een overnachting plannen. Kijk eens naar de Sulphur creek wandeling. Een overnachting bij Capitol Reef geeft je ook de tijd om onderweg naar Little Wild Horse Canyon te gaan. Ik bekijk het even in mijn planning. De vluchten liggen vast, dus als ik nog ergens extra dagen wil, moet ik ze ergens anders af nemen ;-) Mbt die wandeling, lijkt me idd zeker de moeite, maar ik zit met een kwetsuur aan mijn enkels waardoor wandelen in water héél pijnlijk is voor mij (the Narrows bv sla ik ook mede daarom over, we hebben wat ervaring in de Toulourenc in Frankrijk - uiteraard van ander kaliber - en daardoor vrees ik dat deze wandelingen voor mij niet haalbaar zijn.

En op weg naar Bryce zou je naar de Lower Calf Creek Fall kunnen lopen. Bedankt, bekijk ik nog !

Als je naar Valley of Fire gaat rij je daarna het beste door naar Las Vegas, of overnacht in Overton; waarom zou je terug rijden naar Zion? Daar zou een extra dag ook niet verkeerd zijn. Die overnachting moet ik inderdaad nog boeken. En waar bedoel je met die extra dag, Zion ?

Jammer dat je vooral kiest voor zo veel spectaculaire activiteiten en weinig voor de natuur. Dat laatste is toch wat het zuidwesten zo uniek maakt. In verhouding met onze vorige reis naar Zuid Afrika vrees ik net dat er wat wéinig activiteiten inzitten voor de kids ;-) Maar ach, ik probeer een beetje een mix te maken zodat mijn tieners het ook leuk vinden. Als ik zelf ooit nog terugga, zal de reis er wschl idd anders uit zien. Maar ik denk dat het een mooi compromis is voor ons.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je rijdt door Yosemite nu, maar je hebt geen tijd voor het park (zoals de vallei, de Mariposa Grove en Glacier Point) als je er doorheen rijdt. Heb je al eens gekeken hoe groot het is? Kijk eens op www.nps.gov/yose onder maps. En je wilde daar toch ook sequoia's zien? Hoe wil je dat nu dan doen? Dag 7 vertrek je van Midesto naar SF. Dus ik vroeg ne af waar je die dag wilde wandelen. De andere wandelingen zul je op dag 6 moeten doen, maar daar heb je niet echt tijd voor. Op dit moment zijn er wegen gesloten in Yosemite waaronder de Tioga Road, dus Google Maps geeft nu geen routes aan. Welke wandeling bedoel je bij Glacier Point?

Misschien dat er hier kenners zijn die iets over Aguereberry Point kunnen zeggen? @Pete.Z misschien?
Ik weet wel dat je voor Zabriskie Point nauwelijks hoeft te lopen, dus dat is echt geen reden om niet naar Zabriskie Point te gaan. Naar Aguereberry Point is het laatste stuk niet verhard (zie de kaart op www.nps.gov/deva onder maps en hieronder). En dat is sowieso verder rijden dus het kost meer tijd zelfs al zou het minder lopen zijn.
image.png

Wat betreft de Grand Canyon; je komt van GC West en je hebt nogal wat activiteiten gepland staan. Dan heb je toch geen tijd om ook in het park iets te gaan doen? Zoals bijvoorbeeld een stuk van de South Kaibab Trail lopen of met de bus naar Hermits rest. Je beleeft het park toch niet echt als je zoiets niet doet? Van Grand Canyon West via Grand Canyon Village naar Williams is alleen aan reistijd al 5 uur. Waarom overnacht je niet in het park? Williams ligt de verkeerde kant op. Als je niet in het park wilt overnachten is Flagstaff een betere keuze.

Ik bedoelde met die extra dag inderdaad Zion.

Ik neem aan dat Bodie open is, maar dat zou je op hun site moeten kunnen vinden.

Monticello ligt niet handig voor Arches en Canyonlands; je zit daar bij het Needles District van Canyonlands, niet bij het bekendere Island in the Sky-deel.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een mooie activiteit in Arches is de Fiery Furnace Walk. Je moet die reserveren. Als je daarvoor een reservering hebt heb je geen toegangsreservering nodig.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Aguereberry point is echt geweldig, en heel erg de moeite waard, maar natuurlijk wel wat verder uit de route dan Zabriskie point. Als ik de tijd had zou ik altijd Aguereberry kiezen, je ben daar meestal alleen, en het uitzicht is echt heel erg mooi. Als je dat doet zou ik er voor kiezen om ook de Wildrose charcoal kilns te bezoeken, en er gewoon een dagje van te maken. Heb je die tijd niet, blijf bij Zabriskie point, ook mooi, maar eigenlijk zijn de twee onvergelijkbaar.
Zabriskie point moet je zeker doen, Aguereberry point is meer iets als je wat dieper in DV wil duiken, of er al vaker bent geweest.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben nu wel benieuwd naar Aguereberry Point. Hoe is de weg ernaartoe? Het laatste stuk is onverhard als ik het goed zie.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Is prima te doen, de laatste paar kilometer (2 mijl of zo) is onverhard, maar wel gravel, en goed te berijden ook met een gewone auto. Ik denk echt dat het het mooiste uitzichtpunt is van DV (althans, van de bereikbare zonder verre hikes) ook omdat het vanuit een heel andere hoek is dan Zabriskie en Dante’s View.
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Je rijdt door Yosemite nu, maar je hebt geen tijd voor het park (zoals de vallei, de Mariposa Grove en Glacier Point) als je er doorheen rijdt. Heb je al eens gekeken hoe groot het is? Kijk eens op www.nps.gov/yose onder maps. En je wilde daar toch ook sequoia's zien? Hoe wil je dat nu dan doen? Dag 7 vertrek je van Midesto naar SF. Dus ik vroeg ne af waar je die dag wilde wandelen. De andere wandelingen zul je op dag 6 moeten doen, maar daar heb je niet echt tijd voor. Op dit moment zijn er wegen gesloten in Yosemite waaronder de Tioga Road, dus Google Maps geeft nu geen routes aan. Welke wandeling bedoel je bij Glacier Point?

Marianne, sorry, ik had blijkbaar dag 6 en 7 verwisseld. De wandelingen die ik hierboven schreef bij dag 7 plan ik inderdaad op dag 6. De reistijden kan ik momenteel niet meer checken, aangezien Tioga idd momenteel gesloten is. Dus ik ga voort op mijn notities van een tijdje terug.

Ik zou eerst 3u20 rijden naar het beginpunt van een eerste heel korte wandeling - Glacier Point Road https://www.alltrails.com/nl-nl/wandelp ... -trail?u=m
Dan verder naar Grizzly Giant loop trail - 1 uur rijden (wandeling ook 1u)
https://www.alltrails.com/nl-nl/wandelp ... -trail?u=m
Daarna 2u20 verder naar Modesto.

Als we vroeg vertrekken zou ik denken dat dat lukt ?

Wat betreft de Grand Canyon; je komt van GC West en je hebt nogal wat activiteiten gepland staan. Dan heb je toch geen tijd om ook in het park iets te gaan doen? Zoals bijvoorbeeld een stuk van de South Kaibab Trail lopen of met de bus naar Hermits rest. Je beleeft het park toch niet echt als je zoiets niet doet? Van Grand Canyon West via Grand Canyon Village naar Williams is alleen aan reistijd al 5 uur. Waarom overnacht je niet in het park? Williams ligt de verkeerde kant op. Als je niet in het park wilt overnachten is Flagstaff een betere keuze.
Ik wou eigenlijk terug naar Kingman rijden en dan via Seligman naar Williams omdat ik las dat het stukje tussen Kingman en Seligman het mooiste stukje Route 66 zou zijn ? (en de kinderen zouden graag Seligman zien, als basis voor de film Cars ;-))
Ik dacht als we al naar de skywalk gaan (vlakbij onze overnachting in GC West) en dan ook nog een helicoptervlucht, dan hebben we toch al wat de indruk van de GC , niet ?

Monticello ligt niet handig voor Arches en Canyonlands; je zit daar bij het Needles District van Canyonlands, niet bij het bekendere Island in the Sky-deel.

Moet ik nog bekijken .. t gaat een beetje in stukken bij mij , ik heb niet elke dag tijd ;-)

Marianne
Opnieuw bedankt alvast om mee te denken !
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Pete.Z schreef:
31 dec 2023, 10:21
Aguereberry point is echt geweldig, en heel erg de moeite waard, maar natuurlijk wel wat verder uit de route dan Zabriskie point. Als ik de tijd had zou ik altijd Aguereberry kiezen, je ben daar meestal alleen, en het uitzicht is echt heel erg mooi. Als je dat doet zou ik er voor kiezen om ook de Wildrose charcoal kilns te bezoeken, en er gewoon een dagje van te maken. Heb je die tijd niet, blijf bij Zabriskie point, ook mooi, maar eigenlijk zijn de twee onvergelijkbaar.
Zabriskie point moet je zeker doen, Aguereberry point is meer iets als je wat dieper in DV wil duiken, of er al vaker bent geweest.
Bedankt Pete ! Dan probeer ik het toch in te plannen .. k moet het nog in detail bekijken ... hopelijk lukt het ..
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Ondertussen enkele maanden terug van een gewéldige reis!
En omdat ik hier terug uit kwam om te beginnen aan onze reis naar Canada, bedacht ik me dat ik jullie nog niet bedankt had, dus bij deze! Allemaal hartelijk bedankt voor jullie tips en tijd om te reageren.
We hebben uiteindelijk een fantàstische reis gehad. Gemiddeld wel 40 graden overal, dus dankbaar voor de hotels met airco. :-)

En aangezien ikzelf altijd op zoek ga naar (originele) tips voor mijn tieners, geef ik hieronder alvast mee wat ook zij het leukst vonden, dan hebben anderen er hopelijk ook nog wat aan.
- met stip op 1 bij hen : de 4x4 tour in Moab : https://www.xtreme4x4tours.com/
- met de taxi zonder chauffeur rondrijden in SF : https://waymo.com/waymo-one-san-francisco/ (het heeft me enkele uren gekost om geregistreerd te geraken, moest een Amerikaans mailadres, telefoonnummer .. hebben, wat ik niet had, maar het heeft geloond en we hebben 2 dagen rondgereden met deze taxi's in SF, aanrader! niet duurder dan een uber)
- Alcatraz : avond tour - indrukwekkende excursie en mooie zonsondergang op de boot
- Yosemite : zààààlig mooi - gewoon even onderweg gestopt en gezwommen in verlaten stroom .. ongelofelijk mooi en rustgevend .. ondanks de drukte in het park, volledig alleen aan onze stopplaats !
- Warner Bros - studio tour : duurt niet zo lang, maar gewoon leuk om eens te doen met hen (gewéldige gids)
- GC - uiteindelijk heb ik gekozen voor de North Rim en echt geen spijt gehad, gelogeerd in de lodge .. zalig uitzicht .. uiteraard was er veel volk, maar nooit het gevoel gehad dat het echt te druk was ..
- Death Valley : niet dat ik er persé terug naartoe wil, maar toch speciaal om het allemaal eens gezien te hebben
- zonsopgang zijn wij gaan zien in Rhyolite - zal niet hetzelfde zijn als op andere punten in DV, maar we waren wel hélemaal alleen daar en dat maakte het ook speciaal
- Antelope X : veel minder druk dan de Upper of Lower (naar het schijnt) en vonden wij toch heel mooi dus blij dat we deze gedaan hebben .. (was toen ook gewéldig heet, dus langer had het niet moeten duren)
- Zion : fietstocht
- LV : Atom Golf, zipline in Freemont (binnen bepaalde uren mag je onbeperkt voor dezelfde prijs, dus ze hebben het een paar keer gedaan), naar een echte Amerikaanse barber en vanwege het tijdsverschil en onze jetlag de eerste nacht om 3u terug opgestaan en rondgewandeld, lekker rustig en nog ietwat te doen van temperatuur .. tijdens de dag écht te heet.

Voila, hopelijk hebben jullie er nog iets aan! En ik ga ondertussen een nieuwe post opstarten voor onze Canadareis. :-)
Bedankt nogmaals allemaal!
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Ik wil ook graag Waymo gebruiken maar kan de app niet downloaden als non US resident en ik heb geen US nummer, etc. Kun jij me helpen hoe jij dat uiteindelijk voor elkaar hebt gekregen?
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
charlotte1981
Amerika-ontdekker

Bericht door charlotte1981 »

Sofiake schreef:
04 jan 2025, 22:05

- met stip op 1 bij hen : de 4x4 tour in Moab : https://www.xtreme4x4tours.com/
Hallo, welke tours hebben jullie genomen? In augustus verblijven we ook een aantal dagen in Moab. Met tieners lijkt me dit inderdaad een fantastische uitstap!
Groetjes,
Charlotte
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer