Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis patrickvandepol: reis 5 vrienden 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
patrickvandepol
Amerikafan

Reis patrickvandepol: reis 5 vrienden 2025.

Bericht door patrickvandepol »

Beste Forumleden,

in het voorjaar van 2025 (eind mei) gaan we met 5 vrienden voor 10 dagen naar de westkust met de onderstaande route. We willen een combi van wat verschillende dingen, dus zowel een stad als de kust en eindigen in Las Vegas. Sequoia is een beetje uit de richting, maar willen we erbij voor de natuur twee dagen. De meeste van ons zijn al vaker in Amerika geweest, maar mijn vraag is: zijn er nog leuke ''niet gebruikelijke'' hotels/restaurants/stadjes, enz of bezienswaardigheden die we moeten zien op de deze route, afgezien van de ''gebruikelijke'' highlights.

1. Ams - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco - Big Sur
4. Big Sur - Santa Barbara
5. Santa Barbara
6. Santa Barbara - Grant grove (Sequoia NP)
7. Sequoia NP
8. Sequoia NP (three rivers) - Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas
11. Las Vegas - Ams

Alvast bedankt!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis patrickvandepol: reis 5 vrienden 2025.

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk zo'n reisje!
Is er een speciale reden voor de volle dag Santa Barbara? Ik zou iets meer tijd voor het eerste deel van de kustweg niet gek vinden. Wij hebben in 2019 een deel van de 17 miles drive gefietst, dat was erg leuk om te doen. Net als lunchen bij Nepenthe.
Als je naar Alcatraz zou willen kan ik de avondtour aanraden. Je ziet dan meer dan bij de andere tours. En een leuke variant op de hop on hop off bus is een movie tour. Je ziet dan heel veel van de stad aan de hand van verschillende filmlocaties.

Als je er in het Memorial Day weekend bent zou ik proberen dan de kust te vermijden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 okt 2023, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Misschien vinden jullie een ochtend whale watchen in de buurt van Monterey of bij Moss Landing een idee?
patrickvandepol
Amerikafan

Hi!

Dank voor de reacties. We willen de woensdag na memorial dag vertrekken dus daar hebben we geen last van. De dag Santa Barbara is een beetje ontstaan omdat we daar graag willen gaan surfen en ik ben er 15 jaar geleden geweest en vind het toen een leuke plek. We twijfelen nog wel tussen Santa Barbara of Pismo beach.
De 17 mile drive heb ik nog niet gedaan dus die is leuk om mee te pakken ja.
Misschien ook iets wat jullie weten, is Visalia vlakbij Sequoia een prima plek om een nachtje door te brengen? Is er een beetje wat te doen daar in de avond? We zijn met 5 mannen dus een beetje gezelligheid zou leuk zijn 😄

Is dat whale whatchen in die periode dus rond eind mei?

Dank je!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ken Visalia niet, maar het lijkt me geen ideale uitvalsbasis voor Sequoia en Kings Canyon. Ik zou zeggen, zoek het uitgangsleven op in SF, Santa Barbara en Las Vegas, en ga voor Sequoia naar iets in het park. Ik vond de verdeling die je had (1 nacht Grant Grove en 1 nacht Three Rivers) veel beter. En met 5 man kun je het toch overal wel gezellig maken?
Wij zaten er in 2013 begin juni, en hadden toen ook een nacht Cedar Grove, vond ik ook een aanrader.

Marianne
patrickvandepol
Amerikafan

Dank voor de tip! We willen sowieso aanrijden op en de eerste nacht in grant Grove verblijven en vanuit daar de volgende dag het park in en daarna eindigen in de buurt van of in Three Rivers zelf.

Moet goedkomen dus 👍
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer