Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis BFroger0408: rondreis westkust zomer 2024 met 3 kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
BFroger0408
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis BFroger0408: rondreis westkust zomer 2024 met 3 kinderen.

Bericht door BFroger0408 »

Hallo allemaal,

Wij zijn nieuw op dit forum. Hebben al veel gelezen en interessante adviezen vernomen. Toch zouden wij graag nog jullie specifieke tips horen met betrekking tot de rondreis die wij van 19 juli t/m 14 augustus 2024 met ons gezin (3 kinderen van 15, 13 en 9 jaar) van plan zijn te maken. Allereerst zijn we heel benieuwd naar jullie reacties op ons plan om eerst met de camper te rijden van LA naar Las Vegas, via de bekende parken (zie meer detail hieronder), en dan de camper in te leveren en verder te rijden met de auto/SUV, van Las Vegas via San Francisco naar LA.
Is dit leuk, handig, aan te raden? Andere tips?

Dag 1: aankomst LA
Dag 2+3+4: camper ophalen, boodschappen doen, en vertrek naar Grand Canyon. Vraag: wat zijn de meest leuke, interessante stops op deze route en waar kun je beste overnachten? Of zou je dit ook in een dag korter kunnen (moeten?) doen?
Dag 5: Grand Canyon-Page
Dag 6: Page
Dag 7: Page - Monument Valley - Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab - Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Las Vegas: inleveren camper, huurauto ophalen
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Death Valley - Mammouth Lakes
Dag 15: Mammouth Lakes - Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite - San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Fransisco
Dag 20: San Fransisco - Carmel-by-the-Sea
Dag 21: Carmel-by-the-Sea
Dag 22: Carmel-by-the-Sea - Santa Barbara
Dag 23: Santa Barbara - Malibu - Los Angeles
Dag 24: LA
Dag 25: LA
Dag 26: LA - AMS (17.00 vertrek)

We zijn erg benieuwd naar jullie algemene reactie op bovenstaande route, op keuze om eerst camper en daarna huurauto te doen, maar ook zijn we heel erg geïnteresseerd in leuke tips voor onderweg, mooie plekjes, stops, etc? In acht nemende ons gezin, en leeftijden van de kids. ;-)

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

Groetjes, Ruben / Barbara.
BFroger0408
Amerika-newbie

Re: Rondreis Westkust zomer 2024 met 3 kinderen

Wij hebben eerst gepost bij de introductie pagina en later op de (denk ik) juiste plaats.
Het lukt niet om de eerste post te verwijder.
Hoe doe ik dat? 🙏

Opmerking moderator

Eerste post is verwijderd.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Welkom....
1e vraag: waarom LA-LA rondje ? Je komt de laatste dagen ook in LA, je hoeft er dus niet perse te starten. Waarom niet starten in Las Vegas en daar de camper huren en inleveren ? Scheelt one way kosten camperhuur en is minder ver rijden naar GC. Bovendien is LV lekker compact, je bent snel bij hotel en camperhuur. Denk dat het vliegticket niet per se duurder is dan retour LA. Daarnaast kun je dan kiezen of je direct de volgende dag op pad gaat of eerst 2 nachten LV doet als dat handiger uitkomt met weekenddagen onderweg. Je kan dan overwegen in het midden 1 dag LV te doen.
Wij vinden een combi ook altijd leuk met camper en auto. De vraag is wel of je dan nu in LV over moet stappen of SF. Met 3 kids zal een betaalbare acco in of bij Yosemite lastig worden. De campings zijn natuurlijk betaalbaar én erg leuk in Yosemite. Ik zou dus in SF wisselen.
Verder zouden een extra nacht Moab en een nacht Yosemite mooi zijn, je komt ook langs Capitol Reef, ook mooi voor 1 (of 2) nachten... je wil eigenlijk nét iets teveel doen. Ik neem aan dat LA een must is (Universal/Disney?). Vaak is de kustroute in combinatie met Moab teveel van het goede, zeker als je een rondje wil maken. Nog een overweging als je zowel oostkant als westkant van LV wil doen: starten in Denver, dan Moab, dan Bryce/Zion, dan LV en via Yosemite naar SF en kustweg LA....
Paul
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

BFroger0408 schreef:
21 okt 2023, 11:52
Het lukt niet om de eerste post te verwijder.
Hoe doe ik dat? 🙏
Even aan een moderator vragen.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Welkom op het forum. :hello2:
Hebben jullie nagedacht hoe je de overnachtingen met 5 personen in h(m)otels gaan regelen? Is het een optie om de hele rondreis in de camper te doen?
In jullie route tot nu toe zie ik enkele knelpunten waardoor je tijd tekort komt, vrees ik.

Dag 7 zou zo kunnen, maar Monument Valley is het mooist met een zonsondergang en/of zonsopkomst, dus een overnachting zou daar niet gek zijn.

Voor Moab heb je nu twee overnachtingen, dus één hele dag. Voor Arches N.P., Het Island In The Sky deel van Canyonlands N.P. en Dead Horse Point S.P. heb je minstens twee dagen, dus drie overnachtingen, nodig en dat wordt algemeen als het minimum gezien.

Van Moab naar Bryce Canyon N.P. rijd je Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley S.P. en Capitol Reef N.P. voorbij en daar heb je geen tijd voor. Jammer, maar het kan een keuze zijn. Je rijdt wel via Ut-12 en dat is een heel mooie weg. Neem niet de kortste weg via I-70, die is lang niet zo interessant.

Van Las Vegas via Death Valley naar Mammoth Lakes is (te) veel voor één dag. Bezienswaardigheden als Artists Drive, Devil's Golfcourse, Badwater en Dante's View liggen niet aan de doorgaande weg. Je mist ook de mooiste en de in dit hete park koelste uren in de avond en ochtend.

De tijd voor Yosemite N.P. is minimaal. Gaan jullie naar Mono Lake en Bodie? Voor Mono Lake, Bodie, de Tioga Road, Yosemite Valley, Glacier Point en de Mariposa Grove heb je wel een dag extra nodig.

Op https://www.nps.gov/index.htm, de site van forumlid Henriëtte en haar man https://www.ontdek-amerika.nl/ en in reisverslagen van forumleden kun je veel inspiratie opdoen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Hmmmm, ja, dit is echt te veel. Met een auto al, maar zeker met een camper. Onze kinderen vonden het het leukste om úit de auto te zijn, activiteiten te doen, klimmen op de rotsen, leuke wandelingen te doen, zwemmen in het zwembad.
Ik zou Moab laten vallen voor nu, en ervoor kiezen om op enkele plekken een dag langer te blijven. Je kinderen zullen je dankbaar zijn… Je zou dan nog wel Page - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce kunnen doen, dat is een hele mooie route.

En ik zou proberen er een one-way van te maken van LV naar LA of vanaf Phoenix naar LA (via Vegas). Scheelt ook weer een lange reisdag. Misschien zou je dan nog net wel Moab kunnen inpassen (drie nachten) maar dat zou je even uit moeten schrijven.

Zie onze verslagen uit 2015 en 2018 voor tips met de kinderen in die omgeving.
BFroger0408
Amerika-newbie

Re: Reis BFroger0408: rondreis westkust zomer 2024 met 3 kinderen.

Bedankt alvast voor de reacties tot nu toe 🙏
Wij hebben zelf al heel lang getwijfeld of we Moab in ons rondje wilde laten staan, nu komen we er denk ik achter dat we dat moeten laten schieten…..

Wij hebben al vliegtickets geboekt. Aankomst en vertrek op Los Angeles.
Wel hebben we op de heenweg een stop over op Salt Lake City.
Ik weet niet of het kan, maar misschien kunnen we de aansluitende vlucht naar LA nog annuleren en dan op SLC een rondje starten, maar ik weet niet zo goed of we daar veel mee opschieten eigenlijk….
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat laatste stuk van je heenreis overslaan kan niet zomaar. Bij een zgn no-show kan je gehele ticket ongeldig worden. Dus ook de terugreis.
BFroger0408
Amerika-newbie

O echt? Dat is dan geen optie 😅
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Zeker niet zomaar uitstappen :)
Neem aan dat je KLM vliegt ? Je kan ze eens bellen wat mogelijk is. Maar reken er vervolgens wel op dat camperhuur waarschijnlijk (flink) duurder zal zijn. Ik zou nu gewoon concentreren op LA-LA en snel nadenken over bovenstaande tips. Met name of je wel wil wisselen van camper naar automaat vervolgens (betaalbare) overnachtingen best lastig zullen zijn…
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

Ik zou ofwel de hele tijd een camper ofwel de hele tijd een auto en hotels.
Wij reisden altijd met auto met 3 kinderen en in hotels was dat geen enkel probleem. Kinderen onder 18 logeren gratis. Vaak zijn er kamers met extra slaapkamer.
Je kan op onze blog terug vinden waar wij telkens logeerden. In 2010 en 2016 reden we op LA.
BFroger0408
Amerika-newbie

Nou…..we gaan het rondje aanpassen naar aanleiding van jullie tips.
We houden het wel bij het rondje LA-LA.
We willen Moab laten vallen(bewaren voor een volgende keer), nu twijfelen we alleen of we na Page doorrijden naar Bryce en dus monument valley ook overslaan. Of is dit wel goed te doen? Eventueel via capitol Reef?

Alvast bedankt weer! Groetjes Barbara
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Schrijf het nog eens uit; je hebt in het begin nog wat ruimte, dus Monument Valley toevoegen moet wel lukken lijkt me.
En kies je nu voor de hele route een camper? Ik ben zlef geen voorstander van omwisselen; je verliest tijd en flexibiliteit. Maar je mag met een camper niet door Death Valley, dus dat mis je dan.

Ik zou zoiets doen:

Dag 1 naar LA
Dag 2 LA ?
Dag 3 ? - Williams
Dag 4 Williams - Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6 Monument Valley - Page
Dag 7 Page
Dag 8 Page - Bryce
Dag 9 Bryce - Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - Lee Vining
Dag 14 Lee Vining - Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - San Francisco
Dag 18 San Francisco
Dag 19 San Francisco
Dag 20 San Francisco - Monterey
Dag 21 Monterey
Dag 22 Monterey - Pismo Beach
Dag 23 Pismo Beach - LA
Dag 24 LA
Dag 25 LA
Dag 26 LA

Of 2 dagen SF leuk of handig is weet ik niet, het is lastig met een camper.

Marianne
BFroger0408
Amerika-newbie

Hoi Hoi,

Ik ben inderdaad erg aan het twijfelen of we wel moeten wisselen. Uiteindelijk geven we dan denk ik de voorkeur aan een auto, omdat het reizen dan sneller en makkelijker zou gaan. De kinderen hebben alleen heel veel zin om ook een deel met de camper te reizen.
Als we toch een nacht Death Valley willen toevoegen waar zouden jullie dan een dag weghalen?

Groetjes
Barbara
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je met de auto gaat kun je ook besluiten om in een aantal parken met de tent te kamperen. veel uitrusting heb je niet nodig, en de kosten van een of twee tentjes haal je er zo uit. Wij namen altijd een koepeltentje mee, en ter plekke kochten we dan een luchtbed en slaapzakken. Een koelbox schaf je sowieso al aan, en borden en bestek kun je meenemen. Wij gingen voor het avondeten naar een restaurant, maar zelf koken (er is altijd een barbecue en picknicktafel aanwezig) is ook leuk. Kijk eens in ons 2017- en 2019-verslag voor onze ervaringen.
In de zomer is het op sommige plaatsen wel erg het om te kamperen, maar in Yosemite is het een aanrader; je zit dan voor heel weinig geld op een A-locatie. Ik zou wel voor de zekerheid iets boeken alvast (misschien nu al, kijk eens op www.travelyosemite.com) want het reserveren is lastig.
Bij de GC is het ook prima kamperen, net als bij Bryce. En langs de kust.

Als je met de auto gaat kun je in mijn schema de nacht met het vraagteken weglaten. Twee nachten Monterey is misschien ook niet nodig, maar krijg je wel vol.

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ik zou de combi camper/auto echt niet laten afhangen van die ene wissel. Als je het goed plant kost je dat (met opruimen enzo) wellicht 2-3 uur. Je haalt in LV eerst de auto bij de luchthaven op, rijdt naar Henderson (20-25 minuten), laadt de bagage over en weer door… of zoiets in San Francisco, maar daar is het beter ergens bij de stadsverhuurder een auto te huren, bijvoorbeeld in Oakland. (SF Geen ervaring meer overigens, LV of bijv Vancouver wel op de manier). Bedenk hoeveel plezier de kinderen er voor terug krijgen. En ruimte, je zit wel met 3 kinderen in de auto. En in- en uitpaktijd als je elke keer in hotels gaat. Tel daarbij de kosten van vaak uit eten gaan met 5 op ! Tuurlijk rij je wat minder snel met een camper tov een auto, maar geeft je ook weer de kans om rustig te genieten van het landschap. Kortom… die ene wissel is denk ik van minste belang voor de keuze auto vs camper
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Maar het gaat niet alleen om die wissel; je moet bij de camperhuur al goed nadenken hoeveel dagen je de camper wilt hebben - later aanpassen kan niet.
Verder moet je natuurlijk zelf bekijken wat jou - en de kinderen - het meeste aanspreekt.

Marianne
BFroger0408
Amerika-newbie

Even nog een aanvullende vraag. Denken jullie dat het makkelijk is een RV park in bijvoorbeeld Monument Valley te vinden voor 1 nacht zodat we de zonsondergang en zonsopgang daar kunnen zien?
Als we een camper huren zal het een camper zijn die groter is dan 25 ft denk ik.

Barbara
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat lijkt mij niet de lastigste om te reserveren. Je zou nu al kunnen kijken. Voor de View geldt een maximale lengte geloof ik. Je kunt ook kijken bij Gouldings of de KOA. De 6 maanden regel geldt bij deze campings niet.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Je kunt ook in overweging nemen om voor de hele route met de camper te gaan, maar voor San Francisco een auto erbij te huren. De camper kan dan op de camping blijven staan en daar heb je in de stad dan geen last van. Want een camper in een stad is vaak een blok aan je been, tenzij je thuis al heel goed uitgezocht hebt waar je hem zou kunnen parkeren en dan evt. met openbaar vervoer of Uber of zo naar het centrum gaan.
Op dag 23 kun je hem inleveren en voor de laatste dagen dan nog een auto huren om LA te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer