Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Frikandel: San Francisco - Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Frikandel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Frikandel: San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Frikandel »

In de zomer van 2024 wil ik samen met nog 2 volwassenen een reis maken van San Fransisco naar Las Vegas. Ik heb al vele topics doorgespit en ook de uitgelichte reis bekeken. Ik vind het alleen lastig omdat veel mensen doorgaan naar Los Angeles en wij dit niet willen.

Ik vraag mij dus af:
- Is dit een beetje een logische planning?
- Missen we iets?
- Zetten jullie om van punt A naar B te komen gewoon een app zoals Google maps aan of hebben jullie vooraf alle wegen uitgestippeld?
- Hebben jullie nog andere tips? :D

De planning is als volgt:

Dag 1 – Vertrek
Dag 2 – Aankomst San Fransisco
Dag 3 – San Fransisco
-Alcatraz
-Fishermanswarf
-Pier 39
-Lombard street
-Golden gate bridge
-Uitzichtpunten die kant van de brug

Dag 4 – San Fransisco
-China town
-diverse financiële gebouwen
-Painted ladies
-Tram
-Golden gate bridge ('s avonds)

Dag 5 – San fransisco -> Yosemite
- Auto ophalen

Dag 6 – Yosemite

Dag 7 – Yosemite

Dag 8 – Yosemite -> Mammoth lakes

Dag 9 – Mammoth lakes -> Death Valley

Dag 10 – Death valley -> Zion

Dag 11 – Zion

Dag 12 – Zion

Dag 13 – Zion -> Page

Dag 14 – Page

Dag 15 – Page ->Monument valley

Dag 16 – Monument valley -> Grand Canyon

Dag 17 – Grand Canyon

Dag 18 – Grand Canyon -> Kingman

Dag 19 – Kingman -> Las vegas
- Auto terugbrengen

Dag 20 – Las vegas

Dag 21 – Las vegas

Dag 22 – Las vegas -> Huis
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Reis Frikandel: San fransisco - Las Vegas

Bericht door paulr »

Welkom!
Prima 1e versie zo. Zou je de reis eens in een van-naar willen zetten (zoals anderen doen op het forum), dan zie je waar je hele dagen hebt en dagen met meer reistijd. Ja, Google maps is een prima start.
Verder gewoon de route in een excel zetten met kolommen als:
Datum - van - naar - km/mijl - uren - overnachting/acco - te doen die dag - prijs acco - bijzonderheden.
Om goed advies te geven is het handig om hier nog even te vermelden of je met auto of camper wilt reizen (of soms kamperen). En waar interesse naar uitgaat: vooral de hoogtepunten bekijken of ook af en toe wat (langere) wandelingen. Als je met een camper gaat dan kost dat doorgaans iets meer tijd (vaker tanken, boodschappen, minder snel rijden etc)
Als het mijn reis zou zijn dan zou ik:
- Laatste nacht Zion vervangen door Bryce
- 1 nacht GC doen (behalve als je echt lang de Valley in wilt afdalen)
- de nacht Kingman eruit gooien en in 1 keer van GC naar LV rijden
- 1 nacht minder LV doen.
Dan hou je dus eigenlijk 2 nachten “over”. Je krijgt straks vast wel tips waar die toe te voegen…
En LA overslaan is helemaal niet erg. Maar goed, wij zijn geen fan van LA :)
Succes met verder plannen, Paul
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Wij hebben altijd de planning letterlijk via de wegen gemaakt. Je weet dan wat je tegenkomt ( of juist niet) en hoeveel kilometers je maakt, dus hoeveel uur je onderweg hebt en wat er overblijft na stops voor lunch en boodschappen e d
Wel slim om de auto achterwege te laten in SF en Las Vegas.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Frikandel: San Francisco- Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Prima route zo, zeker met de suggesties van Paul erbij!
Je wilt geen LA doen maar ook de kustweg niet? Je zou kunnen vliegen op LA en dav via Hwy1 naar San Francisco rijden. Je hoeft LA zelf niet te bezoeken dan.
Iets van de kust meenemen kan ook door Monterey op te nemen tussen SF en Yosemite.

Dag 1 en dag 2 kloppen niet:: als je op dag 1 vertrekt kom je ook op dag 1 aan. Bij de terugreis is het anders. Vertrekken op dag 22 betekent dat je op dag 23 weer in Nederland bent.

Wat het rijden betreft: wij doen het meestal zonder navigatie. Je hebt meestal weinig of geen keuze. Rond de steden is dat wel anders natuurlijk. Soms kun je wel kiezen, zoals de route naar Yosemite. Dat kan via meerdere ingangen aan de westkant. De 120 en de 140 zijn allebei prima. En als je in Yosemite de sequoia's wilt zien bij de zuid ingang van het park kun je de 41 nemen.
De planning doen we met GoogleMaps maar we gebruiken ook een papieren kaart voor het overzicht en voor de scenic routes.

Het is San Francisco met een c. :wink:

Marianne
Frikandel
Amerika-ontdekker

Bericht door Frikandel »

Bedankt voor jullie reactie!
We hebben bryce toegevoegd aan de planning en Kingman eraf gehaald. We willen graag 2 dagen in zion en las vegas houden.
Goede punten wat betreft het rijden. De route is rond, op naar het verdere uitzoekwerk!
Corv
Amerikakenner

Re: Reis Frikandel: San Francisco - Las Vegas.

Bericht door Corv »

Frikandel schreef:
29 sep 2023, 22:49

- Zetten jullie om van punt A naar B te komen gewoon een app zoals Google maps aan of hebben jullie vooraf alle wegen uitgestippeld?
- Hebben jullie nog andere tips? :D
Ik sla alles op in google maps wat ik online en in boeken of op tv tegen kom wat interessant is. Tijdens het rijden weet je nooit hoe het is qua weer, weg afsluitingen en andere omstandigheden. Ook dingen die niet op de geplande route zijn, de route kan altijd veranderen op een roadtrip.
19 States so far...
Frikandel
Amerika-ontdekker

Bericht door Frikandel »

Waarschijnlijk gaat het zo uitkomen dat we op de 4th of july in Page zijn. Weet iemand of dat een probleem is? Zijn er dan dingen gesloten? Ik kan hier niets over vinden...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hangt ervan af wat jullie onder een probleem zien. Het is een feestdag dus er zal veel dicht zijn. Ook kan het zeer druk zijn aangezien Amerikanen vrij zijn.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik heb de 4th of July meegemaakt op het platteland in Canton Texas, optocht en vuurwerk ergens op een weiland waar de hele gemeenschap op af kwam. Geweldig om mee te maken.
19 States so far...
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Frikandel schreef:
01 okt 2023, 13:09
Waarschijnlijk gaat het zo uitkomen dat we op de 4th of july in Page zijn. Ik kan hier niets over vinden...
Dit jaar was er genoeg te doen daar in de omgeving,
https://grandcanyon.com/news/july-4th-grand-canyon/

Dat zal volgend jaar ook zo zijn neem ik aan.
19 States so far...
Frikandel
Amerika-ontdekker

Bericht door Frikandel »

Oh super! We zijn weer gerustgesteld :D
Frikandel
Amerika-ontdekker

Bericht door Frikandel »

Inmiddels staat er veel gepland en is er al van alles geregeld. Nu zag ik alleen dat de Rodeo bij Bryce Canyon Country Rodeo 's avonds open is van woensdag tot en met zaterdag... Nu wilden wij eigenlijk op woensdag halverwege de dag vanuit Bryce alweer rijden richting Page, maar dit doet ons toch twijfelen.

Heeft iemand ervaring met dit stuk 's avonds rijden? Dus na de rodeo om vanuit Bryce naar Page te gaan. Of is er nog een andere rodeo ergens op de route? Bedankt!
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Hoe laat is de rodeo afgelopen... Het is nog een flinke rit, normaal al zon 2,5 tot 3 uur, maar in het donker zéker. Wij proberen in het donker rijden te vermijden, behalve op flinke doorgaande routes. Ooit eens dwars door Alabama van Atlanta naar Huntsville gereden in de nacht. De snelweg prima, maar daarna (veel) wildlife op de weg. Er is geen tot nauwelijks straatverlichting, veel bochten, heuvels etc. Denk dat je zeker 3,5-4 uur zoet zult zijn...
Denk dat ChatGPT je zo kan vertellen waar een rodeo is als je je route invoert :-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zeker niet in het donker rijden daar!
Ten eerste heb je veel kans op wildlife. Maar het is ook een prachtige weg waar je in het donker niets van ziet.
Ik heb geen ervaring met de rodeo daar maar als het echt een must is zou je kunnen overwegen om een dag langer in Bryce te blijven of een dag later aan te komen. Misschien niet gek om je aangepaste route eens te plaatsen? Dan kunnen we makkelijker meedenken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 nov 2023, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Frikandel
Amerika-ontdekker

Bericht door Frikandel »

Goede punten @paulr en @Martin & Marianne!

Dit is onze route geworden:
21 juni: Amsterdam – San Francisco
22 juni: San Francisco
23 juni: San Francisco
24 juni: San Francisco - Oakhurst (Yosemite)
25 juni: Yosemite
26 juni: Yosemite
27 juni: Oakhurst - Lone pine (voor death Valley)
28 juni: Lone pine - Beatty (na death valley)
29 juni: Beatty - Hurricane (zion)
30 juni: zion
01 juli: zion
02 juli: Hurricane - Tropic (bryce)
03 juli: Tropic - Page (maar dit is dan inderdaad een overweging om nog in tropic/bryce te blijven)
04 juli: Page
05 juli: Page - bekijken van Monument valley - gelijk door naar Williams
06 juli: Grand Canyon
07 juli: Grand Canyon
08 juli: Williams - Las Vegas
09 juli: Las Vegas
10 juli: Las Vegas
11 juli: Las Vegas - Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je voor de accommodaties vooral naar de prijzen hebt gekeken. Wwl jammer, je hebt met deze locaties erg veel extra reistijd.
Waarom twee volle dagen Grand Canyon? Ik zou ten eerste proberen iets in het park te vinden en ten tweede er een nacht minder doen.
Oakhurst -Lone Pine is héél erg veel op 1 dag. Je wilt toch ook wel tijd uittrekken voor de Tioga Pass? En Mono Lake en Bodie? Vanuit Oakhurst rij je nu meerdere keren 1.5 uur heen en weer naar de vallei.
Als je in Hurricane zit moet je geluk hebben om een parkeerplaats bij Zion te vinden of het is betaald parkeren in Springdale. Waarom niet in Springdale overnachten?
Als je Monument Valley wilt zien overnacht er dan ook. Ik zou er niet voor omrijden.

Met een extra stop tussen Yosemite en Zion en een dag minder Grand Canyon zit je voor Bryce goed.
Kijk eens in ons 2019-verslag voor een overnachting voor en na Death Valley. Overnachten in het park heeft wel mijn voorkeur. Als Furnace Creek te duur is kun je ook Stovepipe Wells of Panamint Springs bekijken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 nov 2023, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben een keer in de schemer en het donker gereden (eind september vorig jaar) naar en van Rapid City naar Custer SP en dat doen we nooit meer. De herten vlogen je er om de oren. Het was heel spannend, eigenlijk best eng en vermoeiend. Nu hadden wij de weg al met licht gezien, dus het uitzicht misten we niet echt, maar verder. Niet doen zou ik zeggen als het niet strikt noodzakelijk is.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ik snap wel dat je her en der wilt ''besparen'' op overnachtingen. Ik heb echter al vaak het rekensommetje hier neergezet wat een dag of een uur vakantie kost. Als je nu terug gaat rekenen hoeveel ''loze uren'' je hebt door teveel (en vaak op saaie wegen) heen en weer rijden dan is goedkoop duurkoop. Ik denk dat het verstandig is om op een paar plekken tóch te kijken naar ''dichterbij''
Yosemite: de vallei is duur, ik kan mij voorstellen dat je hier Oakhurst pakt.
25/6: voor dag Mariposa Grove + wellicht wat zwemmen in Bass Lake zit je hier prima.
26/6: Voor de dag in de vallei raad ik je aan supervroeg te vertrekken en snel de auto ergens te parkeren, de shuttles te grbruiken en er een lange dag van te maken.
27/6: De dag naat Lone Pine is lang, maar uiteindelijk wél te doen. Bij ons was vorige maand de Tioga Road tot 12.00 uur dicht door sneeuw en konden we pas laat op weg (ook vanuit Oakhurst). Met onderweg wat korte wandelingen kwamen in het donker aan in Bishop, maar het was natuurlijk al oktober (geen Bodie, wel Mono Lake onderweg)
Zion: Ja... zoek eens goed en overweeg zéker voor minimaal 1 nacht wat meer uit te geven en iets te vinden in Springdale
Bryce: is Topic zóveel voordeliger dan iets in Bryce. Er zijn inmiddels best wat accommodaties bijgekomen daar de afgelopen jaren dat er toch wel iets te vinden moet zijn ? Voordeel: auto daar laten staan en lekker met de shuttle naar de viewpoints zodat je op verschillende plekken in en uit kan stappen.
MV: wij zijn meerdere malen door MV gereden en ooit 1 x overnacht: dat was veruit de mooiste keer ivm zons op- en ondergang!
GC: de weg tussen Williams en GC is in mijn ogen de meest saaie ooit :) Jullie gaan 'm dus 4 x een uur rijden. Dat is een halve dag vakantie !! Sowieso denk ik dat 1 volle dag GC voldoende is, ik ga er niet vanuit dat je op één van de dagen naar de bodem gaat lopen ?

Heb je eigenlijk zélf naar alle accommodaties gezocht of laat je dat een reisburo doen ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Yosemite zou je de eerste nacht Oakhurst kunnen doen en dan twee nachten in de vallei. Kijk bijvoorbeeld naar een heated tent in Curry Village via www.travelyosemite.com.
Voor Springdale is de Zion Park Motel redelijk betaalbaar.
Voor de Grand Canyon is de Bright Angel Lodge een goede optie, pal aan de rim. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.

Bedenk dat het van Oakhurst naar Lone Pine ongeveer 6 uur rijden is. Dat geeft je toch erg weinig tijd voor alle bezienswaardigheden onderweg. In 2015 waren wij daar ook in juni, bekijk dat verslag eens. En dat van 2013 voor Bodie en Mono Lake.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou zeker niet in Beatty overnachten, eerder zou ik dan kiezen voor Shoshone, dan pak je de Badwater Road mee, Artist Drive, en is Zabriskie Point ook nog in te plannen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer