Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MikeS1988: 2de maal zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MikeS1988
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis MikeS1988: 2de maal zuidwesten

Bericht door MikeS1988 »

Hallo iedereen

Wij zijn momenteel aan het kijken om in 2024 of 2025 opnieuw naar het zuidwesten te gaan.
We (vrouw en ik) hebben in 2014 reeds een rondreis gedaan van 17 dagen. Nu zouden we 21 dagen willen gaan EN met ons zoontje van 8 jaar erbij.

Aangezien we dan niet aan hetzelfde tempo willen reizen als toen vind ik het veel moeilijker om een goede planning op te maken zodat het ook voor hem aangenaam blijft (qua km's en tijd in de auto doorbrengen). Ik heb me nu gebaseerd op een route van Tiagotours en omwille van goedkopere vluchten (BRU-LAS en terug van LA-Brussel) die ik gevonden heb neem ik augustus 2024 als referentie.

1ste vraag is dus of onderstaande planning realistisch is. Ik heb ook nog zoiezo 1 nacht over die we moeten inplannen zodat we dan niet in het weekend in Vegas zitten en indien nodig kunnen er ook dingen geschrapt worden.
2de vraag is welke parken/plaatsen zeker een aanrader zijn met een zoontje van 8 jaar. We houden wel van wandelen, dus dat is op zich geen probleem.
We willen Vegas wel in het midden inplannen zodat we een rustmoment hebben en hij zich kan uitleven aan het zwembad .

Alvast bedankt voor alle hulp :)
image.png
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis MikeS1988: 2de maal zuidwesten

Bericht door josea »

In plaat van Las Vegas als “rustpunt” te nemen, kun je beter wat meer rust in de hele reis inbouwen, want daar zit nu wel en behoorlijk tempo in met weinig tijd om ook dingen te zien en doen onderweg. Je propt eigenlijk een reis van vier weken in drie weken, en daar doe je niemand een plezier mee, zeker een kind van acht jaar niet, denk ik.
Wat ik anders zou doen:
- Capitol Reef, Moab en Sequoia eruit
- Rijd “bovenlangs” via de Tioga pas naar Yosemite (veel mooiere route, met ook Bodie, leuk voor je zoon)
- Extra overnachting in Death Valley en tussen Death Valley en Yosemite
- Extra overnachting tussen San Francisco en Los Angeles.

En kijk dan eens hoe je uitkomt met de planning.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Helemaal eens met josea. Ik zou zeker wat zaken laten vallen. Sla je de Tioga Pass bewust over? En hoe wil je nu Sequoia bezoeken, dat kan toch niet tussen Las Vegas en Visalia?
Onze kinderen vonden Yosemite en Zion de leukste parken. Er zijn daar veel activiteiten voor kinderen naast wandelen zoals fietsen, een wandeling door de rivier in Zion, raften in Yosemite (ga daarvoor wel vroeg in de zomer), rangeractiviteiten etc. Laat je zoon meedoen aan het Junior Ranger Program. In Yosemite kun je ook sequoia's zien. En ga naar Glacier Point. De Panorama Trail is ook met een kind een prachtige uitdaging. Kijk voor Yosemite met kinderen eens in onze reisverslagen van 2002, 2004, 2006 en 2008.
Meer tijd voor de kust is ook niet gek. Je kunt bij Monterey naar het aquarium of een whale watch tour doen. Of fiets een deel van de 17 mile drive. Zie daarvoor ons 2019-verslag.

Tip voor je excel: doe een kolom met je vertrekpunt en een kolom met eindpunt. Is veel makkelijker wijzigen en als je dan in cel C3 verwijst naar cel D2 (en zo verder voor de hele kolom C) dan hoef je alleen maar in kolom D iets in te vullen.
Dus zo:
image.png
image.png (11.62 KiB) 2104 keer bekeken

Een voorzet:

1-8-2024 Brussel - Las Vegas
2-8-2024 Las Vegas - Grand Canyon
3-8-2024 Grand Canyon - Page
4-8-2024 Page
5-8-2024 Page - Bryce
6-8-2024 Bryce - Zion
7-8-2024 Zion
8-8-2024 Zion - Las Vegas
9-8-2024 Las Vegas - Death Valley
10-8-2024 Death Valley - Mammtoh Lakes
11-8-2024 Mammtoh Lakes - Yosemite
12-8-2024 Yosemite
13-8-2024 Yosemite
14-8-2024 Yosemite - San Francisco
15-8-2024 San Francisco
16-8-2024 San Francisco - Monterey
17-8-2024 Monterey - Pismo Beach
18-8-2024 Pismo Beach - Los Angeles
19-8-2024 Los Angeles
20-8-2024 Los Angeles
21-8-2024 Brussel - Brussel

Marianne
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Alvast beide bedankt voor de feedback. Ik ga zeker de reisverslagen eens nalezen, want wil ook dat het voor ons zoontje zeer aangenaam is dus dan zijn de dingen die je opnoemt al zeker heel interessant!
De route die jij hierboven beschrijft is grotendeels hetzelfde als we in 2014 reeds gedaan hebben.
We willen zoiezo een groot deel hetzelfde doen maar toch ook een paar andere dingen die verschillend waren.
Wij vonden Zion en Yosemite toen ook al de meest indrukwekkende parken. Vermits we nu in de zomer gaan zouden we zeer graag de narrows een stuk doen in Zion.
Bryce vonden wij persoonlijk het minste en ik twijfel zelfs om dit er eventueel uit te laten.
Monument Valley vond ik ook indrukwekkend maar is een stukje rondrijden natuurlijk, vandaar dat ik Arches er wou ik meenemen. Dat is misschien mogelijk als ik Bryce laat vallen?

Misschien is het idd een betere optie om via Tioga Pass te rijden en sequoia’s in Yosemite te bezichtigen. Death Valley wou ik skippen omdat ik niet weet of dat opportuun is in putje zomer gecombineerd met dan nog een overnachting. Of zie ik dat verkeerd en heb ik een verkeerd beeld van Death valley en wat we er nog allemaal kunnen doen in de buurt?
Anderzijds weet ik nog van in 2014 dat de rit Las Vegas -Mammoth lakes enorm lang is en niet aan te raden is.
Ik had zo weinig tijd voor de kust genomen omdat we de voorlaatste dag in Los Angeles naar Disneyland wouden gaan. Ik zie dat je 2 dagen in LA voorzien hebt, maar dat is voor ons niet nodig omdat we dat in 14 teleurgesteld waren over La, dan waren we veel enthousiaster over San Francisco. :)

Net zoals vorige keer wil ik weer teveel doen in 1 reis 😅
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je rijdt sowieso (zoiezo ken ik niet :wink: ) door Death Valley, en dan is een overnachting daar een aanrader omdat je dan het park ziet als de zon laag staat en het iets minder heet is. Kwestie van laat aankomen en vroeg in de ochtend weer vertrekken; een overnachting betekent niet dat je er meer tijd doorbrengt. Maar je kunt ook kiezen voor iets buiten het park, zie daarvoor ons 2019-verslag, toen overnachtten we in Lone Pine en Amargosa Valley. Maar voor een eerste keer is iets in het park toch wel bijzonder!

Als je overige reis nog gehaaster was dan jouw voorstel nu, dan lijkt het me geen enkel probleem om het nog een te doen; je hebt ongetwijfeld heel veel gemist. Wil je wel iets nieuws toevoegen dank dan eens aan een route met Colorado erbij; kijk voor ene idee eens in ons 2013-verslag.
Wil je Arches toevoegen dan moet je voor dat gebied toch wel op 3 overnachtingen rekenen zodat je ook naar Canyonland kunt gaan, en Dead Horse SP. De wandeling naar Corona Arch mag dan ook niet ontbreken. Ook in dat geval zou ik dan eindigen (of beginnen) in SF.
Of voeg Sequoia toe; je kunt dat dan doen tussen Yosemite en SF zodat je wel via de Tioga Pass rijdt. En overnacht dan in het park, en niet in Visalia. Ook leuk en heel goedkoop: kampeer in de parken. Zie voor Sequoia met onze kinderen ons 2006-verslag.

3-8-2024 Grand Canyon - Page
4-8-2024 Page - Monument Valley
5-8-2024 Monument Valley - Moab
6-8-2024 Moab
7-8-2024 Moab
8-8-2024 Moab - Capitol Reef
9-8-2024 Capitol Reef
10-8-2024 Capitol Reef - Bryce
11-8-2024 Bryce - Zion
12-8-2024 Zion
13-8-2024 Zion - Las Vegas
14-8-2024 Las Vegas - Death valley
15-8-2024 Death valley - Mammoth Lakes
16-8-2024 Mammoth Lakes - Yosemite
17-8-2024 Yosemite
18-8-2024 Yosemite
19-8-2024 Yosemite - San Francisco
20-8-2024 San Francisco
21-8-2024 San Francisco - Brussel

of met Sequoia:

3-8-2024 Grand Canyon - Monument Valley
4-8-2024 Monument Valley - Page
5-8-2024 Page
6-8-2024 Page - Bryce
7-8-2024 Bryce - Zion
8-8-2024 Zion
9-8-2024 Zion - Las Vegas
10-8-2024 Las Vegas
11-8-2024 Las Vegas - Death valley
12-8-2024 Death valley - Mammoth Lakes
13-8-2024 Mammoth Lakes - Yosemite
14-8-2024 Yosemite
15-8-2024 Yosemite
16-8-2024 Yosemite - Sequoia
17-8-2024 Sequoia
18-8-2024 Sequoia
19-8-2024 Sequoia - San Francisco
20-8-2024 San Francisco
21-8-2024 San Francisco - Brussel

Marianne
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Nou, keus genoeg! Met alle drie de routes die er nu staan kun je eigenlijk niet fout gaan.
In 2015 deden wij zuidwesten toen onze kinderen 9 en 13 waren. Misschien haal je daar nog leuke tips voor je zoon uit. (Toptip: fietsen in Zion, van boven naar beneden, je hoeft bijna niet te trappen! Vonden onze kinderen alle drie de keren dat we het gedaan hebben fantastisch leuk!)
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Dank je wel voor jullie feedback. Ik heb de eerste voorzet van Marianne overgenomen en enkel 2 kleine wijzigingen gedaan.
Bryce ligt nog in balans om vervangen te worden door Monument Valley, al is dat dan wel even wat extra km's doen, maar we vonden Monument Valley veel indrukwekkender dan Bryce.

Ik heb ook een dag LA gewisseld voor 1 extra dag in San Francisco.
Ik kom nu uit op, snel geteld, 3400 km met de auto, dit lijkt me zeker realistischer en niet te druk in vergelijking met mijn originele route.
Nu zeker eens de reisverslagen doorlezen om te kijken wat jullie allemaal gedaan hebben met de kinderen. :)

image.png
image.png (34.14 KiB) 1986 keer bekeken
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Mocht je voor Monument Valley kiezen, dan kun je die beter na Grand Canyon doen en daarna naar Page, dat is logischer.
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

De kogel is door de kerk, we gaan in 2024 terug naar de USA! Woehoe :D
Tickets zijn vandaag geboekt en we gaan van 8 tot 28 augustus. We vliegen van Brussel naar Las Vegas en vliegen terug van LA richting Brussel.
Huurauto ligt momenteel ook vast, maar valt gratis te annuleren. Heb nu via alamo.de een optie voor full size SUV voor 1442 euro.

Op basis van jullie feedback heb ik onderstaande route gepland. Opmerkingen zeker nog altijd welkom.
Natuurlijk heb ik nog heel wat vragen ivm onze tocht en maak graag gebruik van het forum en jullie expertise.

Ik wil nu natuurlijk eerst kijken om mijn verblijven in de parken zelf vast te leggen.
Vermits we met ons zoontje van dan 8,5 op pad gaan, lijkt me dit het meest aangeraden. Hierdoor winnen we heel wat tijd en kunnen we optimaal gebruik maken van deze extra tijd in het park.

-Grand Canyon: zijn er daar aanraders? Vorige keer hebben we in Yavapai Lodge gelogeerd. Ik vind het alleen verwarrend want vind zowel overnachtingen op : https://www.grandcanyonlodges.com/ als op https://www.usparklodging.com/
Zijn beide te vetrouwen? Of welke het beste gebruiken?

-Monument Valley: het lijkt me ongelooflijk cool om daar te overnachten, alleen redelijk prijzig. ZIjn er alternatieven om dicht in de buurt te overnachten zodat we toch savonds laat/smorgens vroeg snel in het park zijn?

- Yosemite: in 2014 hebben we overnacht in Curry VIllage, dit lijkt me nu misschien ook het beste en vermits het putje zomer is, lijkt het me ook geen probleem qua warmte. In 2014 in de maand mei koelde het heel fel af snachts en de verwarmingen waren uitgeschakeld :)
Ook lijkt het me beter met de zomerdrukte om niet in en uit het park te moeten rijden. Ben jij sowieso zeker van een parkeerplaats als je een overnachting in het park hebt?

Tips voor te overnachten op de andere plaatsen zijn ook altijd welkom, al kom ik daar later zeker nog op terug.
Eerste bekommernis zijn de park overnachtingen, dan die in de steden waarna de planning voor activiteiten kan beginnen. :)
Bijlagen
Schermafbeelding 2023-11-08 om 21.41.22.png
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Mooi rondje! Enige opmerking die ik heb is dat je wellicht 1 overnachting van SF af zou kunnen halen en bij Yosemite erbij… met een wandeltochtje rondom Fishermans Warf, excursie Alcatraz en een fietstocht kun je de stad ook prima met 2 nachten bezichtigen.
Welke site je voor de GC moet hebben gaat Marianne je vertellen, wij kamperen er altijd. Een overnachting bij MV en DV zal kostbaar zijn, maar dat is het doorgaans wel waard. Wellicht dat je in Page en andere plekken iets kan bezuinigen. (Heb zojuist voor een weekendje U2 the Ranch at Death Valley geboekt en ben me ook weer rot geschrokken :) )
Je bent bij Curry Village niet zeker van een parkeerplaats. Maar je komt die dag vanaf Mammoth en de Tioga pas. Dat betekent dat je waarschijnlijk pas laat in de middag in de vallei bent en dan zullen er wel weer parkeerplekken beschikbaar zijn. De andere dag neem je de shuttles om je in de vallei te verplaatsen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Erg rustig is het niet. De tip van Paul om een nacht minder SF te doen vind ik niet gek. Ik zou dan voor Yosemite een extra nacht uittrekken. Of laat Monument Valley vallen ten gunste van een extra dag Yosemite. Monument Valley is prachtig maar als je er geen tour gaat doen ben je er wel snel uitgekeken. Ik zou dan zelf eerder voor Bryce kiezen, maar ik begrijp dat jullie dat minder vonden. Hebben jullie daar wel gewandeld tussen de hoodoos? In Yosemite is zoveel te doen dat je je er ook wel een week kunt vermaken. Wel jammer dat jullie er laat in de zomer zijn. De Yosemite Falls zal dan droog staan en raften zal waarschijnlijk ook niet meer kunnen.

Boek voor de parken altijd via de sites van de concessiehouders (zoals Xanterra of Aramark) en NOOIT via een organisatie als usparklodges. Zij rekenen extra administratiekosten en geven geen garantie op een kamer. Kijk op de NPS-sites onder lodging voor de juiste sites.
De Yavapai Lodge kun je boeken via www.visitgrandcanyon.com. De lodges aan de rim - waar ik de voorkeur aan zou gegen - zijn te boeken via www.grandcanyonlodges.com.
Voor Zion is Springdale leuk en goed gelegen. Wil je de drukte bij het begin van de shuttlebussen vermijden dan zou je naar de lodge in het park kunnen kijken.
Voor Yosemite boek je via www.travelyosemite.com. Er zal daar al veel vol zijn maar er komt wel vaak weer iets vrij. Curry Village, de Lodge en Housekeeping Camp liggen in de vallei. Bij de lodge en Housekeeping Camp kun je de auto in de buurt van je accommodatie kwijt. Bij Curry Village sta je op een grote parking die ook door andere bezoekers te gebruiken is. Op de genoemde site kun je meer informatie vinden over alle mogelijkheden. Kies je een tent in Curry Village en er is nog keuze, ga dan voor een heated tent. Die is niet verwarmd in de zomer maar je hebt er wel een stopcontact.
Qua ligging is Housekeeping Camp prachtig, aan de rivier. Maar het is wat primitief.

Marianne
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

OK, dank je wel beide voor de bruikbare tips.
In Bryce hebben we inderdaad toen geen wandelingen gedaan, enkel de viewpoints. We hebben hier samen beslist om dan toch Bryce op te nemen en Monument Valley te laten vallen. Eveneens hebben we een extra nacht in Yosemite ingeboekt en 1 nacht San Francisco laten vallen.

Ik wil nu zo snel mogelijk de overnachtingen in de parken vastleggen.

@Martin & Marianne mag ik vragen wat het grote verschil tussen Maswik Lodge en Yavapai Lodge qua ligging? Hebben we veel baat door een kamer in Maswik te boeken? Prijs is gelijkaardig op 10 dollar na.

Voor Yosemite gaan we gaan voor 3 nachten in Curry Village.
Death Valley gaan we voor een boeking in "The Ranch at death valley"

Als die 3 plaatsen de overnachtingen vastliggen, kan ik met een gerust hart op zoek naar andere hotels (al zal ik dan ook wel het forum zijn hulp inroepen qua tips)
Hieronder de laatste versie van onze planning.
Bijlagen
Schermafbeelding 2023-11-09 om 21.35.58.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk voor de verschillende lodges en de ligging eens op de NPS-site. Zie https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/lodging.htm

De Maswik lidge ligt dichter bij de rim dan de Yavapai Lodge.
Heeft de Bright Angel Lodge niets vrij? Die ligt beter en is goedkoper.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

De schoonheid van Bryce ervaar je juist door naar beneden te wandelen tussen de rotsen. Neem Queens Garden naar beneden en Navajo naar boven (via “Wall Street”). Trek er een uur of 2-3 voor uit…
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Bright Angel Lodge heeft ook nog plaats vrij, maar we hebben wat schrik door het ontbreken van airco dat het te warm gaat zijn om goed te kunnen slapen. Of is die vrees ongegrond?

@paulr dank je voor de tip.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Toen ik er eens in september was hebben we zelf even de kachel aangezet.. :wink:
Ik kan me niet herinneren dat we daar in de zomer de airco nodig hadden, daar zou ik het niet van laten afhangen. Je kunt natuurlijk pech hebben dat je net een hittegolf treft maar normaal gesproken heb je die airco niet nodig.

Van tripadvisor:
The altitude at the South Rim is about 7,000' so there really isn't any need for air conditioning, unless it's for health reasons or samenhang.

Marianne
MikeS1988
Amerika-ontdekker

Bericht door MikeS1988 »

Kamer in Bright Angel lodge is geboekt. :thumbup:

Aangezien we Higway 1 in 2 dagen gaan afrijden, vroeg ik me af hoe we dit het beste kunnen opdelen en dus de overnachtingen boeken. ZIjn er mensen met tips over hotels/plaatsen die ideaal zijn als tussenstop? In de planning staat momenteel Monterey en Pismo Beach ter indicatie.

ZIjn er hier mensen met tips voor te overnachten in LA?
De eerste dag dat we aankomen zouden we graag overnachten in de buurt van Venise Beach of Santa Monice. Of zijn er mooiere of betaalbare regios te vinden zonder te fel het centrum in te trekken? We willen de voorlaatste dag naar Disneyland gaan, is het dan interessant om onze laatste nacht ergens in Anaheim te overnachten? Zoja, aanraders qua hotels?
Bijlagen
Schermafbeelding 2023-11-16 om 23.27.14.png
Schermafbeelding 2023-11-16 om 23.27.14.png (43.11 KiB) 1290 keer bekeken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer